Week zonder vlees: wie doet mee?

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Friek

Berichten: 4698
Lid geworden op: 25 jun 2012 13:52
Hobbies: Lego sorteren
tag: Bzzzzz... Scary-bij

Re: Week zonder vlees: wie doet mee?

Ongelezen bericht door Friek » 16 mar 2019 19:08

Wij aten broodje shoarma met de vega shoarma van AH, was erg lekker!!
ZL1 mei '12, ZL2 sept '14 & DL dec '17

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Week zonder vlees: wie doet mee?

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 16 mar 2019 19:09

Wij hadden vandaag lasagne, met champignons die ik door het hakmolentje had gehaald, en een blikje linzen (en een berg andere groenten).
Zl1: dit is wel lekker mama. Lasagne is altijd lekker, behalve als je er champignons door doet.

Juist ja, gewoon vermalen die dingen, dan eet hij ze zonder morren op.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Week zonder vlees: wie doet mee?

Ongelezen bericht door Geekess » 16 mar 2019 19:14

Hahaha Mama_van_T!
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Gebruikersavatar

Mijk

Berichten: 2495
Lid geworden op: 15 jul 2013 12:00
Hobbies: koffie met een krantje
Locatie: Groningen

Re: Week zonder vlees: wie doet mee?

Ongelezen bericht door Mijk » 16 mar 2019 20:16

pompedom11 schreef:
16 mar 2019 18:48
Ik doe dan liever linzen door de pastasaus.
Dit was het plan, tot ik bedacht dat we de dag ervoor linzensoep hadden gegeten.
N. 01-04-2013 & R. 18-01-2015

Gebruikersavatar

Irene

Berichten: 1924
Lid geworden op: 30 sep 2008 15:52

Re: Week zonder vlees: wie doet mee?

Ongelezen bericht door Irene » 16 mar 2019 20:45

Mama_van_T schreef:
16 mar 2019 19:09
Wij hadden vandaag lasagne, met champignons die ik door het hakmolentje had gehaald, en een blikje linzen (en een berg andere groenten).
Zl1: dit is wel lekker mama. Lasagne is altijd lekker, behalve als je er champignons door doet.

Juist ja, gewoon vermalen die dingen, dan eet hij ze zonder morren op.
Dat doe ik ook altijd, fijnhakken in de foofdprocessor en dan krijgen ze een beetje een gehakt-achtige structuur. Niemand die merkt dat er veeeeel champignons in zitten. Volgens mij is het 'vieze' aan champignons hun structuur (meen ik me te herinneren van toen ik ze als kind ook niet luste).

Gebruikersavatar

MamaRF

Berichten: 9667
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:13
Hobbies: Mijn meisjes, naaien, bakken
Locatie: Leiden

Re: Week zonder vlees: wie doet mee?

Ongelezen bericht door MamaRF » 17 mar 2019 18:55

Vanavond het succesrecept van afgelopen week: couscous met sperziebonen en cranberry's, met falafel en tzatziki. De falafel viel erg goed in de smaak, de kinderen riepen dat ze dit veel vaker willen eten. Die houden we erin dus. Ik koos de falafel van Maza die hier in dit draadje werd getipt, misschien dat ik het ook zelf wel een keer wil gaan maken.

DL2 was mee naar de supermarkt vandaag, ze vond het maar stom dat de supermarkt deze week gewoon vlees verkocht, maar wilde toch ook wel dat ik alvast wat voor morgen ging kopen ;)
F 11-2010 ♥ A 3-2013
***Unicorns for the win***


Topic starter
Jvk

Berichten: 692
Lid geworden op: 25 mei 2014 21:13
Hobbies: Naaien

Re: Week zonder vlees: wie doet mee?

Ongelezen bericht door Jvk » 17 mar 2019 22:35

Zo, de week zit er op! Ik heb wel 2 moeilijke momenten gehad. Dat waren vooral momenten waar ik blijkbaar gewend ben vlees te eten Ik ging uit eten bij de Italiaan en ben gewoon om pizza hawai te bestellen, dus dat was ff schakelen. En op een feestje lonkte de leverworst wel naar me. Maar ik ben trots dat het gelukt is en heb het voornemen om nog meer te minderen met vlees. Gelukkig vindt ml dat ook een goed idee
Moeder van zoontje T. (Mei 2013) en zoontje J. (September 2016)

Gebruikersavatar

dieuw

Berichten: 3677
Lid geworden op: 30 jun 2010 21:48
Hobbies: maken, en verkopen;-)
Locatie: Arnhem •maker/verkoper•

Re: Week zonder vlees: wie doet mee?

Ongelezen bericht door dieuw » 17 mar 2019 22:59

Wij vinden trouwens falafel van Durra echt het allerlekkerst, lekkerder dan alle al voorgevormde producten. Het zit in zakjes die je aan moet maken met water, even laten inweken en moet vormen met een meegeleverde knijper en dan bakken, nomnomnom. Zo lekker dat zelf maken van kikkererwten er nog niet van gekomen is:)

Je kunt het mengsel ook opbakken tot korrels, dan is het een soort gehakt en lekker over een salade of bonenschotel
DL (6-2010) en ZL (7-2016)!
volg Studiodieuw opInstagram en Facebook, binnenkort gaat de website ook de lucht in!

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Week zonder vlees: wie doet mee?

Ongelezen bericht door Luna » 17 mar 2019 23:44

Vanavond onverwacht vleesvrij omdat er gewoon geen vlees in huis was. Bloemkool, gebakken appeltjes, eitje en wat snoeptomaatjes en we hebben het vlees niet gemist!
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)


Mamato

Berichten: 2795
Lid geworden op: 24 jun 2013 21:27
Hobbies: Knutselen

Re: Week zonder vlees: wie doet mee?

Ongelezen bericht door Mamato » 18 mar 2019 08:01

Wij hadden een heerlijke lasagne met gehakte champignons en linzen door de tomatensaus. De kikkererwtenburgers van zaterdag vielen minder in de smaak bij de kinderen, wij vonden ze zelf wel lekker. Week zonder vlees was geen probleem en het inspireert mij wel om vaker vega te eten. Wij aten toch al vrij weinig vlees, maar wel vrijwel elke dag.
Mama van 3 kabouters uit 2012, 2014 en 2018

Gebruikersavatar

Nelster

Berichten: 1953
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:45
Hobbies: Volleybal

Re: Week zonder vlees: wie doet mee?

Ongelezen bericht door Nelster » 18 mar 2019 09:48

Eigenlijk ging de week probleemloos, de oudste had pas op vrijdag door dat het week zonder vlees was, want hij wilde boterhamworst halen en dan kon niet. Daarvoor had hij het niet gemist. Nu eet hij verder ook weinig vlees, alleen worstjes dus heel gek vond ik het niet.
Hij vroeg zich wel af waarom papa wel zalmsalade op brood mocht, dat was toch vissenvlees? Heeft hij wel een punt maar ik wilde niet te moeilijk doen naar ml, de verder vooral speuculoospasta op zijn brood heeft gegeten. 😆
Gisteren wel vlees gegeten, we aten bij mijn ouders en mijn moeder had verse kippensoep gemaakt van biologische kip, dat kon ik niet laten staan. 🤤
Deze week geleerd dat de kinderen brocollitaart met brie en cashewnoten lusten, dat gaat vaker op het menu komen. Verder weinig leuks kunnen koken door een clusterende newborn, dat vind ik wel jammer, ik had meer recepten willen uitproberen. Volgend jaar doen we weer mee! Tot die tijd gaan we door met wat we al deden, minder vaak vlees en minder per keer.
'Na de zomer brak de liefde door' Loesje
M10 september 2013
N12 februari 2016
M18 februari 2019
J 5 september 2022

Gebruikersavatar

MamaRF

Berichten: 9667
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:13
Hobbies: Mijn meisjes, naaien, bakken
Locatie: Leiden

Re: Week zonder vlees: wie doet mee?

Ongelezen bericht door MamaRF » 18 mar 2019 09:50

dieuw schreef:
17 mar 2019 22:59
Wij vinden trouwens falafel van Durra echt het allerlekkerst, lekkerder dan alle al voorgevormde producten. Het zit in zakjes die je aan moet maken met water, even laten inweken en moet vormen met een meegeleverde knijper en dan bakken, nomnomnom. Zo lekker dat zelf maken van kikkererwten er nog niet van gekomen is:)

Je kunt het mengsel ook opbakken tot korrels, dan is het een soort gehakt en lekker over een salade of bonenschotel
Ik las ook al over kant en klaar deeg inderdaad. Bak je dat dan in de koekenpan of frituur je ze?
F 11-2010 ♥ A 3-2013
***Unicorns for the win***

Gebruikersavatar

dieuw

Berichten: 3677
Lid geworden op: 30 jun 2010 21:48
Hobbies: maken, en verkopen;-)
Locatie: Arnhem •maker/verkoper•

Re: Week zonder vlees: wie doet mee?

Ongelezen bericht door dieuw » 18 mar 2019 09:55

Kan allebei, ik vind frituren soms wat te vet, dan doe ik een klein laagje olie in de pan, dan 'frituurt' de ene kant en de andere kant bakt dan droog in de pan (het zuigt het vet snel op. Het is echt eerlijk!
DL (6-2010) en ZL (7-2016)!
volg Studiodieuw opInstagram en Facebook, binnenkort gaat de website ook de lucht in!

Gebruikersavatar

MamaRF

Berichten: 9667
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:13
Hobbies: Mijn meisjes, naaien, bakken
Locatie: Leiden

Re: Week zonder vlees: wie doet mee?

Ongelezen bericht door MamaRF » 18 mar 2019 11:48

Ik heb geen aparte frituurpan, dus dan zou ik ook voor bakken gaan. Dank voor de info :)
F 11-2010 ♥ A 3-2013
***Unicorns for the win***

Gebruikersavatar

Nelster

Berichten: 1953
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:45
Hobbies: Volleybal

Re: Week zonder vlees: wie doet mee?

Ongelezen bericht door Nelster » 18 mar 2019 11:55

Waar koop je die mix?
'Na de zomer brak de liefde door' Loesje
M10 september 2013
N12 februari 2016
M18 februari 2019
J 5 september 2022

Plaats reactie