makkelijk op te warmen eten

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Topic starter
San

Berichten: 4499
Lid geworden op: 15 jun 2009 22:32
Locatie: Den Haag

makkelijk op te warmen eten

Ongelezen bericht door San » 30 mar 2017 17:10

Op woensdag en vrijdag moet zl1 onder etenstijd (17.30-18.30) trainen. We lopen al 2 jaar te hannesen met spaghetti, macaroni, soep (lust hij niet) broodjes, plaattaart en woensdag-patatdag.
Voor de training eten is geen succes, om 16.00 uur heb ik nog geen trek in warm eten plus je middag is dan zo kort.
Na de training eten is geen succes want we zijn pas om 18.45/19.00 uur thuis en dat wordt dus vreselijk laat.

Wie kan er met me mee denken? Liefst iets dat ik vooraf kan maken (bijv. 's morgens of de avond er voor) en dat niet verpietert van een dagje staan.
Ik maak nu wel eens plaattaart met courgette/paprika/roomkaas/ham/geraspte kaas, daar variatie op is ook welkom [smile]


Edit Oh ja, en ik ben niet zo'n goede kok, ik kan wel koken maar heb dan echt een concreet plan/recept nodig. Dus eh, graag een linkje of een receptje [redface]
Laatst gewijzigd door San op 30 mar 2017 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
♡ If you think my hands are full, you should see my heart ♡

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


kaetje

Berichten: 8239
Lid geworden op: 04 apr 2012 07:44
Hobbies: mijn gezin en mijn werk
Locatie: Ergens in het noorden

Re: makkelijk op te warmen eten

Ongelezen bericht door kaetje » 30 mar 2017 17:18

Curry met rijst
Noodles
Stampot
ZL1 2010, ZL2 2011 & ZL3 sept. '16

Gebruikersavatar

MamaRF

Berichten: 9667
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:13
Hobbies: Mijn meisjes, naaien, bakken
Locatie: Leiden

Re: makkelijk op te warmen eten

Ongelezen bericht door MamaRF » 30 mar 2017 17:19

Plaattaart variatie: ik maak vaak deze: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... -en-tonijn
Is ook koud lekker. Ik denk ook meteen aan uientaart met spekjes, bak sla ernaast.
F 11-2010 ♥ A 3-2013
***Unicorns for the win***

Gebruikersavatar

Topic starter
San

Berichten: 4499
Lid geworden op: 15 jun 2009 22:32
Locatie: Den Haag

Re: makkelijk op te warmen eten

Ongelezen bericht door San » 30 mar 2017 17:25

MamaRF schreef:Plaattaart variatie: ik maak vaak deze: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... -en-tonijn
Is ook koud lekker. Ik denk ook meteen aan uientaart met spekjes, bak sla ernaast.
Oeh lekker!
♡ If you think my hands are full, you should see my heart ♡

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Leonike

Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jan 2012 11:56
Hobbies: Te veel

Re: makkelijk op te warmen eten

Ongelezen bericht door Leonike » 30 mar 2017 18:48

Heb je de mogelijkheid om tussen de middag warm te eten die dagen? Scheelt hier enorm


Nacho

Berichten: 1183
Lid geworden op: 16 dec 2016 13:56
Hobbies: kids, schrijven & piano

Re: makkelijk op te warmen eten

Ongelezen bericht door Nacho » 30 mar 2017 19:05

Een dag brood met dips, rauwe groenten, fruit, beleg, etc. Proberen de broodmaaltijd zo volwaardig mogelijk te maken binnen het smaakpallet van je gezin. Je kan alles kant en klaar kopen of vooraf zelf wat maken. Je hoeft ook niet te wachten tot het warm is.

Een dag een bonengerecht, zoals chili sin carne. Dat is echt megasnel klaar. Je ontdooit tijdens de training een doos diepvriesgroente (bv. mediterrane groente) en een doos diepvriesavocado. Je gooit 2 blikken chilibonen in een grote ovenschaal waar je bij thuiskomst je ontdooide groente en avocado bij gooit, zakje geraspte kaas erover en in de magnetron/grill. Ik heb een combifunctie dus dat is helemaal snel. Het hoeft alleen maar warm te worden en het is de kaas waar je de grill voor wil gebruiken, dat kan je ook skippen en de kaas er los bij serveren. Serieus zit ik dan in 5 minuten aan tafel. Eventueel tijdens het wachten binnen 2 minuten een pak rijstnoedels maken en je hebt een maaltijd waar je de hele avond van vol zit.

Edit: je kan natuurlijk ook gewoon overdag verse groente snijden voor in je chili en volgens het originele recept hoor je er ook een uitje en wat spicy kruiden bij te gooien. Dit is uiteraard de snelle versie ;)

Gebruikersavatar

Topic starter
San

Berichten: 4499
Lid geworden op: 15 jun 2009 22:32
Locatie: Den Haag

Re: makkelijk op te warmen eten

Ongelezen bericht door San » 30 mar 2017 19:10

Leonike schreef:Heb je de mogelijkheid om tussen de middag warm te eten die dagen? Scheelt hier enorm
Nee dat lukt niet, school is 12.50 uit, en de trainingsdagen zijn precies de dagen waarop ik vrij ben en ze kunnen afspreken.
♡ If you think my hands are full, you should see my heart ♡

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar

Gin

Berichten: 7857
Lid geworden op: 07 jul 2011 16:28
Hobbies: met zl spelen, lezen, koken
Locatie: Utrecht

Re: makkelijk op te warmen eten

Ongelezen bericht door Gin » 30 mar 2017 21:09

Ik kook graag risotto van te voren (elk recept is prima op te warmen is mijn ervaring) deze bijv uitpaulineskeuken.nl/2011/08/risotto-tomaat.html (ik gooi er meer groente in)
Paella is ook op te warmen.
Een tomatengehaktsaus van tevoren maken en dan met taco schelpen eten (met mais en kaas erbij)
Gehakt met uitje en 2 tenen knoflook bakken
1 prei, 2 wortels en 2 stengels bleekselderij klein snijden en mee bakken
Fles tomtensaus erbij
Laten pruttelen
Op smaak brengen met peper, pesto, zout
-bij avond eten saus opwarmen, blikje mais, geraspte kaas en taco schelpen
Mama van grote jongen feb 2011 en kleine jongen feb 2018


beppie

Berichten: 11938
Lid geworden op: 17 jul 2009 22:55

Re: makkelijk op te warmen eten

Ongelezen bericht door beppie » 30 mar 2017 22:10

Nasi! Laat zich opwarmen in koekenpan of magnetron, laat zich invriezen en opwarmen en is de tweede dag altijd lekkerder dan de eerste.

Mijn recept: hamlappen 300 gram, 2 dikke uien, 2 prei, bol knoflook bakken in olie. Kruiden met djahe ( eierlepel met kop) ketoembar ( ook flinke eierlepel) en djinten ( afgestreken eierlepel), Theelepel trassipoeder, sambal naar smaak en dikke zoete ketjap naar smaak ( ik doe veel). Rijst koken en droog laten dampen en mengen met nasiprut. Later opwarmen en eventueel een eitje er bij bakken of pindasaus, of kroepoek, maar hoeft niet. Eventueel kun je er fijngesneden witte kool bij doen, maar geen andere soorten groenten, want dan wordt het zo'n natte kleffe hap.

Wij eten overigens vaak na de tijd, vreselijk laat dus. Maar het went wel.
zl S 11-2008

Gebruikersavatar

billybob

Berichten: 3555
Lid geworden op: 23 jul 2010 20:22
Hobbies: tv-kijken, lezen, internetten
Locatie: Kwintsheul

Re: makkelijk op te warmen eten

Ongelezen bericht door billybob » 30 mar 2017 23:18

Ik vries veel in om op mijn werkdagen te eten. Dat haal ik dan de avond van te voren (of s'ochtends want ik vergeet het vaak) uit de vriezer. S'avonds alleen opwarmen. Het lastige hier is alleen dat de kids de meeste dingen daarvan niet lusten. Maar die van jou zijn wat makkelijker geloof ik.
Oa macaroni-ovenschotel, chilli, burritos, verschillende rijstgerechten, pastasaus (sowieso 1 keer per week want die eten ze allebei), couscous.
broer Z. (12/05/08) en zus I. (15/05/10)

Gebruikersavatar

billybob

Berichten: 3555
Lid geworden op: 23 jul 2010 20:22
Hobbies: tv-kijken, lezen, internetten
Locatie: Kwintsheul

Re: makkelijk op te warmen eten

Ongelezen bericht door billybob » 30 mar 2017 23:37

En home-made pizza maak ik ook wel eens een dag van te voren.

Plaattaart ken ik helemaal niet, wat handig, ziet eruit als een soort quiche maar dan plat (ik krijg de binnenkant altijd moeilijk gaar dus plat is beter [lol] ). Ik ga het ook eens proberen.
broer Z. (12/05/08) en zus I. (15/05/10)


siempie

Berichten: 622
Lid geworden op: 10 apr 2012 10:06
Hobbies: Computeren

Re: makkelijk op te warmen eten

Ongelezen bericht door siempie » 02 apr 2017 08:12


Gebruikersavatar

Honingbij

Berichten: 8
Lid geworden op: 17 apr 2015 16:11
Hobbies: koken, schrijven, schilderen

Re: makkelijk op te warmen eten

Ongelezen bericht door Honingbij » 02 apr 2017 19:40

Al eerder in dit topic genoemd, maar ik ben wel fan van chili (in ons geval sin carne). Je kunt het zo mild of pittig maken als je wilt en het is makkelijk op te fleuren met wat avocado/guacamole, salade of een paar stukjes taco-chips. En het is goed op te warmen.
Ander gerecht wat wij regelmatig eten is couscous. Wij grillen vaak wat groente, doen er wat sla bij en maken er een salade van, maar je kunt er ook iets warms van maken. Wellicht kun je dit recept als basis gebruiken: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... n-rozijnen
Wij warmen het zelf overigens niet op aangezien we het meestal koud eten, maar dat zal ongetwijfeld kunnen!
Ook wraps vind ik vaak makkelijk (ook als variatie op brood). Je kunt er gewoon wat verschillende groenten/bonen of restjes van de vorige dag in stoppen.

Plaats reactie