Help me de week door (eten)

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Topic starter
Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Help me de week door (eten)

Ongelezen bericht door Malmana » 06 nov 2017 14:36

Het klinkt erg hopeloos, maar zo erg is het nou ook weer niet. Alleen een beetje hulp met ideeën zal erg fijn zijn.

Pril zwanger, alleen thuis en geen keukenprinses als het gaat om dagelijks koken ben ik op zoek naar lekkere recepten. Nu kan ik geen citrus, ui en lactose verdragen, dus ik ben beperkt in de recepten die ik kan maken. Op zich hoeft het geen heel makkelijk recept te zijn, ik weet best hoe ik iets klaar maak. Maar, mijn maag is toch niet 100% betrouwbaar en koken voor mezelf vind ik niets aan. Daarnaast ben ik morgen pas laat thuis, dus wil dan ook niet lang bezig zijn.

Wie heeft het ultieme recept, wie helpt mij de week door qua eten.

Oh ja, ik eet graag vegetarisch, maar door de producten die ik niet verdraag eet ik ook regelmatig vlees en vis om tekorten te voorkomen. Schaal- en schelpdieren eet ik niet, net als varkensvlees.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Help me de week door (eten)

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 06 nov 2017 15:19

Pasta rode saus? Makkelijk in te vriezen ook voor een aantal keer makkelijk eten.
Er moet ook ergens een topic zijn met makkelijke recepten.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Topic starter
Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: Help me de week door (eten)

Ongelezen bericht door Malmana » 06 nov 2017 15:21

Dank je. Ik had nog gezocht...
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Help me de week door (eten)

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 06 nov 2017 15:21

Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Topic starter
Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: Help me de week door (eten)

Ongelezen bericht door Malmana » 06 nov 2017 15:25

Mama_van_T schreef:
06 nov 2017 15:21
viewtopic.php?f=57&t=138856
Gevonden!
Bedankt.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Gebruikersavatar

Rovi

Berichten: 1605
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:40
Hobbies: lezen spellen naaien dragen

Re: Help me de week door (eten)

Ongelezen bericht door Rovi » 06 nov 2017 15:51

Chili? Blik bonen, tomatenblokjes en een paprika in de pan. Ui doe ik er altijd wel in, maar die kan dan weggelaten worden. Avocado erbij prakken met peper en zout en daar tortillachips bij.
♥6-17♥ ♥8-19♥

Gebruikersavatar

Topic starter
Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: Help me de week door (eten)

Ongelezen bericht door Malmana » 06 nov 2017 16:28

Rovi schreef:
06 nov 2017 15:51
Chili? Blik bonen, tomatenblokjes en een paprika in de pan. Ui doe ik er altijd wel in, maar die kan dan weggelaten worden. Avocado erbij prakken met peper en zout en daar tortillachips bij.
Dat is een mooie. Eet ik inderdaad niet meer sinds ik gestopt ben met het eten van ui. Op deze manier wel mogelijk! Dank je
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Gebruikersavatar

Colorado

Berichten: 1548
Lid geworden op: 19 apr 2013 19:22
Hobbies: Lezen, koken, internet
Locatie: Nederland

Re: Help me de week door (eten)

Ongelezen bericht door Colorado » 06 nov 2017 19:10

Maaltijdsalade met kip, avocado en ei
Wraps met tonijn uit blik, appel, ei en rauwkost
Pastinaakfrietjes uit de oven
Pasta met pesto en tomaatjes (vega)

Zoiets? :)

Gebruikersavatar

Topic starter
Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: Help me de week door (eten)

Ongelezen bericht door Malmana » 06 nov 2017 19:17

Dank je. Maaltijdsalade heb ik wel aan zitten denken, maar moet ik bij kou echt niet doen.
Die pasta vind ik echt geweldig. Goeie voor morgen!
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo


Metzonderhanden

Berichten: 6395
Lid geworden op: 07 okt 2009 10:57
Hobbies: .

Re: Help me de week door (eten)

Ongelezen bericht door Metzonderhanden » 06 nov 2017 19:42

Ik vries ook nog weleens stevige maaltijdsoepen in, bijvoorbeeld courgette-spinaziesoep, preisoep of caldo verde (boerenkoolsoep met chorizo, misschien niet de beste keuze voor een prille zwangere... ;-) )
Van de rode saus maak ik ook geregeld kant-en-klare lasagnes met verse lasagnebladen, die doe ik dan in een afsluitbare glazen ovenschaal en die haal ik dan de avond van te voren er uit. Ik maak dan echt twee HUMONGOUS grote pannen waar ik een middag mee bezig ben, maar daar haal ik dan wel zeven maaltijden uit.

Mijn kinderen houden erg van de Hollandse pot, dus als ik echt voor gemak ga, maak ik een stampotje van aardappels en rode bieten, dat eten we met een rundervinkje. Of grofgehakte spinazie uit de vriezer met een eitje of een vegaburger.
voorheen marlett


Jojor

Berichten: 618
Lid geworden op: 10 feb 2016 04:55
Hobbies: Lezen

Re: Help me de week door (eten)

Ongelezen bericht door Jojor » 06 nov 2017 20:08

-Stevige snert maken? Heb ik zondag gedaan.
-Chili zonder carne
-Gebakken aardappeltjes, bloemkool, vega burger
-Couscous salade met bietjes, appel, nootjes zoals (geroosterde) pijnboompitjes (evt lekker marakesh kruiden en naar smaak verse munt of peterselie toevoegen en evt een geel/oranje of punt -paprika)
-Risotto zonder ui kan prima met flinke portie paddenstoelen mix en evt wat krulsla
-Witlof salade. Witlof (harde onderkant en hart eruit) fijn snijden, beeetje mayo, rozijntjes wellen, druifjes halveren (of appel of peer) walnoten en/pecan noten, peper en beetje zout
-Gebakken aardappeltjes met bruine bonen en sla
-Vleestomaten uithollen en vullen met gekruid (vega)gehakt. In ovenschaal afgedekt in de oven op 160. Kan ook met paprika. En bij stokbroodje boter erbij. En evt soepje
-Gebakken ei met prut: champignons, paprika, peterselie of wat we nog in de koelkast is
-Zoete aardappel stamp met speckjes (vega slager): 1 aardappel, 1 grote zoete aardappel, 1 winter wortel of paar kleintjes, naar je eigen smaak klontje boter en kerrie toevoegen. Als je wel prei eet is dat ook lekker met de speckjes mee gebakken.
- venkel pasta, venkel in smalle reepjes bakken met flink olijf olie, evt wat chili vlokjes, appel azijn scheutje (ipv citroen), kappertjes of anchiovis erdoor, spaghetti maken en roeren (is heel apart)
Laatst gewijzigd door Jojor op 06 nov 2017 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

femme80

Berichten: 6406
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:29
Hobbies: koken, bakken, lezen

Re: Help me de week door (eten)

Ongelezen bericht door femme80 » 06 nov 2017 20:13

Ik denk ook aan soep, kan je lekker meteen een paar keer van eten en terwijl het op staat hoef je er verder weinig mee te doen.
Of simpele pasta. Bijvoorbeeld met pesto, broccoli en cashewnoten of een simpele rode saus met gehakt en wat groenten die je lekker vind.
Iets met wraps. Bijvoorbeeld een prutje van tomaat, paprika, maïs en evt wat kip of gehakt. Wij doen er altijd nog iets van bonen door maar zelf vind ik dat nooit zo geweldig als m'n maag niet helemaal lekker voelt.

Mijn ultieme comfort food, zeker als ik me niet helemaal lekker voel is soep met rijst. Met Soto ayam (Indonesische kippensoep ) als torenhoge favoriet. Maar dan gebruik ik wel ui al is het vast ook zonder te maken.
mama van een bende wilde apen. 2009, 2012, 2015


Jojor

Berichten: 618
Lid geworden op: 10 feb 2016 04:55
Hobbies: Lezen

Re: Help me de week door (eten)

Ongelezen bericht door Jojor » 06 nov 2017 20:17

Kip of quorn kip vervang blokjes wokken met brocoli en ketjap evt paar cashewnoten erbij op het einde. Met rijst of bami.
Rijst gekookt in kokosmelk, spersiebonen voorkoken, paprika roerpakken, boontjes erbij en die pittige quorn blokjes met soort saté achtige saus


Jojor

Berichten: 618
Lid geworden op: 10 feb 2016 04:55
Hobbies: Lezen

Re: Help me de week door (eten)

Ongelezen bericht door Jojor » 06 nov 2017 20:19

Wat ik zelf vaak doe is bijv aardappelpuree in een dubbele portie maken en 2 dagen later maak ik er een ander prakje van.


Jojor

Berichten: 618
Lid geworden op: 10 feb 2016 04:55
Hobbies: Lezen

Re: Help me de week door (eten)

Ongelezen bericht door Jojor » 06 nov 2017 20:21

Doperwtensoep met munt en een lactosevrije room soort, boter door olie vervangen en ui gewoon vergeten.

https://www.google.nl/amp/s/www.okokore ... ent=safari

Plaats reactie