Slowcooker

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Topic starter
Petra1985

Berichten: 7128
Lid geworden op: 08 feb 2009 14:55
Hobbies: Wat niet
Locatie: Fryslân boppe!

Slowcooker

Ongelezen bericht door Petra1985 » 10 okt 2012 21:02

Ik wil graag een slowcooker maar ik heb géén idee waar ik op moet letten bij de aanschaf ervan. Er zit wel veel verschil in prijs heb ik al gezien. Waar moet ik op letten? Wie heeft er ervaring met een slowcooker?
Opvoeden is met pijn loslaten wat je met liefde hebt opgebouwd

Trotse mem van 3 zonen '07, '08 en '14! ♡♡♡

Gebruikersavatar

DaisySanches

Berichten: 12375
Lid geworden op: 17 feb 2009 21:30
Hobbies: BuJo, Apple, vulpen
Contacteer:

Re: Slowcooker

Ongelezen bericht door DaisySanches » 10 okt 2012 22:53

Leest mee. Loop ook al een tijdje rond met het idee.
Trotse mama van S (2008), J (2010), *(2014) en *(2016)

http://www.samanthas.nl
Natibaby- Bloomyloom - Hoppediz- LennyLamb- Fidella- Buzzidil- Emeibaby -Babylonia - Daiesu en meer!

Gebruikersavatar

noek

Berichten: 2151
Lid geworden op: 10 sep 2009 16:27
Hobbies: Kindjes kijken
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Slowcooker

Ongelezen bericht door noek » 11 okt 2012 13:33

Abbo. Staat op mijn denklijstje.
Mama van B (juli '09) en E (okt '11)
Never ignore coincidence. Unless, of course, you’re busy. In which case, always ignore coincidence.

Gebruikersavatar

Jessie824

Berichten: 8635
Lid geworden op: 28 jul 2009 23:02
Hobbies: naaien, haken

Re: Slowcooker

Ongelezen bericht door Jessie824 » 12 okt 2012 21:34

je hebt er niks aan maar hier staat ie ook op de bedenk lijst


WNT

Berichten: 2191
Lid geworden op: 27 jul 2011 07:48
Hobbies: naaien
Locatie: V'daal

Re: Slowcooker

Ongelezen bericht door WNT » 12 okt 2012 22:36

Ik heb er zelf een en ben er blij mee. Ik zou vooral letten op de inhoud (in liters). Degene die ik nu heb is te leen, als ik er een zelf zou gaan kopen ga ik op amazon.co.uk kijken. Toen ik daar maanden geleden keek waren ze een stuk voordeliger daar.

Gebruikersavatar

LauraS

Berichten: 1759
Lid geworden op: 21 apr 2009 21:48
Locatie: Almere

Re: Slowcooker

Ongelezen bericht door LauraS » 12 okt 2012 23:26

Wij hebben er idd eentje bij Amazon.co.uk gekocht. Stukken goedkoper dan hier. Wel even opletten, alleen direct bij hun bestellen dat scheelt je verzendkosten.

Een Crockpot van als ik het goed heb 3.5 liter. Ideaal voor 4 personen.

Eten gemaakt in de crockpot is heerlijk. Daarnaast hier ook super praktisch. 's avonds rond etenstijd is het hier altijd spitsuur. ML werkt vaak thuis en heeft 's morgens wel tijd. Hij gooit de pot vol en 's avonds als het tijd is om te eten staat het klaar en kunnen we meteen aan tafel of we hoeven alleen snel nog wat pasta of rijst te koken.
Zl (jan 2005) en DL (dec 2007)


Natje81

Berichten: 4323
Lid geworden op: 25 mei 2008 20:39
Hobbies: Lezen, lezen, lezen

Slowcooker

Ongelezen bericht door Natje81 » 13 okt 2012 12:02

Het lijkt me ideaal voor als ik moet werken. Kan je die slowcooker dan zo instellen dat het eten klaar is als je thuiskomt (zonder dat mijn huis af fikt)?

Gebruikersavatar

DaisySanches

Berichten: 12375
Lid geworden op: 17 feb 2009 21:30
Hobbies: BuJo, Apple, vulpen
Contacteer:

Slowcooker

Ongelezen bericht door DaisySanches » 24 nov 2012 22:44

Ik heb er sinds kort een en ben tot op heden erg tevreden. Mijn mams kreeg er een van ons voor haar verjaardag en vind hem ook ideaal.


iTapatalk
Trotse mama van S (2008), J (2010), *(2014) en *(2016)

http://www.samanthas.nl
Natibaby- Bloomyloom - Hoppediz- LennyLamb- Fidella- Buzzidil- Emeibaby -Babylonia - Daiesu en meer!

Gebruikersavatar

DaisySanches

Berichten: 12375
Lid geworden op: 17 feb 2009 21:30
Hobbies: BuJo, Apple, vulpen
Contacteer:

Slowcooker

Ongelezen bericht door DaisySanches » 24 nov 2012 22:46

@Natje: In de gebruiksaanwijzing van de mijne staat dat je geen timerklok mag gebruiken. Lijkt me ook wel logisch met rauw vlees erin. En hij mag niet onbeheerd aan staan.


iTapatalk
Trotse mama van S (2008), J (2010), *(2014) en *(2016)

http://www.samanthas.nl
Natibaby- Bloomyloom - Hoppediz- LennyLamb- Fidella- Buzzidil- Emeibaby -Babylonia - Daiesu en meer!

Gebruikersavatar

Nienke

Berichten: 13488
Lid geworden op: 25 jan 2008 13:32
Hobbies: geen tijd voor...
Locatie: Maarssen| Kruiden | Voeding & Gezondheid | Darmflora | Duurzame menstruatieproducten
Contacteer:

Re: Slowcooker

Ongelezen bericht door Nienke » 25 nov 2012 07:57

Ik vind een nadeel van de meeste slowcookers dat ze alleen standje 'low' of 'high' hebben. Mijn temperatuurgeregelde pannetje kun je instellen op een bepaalde temperatuur tussen de 35 en 95 C, dat scheelt een stuk. Bouillon kan ik bijvoorbeeld dagenlang op 70C laten trekken.

Ik zit nu zelf te denken aan deze, ook temperatuurinstelbaar maar wel een au bain marie-systeem. Ik weet niet of dat uitmaakt (aangezien de temperatuur toch ook gewoon zus-en-zoveel graden kan worden). Ik wil die laatste vooral gebruiken voor de zalven, dus voor mij maakt het niet uit, maar je zou even moeten uitzoeken of het ook mogelijk is om er eten in te garen ipv alleen warm te houden.
De Groene Vrouw
~ Eigenwijs in Voeding en Gezondheid ~
Cute Cotton
~ Duurzame menstruatieproducten ~

Gebruikersavatar

DaisySanches

Berichten: 12375
Lid geworden op: 17 feb 2009 21:30
Hobbies: BuJo, Apple, vulpen
Contacteer:

Slowcooker

Ongelezen bericht door DaisySanches » 25 nov 2012 09:03

@Nienke: Standje low is tot 100 graden. En hij gaat niet automatisch uit. Dus dagenlang zou theoretisch kunnen.


iTapatalk
Trotse mama van S (2008), J (2010), *(2014) en *(2016)

http://www.samanthas.nl
Natibaby- Bloomyloom - Hoppediz- LennyLamb- Fidella- Buzzidil- Emeibaby -Babylonia - Daiesu en meer!


Annemarie

Berichten: 3445
Lid geworden op: 22 jul 2009 14:12
Hobbies: Tuinieren, Naaien

Re: Slowcooker

Ongelezen bericht door Annemarie » 25 nov 2012 09:54

http://www.vandenborre.be/stoomkoker-st ... ood-cp-658" onclick="window.open(this.href);return false; Ik heb deze, hij kan op high en low en warm houden. Als ik er vlees in doe op high dan is het op een uur of 3-4 een heel eind en op low duurt het een uur of 6-8. Bouillon doe ik bijna aan de kook er in en dan op warm houden, na een uur of 12 ga ik nog eens zien en dan is het meestal wel goed. Ik wilde per se een hele grote omdat ik dat gemakkelijk vind met bouillon trekken, dan is het tenminste de moeite. Het is ook geen nadeel, een klein beetje vlees gaat er ook goed in, het is niet net als met een koekenpan dat je pan vol moet liggen. Het enige dat wel lastig is is een stenen pot met 6,5 liter bouillon leeggieten, dat is echt wel zwaar en als het nog heel heet is ... niet simpel. Verder ben ik er superblij mee, het is echt heel gemakkelijk koken. Wij eten graag spieringen, ik bak die tussen de middag even snel aan en dan gooi ik ze in de pot (zonder ander vocht gewoon vlees is genoeg) en tegen dat ik dan savonds thuis kom zijn die zo helemaal mals en zacht, het droogt niet uit. Kippenbouten gaat ook heel goed. Vooral goedkoper vetter vlees is er lekker in natuurlijk. Mijn man is altijd pas heel laat thuis, dus de kinderen en ik scheppen ons eten uit de pot en dan zet ik hem op warmhouden en dan is het uren later nog lekker en warm (het gaart dan nog wel wat maar echt niet hard meer). Mijn dochter is helemaal gek op gestoofd vlees, terwijl ze gewoon vlees wel kauwt maar meteen weer uitspuugt, dat krijgt ze nog niet goed weg.
Wat ik wel een nadeel vind aan slowcooken is dat je niks kunt inkoken, je moet dus wel anders kruiden, en sommige groenten als paprika en brocolli daar komt wel heel wat vocht uit, ik heb dus gewoon diepe borden gekocht. Het is ook gezonder want je gooit niks weg zoals wanneer je groenten afgiet.
Mama van zoontje 15-03-2009 en dochtertje 29-07-2011

Gebruikersavatar

DaisySanches

Berichten: 12375
Lid geworden op: 17 feb 2009 21:30
Hobbies: BuJo, Apple, vulpen
Contacteer:

Slowcooker

Ongelezen bericht door DaisySanches » 25 nov 2012 18:01

Annemarie schreef:http://www.vandenborre.be/stoomkoker-st ... ood-cp-658 Ik heb deze, hij kan op high en low en warm houden. Als ik er vlees in doe op high dan is het op een uur of 3-4 een heel eind en op low duurt het een uur of 6-8. Bouillon doe ik bijna aan de kook er in en dan op warm houden, na een uur of 12 ga ik nog eens zien en dan is het meestal wel goed. Ik wilde per se een hele grote omdat ik dat gemakkelijk vind met bouillon trekken, dan is het tenminste de moeite. Het is ook geen nadeel, een klein beetje vlees gaat er ook goed in, het is niet net als met een koekenpan dat je pan vol moet liggen. Het enige dat wel lastig is is een stenen pot met 6,5 liter bouillon leeggieten, dat is echt wel zwaar en als het nog heel heet is ... niet simpel. Verder ben ik er superblij mee, het is echt heel gemakkelijk koken. Wij eten graag spieringen, ik bak die tussen de middag even snel aan en dan gooi ik ze in de pot (zonder ander vocht gewoon vlees is genoeg) en tegen dat ik dan savonds thuis kom zijn die zo helemaal mals en zacht, het droogt niet uit. Kippenbouten gaat ook heel goed. Vooral goedkoper vetter vlees is er lekker in natuurlijk. Mijn man is altijd pas heel laat thuis, dus de kinderen en ik scheppen ons eten uit de pot en dan zet ik hem op warmhouden en dan is het uren later nog lekker en warm (het gaart dan nog wel wat maar echt niet hard meer). Mijn dochter is helemaal gek op gestoofd vlees, terwijl ze gewoon vlees wel kauwt maar meteen weer uitspuugt, dat krijgt ze nog niet goed weg.
Wat ik wel een nadeel vind aan slowcooken is dat je niks kunt inkoken, je moet dus wel anders kruiden, en sommige groenten als paprika en brocolli daar komt wel heel wat vocht uit, ik heb dus gewoon diepe borden gekocht. Het is ook gezonder want je gooit niks weg zoals wanneer je groenten afgiet.
Zat ik dus net aan te denken. Mijne heeft ook een warmhoud stand. Kan je natuurlijk ook gebruiken voor bouillon trekken.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Trotse mama van S (2008), J (2010), *(2014) en *(2016)

http://www.samanthas.nl
Natibaby- Bloomyloom - Hoppediz- LennyLamb- Fidella- Buzzidil- Emeibaby -Babylonia - Daiesu en meer!


Annemarie

Berichten: 3445
Lid geworden op: 22 jul 2009 14:12
Hobbies: Tuinieren, Naaien

Re: Slowcooker

Ongelezen bericht door Annemarie » 05 dec 2012 10:14

Bij de Aldi in Belgie is nu een inductiekookplaatje te koop waarvan je ook de temp kunt instellen. Ik heb er een gehaald want er zit telkens dagen bouillon in mijn slowcooker en dan kan ik dat ding niet voor wat anders gebruiken. 39 euro kost ie, je pannen moeten wel geschikt zijn voor inductie maar dat zijn de meeste pannen tegenwoordig wel.
Mama van zoontje 15-03-2009 en dochtertje 29-07-2011

Gebruikersavatar

Vnss

Berichten: 1670
Lid geworden op: 19 apr 2010 07:40
Hobbies: bakken, moestuinieren, haken
Locatie: ergens in Antwerpen

Slowcooker

Ongelezen bericht door Vnss » 03 jan 2013 10:25

Ik heb een crockpot besteld van amazon.com, eentje van 3 liter, was aan het twijfelen voor zo'n grote maar het is toch vooral om eten te maken voor 2,5 personen dus die van 6,5 liter leek me wat groot. En deze was echt voordelig, 22€ met verzending bij. Nu bedenk ik me dat ik er wel een andere stekker ga moeten laten aanzetten want die gaat hier niet passen denk ik..
AfbeeldingAfbeelding
Didy 1975 A/G6, Didy Jim5, Didy Paul2, Hopp DL Montreal6, Ellevill Jade Chili6, Didy Cypress5, Hopp Miami RS, Bondolino pflaume flieder, Manduca BlueVelvet

Plaats reactie