Wat eet jouw gezin graag?

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Topic starter
Colorado

Berichten: 1548
Lid geworden op: 19 apr 2013 19:22
Hobbies: Lezen, koken, internet
Locatie: Nederland

Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door Colorado » 05 mei 2017 11:49

Ik vind koken erg leuk en vind het ook leuk om nieuwe dingen uit te proberen. Ik blijf echter een beetje hangen in dezelfde kookcreaties, omdat mijn gezin al snel 'lussiknie' roept. Ik ben dus benieuwd wat jullie favo gezinsgerechten zijn. Hoeft niet ingewikkeld te zijn of heel bijzonder, maar wat eten jullie nou graag? Kom maar op! [biggrin]

Gebruikersavatar

Marthe

Berichten: 2272
Lid geworden op: 28 sep 2012 15:09
Hobbies: het leven vieren

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door Marthe » 05 mei 2017 11:53

Pasta met rode saus.

Allerlei variaties geprobeerd, maar dan is het inderdaad al gauw "lussiknie".
mv4

Gebruikersavatar

Bloem11

Berichten: 5510
Lid geworden op: 07 okt 2013 11:06
Hobbies: Lezen, aikido en katten
tag: Bzzz-nope

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door Bloem11 » 05 mei 2017 11:54

Het enige wat wij alle drie luste id bloemkool, aardappels en vlees/vega.
Zl en ik paddenstoelen risotto.
Patat.
Rest eet zl niey of vl/ik.
Beter onvolwassen zijn en jezelf blijven ontwikkelen, dan nu zeggen dat je volwassen bent en stoppen met leven

Mama van F. de krijger (01/2014)

Gebruikersavatar

silk

Berichten: 1188
Lid geworden op: 04 mar 2014 08:54
Hobbies: Lezen, filmpje kijken, koken
Locatie: Waar mijn mannen zijn.

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door silk » 05 mei 2017 11:54

Al wat niet meer mag. :)

Gisteren hebben we frikadelletjes (= balletjes in NL?) met tomaat (geen tomatensaus) en gestoomde patatjes gegeten. Lang geleden dat ik de jongste nog zo heb zien smullen van zijn vleesje.
Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.


WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door WZK » 05 mei 2017 12:01

Dit zijn een aantal heel simpele gerechten die wij lekker vinden.

Gele rijst met chorizo. Recept uit allerhande.

Witte bonen in tomatensaus met Turkse worst en rijst.
- tukkers worst in stukjes snijden en bakken in pan
- uitje erbij
- flinke scheut droge witte wijn erbij
- pruttelen
- pot witte bonen erdoor
- pot (van de witte bonen) met water erdoor
- rijst erbij
- salade erbij

Spruitjes met spekjes en ui met couscous met rozijnen.
- bak spekjes in een pan
- fruit ui erbij
- kook spruitjes
- meng de spruitjes door het Spek ui mengsel
- maak couscous en schep er rozijnen doorheen, ze wellen vanzelf.

Kip met broccoli en mie.
- braad kipkarbonade aan, iets zouten
- voeg uien en een gedroogd pepertje toe
- voeg een scheut ketjap, een schepje suiker en een Citroen in plakken toe, plus 2 dl water
- stoof gedurende 40 minuten
- voeg broccoli stukjes toe en stoof een minuut of tien mee (niet te lang anders verpiert het)
- kook mie, giet de mie af en roer door de broccoli met ketjap.
- haal de Citroen uit de pan







Trotse moeder van vier!
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition


gutje

Berichten: 2894
Lid geworden op: 01 okt 2010 08:51
Hobbies: Internet, Lezen, kids etc...
Locatie: zeeuws-vlaanderen

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door gutje » 05 mei 2017 12:10

Volkoren penne, spinazie (of broccoli) roomkaas en uitgebakken spekjes.

Broccoli stamppot met spekjes erdoor en dan op het bord kaas erover.

Pompoen, aardappel, ui, chorizo, paprika en wat je dan ook lekker vind uit de oven.

Soep in verschillende varianten gaan ook goed.

Altijd lastig iets te verzinnen. [WINKING FACE]
Ik mag me de trotse mama noemen van een heerlijke jongedame van 25 en een lekkere knul van 20, een schattige dochter van 14 en nog een lieve knuffelknul van 12...<3

Gebruikersavatar

Ckialita
Beheerder
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 27 aug 2010 13:11
Hobbies: borduren, lezen, kleding maken
Locatie: Hoog in Nederland

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door Ckialita » 05 mei 2017 12:28

Ik ben gezegend met een gezin waarin iedereen heel veel lust. Ik ben het grootste probleem met allergie voor spaanse peper, veel sterke smaken niet heel lekker vinden, en ik ben redelijk picky in de soorten vlees die ik lekker vind. Gelukkig ben ik de kok in huis ;) en als ik eens eters heb pak ik uit met een extra gerecht wat ik zelf niet lekker vind, en ik dus zelf niet hoef te eten ;)

Grote toppers van kortgeleden zijn hier:
*lasagna met ham, courgette, rode saus en zuivelspread: klik, uit allerhande
*Pasta pesto, met spekjes, ui, courgette, olijven, pesto en pasta naar wens
*Enchiladas, wraps gevuld met een mengsel van vis, zwarte bonen in tomatensaus, een blik tomatenstukjes, groene paprika en kruiden (komijn, knoflook)
*Couscous met shoarma, spitskool recept van allerhande
*Rijst met paksoi, zoetzure saus en vis weer een recept van allerhande

Ik kan nog wel verder in mijn geheugen duiken, maar hier heb je al bijna voor een week genoeg aan :P
mama van D (08-2010), H (11-2012) en J (04-2015)

Ministash: Babylonia Prunella 4,9 | Girasol Mystica 5,2 | Wompat Pre-School Agua azul | Wompat Medium Iridescence Cuervo

Gebruikersavatar

texelonia

Berichten: 11836
Lid geworden op: 17 apr 2009 12:44
Hobbies: ...
tag: Ik ben wie ik kan zijn

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door texelonia » 05 mei 2017 12:29

Vooral allerlei soorten pasta.

Met stip op 1: pastasalade. Penne, gerookte kip, tomaat, komkommer, mozzarella, paprika, rucola, pesto aangelengd met olijfolie en beetje balsamico azijn. Als ze mogen kiezen willen ze dit het allerliefste eten. Dan maken we een mega bak dat ze 3 keer kunnen opscheppen en de volgende dag er van kunnen lunchen [biggrin]

Pasta met 4 kazen: pasta (penne of fusili) koken, mengen met geitenkaas, mascarpone en gorgonzola, parmezaanse kaas erover en in de oven tot er een korstje op zit.

Pasta pesto: pasta koken, kip bakken, ui fruiten, crème fraiche en pesto erbij


Tomatentaart zijn ze ook dol op. Taartvorm bekleden met bladerdeeg, tomaten gehalveerd of in stukjes, gefruite ui en een mengsel van crème fraiche, paar eieren, camembert en peper en zout.

Burrito's zijn ze ook dol op. En wraps of broodjes die ze zelf mogen beleggen. Dus wraps en dat ze er zelf sla, tomaat, komkommer, gebakken kip en sausjes etc naar smaak op kunnen doen. Als er over blijft krijgen ze ook wel eens een wrap met kruidenkaas en rauwkost mee naar school voor lunch. En broodjes uit de oven met pesto, balsamico azijn, rucola, parmaham, tomaat, komkommer en mozzarella.


Rijst eten ze hier dan weer helemaal niet. Of chili bijv. Aardappels/vlees/groente erg wisselend. Eigenlijk vooral eten wat begint met een P: patat, pizza, pannenkoeken, pasta, pesto [cheesygrin]
Life is like Tetris. When you try to fit in, you’ll disappear.

Gebruikersavatar

Rien

Berichten: 2465
Lid geworden op: 24 okt 2009 23:44
Hobbies: breien,lezen,internet
Locatie: westland

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door Rien » 05 mei 2017 12:32

Ja pfff ik vind het altijd een hele klus om weer iets origineels te bedenken wat dan ook nog iedereen lust. Bietjes, aardappels en slavink doet het hier aardig. Broccoli ook. En pasta met rode saus.
Verder is er altijd wel één van de kinderen die piept dat het vies is, helaas....
trotse mama van N (mei 2007), R (mei 2009) en M (maart 2011), F (juni 2017)

Gebruikersavatar

Justawoman

Berichten: 5284
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:54

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door Justawoman » 05 mei 2017 12:37

Wraps die je zelf kan vullen met wat je lekker vind
Rode spaghetti inderdaad met tomatensaus en gehakt
Witte spaghetti, dat is met kip en spinazie en roomkaas
Bruine bonen met spek
Nachos met gehakt
Zelf pizza maken in de pizzarette
En met stip op 1, bbq ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
ZL1 01/09 & ZL2 05/12

Gebruikersavatar

kayra2002

Berichten: 6999
Lid geworden op: 18 nov 2012 10:08
Hobbies: lezen

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door kayra2002 » 05 mei 2017 12:44

Penne met zalm en broccoli:
Zalm in stukken snijden en met zout bestrooien. Dan bakken, crème fraiche erbij en twee el citroensap en peper. Gekookte broccoli erdoorheen roeren en dan de gekookte penne erbij.
Door dit gerecht eet zl2 in elk geval eens per week iets groens [emoji6].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
zoon 2011 | zoon 2013 | dochter 2016


kaetje

Berichten: 8239
Lid geworden op: 04 apr 2012 07:44
Hobbies: mijn gezin en mijn werk
Locatie: Ergens in het noorden

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door kaetje » 05 mei 2017 12:46

Vaak maak ik twee soorten groenten waarvan ze er beide eentje lusten zodat er geen gezeur ontstaat.

Curry met van alles er door vinden ze ook lekker. Zl1 zoekt de erwtjes er uit, zl2 de kip maar vooruit. Stiekem zit er al veel groente in de saus.

Stampot met rookworst lust ook iedereeen.

Aardappelen, groente, vlees.

Quiche wil vaak ook nog wel lukken.

Taco's waarbij iedereen aan tafel er in doet wat hij lekker vindt (zl1 kaas en vlees, geen rauwkost, zl2 rauwkost, geen kaas en vlees [cheesygrin] )

Alle soorten p's uiteraard

Gepureerde, gladde soep vinden ze ook lekker. Paprikasoep, pompoensoep, courgettesoep, broccolisoep etc.
ZL1 2010, ZL2 2011 & ZL3 sept. '16

Gebruikersavatar

Olga mv Evi en Tess

Berichten: 1379
Lid geworden op: 27 jan 2009 19:07
Hobbies: ik hou van: hobbies
Locatie: Uithoorn

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door Olga mv Evi en Tess » 05 mei 2017 12:47

De topper hier is spaghetti met rode gehaktsaus (de hele simpele variant met gehakt, knoflook, sambal, passata en italiaanse kruiden wegens lussiknie als er groentesmaak aan zit, al is alles helemaal onherkenbaar gestaafmixerd). Verder eten we graag onze eigen variant op deze, waarbij ik de gehakt door kipdij vervang en de paksoi weglaat en extra broccoli toevoeg.
En we eten elke week een keer spinazie, pasta, kruidenkaas, de ene week met uitgebakken spekjes de andere week met gerookte zalm snippers.
Maar het lievelings eten van alledrie (naast patat en pannenkoek, uiteraard) is rode kool, aardappels, saucijs met jus en appelmoes!

Ik vind wraps ook altijd lekker, makkelijk te maken, en doordat er van alles en nog wat op tafel staat kan iedereen hem naar eigen smaak vullen, wat neerkomt op wrap met gehakt en kaas voor de jongste, tot de oudste die hem vult met alles wat er maar op tafel staat (behalve de jalapenos). Ik doe meestal: gehakt met tacokruiden, geraspte kaas, rode wrapsaus, jalapenos, sla, creme fraiche, guacemole/avocado, mais en kidneybonen.

Maar ik vind het elke week weer een karwei om het menu voor de komende week te bedenken en de boodschappenlijst te maken. Want ook hier is er een heleboel wat de kinderen niet lusten [rolleyes]
E en T (2008) en F (2011)

“I wish it need not have happened in my time,” said Frodo. “So do I,” said Gandalf, “and so do all who live to see such times. But that is not for them to decide. All we have to decide is what to do with the time that is given us.”


Thebaja

Berichten: 8739
Lid geworden op: 30 dec 2008 11:23
Hobbies: .

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door Thebaja » 05 mei 2017 13:22

Zoals al genoemd de diverse pasta's en wraps plus af en toe aardappeltjes (liefst gebakken, dus ik kook ze dan eerst even in plakjes gesneden) met groenten als wortels, bloemkool en broccoli.
Quiches doen t hier ook altijd goed; bladerdeeg, allerhande groenten, wat eieren, creme fraiche en kruiden mengen en klaar.
Verder couscous of quinoa met vershillende (gegrilde) groenten , olijven, feta plus dressing. Olijfjes worden er door de helft van de kinderen wel weer uit gevist trouwens.
Ohja, wij eten vegetarisch en heel soms biologisch dus niet vaak vlees hier.

Gebruikersavatar

mammaTini

Berichten: 4616
Lid geworden op: 30 apr 2013 10:09
Hobbies: Haken, lezen en Netflix :)
Locatie: Groningen

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door mammaTini » 05 mei 2017 13:37

Pasta met zalm, tomaat en room eet iedereen altijd met verve bij oma.

Thuis doet gebakken aardappeltjes met wortelsalade het goed. Dat is appel, wortel, stemgember en een scheutje citroensap uit de keukenmachine. Dan rozijnen en walnoot erdoor.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
ZL sep 2012. ZL aug 2014. Girasol Amitola Azarfan, Didymos India Tussah, Kopango Oscha Meander Solina wrap conversion toddler, Kikoy.

Plaats reactie