Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Violette

Berichten: 6262
Lid geworden op: 31 okt 2014 14:09
Hobbies: koken
Locatie: Randstad

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Violette » 26 apr 2018 19:10

willemijn1987 schreef:
09 apr 2018 22:01
Halve banaan en een kwart peer..
Wilde niets proeven van de lekkere kip met boontjes
Ff nieuwsgierig: wat doe je dan met de rest van die banaan en die peer? Eet je die zelf op? Bewaar je die?
Ik vind het vanuit voedselverspilling echt een dilemma. Ik zou dus niet geneigd zijn om een 2e soort fruit aan te bieden als het eerste nog niet op is. En ik heb zelf geen zin om de random afgedankte restjes van mijn kind voortdurend te eten (want ik zou wel kip met boontjes eten 😉)
dochter 2014 en zoon 2017


Jessie342

Berichten: 3675
Lid geworden op: 17 mar 2011 08:54
Hobbies: .

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Jessie342 » 26 apr 2018 19:14

Ik maak vaak fruitsalade. Hebben ze van alles wat en er hoeft niks weg.

Toen er nog wel eens restjes overbleven (tegenwoordig eten ze dagelijks hun eigen gewicht aan groenten en fruit) gooide ik nog wel eens restjes in de fruitdroger, of sneed het klein en dan ging het door de yoghurt bij het toetje. Restjes zacht fruit werden smoothies. Als er niet aan geknaagd was bewaarde ik het ook nog wel eens voor een later fruitmoment (op dezelfde dag).


Jessie9832

Berichten: 1872
Lid geworden op: 06 dec 2013 13:33
Hobbies: .

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Jessie9832 » 26 apr 2018 19:21

Violette schreef:
26 apr 2018 19:10
willemijn1987 schreef:
09 apr 2018 22:01
Halve banaan en een kwart peer..
Wilde niets proeven van de lekkere kip met boontjes
Ff nieuwsgierig: wat doe je dan met de rest van die banaan en die peer? Eet je die zelf op? Bewaar je die?
Ik vind het vanuit voedselverspilling echt een dilemma. Ik zou dus niet geneigd zijn om een 2e soort fruit aan te bieden als het eerste nog niet op is. En ik heb zelf geen zin om de random afgedankte restjes van mijn kind voortdurend te eten (want ik zou wel kip met boontjes eten 😉)
Het was een quote van even terug.. dus ik moest er even over nadenken.
Sowiso is ml de kliko in huis die alle restjes opeet :)
Ik dit geval deelde ml een banaan met haar en ik gaf haar een kwart van mijn peer!

Gebruikersavatar

Fainne

Berichten: 2207
Lid geworden op: 23 nov 2013 09:03
Hobbies: Bonsai, lezen

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Fainne » 26 apr 2018 19:22

Hier worst smoothie gemaakt van restjes fruit. En met de zomer in aantocht pureren en in een ijsjesvorm.
Moeder van gevoelige grote vent (april '13), lief droommeisje (november '14) en slimme doerak (maart '18)

Gebruikersavatar

Violette

Berichten: 6262
Lid geworden op: 31 okt 2014 14:09
Hobbies: koken
Locatie: Randstad

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Violette » 26 apr 2018 19:32

Haha hier ook een klikoman.
De smoothie klinkt als een goed idee.
dochter 2014 en zoon 2017


Lindar76

Berichten: 38080
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:25
Hobbies: Nvt

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Lindar76 » 26 apr 2018 19:42

Diek schreef:
26 apr 2018 19:14
Ik maak vaak fruitsalade. Hebben ze van alles wat en er hoeft niks weg.

Toen er nog wel eens restjes overbleven (tegenwoordig eten ze dagelijks hun eigen gewicht aan groenten en fruit) gooide ik nog wel eens restjes in de fruitdroger, of sneed het klein en dan ging het door de yoghurt bij het toetje. Restjes zacht fruit werden smoothies. Als er niet aan geknaagd was bewaarde ik het ook nog wel eens voor een later fruitmoment (op dezelfde dag).
Dit, behalve de fruitsalade. Fruit stokjes deed ik nog wel eens, dat is ook een succes :)

Banaan vries ik wel eens in. In stukjes, anders pureert het zo moeilijk. Of meteen pureren, met ander fruit en yoghurt, ijslolly vorm, invriezen.

Gebruikersavatar

Inkie

Berichten: 1640
Lid geworden op: 12 jan 2017 10:50
Hobbies: fröbelen, spelen, zwemmen
Locatie: Wijchen

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Inkie » 26 apr 2018 21:13

Ik ben ziek, dus mijn vriend ‘kookte’ vandaag. Uiteindelijk werd het eten pas om 20 uur bezorgd. Tegen die tijd had G al een kwart komkommer en koekje op en gingen er alleen nog een paar sliertjes mie, 3 happen soep en 1 gebakken banaan in.

Fruit maak ik altijd voor ons tweeën of drieën tegelijk, de restjes eet ik altijd zelf op.
Brood wordt hier wel veel weggegooid, dat eet G eigenlijk zelden op. Zeker ‘s ochtends heb ik nooit zin om dat nog zelf te eten of er iets nuttigs mee te verzinnen.
Moeder van kruipend monstertje G (8-2015)

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 01 mei 2018 21:59

Peuter van 2,5 at een opscheplepel gebakken aardappels. Hij kreeg een opscheplepel broccoli en wortelen, at de broccoli en negeerde de wortel. De door grote broer uitgekozen gehaktschnitzel viel niet in de smaak.
Grote b oer van 6 at 2 opscheplepels gebakken aardappels, 2 opschaplepels groenten en een halve gehaktschnitzel.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Topic starter
Pet

Berichten: 3792
Lid geworden op: 01 mar 2014 08:00
Hobbies: Lezen, zingen, breien

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Pet » 21 mei 2018 21:12

Nou, toch even delen hoor!
Zl at vandaag eerst een halve rundersaucijs(!!! Hij lust geen vlees??), toen 5 sperzieboontjes, omdat ik heel onpedagogisch had gezegd dat hij de rest vd runderworst kreeg als hij ook bonen at. En torn nog een kwart worst.
En een bakje kwark, ook nog.

[dontknow]
Groeistuip in aantocht ofzo?


Luc

Berichten: 3241
Lid geworden op: 30 jun 2012 19:55
Hobbies: fotografie
Locatie: Grunn - Stad
Contacteer:

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Luc » 28 mei 2018 22:58

Sinds wij aan tafel roepen dat ze ab-so-luut die vieze gezonde dingen echt níet mogen opeten, omdat ze dan veeeel te groot worden en wij ze klein zo fijn en gezellig vinden, gaan er hier opeens ladingen groente in [lol] Oudste at vandaag zelfs een paar stukjes paprika en tomaat, ondanks dat hij dat echt heel vies vindt, simpelweg omdat het gezond is. Naast de broccoli en boontjes uit de curry. Jongste hield het bij boontjes en broccoli. Oooooh, ze luisteren ook nooit! Straks worden ze nog groot en sterk [mrgreen]
ZL1 8/2012 --- ZL2 10/2014

Gebruikersavatar

Rovi

Berichten: 1605
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:40
Hobbies: lezen spellen naaien dragen

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Rovi » 29 mei 2018 20:43

Fantastisch Luc! [lol]

Dl at alleen maar kip. Ze zat niet lekker in haar vel en heeft de sperziebonen en mango laten staan. Vooruit, er ging ook nog een stukje naan in, maar dit was niet haar dag.
♥6-17♥ ♥8-19♥

Gebruikersavatar

Vogeltje80

Berichten: 7760
Lid geworden op: 12 aug 2015 09:41
Hobbies: .

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Vogeltje80 » 29 mei 2018 20:58

Peuter bunkerde vanavond. 250 gram rauwe wortels (gaf ik al iets voor de maaltijd), een hamburger en iets meer dan 1 hele maiskolf. Toen zat ze vol en kon ik haar gelijk in bed rollen.

7 jarige at ook zoveel wortels, een hamburger en een halve maiskolf. En een boterham pindakaas en een ijsje toe.

Gebruikersavatar

femme80

Berichten: 6406
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:29
Hobbies: koken, bakken, lezen

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door femme80 » 29 mei 2018 21:17

We aten wraps met zoete en gewone aardappel, een stoofpotje van gehakt, boontjes, wortel, paprika en kerrie en een sausje van komkommer met k kokos en yoghurt.
Oudste at 2 goed gevulde wraps, middelste 1,5 en peuter at 2 kale wraps, een redelijke schep aardappel blokjes en z'n komkommer saus. Oja en 1 stukje boon en 1 stukje wortel, omdat wij graag wilden dat h hij het even zou proeven (wat hij dan meestal wel doet als we dat zeggen).
Oudste nog een bakje yoghurt toe, de andere 2 hoefde blijkbaar niet want die hadden het te druk met timmeren op de bordjes uit de speelgoed keuken. En ik ga niet iedere avond smeken of ze aub aan tafel willen komen voor een toetje.
mama van een bende wilde apen. 2009, 2012, 2015

Gebruikersavatar

Freecell

Berichten: 10654
Lid geworden op: 04 mei 2009 21:54
Hobbies: ..
tag: Sneeuwengel in Bikini
Locatie: Noord

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Freecell » 30 mei 2018 20:30

Hier een uitstekende lasagne.
En die werd zonder gemopper gegeten (niet alle borden leeg, maar dat hoeft ook niet)
Koken voor dit gezin is zó niet leuk.... Man eet zijn bord leeg, maar is gewoon geen fan van eten. Het is dat je anders dood gaat.... Patat vindt hij wel lekker.
Oudste eet alleen dingen met een P vrijwillig, middelste is een auti, dus die eet (onder gemopper over 'stukjes') zijn bord leeg en jongste vindt ongeveer de helft ok en de rest likt hij even aan en klaar. Ok, avg eten ze alle drie op zonder moppers. En nooit (nooit) (NOOIT!) zegt iemand dat het lekker is, of uberhaupt 'bedankt' voor het feit dat ik kook.
Dus vorige week was ik er zo klaar mee dat ik heb gezegd dat de eerstvolgende maaltijd waar ik allen negatieve dingen over hoor een week op het menu staat [redface] Nu zijn ze nóg niet positief, maar in ieder geval wordt er niet meer over alles gezeurd [redface]

(mijn eerste idee was: ik staak gewoon, maar iedereen (inclusief man) eet liever een hele week brood, pizza, patat en tosti's als avondeten dan echt eten. Ja, ook als dat het komende jaar is.
Ik neem ontslag geloof ik. )
meestal gaat het goed


Hopefultimes

Berichten: 4376
Lid geworden op: 29 dec 2012 12:47
Hobbies: Tijdgebrek ;-)

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Hopefultimes » 30 mei 2018 21:42

@Freecell ik moest een beetje om je verhaal lachen maar ook een *knuffel*. Niet fijn.

Ik voel je enigszins. Onze kleuter is ook zoooo kieskeurig. Eet eigenlijk enkel gekookte aardappelen, pasta met zeer gladde saus en pannenkoeken zonder commentaar. En soms baal ik daar ook behoorlijk van.
Van het concert des leven krijgt niemand een program

Plaats reactie