Recepten zonder suiker

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

masamama

Berichten: 42
Lid geworden op: 01 okt 2015 12:28
Hobbies: hobbies

Re: Recepten zonder suiker

Ongelezen bericht door masamama » 05 mei 2016 15:00

Tvp

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: Recepten zonder suiker

Ongelezen bericht door Annet » 07 mei 2016 12:46

Tijd voor ijs!
Nu in de vriezer dus het eindresultaat laat nog heel even op zich wachten, maar het smaakt nu al goddelijk.

2 rijpe bananen (hoe rijper hoe zoeter)
1 doosje frambozen uit de diepvries
1 blikje kokosmelk
scheutje vanille-essence

Frambozen eerst even laten ontdooien, dan alles bij elkaar, staafmixer erop en in vormpjes gieten. Vooral niet vergeten de bak uit te likken [wink] [mrgreen]

Edit: ze zijn heerlijk! Ik bedacht alleen dat ik ook nog mango had en die had ik er ook door willen doen. Heel vervelend, maar nu moeten we morgen maar weer ijs maken want de mango moet wel op [mrgreen] de vormpjes zijn alleen in gebruik, maar in een bakje wil ook wel.
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure

Gebruikersavatar

masamama

Berichten: 42
Lid geworden op: 01 okt 2015 12:28
Hobbies: hobbies

Re: Recepten zonder suiker

Ongelezen bericht door masamama » 07 mei 2016 21:31

Tja, dan zit er maar één ding op, Annet: vormpjes leegeten! ;)

Gebruikersavatar

masamama

Berichten: 42
Lid geworden op: 01 okt 2015 12:28
Hobbies: hobbies

Re: Recepten zonder suiker

Ongelezen bericht door masamama » 07 mei 2016 21:31

Ik ga je receptje trouwens zeker binnenkort eens uitproberen!

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: Recepten zonder suiker

Ongelezen bericht door Annet » 07 mei 2016 23:42

masamama schreef:Tja, dan zit er maar één ding op, Annet: vormpjes leegeten! ;)
Haha, ik vrees dat ik dan een zeer teleurgesteld jongetje heb [wink]
Niet alles paste in de vormpjes, dus ik heb de rest in een bakje ingevroren en ZL beloofd dat de vormpjes (voorlopig) voor hem zijn. Ik heb deze en ze zijn geweldig! Als je de plaatjes ziet, verwacht je niet dat ze er ook echt zo mooi uitkomen, maar dat is dus wel zo. Goeie koop geweest.
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure

Gebruikersavatar

Norah

Berichten: 1362
Lid geworden op: 20 nov 2013 20:50
Hobbies: Mezelf opvoeden

Re: Recepten zonder suiker

Ongelezen bericht door Norah » 05 jun 2016 16:18

Afbeelding
Wortelcake.
Met maar 3 dadels in de hele cake.
Ik had trouwens geen banaan in huis, maar met een appeltje er door was t ook lekker. En ik had 2 lepels milde kwark gedaan en 4 lepels zelfrijzend bakmeel, voor de smeuïgheid & luchtigheid.

https://www.puursuzanne.nl/recepten/tus ... wortelcake
Grote broer 9-2013 🐍
Middelste broer 8-2015 🐐
Klein broertje 03-2023 🐇

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: Recepten zonder suiker

Ongelezen bericht door Annet » 26 jun 2016 15:23

Het recept van die wortelcake heb ik opgeslagen!
Hier staat nu bananenbrood in de oven (de pepernoten met alleen wat honing staan af te koelen, ZL had er zo'n zin in). Ik maak wel vaker bananenbrood, maar dit is een nieuw recept. Ik ben benieuwd hoe het smaakt. Het komt uit een nieuw boekje dat ik zomaar bij de plaatselijke Primera zag staan. Er staan allemaal suikervrije recepten in waar ook geen alternatieve suikers in worden gebruikt. Veel zoete recepten gebruiken toch wel eens honing, kokosbloesemsuiker of ahornsiroop e.d. maar alle recepten in dit boek zijn zonder. Veel zoete recepten zijn met ongezoete appelmoes. En het zijn echt leuke recepten. Bijv. jamkoekjes (kleine koekjes met in het midden een beetje zelfgemaakte suikervrije jam). Misschien wel leuk als traktatie voor ZL op school ofzo.
Dit is het boek
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure


Jessie9832

Berichten: 1872
Lid geworden op: 06 dec 2013 13:33
Hobbies: .

Re: Recepten zonder suiker

Ongelezen bericht door Jessie9832 » 31 aug 2016 11:16

Ohhh dit draadje was ik nog niet tegengekomen!
Super!!


Hille

Berichten: 848
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:18
Hobbies: tekenen, lezen
Locatie: Amstelveen

Re: Recepten zonder suiker

Ongelezen bericht door Hille » 02 sep 2016 09:28

Annet schreef:Tijd voor ijs!
Nu in de vriezer dus het eindresultaat laat nog heel even op zich wachten, maar het smaakt nu al goddelijk.

2 rijpe bananen (hoe rijper hoe zoeter)
1 doosje frambozen uit de diepvries
1 blikje kokosmelk
scheutje vanille-essence

Frambozen eerst even laten ontdooien, dan alles bij elkaar, staafmixer erop en in vormpjes gieten. Vooral niet vergeten de bak uit te likken [wink] [mrgreen]

Edit: ze zijn heerlijk! Ik bedacht alleen dat ik ook nog mango had en die had ik er ook door willen doen. Heel vervelend, maar nu moeten we morgen maar weer ijs maken want de mango moet wel op [mrgreen] de vormpjes zijn alleen in gebruik, maar in een bakje wil ook wel.
Lekker, zo kom ik mooi van de overrijpe bananen af.
Mama van S. (sep. 2011) en R. (aug. 2014)


-MamaYvonne-

Berichten: 1160
Lid geworden op: 18 feb 2013 20:57
Hobbies: fotografie-koken/bakken-lezen
Locatie: 040

Re: Recepten zonder suiker

Ongelezen bericht door -MamaYvonne- » 02 sep 2016 13:48

Bananen in plakjes in vriezen en dan bevroren met scheutje melk/soja/amandel/... in de blender/keukenmachine (ik heb zo'n kleine) en dan echt heel aantal minuten laten draaien. Eerst lijkt het gewoon gemalen banaan maar nog even volhouden en dan wordt het witter en romiger.. Je krijgt dan softijs :) kun je later ook nog andere smaken door roeren... ik heb al eens zelfgemaakte pindakaas er door gedaan, maar ook ander fruit (al dan niet fijn gedraaid) erg verantwoord ijs ;)
En oh, al past het hier niet echt in topic, met stukjes chocolade is het ook hemels...
Met jou zijn - Maakt me trots - Gevuld met trots - Jij bent mijn

Gebruikersavatar

streep

Berichten: 851
Lid geworden op: 31 jul 2011 10:56
Hobbies: lezen, muziek

Re: Recepten zonder suiker

Ongelezen bericht door streep » 02 sep 2016 21:41

-MamaYvonne- schreef:Bananen in plakjes in vriezen en dan bevroren met scheutje melk/soja/amandel/... in de blender/keukenmachine (ik heb zo'n kleine) en dan echt heel aantal minuten laten draaien. Eerst lijkt het gewoon gemalen banaan maar nog even volhouden en dan wordt het witter en romiger.. Je krijgt dan softijs :) kun je later ook nog andere smaken door roeren... ik heb al eens zelfgemaakte pindakaas er door gedaan, maar ook ander fruit (al dan niet fijn gedraaid) erg verantwoord ijs ;)
En oh, al past het hier niet echt in topic, met stukjes chocolade is het ook hemels...
Rauwe chocola wel hoor!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar

Janet79

Berichten: 1188
Lid geworden op: 18 dec 2013 11:19
Hobbies: mijn kids, naaien, honden

Re: Recepten zonder suiker

Ongelezen bericht door Janet79 » 03 sep 2016 21:58

tvp

Gebruikersavatar

Kaatmossel

Berichten: 890
Lid geworden op: 24 jun 2013 11:47
Hobbies: Lezen, wandelen, tuinieren

Re: Recepten zonder suiker

Ongelezen bericht door Kaatmossel » 03 sep 2016 23:30

Hier moet ik later terugkomen!
ZL - 15 aug 2013

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: Recepten zonder suiker

Ongelezen bericht door Annet » 04 mar 2017 11:34

Deze maar weer eens omhoog. De laatste tijd is er toch wat meer suiker ingeslopen en deze week heb ik echt enorm last gehad van hormonale migraine, in tijden niet zo erg geweest. Tijd om en teugels weer eens wat strakker aan te trekken!
De wortelcake ga ik dit weekend eens proberen. Ik denk dat ik de dadels eruit laat en er wat volkorenmeel aan toe voeg. Ik gebruik dit soort cakes/broden vaak als lunch voor mee naar het werk (geen broodeter en ik hoef maar twee keer in de week lunch mee). Zo wordt het iets minder zoet en waarschijnlijk wat vaster van structuur.
Het recept voor softijs ga ik ook onthouden, ZL is dol op softijs.
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: Recepten zonder suiker

Ongelezen bericht door Malmana » 11 apr 2017 22:13

Door dit draadje werd ik geïnspireerd om voor vl een traktatie te maken voor op zijn werk. Het werd smaakvol ontvangen.Afbeelding
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Plaats reactie