Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Lin-da

Berichten: 4756
Lid geworden op: 29 okt 2010 20:48
Hobbies: Lezen, de kinderen, vakantie

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door Lin-da » 09 sep 2017 13:30

1en2en2 schreef:Wat ze niet kennen; je soep, avg en daarna de vla uit hetzelfde bord eten :) (Nou doen we hier eigenlijk sowieso niet aan voorgerecht vlees en vla ;) )

Saroma ja en die andere. ..bourbon? En dan de kloppers mogen aflikken.

O jakkes vereselijk was dat, ik at wel eens bij een vriendinnetje die aten warm tussen de middag en altijd bloemkool als ik eens mee at...
En dan daarna die gele of blanke vla op dat zelfde bord, en die keer dat er nog een stukje bloemkool in mijn vla zat ... Ik vond dat toch zo vies, wij hadden bewoon schaaltjes thuis..
Mama van 2 meisjes sept' 05 en sept' 07

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 09 sep 2017 13:42

1en2en2 schreef:Wat ze niet kennen; je soep, avg en daarna de vla uit hetzelfde bord eten :) (Nou doen we hier eigenlijk sowieso niet aan voorgerecht vlees en vla ;) )

Saroma ja en die andere. ..bourbon? En dan de kloppers mogen aflikken.
Bij mijn vader thuis deden ze dat. Ik at dus ook liever niet bij oma... Liever geen toetje dan restjes in de vla.
Mijn vader vertelde dat toen hij klein was, de vla ook gewoon bij de nog niet opgegeten AGV werd geschonken. Juk.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

texelonia

Berichten: 11836
Lid geworden op: 17 apr 2009 12:44
Hobbies: ...
tag: Ik ben wie ik kan zijn

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door texelonia » 09 sep 2017 14:59

At iedereen echt zoveel AGV vroeger?? [eeks]

Wij aten eens in de week AGV. Oh en een keer stamppot. Verder rijst, pasta, spaghetti (ja dat is ook pasta, maar we hadden een vaste spaghettidag en een dag voor andere pasta zoals macaroni maar ook penne, tortellini, tagliatelle, etc), vis, chili, taco's, soep, etc.
Life is like Tetris. When you try to fit in, you’ll disappear.

Gebruikersavatar

Violette

Berichten: 6262
Lid geworden op: 31 okt 2014 14:09
Hobbies: koken
Locatie: Randstad

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door Violette » 09 sep 2017 15:12

Eh ja wij aten denk ik 5x per week agv. En dan een keer rijst en een keer macaroni. Agv neem ik dan wel ruim, ook ovenschotels vallen er onder en de v is voor vlees/vis/Vega (ei betekende dat meestal).
De vaste combinaties herken ik trouwens ook. Krootjes met speklapjes, bruine bonen met ei, bloemkool met hamlapje, rode kool met verse worst, sperziebonen met gehaktbal [smile].

Nog steeds schijnt het merendeel van de mensen in Nederland heel regelmatig agv te eten (4 of meer keer per week). Ik zal daar eens een bron voor proberen te zoeken.
dochter 2014 en zoon 2017

Gebruikersavatar

texelonia

Berichten: 11836
Lid geworden op: 17 apr 2009 12:44
Hobbies: ...
tag: Ik ben wie ik kan zijn

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door texelonia » 09 sep 2017 15:19

Hmm ondanks dat het wel meeviel hoe vaak wij aardappels aten, heb ik toch een aversie tegen gewone gekookte aardappels. We eten dat nu misschien 1 keer in de week. En 1 keer verschillende variaties van aardappels uit de oven.
Life is like Tetris. When you try to fit in, you’ll disappear.

Gebruikersavatar

Lin-da

Berichten: 4756
Lid geworden op: 29 okt 2010 20:48
Hobbies: Lezen, de kinderen, vakantie

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door Lin-da » 09 sep 2017 15:45

Bij ons was het vroeger eigenlijk wel heel makkelijk.
4 dagen agv, 1 dag pasta, zaterdag soep met broodjes en dan kregen wij wel eens witte bolletjes, was echt luxe en op zondag bakte mijn moeder patat met of een snitzel of een biefstukje..

Veel overzichtelijker dan wat ik nu doe [biggrin]
Mama van 2 meisjes sept' 05 en sept' 07

Gebruikersavatar

eeyoor

Berichten: 7055
Lid geworden op: 17 jun 2011 14:14
Hobbies: lezen, wandelen, naaien

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door eeyoor » 09 sep 2017 16:04

Mama_van_T schreef:
1en2en2 schreef:Wat ze niet kennen; je soep, avg en daarna de vla uit hetzelfde bord eten :) (Nou doen we hier eigenlijk sowieso niet aan voorgerecht vlees en vla ;) )

Saroma ja en die andere. ..bourbon? En dan de kloppers mogen aflikken.
Bij mijn vader thuis deden ze dat. Ik at dus ook liever niet bij oma... Liever geen toetje dan restjes in de vla.
Mijn vader vertelde dat toen hij klein was, de vla ook gewoon bij de nog niet opgegeten AGV werd geschonken. Juk.
Idd dat dus

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ik ben soms wat kort door de bocht... Voel je dus niet beledigd, dat is nooit mijn bedoeling.
Mama van M. 01-02-2011 en P. 23-08-2014


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door mamaMarije » 09 sep 2017 16:21

Lin-da schreef:Bij ons was het vroeger eigenlijk wel heel makkelijk.
4 dagen agv, 1 dag pasta, zaterdag soep met broodjes en dan kregen wij wel eens witte bolletjes, was echt luxe en op zondag bakte mijn moeder patat met of een snitzel of een biefstukje..

Veel overzichtelijker dan wat ik nu doe [biggrin]
Nou, zie daar je nieuwe weekmenu.
Vanaf nu, voor de rest van je leven [emoji23]

Gebruikersavatar

Friek

Berichten: 4697
Lid geworden op: 25 jun 2012 13:52
Hobbies: Lego sorteren
tag: Bzzzzz... Scary-bij

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door Friek » 09 sep 2017 16:40

Bij ons ook zo'n vast weekmenu vroegâh: maandag en dinsdag avg, woensdag macaroni, donderdag avg, vrijdag iets avontuurlijks zoals Chicken Tonight, zaterdag pannenkoeken en zondag soep met broodjes met 'zondags beleg' (rosbief of luxe ham oid)
ZL1 mei '12, ZL2 sept '14 & DL dec '17

Gebruikersavatar

elize80

Berichten: 7619
Lid geworden op: 10 mei 2012 12:48
Hobbies: lalala

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door elize80 » 09 sep 2017 18:04

Iets normaals dat mijn kinderen niet kennen: gekookte aardappelen.


-- Tapatalk --
Moeder van 2 kinderen (2011 en 2014)

Gebruikersavatar

Violette

Berichten: 6262
Lid geworden op: 31 okt 2014 14:09
Hobbies: koken
Locatie: Randstad

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door Violette » 09 sep 2017 20:24

Haha hier maandag vaak rijst (ik moest koken op maandag en maakte vaak nasi), dinsdag macaroni (dan kookte mijn vader altijd), zondag patat. De andere dagen weet ik niet meer, dan kookte mijn moeder en dat hing af van de aanbiedingen.
dochter 2014 en zoon 2017

Gebruikersavatar

ronja

Berichten: 8917
Lid geworden op: 17 mei 2011 19:12
Hobbies: van alles en nog wat
Locatie: Zuid Limburg

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door ronja » 09 sep 2017 20:30

texelonia schreef:At iedereen echt zoveel AGV vroeger?? [eeks]

Wij aten eens in de week AGV. Oh en een keer stamppot. Verder rijst, pasta, spaghetti (ja dat is ook pasta, maar we hadden een vaste spaghettidag en een dag voor andere pasta zoals macaroni maar ook penne, tortellini, tagliatelle, etc), vis, chili, taco's, soep, etc.
Uit welk jaar kom jij dan? Macaroni (met smac) en nasi aten we wel, maar verder was er mog niet zoveel exotisch te koop volgens mij.

mama van twee jongens (12/2012) en een meisje (5/2015)
Moeder van tweeling (12/2012) en eenling (05/2015)

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 09 sep 2017 20:50

Toen ik echt jong was, was macaroni of nasi al heel avontuurlijk. Later kwam er wat meer variatie door de wereldgerechten en andere pakjes of potten met bijv. chicken tonight.

En inderdaad ook vaste conbi's. Bruine bonen met karbonade, bloemkool met verse worst, vissticks met wortelen. Een bal gehakt kon overal wel bij, maar niet bij de bruine bonen of bloemkool.

En die bloemkool met een papje natuurlijk. Ik heb jarenlang geen bloemkool meer gegeten toen ik op mezelf woonde. Sperziebonen heeft ook lang geduurd voordat ik ze zelf maakt, ik dacht dat die minimaal een half uur moesten koken.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Fishy

Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jan 2014 21:54
Hobbies: Breien, haken, etc
Locatie: Vlak bij Utrecht

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door Fishy » 09 sep 2017 21:57

elize80 schreef:Iets normaals dat mijn kinderen niet kennen: gekookte aardappelen.


-- Tapatalk --
Hier ook! We keken laatst een aflevering Peppa Pig waarin Opa Big een kruiwagen vol aardappels haalt, en DL1 (van bijna 4 jaar) vroeg verwonderd wat aardappels eigenlijk waren. Toen schaamde ik me wel een beetje...
Ik heb er zelf niks tegen, maar ML heeft een hartgrondige hekel aan gekookte aardappel.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Mama van dochtertjes D (okt 2013) en M (jan 2016)

Gebruikersavatar

nellie3

Berichten: 2631
Lid geworden op: 07 jun 2012 18:59
Hobbies: dieren, koken, reizen
Locatie: Dordrecht

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door nellie3 » 09 sep 2017 22:56

ronja schreef:
texelonia schreef:At iedereen echt zoveel AGV vroeger?? [eeks]

Wij aten eens in de week AGV. Oh en een keer stamppot. Verder rijst, pasta, spaghetti (ja dat is ook pasta, maar we hadden een vaste spaghettidag en een dag voor andere pasta zoals macaroni maar ook penne, tortellini, tagliatelle, etc), vis, chili, taco's, soep, etc.
Uit welk jaar kom jij dan? Macaroni (met smac) en nasi aten we wel, maar verder was er mog niet zoveel exotisch te koop volgens mij.

mama van twee jongens (12/2012) en een meisje (5/2015)
Wss! Wij woonden dan wel in Zeeland, dat kan schelen. In de jaren eind 90 begon mijn moeder met chicken tonight met rijst en aardappel anders. Dat was toen het summum van excentriek eten. Ik ben in 83 geboren.
Mama van Jari 10.8.2012 en Rozemarijn 29.4.2015

Plaats reactie