Wat eten we vandaag ~ veganistische versie ~

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Boukje

Berichten: 7134
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31
Hobbies: ..
tag: Bzzzz... Diagonale bij

Re: Wat eten we vandaag ~ veganistische versie ~

Ongelezen bericht door Boukje » 17 jan 2018 11:16

Hummus dacht ik ook, bij AH heb je ook andere groentespread in soortgelijke bakjes, met pompoen bijvoorbeeld. Of zelf dikke groentenpuree maken. Geprakte avocado, plakjes komkommer/tomaat, banaan, appel. Of oldschool sandwichspread, al weet ik niet wat voor zooi daar allemaal in zit.
Mama van Aron (2010), Tim (2013) en Loïs (2017)


Lies2014

Berichten: 822
Lid geworden op: 18 nov 2014 10:52
Hobbies: nvt

Re: Wat eten we vandaag ~ veganistische versie ~

Ongelezen bericht door Lies2014 » 17 jan 2018 15:33

Tahin, hummus zelf maken (veel lekkerder dan gekocht, supersimpel en dagenlang houdbaar), avocado uitsmeren, tartex, kokosbrood of kokosolie extra vierge, etc

Gebruikersavatar

Boukje

Berichten: 7134
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31
Hobbies: ..
tag: Bzzzz... Diagonale bij

Re: Wat eten we vandaag ~ veganistische versie ~

Ongelezen bericht door Boukje » 17 jan 2018 21:43

Vandaag aten we wraps met falafel, met rauwkost en gebakken champignons en hummus.

Ik wilde al koken voor morgen, zuurkoolstamppot met ananas en rozijnen en cashewnoten, maar ik heb de zuurkool laten aanbranden [headbang] Denk dat ik morgen wat spinazie bij de aardappelpuree (die was wel gelukt) ontdooi en dan toch maar een gekookt ei erbij (sorry)
Mama van Aron (2010), Tim (2013) en Loïs (2017)

Gebruikersavatar

Mikki80

Berichten: 3626
Lid geworden op: 27 jun 2009 12:36
Hobbies: <3
Locatie: Zwolle

Re: Wat eten we vandaag ~ veganistische versie ~

Ongelezen bericht door Mikki80 » 24 jan 2018 13:43

Vanmiddag had ik een lekkere lunch: huzarensalade. Stond een recept in de gezonde/slanke Margriet die heb ik geveganised:
halve bloemkool
bouillon
2 eetlepels mayo
4 augurken
komkommer
peterselie (vers)
rode ui
wat ijsberg- of romainesla
Bloemkool in roosjes en koken in water met bouillon, 7 minuten. Daarna prakken met een vork en beetje afkoelen. Mayo erbij en evt wat peper en door elkaar husselen. Rest van groentes (gesneden) erbij. Klaar! En lekker. Ik deed er nog wat gehakte walnoten door. Maar ook lekker met kiemen erdoor.
DL1 juli '09 en DL2 mei '12

Gebruikersavatar

Mikki80

Berichten: 3626
Lid geworden op: 27 jun 2009 12:36
Hobbies: <3
Locatie: Zwolle

Re: Wat eten we vandaag ~ veganistische versie ~

Ongelezen bericht door Mikki80 » 24 jan 2018 13:50

Eergisteren aten we deze: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... inzencurry. Was een recept op zo'n kaartje van de ah. Linzencurry van Hak is helaas niet vegan dus die heb ik geprobeerd na te maken nadat ik de ingrediënten had bekeken. Ei weggelaten en i.p.v. Griekse yoghurt soyayoghurt gebruikt. Ik vond het geslaagd en de dag erna als lunch ook heerlijk.
DL1 juli '09 en DL2 mei '12

Gebruikersavatar

Littlemuf

Berichten: 162
Lid geworden op: 24 nov 2015 18:19
Hobbies: haha, ik ben een mama! slapen?

Re: Wat eten we vandaag ~ veganistische versie ~

Ongelezen bericht door Littlemuf » 05 feb 2018 14:54

we hebben gisteren een risotto gegeten met heeeeel veel groente verstopt (voor zl :) ) - bloemkool, wortel, paprika. En sperzieboontjes erbij want die eet hij zonder verstoppertjes.
voor vanavond lees ik dit draadje even ter inspiratie!

voor brunch (want het was bijna 11 uur tegen te tijd dat ik at) had ik een wrap met een creatie van rode bloemkool gestoofd met paprika, wortel, passata en adukieboontjes. Het was verrukkelijk :)
A good question for people considering parenthood might be 'Have you ever put pants on a person who is running away'?


Lies2014

Berichten: 822
Lid geworden op: 18 nov 2014 10:52
Hobbies: nvt

Re: Wat eten we vandaag ~ veganistische versie ~

Ongelezen bericht door Lies2014 » 05 feb 2018 22:23

Vanavond winterse stoof van Ottolenghi met wortel, pastinaak, pompoen, abrikozen en kikkererwten in gember/kurkuma/paprika/kaneel/anijs met erbij safraan couscous, verse koriander en munt erover. Weer eens net een beetje anders dan mijn standaard Marokkaanse groentestoof met aubergine, courgette, pompoen en tomaten met kikkererwten in koriander/komijn/kaneel/kurkuma.

Gebruikersavatar

Boukje

Berichten: 7134
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31
Hobbies: ..
tag: Bzzzz... Diagonale bij

Re: Wat eten we vandaag ~ veganistische versie ~

Ongelezen bericht door Boukje » 20 feb 2018 22:16

Vandaag vegan bami min of meer volgens recept van de groene meisjes. Met zwarte bonen, spitskool, doperwten, wortel en taugé. Erij gebakken gemarineerde tofu en pindasaus van kokosmelk.

Ml en ik hebben afgesproken in de 40dagentijd alleen vegetarisch te eten. Voor hem best een uitdaging en zelf wil ik dus zoveel mogelijk ook veganistisch eten. Ineens dus aan het nadenken over ontbijt en lunch. Heb nu kokosrijstemelk die lekker is met havermout voor ontbijt. Als lunch vandaag brood met hummus en pindakaas (niet tegelijk) en groente. Vandaah zwarte koffie maar de havermelk barista is ook erg lekker, maar wel duur voor elke dag. Het valt me tot nu toe mee al heb ik bij de vergadering vanavond wel gesmokkeld met het koekje bij de thee, die was vast niet vegan.
Mama van Aron (2010), Tim (2013) en Loïs (2017)

Gebruikersavatar

Boukje

Berichten: 7134
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31
Hobbies: ..
tag: Bzzzz... Diagonale bij

Re: Wat eten we vandaag ~ veganistische versie ~

Ongelezen bericht door Boukje » 26 feb 2018 19:40

Nog meer veganisten hier? Wij aten vegan erwtensoep, taco's met bonen, mango en rauwkost, curry met sperziebonen, pinda's en rijst, lasagne met veel groenten, risotto met paddenstoelen en pijnboompitten, en pompoensoep met brood en hummus.

Oh en ik kocht de ongezoete sojayoghurt,die is prima te eten! 7 jaar geleden at ik koemelkvrij ivm allergie van zl1 en baalde ik van die enorm zoete yoghurt die alleen te koop was, dus goede ontwikkeling!
Ik heb nog tofu over, wat zijn jullie succesrecepten daarmee?
Mama van Aron (2010), Tim (2013) en Loïs (2017)


ivy1986

Berichten: 1145
Lid geworden op: 27 apr 2015 18:13
Hobbies: Had ik daar maar tijd voor :P

Re: Wat eten we vandaag ~ veganistische versie ~

Ongelezen bericht door ivy1986 » 26 feb 2018 20:07

Ik ben geen veganist, maar wil wat vaker veganistisch eten. Gisteren tofu uit de oven volgens hier http://www.degroenemeisjes.nl/hoe-bereid-je-tofu/ bij een wokschotel ruwweg als https://uitpaulineskeuken.nl/2017/07/no ... enten.html maar dan met andere groenten (courgette en winterpeen door de spirellisnijder en een bakje champignons) en pinda's. Was lekker maar wel een overdosis aan sojasaus al met al! Ik vond de tofu lekker en zo in de oven geen omkijken naar.
februari 2015 - januari 2018 - maart 2021

Gebruikersavatar

Mikki80

Berichten: 3626
Lid geworden op: 27 jun 2009 12:36
Hobbies: <3
Locatie: Zwolle

Re: Wat eten we vandaag ~ veganistische versie ~

Ongelezen bericht door Mikki80 » 28 feb 2018 10:09

Scrambled tofu als lunch of ontbijt vind ik erg lekker. Deze bijvoorbeeld: https://lisagoesvegan.com/scrambled-tofu/
DL1 juli '09 en DL2 mei '12


Karin89

Berichten: 2333
Lid geworden op: 03 mar 2016 11:16
Hobbies: Naaien, haken, breien

Re: Wat eten we vandaag ~ veganistische versie ~

Ongelezen bericht door Karin89 » 28 feb 2018 11:10

Mijn ml eet tijdens de vastentijd veganistisch (en beide eten we het hele jaar vegetarisch). Dus ik eet nu ook grotendeels veganistisch.

Gisteren hadden we pita falafel met courgette en friet.
Eergisteren vegan diepvriespizza's van de ekoplaza.

Ontbijt: in het weekend eten wij vaak vegan pannenkoeken of croissantjes (sommige merken van die blikjes croissant deeg zijn vegan). Scrambled tofu ook wel regelmatig.
zl1 2017 - zl2 2021

Gebruikersavatar

ReneeLM

Berichten: 1654
Lid geworden op: 07 jul 2016 14:33
Hobbies: genieten
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag ~ veganistische versie ~

Ongelezen bericht door ReneeLM » 06 mar 2018 09:38

Ik heb nog nooit met tofu gekookt. ML wel een keer.
Maar ik wil vnvd een Limburgse stoofpotje maken maar dan met tofu.
Kan ik deze nu (ochtend) al maken? Of is het dan vnvd te soppig of taai of...?
Ik had een recept gezien en hier ergens op het forum gelezen(maar kan het niet meer vinden) dat 50 min genoeg was om op het vuur te zetten ?

Edit: autocorrect
DL1 april 2016 DL2 januari 2019
https://www.vanlifetrip.com/

Gebruikersavatar

Lilotje

Berichten: 1158
Lid geworden op: 16 sep 2013 21:08
Hobbies: koken, bakken, haken, lezen

Re: Wat eten we vandaag ~ veganistische versie ~

Ongelezen bericht door Lilotje » 06 mar 2018 09:42

Ik heb serieus nog nooit tofu gegeten, toch maar eens proberen.
Gister mie met verschillende soorten bonen, mais en tomatensaus.
V (oktober 2013)
S (juli 2017)

Gebruikersavatar

ReneeLM

Berichten: 1654
Lid geworden op: 07 jul 2016 14:33
Hobbies: genieten
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag ~ veganistische versie ~

Ongelezen bericht door ReneeLM » 06 mar 2018 09:45

De vraag is dus niet of ik het net zo lang moet stoven als vlees. Maar of als ik het nu bereid. Ik het vnvd alleen maar hoef op te warmen.
DL1 april 2016 DL2 januari 2019
https://www.vanlifetrip.com/

Plaats reactie