Tosti zonder kaas en varkensvlees

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden


Petrak

Berichten: 5549
Lid geworden op: 02 mar 2011 11:01
Hobbies: borduren haken lezen
Locatie: zuid holland

Re: Tosti zonder kaas en varkensvlees

Ongelezen bericht door Petrak » 15 feb 2017 20:22

Tosti pesto/kipfilet vinden wij erg lekker (en inderdaad ook de spek/kaas of ham/kaas)
En we maken ook wel tosti met knakworst (dan zou je de runderknakworst of kipknakworst kunnen kiezen).
Mama van dl (2008)

Gebruikersavatar

Topic starter
Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Tosti zonder kaas en varkensvlees

Ongelezen bericht door Luna » 15 feb 2017 23:52

Bedankt voor alle reacties! Echt veel nieuwe inspiratie!
barbamama schreef: Enne misschien een domme vraag maar is het echt het varkensvlees of zitten er melkbestandelen in de vleeswaren die een reactie uitlokken?
Ik at al sinds dl3 zo'n 3 maanden was zonder melk/soja/ei en daar was ik heel precies in, maar sinds ik varkensvlees geskipt heb, gaat het veel beter. 1x een soort van geprovoceerd (worst gegeten van varkensvlees, maar wist de rest van de ingrediënten niet) en toen weer eczeem. Daarna nogal rommelige tijd gehad, dus niet opnieuw geprovoceerd, ik laat het op het moment maar even.
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Gebruikersavatar

Gin

Berichten: 7857
Lid geworden op: 07 jul 2011 16:28
Hobbies: met zl spelen, lezen, koken
Locatie: Utrecht

Re: Tosti zonder kaas en varkensvlees

Ongelezen bericht door Gin » 16 feb 2017 08:41

Luna schreef:Bedankt voor alle reacties! Echt veel nieuwe inspiratie!
barbamama schreef: Enne misschien een domme vraag maar is het echt het varkensvlees of zitten er melkbestandelen in de vleeswaren die een reactie uitlokken?
Ik at al sinds dl3 zo'n 3 maanden was zonder melk/soja/ei en daar was ik heel precies in, maar sinds ik varkensvlees geskipt heb, gaat het veel beter. 1x een soort van geprovoceerd (worst gegeten van varkensvlees, maar wist de rest van de ingrediënten niet) en toen weer eczeem. Daarna nogal rommelige tijd gehad, dus niet opnieuw geprovoceerd, ik laat het op het moment maar even.
Ik ben zelf ook allergisch voor vakensvlees. Laatst had mijn eten varkensvlees aangeraakt en ik kon ik 3 dagen niets binnen houden. Dus allergie ervoor komt vaker voor.
Mama van grote jongen feb 2011 en kleine jongen feb 2018

Gebruikersavatar

barbamama

Berichten: 16851
Lid geworden op: 20 jun 2010 19:01
Hobbies: Veel

Re: Tosti zonder kaas en varkensvlees

Ongelezen bericht door barbamama » 16 feb 2017 12:30

Snap het helemaal hoor en kende het ook als allergeen maar het was maar een idee. De ham die ik altijd at, bleek ineens ook melksporen tr bevatten zonder dat ik er op bedacht was vandaar dat ik het noemde [smile]

Gebruikersavatar

Topic starter
Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Tosti zonder kaas en varkensvlees

Ongelezen bericht door Luna » 16 feb 2017 13:44

Vanmorgen boodschappen gedaan bij de vegan super! En net een tosti nepkaas gehad! Even wennen aan de smaak, maar dat gevoel van gesmolten kaas is wel erg lekker [applaus] bedankt voor de tip!
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Plaats reactie