Fotoreceptendraadje: Pasta met romige artisjokkensaus

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Janet79

Berichten: 1188
Lid geworden op: 18 dec 2013 11:19
Hobbies: mijn kids, naaien, honden

Re: Fotoreceptendraadje: Pasta met romige artisjokkensaus

Ongelezen bericht door Janet79 » 27 jan 2014 11:29

Oké, bedankt dames! [biggrin]


mamavanvier

Berichten: 4222
Lid geworden op: 20 okt 2013 21:21
Hobbies: druk druk druk met 4 kids

Re: Fotoreceptendraadje: Pasta met romige artisjokkensaus

Ongelezen bericht door mamavanvier » 17 feb 2014 09:31

wij hebben de dadeltaart van de week gemaakt. De kinderen (net 5 en bijna 4) vonden het geweldig om zelf te kunnen "lezen" wat ze moesten doen. Leuk !!!


MamaPhy

Berichten: 2103
Lid geworden op: 23 jul 2012 15:42
Hobbies: Mijn 2 mannen, taarten maken
Locatie: Ridderkerk

Re: Fotoreceptendraadje: Pasta met romige artisjokkensaus

Ongelezen bericht door MamaPhy » 17 feb 2014 21:01

Ik ga van de week eens recepten opschrijven hiervan. En foto's maken bij de twee favo's hier op het moment. Pastapesto(met zelfgemaakte pest) en chili met spek:):)
Mama van een zoon 24-2-12 en dochter 8-11-14


Trije

Berichten: 390
Lid geworden op: 31 mei 2012 22:03
Hobbies: Blink!

Re: Fotoreceptendraadje: Pasta met romige artisjokkensaus

Ongelezen bericht door Trije » 10 mar 2014 09:28

Mayo's pastasaus pruttelt a we speek! Ik heb alleen het gehakt er nog niet door, dat doe ik achteraf pas, want ik wil over zo'n 3 uur de staafmixer er nog even doorhalen. Dan hebben de jongens precíes wat ze willen: pastasaus zónder stukjes, mèt (zichtbaar) gehakt [cheesygrin].
3 jongens, dec. 2005 - dec. 2007 - apr. 2012

Gebruikersavatar

cjatje

Berichten: 17415
Lid geworden op: 17 jun 2010 10:29
Hobbies: D&V'en, naaien
tag: Rondleider extra ordinaire
Locatie: W-Vl
Contacteer:

Re: Fotoreceptendraadje: Pasta met romige artisjokkensaus

Ongelezen bericht door cjatje » 10 mar 2014 09:33

Das idd slim! Hier wil ml altijd zonder stukjes [rolleyes] vorige batch had ik geen pesto en ml vond het te dlauw (nuja, zelfs met pesto vindt ie het maar zozo, hij is gekochte saus gewoon [rolleyes]
M


Trije

Berichten: 390
Lid geworden op: 31 mei 2012 22:03
Hobbies: Blink!

Re: Fotoreceptendraadje: Pasta met romige artisjokkensaus

Ongelezen bericht door Trije » 10 mar 2014 10:08

cjatje schreef:Das idd slim! Hier wil ml altijd zonder stukjes [rolleyes] vorige batch had ik geen pesto en ml vond het te dlauw (nuja, zelfs met pesto vindt ie het maar zozo, hij is gekochte saus gewoon [rolleyes]
Haha, fijn zo'n ml [rolleyes]
Ik heb zoals Mayo het voorschreef een heel potje pesto erdoor gedaan, maar als ik nu het deksel van de pan haal vind ik de pesto nog vrij overheersend ruiken. Ik hoop dat het straks wat meer mengt ;).
3 jongens, dec. 2005 - dec. 2007 - apr. 2012

Gebruikersavatar

cjatje

Berichten: 17415
Lid geworden op: 17 jun 2010 10:29
Hobbies: D&V'en, naaien
tag: Rondleider extra ordinaire
Locatie: W-Vl
Contacteer:

Re: Fotoreceptendraadje: Pasta met romige artisjokkensaus

Ongelezen bericht door cjatje » 10 mar 2014 10:33

Ik heb alles in huis voor nog een batch, maar vriezer zit vol en nog 2 porties saus in de vriezer. Ik denk dat ik voor morgen lasagne maak, dan zij. De porties ook weg [cheesygrin] en kan ik nieuwe maken
M

Gebruikersavatar

Topic starter
mayo

Berichten: 4681
Lid geworden op: 09 aug 2010 18:48
Hobbies: lezen, fröbelen, winkelen :)
tag: Gek kuuk'n
Locatie: Hoogeveen

Re: Fotoreceptendraadje: Pasta met romige artisjokkensaus

Ongelezen bericht door mayo » 10 mar 2014 11:22

Trije schreef:
cjatje schreef:Das idd slim! Hier wil ml altijd zonder stukjes [rolleyes] vorige batch had ik geen pesto en ml vond het te dlauw (nuja, zelfs met pesto vindt ie het maar zozo, hij is gekochte saus gewoon [rolleyes]
Haha, fijn zo'n ml [rolleyes]
Ik heb zoals Mayo het voorschreef een heel potje pesto erdoor gedaan, maar als ik nu het deksel van de pan haal vind ik de pesto nog vrij overheersend ruiken. Ik hoop dat het straks wat meer mengt ;).
Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe groot de pot pesto is hè? Ik heb nu een hele grote pot in huis, daar gaat de helft er maar van in. [wink]
Maar als het te sterk is kun je altijd wat meer tomatenblikjes/gezeefde tomaten toevoegen om het wat te verdunnen.
mv ZL1 (01-2010) en ZL2 (02-2012)


Trije

Berichten: 390
Lid geworden op: 31 mei 2012 22:03
Hobbies: Blink!

Re: Fotoreceptendraadje: Pasta met romige artisjokkensaus

Ongelezen bericht door Trije » 10 mar 2014 11:34

mayo schreef: Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe groot de pot pesto is hè? Ik heb nu een hele grote pot in huis, daar gaat de helft er maar van in. [wink]
Maar als het te sterk is kun je altijd wat meer tomatenblikjes/gezeefde tomaten toevoegen om het wat te verdunnen.
Ik heb de foto nog heel goed bekeken en dacht dat het een groot potje was.....denk dat het toch de kleine had moeten zijn [cheesygrin] . Ik haal zo nog even een pot tomatenblokjes ;)

Edit: potje nog even opgezocht: was 185 gram
3 jongens, dec. 2005 - dec. 2007 - apr. 2012

Gebruikersavatar

calimero

Berichten: 1192
Lid geworden op: 25 feb 2013 20:26
Hobbies: Fotografie en veel buiten zijn

Re: Fotoreceptendraadje: Pasta met romige artisjokkensaus

Ongelezen bericht door calimero » 13 mei 2014 12:53

[cheer]
Zl maakte mij moeder op 14-11-14 Op 16-11-16 maakte dl ons gezin compleet

Gebruikersavatar

Maartje80

Berichten: 2341
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:23
Hobbies: Hardlopen!!
tag: Just keep running.

Re: Fotoreceptendraadje: Pasta met romige artisjokkensaus

Ongelezen bericht door Maartje80 » 25 aug 2014 22:16

Even weer een up voor dit leuke draadje. Net grootste gedeelte van het draadje doorgelezen. Ga een en ander eens proberen, wat lekker allemaal!
Pastasaus alla Mayo is hier trouwens ook favoriet, die had ik vorig jaar al eens ontdekt [cheesygrin] . Altijd voorraad in de vriezer zitten. Ik strooi er zelf na het opscheppen op mn bord nog wat chili vlokken overheen, lekker pittig!
Mama van twee zoontjes en een klein meisje!

Gebruikersavatar

rredv

Berichten: 881
Lid geworden op: 24 jan 2010 22:13
Locatie: Cambridge, Ontario, Canada

Re: Fotoreceptendraadje: Pasta met romige artisjokkensaus

Ongelezen bericht door rredv » 26 aug 2014 05:57

Pastasaus a la Mayo worst binnenkort gemaakt.
Is de bleekselderij erg overheersend van smaak? Wij houden dat namelijk niet van, kan ik het vervangen door andere groente.
Rianne, mama van Lauren (14 Maart 2010).


Eeyore

Berichten: 5512
Lid geworden op: 26 aug 2009 16:10

Re: Fotoreceptendraadje: Pasta met romige artisjokkensaus

Ongelezen bericht door Eeyore » 26 aug 2014 08:34

Ik maak altijd pastasaus wat anders, ik zet in een kookpan flink wat wortel (kg) + een zakje soepgroente op (daar zit wel bleekselderij in maar niet veel, net om smaak te geven). Dat kook ik tot de wortels gaar zijn en dan pureer ik het. In een koekenpan bak ik gesneden uitjes (paar flinke) en pond gehakt. Knoflook, Italiaanse kruiden, paar eieren erdoor, dan als het gehakt bijna gaar is tom. Puree (groot blikje), even doorbakken en dan gepelde tomaten erdoor en de gepureerde wortel prut. Proeven en kijken of je nog wat mist (kruiden, extra tomaten puree, knoflook etc), dan nog even pruttelen (doe nooit zo lang, 1o min ofzo) Wij bakken nog champignons apart erbij (10 min in koekenpan met geperste knoflook en Italiaanse kruiden). Variatie: Soms spekjes, bij het gehakt al erbij en in de zomer gebruik ik veel verse tomaten, die bak ik met geperste knoflook peper en zout en druk ik dan door de zeef. Die vervangt groot deel van tomaten conserven.
Helft gaat in vriezer (wij zijn met z'n 4en dl3 eet er niet echt van nog) voor lasange. De andere helft met spaghetti.
Dus snelle variant pasta saus met veel groenten, ik heb de saus in half uurtje klaar. Champignons roeren we op het bord erdoor en nog geraspte kaas.

Gebruikersavatar

Aowyn

Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jun 2011 17:33
Hobbies: Lezen, computeren, borduren

Re: Fotoreceptendraadje: Pasta met romige artisjokkensaus

Ongelezen bericht door Aowyn » 26 aug 2014 20:59

holy moly wat lekkere recepten hier!! [blij]
mummy van een dochter en een zoon en loving my girasols and LL coffee lace

Gebruikersavatar

Aowyn

Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jun 2011 17:33
Hobbies: Lezen, computeren, borduren

Re: Fotoreceptendraadje: Pasta met romige artisjokkensaus

Ongelezen bericht door Aowyn » 26 aug 2014 21:08

hmm bij sommige missen de afbeeldingen en zoals bij de caramel zanddkoekjes, daar staat niet de hoeveelheid ingredienten vermeld maar op de foto's die er niet meer zijn [sad]

Plaats reactie