snelle maaltijden

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: snelle maaltijden

Ongelezen bericht door Malmana » 26 mei 2018 20:28

Witte bonen in tomatensaus met
-courgette, paprika en geitenkaas
-ananas en braadworst en een sausje van ananassap, mosterd en stroop

Gnocchi (met zalm en sperziebonen bijvoorbeeld)

Risotto (duurt half uur, dus redelijk op de max)

En hier ook wraps. Met roomkaas, zalm en sla of met kip, sla en zure room ofzo.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo


Jessie342

Berichten: 3675
Lid geworden op: 17 mar 2011 08:54
Hobbies: .

Re: snelle maaltijden

Ongelezen bericht door Jessie342 » 26 mei 2018 20:32

Wij eten ook veel noodles of rijst met (evt voorgesneden) groenten. Met een currypasta en kokosmelk (Thaise curry) of potje Patak en yoghurt (Indiase curry), of met een paar lepels Japanse soyasaus en wat sesamolie (Japanse noodles/ninjanoodles, dan neem ik meestal soba noodles). Voor vlees gaat er dan kipblokjes, beefreepjes, garnalen, rosbief, gerookte zalm, gekookt of gebakken ei bij.

Verder koken we vaak voor twee dagen. Op een rustigere dag kook ik dan een dubbele portie chili con carne. Eten we de eerste dag zo, de tweede dag het restje in een tortilla gerold met wat kaas. Of we maken heel veel tomatensaus, die de eerste dag spaghetti is, en de rest wordt lasagna die de volgende dag alleen opgewarmd hoeft te worden.

Eigenlijk is het meeste wat we eten wel snel klaar. Nog wat succesrecepten hier:

Super snelle linzensoep: blik tomatenblokjes, pak voorgewelde linzen, twee bouillonblokjes. Kwartiertje koken, staafmixer er op, lepel (kokos)yoghurt er door, en voor de grote mensen wat cayennepeper. En daarbij Turks (afbak)brood met komkommersalade of cacik.

Roergebakken spinazie met kastanjechampignons, uitje en knoflook, met dunne varkenslapjes. Vl en de kinderen eten daarbij zoete aardappelpuree van de appie maar die vind ik zelf vies.

Couscous wellen in bouillon, diepvrieserwten er door, munt, citroensap, olijfolie, feta er over. Evt met Turks brood en cacik en plakjes komkommer.

Met rijst van de dag er voor maak ik nasi. Daar koop ik een groentenpakket voor, want te lui om te snijden. Knoflook gember rode peper, groenten, evt hamblokjes, rijst, soyasaus, gebakken ei, kroepoek of cassavechips er bij (dit heet hier in huis ninja rijst).

Rijst met erwtjes en worteltjes er door en vis er bij (zalm voor vl en de kinderen en vissticks voor mij).

Snelle quesedillas van twee tortilla's met geraspte kaas er tussen uit de oven, met guacamole (twee avocado's, knoflook, sjalot, rode peper, limoensap) en groene salade er bij.

Ik kan nog wel even door gaan zo 😋 Het enige wat we echt zelden eten zijn aardappels, omdat niemand hier in huis daar van houdt.
Laatst gewijzigd door Jessie342 op 26 mei 2018 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.


beppie

Berichten: 11937
Lid geworden op: 17 jul 2009 22:55

Re: snelle maaltijden

Ongelezen bericht door beppie » 26 mei 2018 20:34

Nacho chips met gebakken vlees(vervanger), zakje ijsbergsla onderin de ovenschaal en avocado met geraspte kaas er over even onder de grill. Kan naar wens aangevuld worden met tomaten, chilisaus, of wat je maar lekker vindt.
zl S 11-2008

Gebruikersavatar

ReneeLM

Berichten: 1654
Lid geworden op: 07 jul 2016 14:33
Hobbies: genieten
Contacteer:

Re: snelle maaltijden

Ongelezen bericht door ReneeLM » 26 mei 2018 20:39

https://foodness.nl/recipe/slanke-itali ... courgette/
Dit toevallig gisteren gemaakt, toen ik ‘aan tafel’ riep was ML verbaasd dat ik al klaar was met koken.
DL1 april 2016 DL2 januari 2019
https://www.vanlifetrip.com/


beppie

Berichten: 11937
Lid geworden op: 17 jul 2009 22:55

Re: snelle maaltijden

Ongelezen bericht door beppie » 26 mei 2018 20:50

Potje pataks ( niet van scratch, maar zit niks in dat je zelf niet zou kunnen snijden/hakken) met kip en spinazie er door.
zl S 11-2008

Gebruikersavatar

Phileine04

Berichten: 3725
Lid geworden op: 30 jan 2013 18:12
Hobbies: Naaien, koken
tag: Polkadot!

Re: snelle maaltijden

Ongelezen bericht door Phileine04 » 26 mei 2018 20:53

Ik zoek op de site van Jumbo op 15 minuten recepten (en gooi de ingrediënten dan in mn virtuele winkelmand en laat ze bezorgen of laat ze ophalen). Zitten echt lekkere recepten bij. Ikzelf vind de indische eieren met paksoi ananassalade heerlijk en te simpel.
Mama van drie

--💚--💜--💛--

Gebruikersavatar

Vogeltje80

Berichten: 7760
Lid geworden op: 12 aug 2015 09:41
Hobbies: .

Re: snelle maaltijden

Ongelezen bericht door Vogeltje80 » 26 mei 2018 21:05

Hier regelmatig maiskolven ipv aardappelen
Dan eten we dus mais-vlees-groente.

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: snelle maaltijden

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 26 mei 2018 22:10

Er moet inderdaad al een dergelijk topic zijn, maar ik kan het ook niet vinden.

Snelle chili:
Eventueel uitje, gehakt, paar blikken bonen en mais, eventueel tomatenblokjes, kruiden naar smaak. Rijst erbij.

Snelle pasta:
Hamblokjes in de pan, pakje kruidenkaas erbij (Boursin, Paturain, Crefee oid), pot doperwten meewarmen, pasta erdoor, geraspte kaas erover.

Noodles:
Kipblokjes bakken, roerbakmix naar keuze erbij, noodles laten wellen, saus naar smaak.

Couscoussalade:
Couscous laten wellen, evt met rozijnen en/of bouillonblokje, zak rauwe spinazie erdoor, doperwten erdoor, gekookte eieren erbij, of kip voor een niet vega versie

Ik snij de aardappels trouwens in hapklare stukjes, in max 7 minuten koken gaar.
Zak rösti in de vriezer is ook makkelijk.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


pompedom11

Berichten: 6745
Lid geworden op: 18 dec 2013 17:52
Hobbies: Naaien

Re: snelle maaltijden

Ongelezen bericht door pompedom11 » 27 mei 2018 08:20

Is iets in de oven zetten een optie? Of kom je 30 min voor je wilt eten thuis?
ZL1 1-4-2016, ZL2 11-11-2018


Topic starter
Jessie2410

Berichten: 5171
Lid geworden op: 22 okt 2012 20:32
Hobbies: .

Re: snelle maaltijden

Ongelezen bericht door Jessie2410 » 27 mei 2018 16:25

pompedom11 schreef:
27 mei 2018 08:20
Is iets in de oven zetten een optie? Of kom je 30 min voor je wilt eten thuis?
Dat laatste, meestal komen we bepakt en bezakt na een afspraak na school het huis in stommelen, dan probeer ik in noodtempo allemaal ‘zeer acute’ problemen op te lossen zoals vastzittende veters/dorst/hongerklop/vastzittende legoblokjes en dan moet er nog een beetje op tijd eten in zodat iedereen in bad kan (ja, echt nodig, want zwart en smerig) en ook nog een beetje op tijd in bed kan.

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: snelle maaltijden

Ongelezen bericht door Malmana » 27 mei 2018 16:27

Eerder op de dag iets bereiden wat dan alleen nog maar in de oven hoeft? Eerst de oven aanzetten en dan dealen met veters, legoblokjes e.d.? Dan kan je op tijd eten. Maar ik weet niet of dat voorbereiden zou lukken.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo


pompedom11

Berichten: 6745
Lid geworden op: 18 dec 2013 17:52
Hobbies: Naaien

Re: snelle maaltijden

Ongelezen bericht door pompedom11 » 27 mei 2018 16:35

Ok, goede info.
Linzensalade is hier favoriet. Met. Tomaatjes en feta en evt komkommer.
Kikkererwten tomatensoep.
En een slowcooker nemen. Ik kan niet meer zonder.
ZL1 1-4-2016, ZL2 11-11-2018


Pien Pinda

Berichten: 2509
Lid geworden op: 05 okt 2013 10:32
Hobbies: Uitslapen!

Re: snelle maaltijden

Ongelezen bericht door Pien Pinda » 27 mei 2018 16:51

Groente wokken (bijv prei of paksoi). Blik kokosmelk en linzen/kikkererwten erbij. Groene curry erbij en klaar. Met bijv rijst of (naan)brood. Wel met potje groene curry dus, maar is onze supersnelle maaltijd (10 minuten werk).

Gebruikersavatar

tante Toos

Berichten: 3811
Lid geworden op: 09 feb 2013 16:10
Hobbies: tuinieren
Locatie: Utrecht

Re: snelle maaltijden

Ongelezen bericht door tante Toos » 27 mei 2018 17:03

Mag ik daar even kort op inhaken?
Curry... Ik vind ze altijd zo vreselijk heet die potjes.. nou ben ik ook wel een mietje wat pittig betreft hoor..
Maar ik neem aan dat de kinderen ook mee eten van de curry....
Welke zijn niet heet?
Zl 12-2012


Topic starter
Jessie2410

Berichten: 5171
Lid geworden op: 22 okt 2012 20:32
Hobbies: .

Re: snelle maaltijden

Ongelezen bericht door Jessie2410 » 27 mei 2018 17:07

Malmana schreef:
27 mei 2018 16:27
Eerder op de dag iets bereiden wat dan alleen nog maar in de oven hoeft? Eerst de oven aanzetten en dan dealen met veters, legoblokjes e.d.? Dan kan je op tijd eten. Maar ik weet niet of dat voorbereiden zou lukken.
In theorie zou dat kunnen in de praktijk ben ik in de uurtjes dat de kinderen op school zitten of met een kind bij de dokter/of met de auto naar de garage/of iets administratiefs en tijdvretends recht aan het zetten en als ik heel erg geluk heb kan ik even een uurtje zitten. Dan heb ik echt de fut niet om dingen voor te bereiden. En door de onvoorspelbaarheid kan ik het dus ook niet inplannen, want dan loopt er weer wat in de soep en hebben we ‘s avonds geen eten.

Had ik al gezegd dat het hier chaos is? (Het is ook einde van het schooljaar, dus dat helpt ook niet echt mee).

Plaats reactie