Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

bigou

Berichten: 12406
Lid geworden op: 22 nov 2010 10:06
Hobbies: lezen, forummen;)

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door bigou » 12 sep 2017 14:14

Gin schreef: En op vakantie een maand lang:
S ochtends muslie opgelost in water
S middags gedroogde aardappels, tomaten, paprika en ei: weer in water geweekt en daarna opgewarmd.
S avonds rijst met gedroogde banaan, ananas en rozijnen.
Het doet me denken aan survival/trekken met zo weinig mogelijk bagage en van die zakjes met gedroogd eten, maar ik kan me dat moeilijk een maand voorstellen met jonge kinderen!
Moeder van twee dochters (okt 2005 en aug 2008)

Gebruikersavatar

Gin

Berichten: 7857
Lid geworden op: 07 jul 2011 16:28
Hobbies: met zl spelen, lezen, koken
Locatie: Utrecht

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door Gin » 12 sep 2017 14:29

bigou schreef:
Gin schreef: En op vakantie een maand lang:
S ochtends muslie opgelost in water
S middags gedroogde aardappels, tomaten, paprika en ei: weer in water geweekt en daarna opgewarmd.
S avonds rijst met gedroogde banaan, ananas en rozijnen.
Het doet me denken aan survival/trekken met zo weinig mogelijk bagage en van die zakjes met gedroogd eten, maar ik kan me dat moeilijk een maand voorstellen met jonge kinderen!
Klopt idd! We trokken rond. In bulgarije bijvoorbeeld was in de bergen toen zelden eten te koop dus we moesten het meenemen. Maar wat afwisseling had ook gekund.
Mama van grote jongen feb 2011 en kleine jongen feb 2018

Gebruikersavatar

Wicky

Berichten: 10672
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:46
Hobbies: o.a. kind, boek, tuin, fiets
tag: Bzzzz... Was-bij

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door Wicky » 12 sep 2017 14:39

Ik constateer duidelijke generatieverschillen in dit draadje [lol] . Zo zie ik iemand chicken tonight noemen als jeugdherinnering. Chicken tonight werd als merknaam als eerste vastgelegd in Amerika in 1992 volgens wikipedia. Toen was ik 16. Ik heb chicken tonight ooit bij mijn moeder geintroduceerd toen zij bij mij op mijn studentenkamer kwam eten [cool] .
Zoon juni 2011, zoon maart 2016

Als een kind zich niet ontwikkelt volgens het boekje, dan heb je niet het goede boekje


WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door WZK » 12 sep 2017 14:53

Gin schreef:Oh WGH zo'n vast week menu hadden wij ook [lol]
En op vakantie een maand lang:
S ochtends muslie opgelost in water
S middags gedroogde aardappels, tomaten, paprika en ei: weer in water geweekt en daarna opgewarmd.
S avonds rijst met gedroogde banaan, ananas en rozijnen.

Ik vind het nu soms best een werk om een weekmenu te verzinnen, daar hadden mijn ouders geen last van!
OML! Ik zou gillend gek zijn geworden!
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition

Gebruikersavatar

AnnaMaria22

Berichten: 3821
Lid geworden op: 03 mei 2012 10:40
Hobbies: Te veel om op te noemen

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door AnnaMaria22 » 12 sep 2017 15:13

Wicky schreef:Ik constateer duidelijke generatieverschillen in dit draadje [lol] . Zo zie ik iemand chicken tonight noemen als jeugdherinnering. Chicken tonight werd als merknaam als eerste vastgelegd in Amerika in 1992 volgens wikipedia. Toen was ik 16. Ik heb chicken tonight ooit bij mijn moeder geintroduceerd toen zij bij mij op mijn studentenkamer kwam eten [cool] .
Haha ja toen was ik 6 [smile]

En hier ook een nr2 die al veel eerder meesnoepte.
J 2/2012 en V 7/2015

Gebruikersavatar

ronja

Berichten: 8918
Lid geworden op: 17 mei 2011 19:12
Hobbies: van alles en nog wat
Locatie: Zuid Limburg

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door ronja » 12 sep 2017 15:34

mirte_g schreef:Valt me op dat veel ouders hier (imo) ouderwets kook(t)en. Wij aten thuis ook wel (gekookte) aardappelen maar vaker andere dingen als pasta (verschillende vormen, soms wel met vaste sauzen bv spaghetti snoepsaus (gebaseerd op babipangang)en vlindertjesmacaroni met hachee) gierst, bulger, rijst etc.

Opzich wel grappig ik vond vroeger volkorenpasta en pannenkoeken etc de horor en nu maak ik dat zelf ook...
Dat is deels ook generatiekloof, ik ben 8 jaar ouder bijvoorbeeld. En ik weet van een vriendin die iets jonger is, maar antropososfisch, dat zij heel andere dingen aten dan wij.

mama van twee jongens (12/2012) en een meisje (5/2015)
Moeder van tweeling (12/2012) en eenling (05/2015)

Gebruikersavatar

Lin-da

Berichten: 4757
Lid geworden op: 29 okt 2010 20:48
Hobbies: Lezen, de kinderen, vakantie

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door Lin-da » 12 sep 2017 18:44

Wicky schreef:Ik constateer duidelijke generatieverschillen in dit draadje [lol] . Zo zie ik iemand chicken tonight noemen als jeugdherinnering. Chicken tonight werd als merknaam als eerste vastgelegd in Amerika in 1992 volgens wikipedia. Toen was ik 16. Ik heb chicken tonight ooit bij mijn moeder geintroduceerd toen zij bij mij op mijn studentenkamer kwam eten [cool] .
Haha ik ook want mijn moeder deed echt wel haar best met pasta, maar de eerste 10 jr van mijn leven aten wij echt alleen maar elleboog macaroni, ik las ook dat na 1982 er verschillende pasta's werden geintroduceerd in NL en toen chicken toninght op de markt kwam en aardappel anders woondenik al bijna op mij zelf [cheesygrin]
Mama van 2 meisjes sept' 05 en sept' 07

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 12 sep 2017 19:45

Ik heb vrij lang thuis gewoond, dus ook nog vrij lang van doodgekookte groenten mogen genieten.
In 1992 werd ik 19.

Aardappel anders leerden we kennen met dank aan de kraamverzorgster bij mijn zus, nu alweer bijna 11 jaar geleden.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

rietjetoet

Berichten: 9892
Lid geworden op: 17 mei 2010 11:12
Hobbies: naaien, dansen, zingeving
Locatie: Poederlee, België
Contacteer:

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door rietjetoet » 16 sep 2017 00:10

ik groeide op met AVG en kook dat nu nog vaak maarrr mijn ouders hadden groententuin en er stond veeeel in dus eigenlijk niet saai: veel soorten groenten op ons bord en volgens seizoenen en de rest uit de diepvries... Mijn moeder kookte groenten beetgaar niet te gaar en verzon graag andere sausjes enz. Vlees was veel varken en kip in de week en in t weekend steak enz. Op dinsdag was t spagettidag met saus uit de tuin , echt lekker en maak ik nu nog: spagettisaus met veeeeeel groenten en niet veel vlees en veel kaas.
Ook groeide ik op met met volkoren rijst (ok dat kennen mijn kids nit, ik eet t graag maar ML niet én kids zijn noga gevoelig aan zaadachtigen)
Macaroni met kaassaus maak ik nog steeds maar ik kap er broccoli of bloemkool of zo'n mix: broc, bloem en wortel in, vinden ze hier lekker
wat ik eens moet testen: andijvie ;-) en schorseneren. Pompoen lusten ze niet helaas tenzij in soep en courgette idem (tenzij in soep of pastasaus)

dus ja mijn kids kennen AVG (ok bloemkool maken we met gele saus ipv witte ;-) ) en ja ze kennen pudding en liefst chocolade, ja ze kennen elleboogjes macaroni enz maar ik gebruik dat in soep en slaatjes (en ojee volkoren versie meestal) maar aubergine rauw witloof en spruitjes krijg ik er nit ein ;-) maar ze kennen t wel. Ze kennen wel wok enz maar echt vreemde keuken komt nu pas stillaan, ik kon t ook pas als puber apprecieren en ben er nu dol op.
De oudst ehier is dol op gebakken aardappels en rosti enz
moeke van Jitse (29/01/2008), Leene (04/12/2010) en twee sterrekindjes

Gebruikersavatar

mama van 1 zoon

Berichten: 1218
Lid geworden op: 20 jun 2010 10:44
Hobbies: :)

Re: Normale dingen die jullie kids niet kennen..

Ongelezen bericht door mama van 1 zoon » 06 mei 2018 14:42

Moest aan dit draadje denken.

Kreeg deze week de vraag wat is dat en kun je dat eten van een 10 jarige aan mij toen ik Walnoten aan kraken was🙂

Plaats reactie