Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden


Jessie342

Berichten: 3675
Lid geworden op: 17 mar 2011 08:54
Hobbies: .

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Jessie342 » 31 mei 2018 20:51

Zl at vanavond roergebakken spinazie met uitjes en champignons, gekookte wortels, een halve hamburger met ketchup, en een gebakken ei. Daarvoor had hij al een rijstwafel met pindakaas op en tomaatjes en minikomkommers.

Dl at haar champignons, mijn champignons, haar wortels, mijn wortels, haar vlees, de helft van mijn vlees, en een half ei (zl at de rest van haar ei).

Ik at dus drie happen vlees, mijn spinazie en dl's spinazie, en verder niks [rolleyes] (maar ik had spiekums na zitting al frietjes gehaald op het station [shhh] ).

Zijn er trouwens meer mensen hier op het 'twee-kinderen-halve-porties-dieet'? Ik maak eten, leg het op mijn bord, en dan zijn er twee kinderen die werkelijk ómvallen van de hommer en mijn portie vakkundig halveren. Ik kan er soms héél kwaad van worden en soms wel om lachen. Het maakt niet uit of ze zélf ook eten hebben, en ook niet of dat eten precies hetzelfde is als dat van mij: mama's eten is altijd lekkerder.

Overigens, als ik op een ander moment eet dan de kinderen is het helemaal kansloos. Dan mag ik al blij zijn als er tegen de tijd dat ik zit nog iets over is [rolleyes] [rolleyes] . Om het over eet-gerelateerde irritaties te hebben!


Maria80

Berichten: 875
Lid geworden op: 06 okt 2016 21:28
Hobbies: Lezen

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Maria80 » 31 mei 2018 20:53

Nee, herken ik niet. (zou bijna zeggen helaas, maar dat is natuurlijk een beetje misplaatst bij andermans ergernis)
Zou er zelf wel blij van worden, want dat zou betekenen dat ze eindelijk gezond (voldoende) eten ;)
Mama van drie hele lieve dametjes: Anna, Rifka,Suus

17-12-2011
12-05-2014
19-02-2016

Gebruikersavatar

bigou

Berichten: 12406
Lid geworden op: 22 nov 2010 10:06
Hobbies: lezen, forummen;)

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door bigou » 01 jun 2018 09:03

Ik herken het ook niet, maar ik kook ook altijd ruim zodat een tweede keer opscheppen altijd wel kan zodat bietsen niet nodig is. En eventuele restjes gaan de volgende dag wel weer op tussen de middag ofzo :)
Vroegâh aten ze wel van mijn bord mee (op schoot) en was het ineens op soms ;)
Moeder van twee dochters (okt 2005 en aug 2008)


pompedom11

Berichten: 6745
Lid geworden op: 18 dec 2013 17:52
Hobbies: Naaien

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door pompedom11 » 01 jun 2018 09:33

Ik herken eht wel, Maar mijn zl is pas 2. We eten dus van 1 bord. Maar hij denk ook nog dat alles wat op tafel staat "fair game" is. Laatst waren we met vrienden eten, jat zl een halve worst van het bord van zijn vriendje.
ZL1 1-4-2016, ZL2 11-11-2018

Gebruikersavatar

Xandra

Berichten: 5186
Lid geworden op: 14 apr 2012 16:33
Hobbies: Lezen

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Xandra » 01 jun 2018 09:38

Ik herken het wel maar anders. Meestal eten de kinderen zo goed als geen avondeten. Dus bij het koken houd ik daar rekening mee en maak niet teveel omdat mijn man en ik de neiging hebben door te blijven eten en dan teveel eten.
Als de kinderen per ongeluk toch goed meeeten dan is er dus niet genoeg voor iedereen. Dan eten man en ik nog iets anders als de kinderen op bed liggen.
Dochter 10/2011 en zoon 03/2013

Gebruikersavatar

Friek

Berichten: 4697
Lid geworden op: 25 jun 2012 13:52
Hobbies: Lego sorteren
tag: Bzzzzz... Scary-bij

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Friek » 01 jun 2018 10:43

Wij hebben er een hekel aan als er van ons bord wordt gejat, dus de regel is hier dat dat niet gebeurt. En daar houden ze zich ook aan (meestal geen grote eters)
ZL1 mei '12, ZL2 sept '14 & DL dec '17


pompedom11

Berichten: 6745
Lid geworden op: 18 dec 2013 17:52
Hobbies: Naaien

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door pompedom11 » 01 jun 2018 10:53

Ik weet vantevoren nooit zo goed wat ZL gaat eten. hij lust alles wel, Maar hij eet niet altijd veel van alles. Soms eet hij 3 bakjes Risotto, soms 8 aardappels en soms 10 asperges. Dus dan vind ik eht prima dat hij bij ons mee eet. (behalve bij asperges, laatst had ik er 2 en zl de rest)
ZL1 1-4-2016, ZL2 11-11-2018

Gebruikersavatar

Vogeltje80

Berichten: 7760
Lid geworden op: 12 aug 2015 09:41
Hobbies: .

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Vogeltje80 » 01 jun 2018 11:29

Ik herken het, vooral peuter doet het. En als op mijn bord het lekkers weg is, is het bord van haar zus aan de beurt.
En de oudste doet het ook, in iets mindere mate.
Ml eet zo snel dat ze de kans niet krijgen wat bij hem te bietsen.
Gelukkig is er vaak nog wel wat over kwa groente in de pan, maar vlees en andere lekkernijen vaak niet.
Ze krijgen dus normale porties. De peuter bunkert gewoon erg als ze zich weer oke voelt en groeit ook erg hard.

Gisterenavond was ze wel erg moe en heeft ze alleen 1 avocado gegeten.

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 01 jun 2018 11:39

Wij aten gisterenavond aardappels uit de oven, snijbonen en wortelen en (vis)crispino’s.

6-jarige at 2 opscheplepels groente, een halve crispino en liet de aardappels liggen.
Peuter at een opscheplepel aardappels, negeerde de groente, nam 1 hapje vis en keurde het af. Toen aasde hij op mijn aardappels en stuurde ik hem door naar het bord van grote broer. :p

Dus ja, ik heb ook een kind wat de lekkere dingen van mijn bord snaait. Meestal vlees, maar ook wel (kale) pasta of de kidneybonen uit Mexicaanse prut.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Freecell

Berichten: 10654
Lid geworden op: 04 mei 2009 21:54
Hobbies: ..
tag: Sneeuwengel in Bikini
Locatie: Noord

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Freecell » 01 jun 2018 16:22

Diek: als we iets eten met rookworst is mijn middelste altijd op jacht naar 'meer' hij maakt dan de meeste kans bij zijn vader en dat weet hij ook [lol]
meestal gaat het goed

Gebruikersavatar

Rovi

Berichten: 1605
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:40
Hobbies: lezen spellen naaien dragen

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Rovi » 01 jun 2018 19:09

Handenvol rijst op de grond. [cheesygrin]

Ergens nog een paar boontjes en linzen naar binnen gegaan, en een hapje avocado, maar vooral veel op de grond vandaag.
♥6-17♥ ♥8-19♥

Gebruikersavatar

Friek

Berichten: 4697
Lid geworden op: 25 jun 2012 13:52
Hobbies: Lego sorteren
tag: Bzzzzz... Scary-bij

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Friek » 01 jun 2018 19:59

ZL1 vond de Spinazietaart 'vies!' en at alleen de bladerdeegkorst.
ZL2 vond het 'de lekkerste taart ooit' en wil hem ook als verjaardagstaart [lol] en at 1,5 peuterpunt.
Beide een bakje yoghurt met verse aardbeien toe.
ZL1 mei '12, ZL2 sept '14 & DL dec '17


Hopefultimes

Berichten: 4376
Lid geworden op: 29 dec 2012 12:47
Hobbies: Tijdgebrek ;-)

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Hopefultimes » 01 jun 2018 21:13

Hier werd al de hele week om pannekoeken gesmeekt en gedramd. Die ik -zei de gek- vandaag in een benauwde atmosfeer en plofhete keuken bakte.
Eenmaal aan tafel besloten de drammer en smeker dat ze liever aardappelen hadden gehad😤😯 maar werd er goedgunstig één exemplaar naar binnen geschoven. Pfffff
Van het concert des leven krijgt niemand een program


pompedom11

Berichten: 6745
Lid geworden op: 18 dec 2013 17:52
Hobbies: Naaien

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door pompedom11 » 01 jun 2018 21:22

3 aardappels, 5 groene asperges en een beetje vlees dat steecast vis werd genoemd.
ZL1 1-4-2016, ZL2 11-11-2018


Jessie342

Berichten: 3675
Lid geworden op: 17 mar 2011 08:54
Hobbies: .

Re: Wat at je kind vandaag? (avondeten)

Ongelezen bericht door Jessie342 » 02 jun 2018 17:38

Vietnamese hotpot! Dat wilde ik al heel lang eens eten, maar is voor twee personen. Als ik Vietnamees eet is dat vaak in mijn eentje na mijn werk, als de trein niet rijdt 😜

Nu dus met man en kinders afgereisd naar DB en daar hotpot gegeten. Man, wat was dat lekker!!! Toen het kwam dachten we nog dat het veel te veel was voor ons drieën (vl at iets anders). Maar een half uur later waren alleen de roze visballetjes en een paar takjes groen nog over. Dl heeft alle witte balletjes op, en zl heeeeel veel garnalen, en allebei veel noodles, soep en groen spul en merkwaardige witte buisjes en gehaktballetjes en rundvleesplakjes. Alleen de tofu hebben ze niet aangeraakt, die heb ik alleen op.

Daarna allebei een ijsje, en een bakje tropisch fruit en een pakje kokoswater.

Plaats reactie