Spoedje - lasagnerecept gevraagd, veg of non-veg

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Topic starter
nellie3

Berichten: 2631
Lid geworden op: 07 jun 2012 18:59
Hobbies: dieren, koken, reizen
Locatie: Dordrecht

Spoedje - lasagnerecept gevraagd, veg of non-veg

Ongelezen bericht door nellie3 » 29 dec 2016 15:04

Hoi allemaal, ik zoek even snel een goed lasagnerecept (vega of non-vega) of ander goed wel-vega ovenschotelgerecht wat niet te lang duurt om te maken (oventijd niet meegerekend). Ik krijg eters dit weekend en ml gaat vanavond boodschappen doen.

Het liefst maak ik een vegetarische lasagne met brie, maar ik weet geen goed recept en ik kan ook geen goeie vinden op internet. De meesten bevatten spinazie en daar wordt mijn lasagne altijd zo waterig van. Iemand een gouden recept?

Wij zijn geen vegetariërs maar ik koop mijn vlees graag bio en dat wordt nogal duur met eters erbij.
Mama van Jari 10.8.2012 en Rozemarijn 29.4.2015


Mare

Berichten: 1325
Lid geworden op: 10 jan 2009 18:51
Hobbies: Breien, wandelen, tuin, lezen
Locatie: Een dorpje bij Groningen

Re: Spoedje - lasagnerecept gevraagd, veg of non-veg

Ongelezen bericht door Mare » 29 dec 2016 15:19

Wij vinden het AH verspakket lasagne lekker. Wij doen er niets extra's door, geen gehakt of geraspte kaas. Ik maak de saus met sojamelk en doe er edelgistvlokken over tijdens het eten. Dat laatste is misschien wel heel vegan i.p.v. vega, maar zo vinden wij het goed smaken. Ik maak het in een siliconen cakevorm, dat past precies. Eén pakket kost uit mijn hoofd minder dan vier euro. Wie weet een idee als je geen ander recept kunt vinden.
DS juli 2008 en DD mei 2011


saintroyal

Berichten: 176
Lid geworden op: 30 nov 2016 19:05
Hobbies: concertjes en festivals
Locatie: veluwe

Re: Spoedje - lasagnerecept gevraagd, veg of non-veg

Ongelezen bericht door saintroyal » 29 dec 2016 15:20

Lasagne is zon gerecht waar eigenlijk alles in gegooid kan worden... heb niet 1 recept:mijn lasagne is elke keer anders...

Gebruikersavatar

Appelgebakje

Berichten: 5991
Lid geworden op: 05 apr 2013 17:18
Hobbies: Naaien, haken, wandelen
tag: Mamma Spook

Re: Spoedje - lasagnerecept gevraagd, veg of non-veg

Ongelezen bericht door Appelgebakje » 29 dec 2016 15:23

http://www.smulweb.nl/recepten/126611/Lasagna

Deze gebruik ik vaak als basis.
De bolognesesaus maak ik zelf met gezeefde tomaten, tomatenblokjes en welke groentes en kruiden je dan ook wilt gebruiken.
[ K | 30-10-2013] [*] [ T | 30-01-2017]

There is freedom waiting for you, On the breezes of the sky.
And you ask "What if I fall?"
"Oh but my darling, What if you fly?
[Erin Hanson]

Gebruikersavatar

Jessie824

Berichten: 8635
Lid geworden op: 28 jul 2009 23:02
Hobbies: naaien, haken

Re: Spoedje - lasagnerecept gevraagd, veg of non-veg

Ongelezen bericht door Jessie824 » 29 dec 2016 15:28

Ml maakt het hier.
Gehakt of vega gehakt met ui en knoflook opbakken. Daar gaan 2 kleine blikjes tomaten puree door. Dan snijdt hij een courgette in plakjes. Dan gaat hij laagjes maken met de gehakt saus, lasagne bladen en courgette. Hij kan zelf niet goed tegen te veel bechamel saus dus legt hij bij wat meer budget geitenkaas en bij minder budget mozzarella in plakjes als laagje.
Dan maakt hij een beetje bechamel saus voor de bovenkant en doet daar nog een laag geraspte kaas over.

Voorheen deden we er veel meer groente door zoals paprika etc maar daar gingen we ons wat in tegen eten.

Gebruikersavatar

Wicky

Berichten: 10672
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:46
Hobbies: o.a. kind, boek, tuin, fiets
tag: Bzzzz... Was-bij

Re: Spoedje - lasagnerecept gevraagd, veg of non-veg

Ongelezen bericht door Wicky » 29 dec 2016 15:45

@ waterige spinazie: wat ik altijd doe is diepvriesspinazie op een kleine pit laten smelten zonder deksel op de pan en dan in een zeef overdoen om uit te laten lekken. Daarna andere ingredienten naar smaak toevoegen bijv tomatensaus, pesto, ui, andere fijngesneden groenten, fetakaas. Zo heb ik er eigenlijk nooit last van dat het te waterig wordt.
Zoon juni 2011, zoon maart 2016

Als een kind zich niet ontwikkelt volgens het boekje, dan heb je niet het goede boekje


mvnmvn

Berichten: 1685
Lid geworden op: 21 nov 2011 14:05
Hobbies: Reizen

Re: Spoedje - lasagnerecept gevraagd, veg of non-veg

Ongelezen bericht door mvnmvn » 29 dec 2016 16:38

.
Laatst gewijzigd door mvnmvn op 04 sep 2017 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Topic starter
nellie3

Berichten: 2631
Lid geworden op: 07 jun 2012 18:59
Hobbies: dieren, koken, reizen
Locatie: Dordrecht

Re: Spoedje - lasagnerecept gevraagd, veg of non-veg

Ongelezen bericht door nellie3 » 29 dec 2016 19:17

Dank voor jullie reacties. Ik ga toch maar de pastasaus a la mayo maken, van hier van het forum. Daar maak ik dan lasagne van met brie.
Jullie suggesties ga ik zeker ook nog een keer allemaal uitproberen.
Mama van Jari 10.8.2012 en Rozemarijn 29.4.2015

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Spoedje - lasagnerecept gevraagd, veg of non-veg

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 29 dec 2016 19:26

Mijn lasagne is ook steeds anders, maar met dezelfde basis.

Gehakt rullen, met een beetje kom je heel ver. Eventueel ui en/of knoflook als je daar van houdt.
Groente erbij, dat is bij mij bijna altijd geraspte courgette en geraspte wortel, aangevuld met wat er in de reclame is of op moet. Denk daarbij aan prei, chinese kool, die groene paprika uit het stoplicht, champignons.
Groente even meebakken, daarna gezeefde tomaten erbij. Op smaak maken naar wens, ik doe meestal gedroogde oregano en wat cayennepeper.
En dan laagjes bouwen. Bovenop nog bechamelsaus en/of geraspte kaas.
En dan een half uur op 200 graden in de oven.

Qua hoeveelheid, pakje van 500 gram gezeefde tomaten plus 4 tot 5 ons groenten en een ons of 2 gehakt is hier genoeg voor 2 volwassenen en een kleuter.

Ikheb ooit lasagne gemaakt met boerenkool en brie, ik dacht naar een recept uit de A.llerhande.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Topic starter
nellie3

Berichten: 2631
Lid geworden op: 07 jun 2012 18:59
Hobbies: dieren, koken, reizen
Locatie: Dordrecht

Re: Spoedje - lasagnerecept gevraagd, veg of non-veg

Ongelezen bericht door nellie3 » 29 dec 2016 22:07

Thanks mama van T voor het uitschrijven. Ik heb zin om die te maken, denk volgende week een keertje.
Mama van Jari 10.8.2012 en Rozemarijn 29.4.2015

Gebruikersavatar

salapio

Berichten: 3811
Lid geworden op: 05 jul 2009 11:11

Re: Spoedje - lasagnerecept gevraagd, veg of non-veg

Ongelezen bericht door salapio » 30 dec 2016 21:16

Groenten in de oven roosteren (bijvoorbeeld zoete aardappel, paprika, courgette, aubergine, ui, hele knoflooktenen). Paprikapoeder, chilipoeder, basilicum, zout erover. Afhankelijk van hoe dik/groot je de groenten maakt: 10 min op 200 graden. Ze moeten niet helemaal gaar zijn. Knoflook pletten en tomatensaus erbij.

Flink roerbakken (alle groenten apart) kan ook, of groenten grillen.

Klein uitje bakken, gerookte zalmblokjes erbij, room en dille erbij. Wat pecorinovlokken en chili als je van pittig houdt.

Laag tomatensaus, bestrooien met kaas, lasagnevellen, zalmroomsaus, vellen, tomatensaus en dan kaas.

Ipv zalm kun je ook bacon doen. Of vegaspekjes. Of champies. Dan zou ik geen dille erbij doen.
M (2007), T (2010), S (2012), L (2013)


saintroyal

Berichten: 176
Lid geworden op: 30 nov 2016 19:05
Hobbies: concertjes en festivals
Locatie: veluwe

Re: Spoedje - lasagnerecept gevraagd, veg of non-veg

Ongelezen bericht door saintroyal » 30 dec 2016 22:12

salapio schreef:Groenten in de oven roosteren (bijvoorbeeld zoete aardappel, paprika, courgette, aubergine, ui, hele knoflooktenen). Paprikapoeder, chilipoeder, basilicum, zout erover. Afhankelijk van hoe dik/groot je de groenten maakt: 10 min op 200 graden. Ze moeten niet helemaal gaar zijn. Knoflook pletten en tomatensaus erbij.

Flink roerbakken (alle groenten apart) kan ook, of groenten grillen.

Klein uitje bakken, gerookte zalmblokjes erbij, room en dille erbij. Wat pecorinovlokken en chili als je van pittig houdt.

Laag tomatensaus, bestrooien met kaas, lasagnevellen, zalmroomsaus, vellen, tomatensaus en dan kaas.

Ipv zalm kun je ook bacon doen. Of vegaspekjes. Of champies. Dan zou ik geen dille erbij doen.
Die klinkt goed!

Plaats reactie