Help! Wat eten tijdens avondvierdaagse?

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Topic starter
Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Help! Wat eten tijdens avondvierdaagse?

Ongelezen bericht door Annet » 20 jun 2017 21:51

ZL doet mee aan de avondvierdaagse en morgen en overmorgen loop ik mee als begeleider. Voor ZL is het eten geen probleem, hij eet vooraf wat en krijgt nog wat brood mee. Voor mezelf is het een ander verhaal. Ik wil liever niet van te voren eten, want dat vind ik niet fijn met lopen (mijn lijf stopt dan energie in het verteren en heeft duidelijk minder energie voor het lopen). Na afloop eten is te laat, dat trek ik niet, heb om 12.30 voor het laatst gegeten dan. Compromis is onderweg eten, maar .... ik ben niet zo'n broodeter. Ik eet suikerloos, meestal vleesloos en het liefst veel groente. Ik denk er al weken overna en heb nog steeds niet de oplossing gevonden [confused]
Wie heeft er tips?
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure


kaetje

Berichten: 8239
Lid geworden op: 04 apr 2012 07:44
Hobbies: mijn gezin en mijn werk
Locatie: Ergens in het noorden

Re: Help! Wat eten tijdens avondvierdaagse?

Ongelezen bericht door kaetje » 20 jun 2017 21:53

Een ommelet maken met veel groentes en die oprollen in bakpapier. Als een fwrap opeten.

Dat is het eerste waar ik aan moest denken.
ZL1 2010, ZL2 2011 & ZL3 sept. '16

Gebruikersavatar

mirte_g

Berichten: 4371
Lid geworden op: 29 aug 2015 21:10
Hobbies: koken en scouting
tag: Bzzz... Bij-na vergeten
Locatie: Paterswolde

Re: Help! Wat eten tijdens avondvierdaagse?

Ongelezen bericht door mirte_g » 20 jun 2017 21:55

Rauwkost, wortels, komkommer, courgette, paprika enz. Evt gekookt eitje. Is allemaal goed uit de hand te eten. E'n misschien iets van soepstengels of lekker (zelf, vers) gebakken broodje voor de koolhydraten als je daar behoefte aan hebt.
A 24-2-2016, E 1-4-2018 & JW 27-8-2020

Mag ik vanavond in je dromen? Dan kan ik bij je blijven slapen...

Gebruikersavatar

Topic starter
Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: Help! Wat eten tijdens avondvierdaagse?

Ongelezen bericht door Annet » 20 jun 2017 21:56

Oh, goed idee! Ik zat ook aan hartige pannekoeken te denken. Maar in een omelet kan je toch iets makkelijker groente kwijt.
En rauwkost is ook een goeie.

Misschien denk ik ook wel te moeilijk [lol]
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure

Gebruikersavatar

Topic starter
Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: Help! Wat eten tijdens avondvierdaagse?

Ongelezen bericht door Annet » 21 jun 2017 15:31

Nou, bedacht op het laatste moment dat we ook nog een afspraak bij de gemeente hadden voor een paspoort voor ZL en kwam met migraine uit het werk, dus ik maak het mezelf maar even makkelijk.
Heb volkorenwraps gekocht (niet 100% volkoren, maar wel zonder toegevoegde suiker), zachte geitenkaas, rucola en gerookte zalm. Ik heb nog een rijpe avocado en komkommer, tomaatjes en paprika. Banaantje erbij en klaar.
Morgen is het later ivm de verwachte hitte en de tocht is korter, dus dan eet ik wel een omelet ofzo van te voren en neem ik wat snackgroente en fruit mee.
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure

Plaats reactie