Wat at je vandaag Low carb-high fat inspiratie draadje

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Phileine04

Berichten: 3725
Lid geworden op: 30 jan 2013 18:12
Hobbies: Naaien, koken
tag: Polkadot!

Re: Wat at je vandaag Low carb-high fat inspiratie draadje

Ongelezen bericht door Phileine04 » 25 jul 2018 10:38

Ik zou ook flauw vallen Leonike. Ik eet meer.
Mama van drie

--💚--💜--💛--

Gebruikersavatar

Olga mv Evi en Tess

Berichten: 1379
Lid geworden op: 27 jan 2009 19:07
Hobbies: ik hou van: hobbies
Locatie: Uithoorn

Re: Wat at je vandaag Low carb-high fat inspiratie draadje

Ongelezen bericht door Olga mv Evi en Tess » 25 jul 2018 10:51

Ik ontbijt vaak met griekse yoghurt met walnoten, bevroren frambozen en kokosolie. Dat is zo verrukkelijk, de gesmolten olie maakt een soort klein knapperig korstje om de bevroren frambozen, ik vind dat echt heerlijk!
Voor lunch at ik gisteren coleslaw met kipdijfiletflakes, en mijn avondeten was wraps zonder wraps [cheesygrin] , dus sla gevuld met gehakt, pittige rode saus, avocado, creme fraiche en geraspte kaas. Tussendoor knaagde ik wat wortels mee met de kinderen, en at ik nog wat amandelen.
Voor avondeten maak ik ook elke week wel een keer zalm, met groene asperges omwikkeld met ontbijtspek. Of kipfilet in roomsaus met broccolirijst. Bij de spaghetti eten ML en ik meestal courgettespaghetti.

Het ontbijt wissel ik ook wel af met chiazaad pudding (2 el chia zaad, half blikje kokosmelk, beetje kaneelpoeder, beetje vanille aroma en 2 tl erythritol, paar uur laten staan in de koelkast) vlak voor het eten doe ik er dan nog wat blauwe bessen door.

Als je op pinterest zoekt op lowcarb of keto krijg je echt veel lekkere recepten.
E en T (2008) en F (2011)

“I wish it need not have happened in my time,” said Frodo. “So do I,” said Gandalf, “and so do all who live to see such times. But that is not for them to decide. All we have to decide is what to do with the time that is given us.”


Leonike

Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jan 2012 11:56
Hobbies: Te veel

Re: Wat at je vandaag Low carb-high fat inspiratie draadje

Ongelezen bericht door Leonike » 25 jul 2018 10:52

Petra1985 schreef:
25 jul 2018 10:21
Leonike schreef:
24 jul 2018 22:17
Ik lees even mee.
Ik laat sinds een paar weken brood, pasta, rijst en aardappels staan. Bevalt me erg goed.
Ketogeen eten wil ik niet.
Teveel vet gaat niet goed bij mij (galblaas is eruit + leverschade van zwangerschapsvergiftiging= dubbel vragen om problemen).

Ik vervang de dingen die ik niet wil eten. Bloemkoolrijst, courgettespagetti, plakken courgette als ‘lasagnebladen)

Menu vandaag:
Griekse yoghurt (met noten en aardbeien) als ontbijt
Zadencracker (zelfgemaakt) met seranoham als lunch
Salade met warmgerookte zalm, komkommer, tomaat, olijven en garnaalsalade erdoor als avondeten.
Enige ‘zonde’ was het glas wijn erbij maar hè, het is vakantie.
Dit is toch veel te weinig?
2 zadencrackers.
En die vullen flink.
Ik eet rustig een 3e of 4e (volkoren)boterham, maar een 3e cracker red ik niet.

Yoghurt met noten vult voldoende tot de lunch (terwijl ik na boterhammen als ontbijt halverwege de ochtend zit te snaaien). Wel de gewone (vette) Griekse yoghurt (de echte, niet de Griekse stijl).

Salade zat een flink stuk gerookte zalm door. 3 tomaten en een halve komkommer. Handje olijven. En een bakje garnaalsalade (garnalen, krab, kreeft, ananas, cocktailsaus volgens mij. Was van de visboer). En sla natuurlijk.
Ik kreeg het met moeite op.

Ik ben sowieso geen grote eter maar eet vooral verkeerde dingen (pasta, rijst, brood) en teveel snaai.
C044EE93-1D3A-4021-9AFE-4DA75007D230.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.


Jessie9832

Berichten: 1872
Lid geworden op: 06 dec 2013 13:33
Hobbies: .

Re: Wat at je vandaag Low carb-high fat inspiratie draadje

Ongelezen bericht door Jessie9832 » 25 jul 2018 11:01

Mijn ontbijt was een bakje groekse yogurt met een appel en kaneel.
Vanavonf eten we een giga geitenkaassalade met wanoten, bacom, geitenkaas, sla komkommer en tkmaatjes. Een klein beetje honing voor de smaak!

Gebruikersavatar

Vogeltje80

Berichten: 7760
Lid geworden op: 12 aug 2015 09:41
Hobbies: .

Re: Wat at je vandaag Low carb-high fat inspiratie draadje

Ongelezen bericht door Vogeltje80 » 25 jul 2018 11:12

Mijn ontbijt was sojayoghurt met meloen, banaan en walnoten.

Plaats reactie