Wat eten we met kerst?

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Violette

Berichten: 6262
Lid geworden op: 31 okt 2014 14:09
Hobbies: koken
Locatie: Randstad

Re: Wat eten we met kerst?

Ongelezen bericht door Violette » 19 dec 2016 07:48

@fainne, leuk! Ik heb wel eens met oud en nieuw gebarbequed. Naast de bbq ook nog een vuurkorf om lekker warm te blijven en natuurlijk jezelf goed warm aankleden. Maar ik vond het heel leuk. Lekker worstjes en broodjes bakken aan een stok in de vuurkorf met de kinderen is nog een extra activiteit. Warme plaidjes op de tuinstoelen. Warme dranken (gluhwein voor volwassenen, warme appelsap voor de kinderen) erbij... ik zie het helemaal zitten.

~tapatalk~
dochter 2014 en zoon 2017


Leonike

Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jan 2012 11:56
Hobbies: Te veel

Re: Wat eten we met kerst?

Ongelezen bericht door Leonike » 19 dec 2016 10:14

Wij hadden 2 jaar terug gevulde kip. Net als kalkoen, maar dan minder groot/veel.
Was erg lekker.
Met pommes duches ipv frietjes
En cranberriecompote erbij.

Net kip,patat en appelmoes, maar dan kerst-proof.

Lekker met sperzieboontjes omwikkeld met spek.


pompedom11

Berichten: 6746
Lid geworden op: 18 dec 2013 17:52
Hobbies: Naaien

Re: Wat eten we met kerst?

Ongelezen bericht door pompedom11 » 20 dec 2016 16:53

Wij zijn onverwacht de hele kerst met zijn 3tjes. En nu weet ik niet wat te maken.
ZL1 1-4-2016, ZL2 11-11-2018


Maria80

Berichten: 875
Lid geworden op: 06 okt 2016 21:28
Hobbies: Lezen

Re: Wat eten we met kerst?

Ongelezen bericht door Maria80 » 20 dec 2016 17:36

Hier eerste kerstdag een buffet waarvoor iedereen gerechten meebrengt. Schoonouders vieren geen kerst, mijn familie is altijd in het buitenland rond de kerstdagen. Mijn man moet tweede kerstdag gewoon werken, dus hier maar 1 dagje. Met een club vrienden, en wat buurtgenoten en kennissen van vrienden die anders alleen zouden zijn.

Het is altijd een verrassing wat er gemaakt wordt, maar vaak wel heel uitgebreid en origineel. Dit jaar ben ik gastvrouw en hoef dus niets te maken.
Mama van drie hele lieve dametjes: Anna, Rifka,Suus

17-12-2011
12-05-2014
19-02-2016

Gebruikersavatar

Graendel

Berichten: 165
Lid geworden op: 03 okt 2013 13:28
Hobbies: Bordspellen, Lezen, Piano

Re: Wat eten we met kerst?

Ongelezen bericht door Graendel » 20 dec 2016 21:07

Eerste kerstdag doen we iets gezelligs met zijn vieren. We eten kip uit de oven, worstjes en paddestoelen risotto. Overdag lekkere hapjes. Zoals zelfgebakken broodjes gevuld met kaas of knakworstjes.
Tweede kerstdag is met de familie. Dan eten we surinaams. Ik maak bojo en kousenband

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
DL1 (augustus 2013) DL2 (nov 2015) [biggrin]

Gebruikersavatar

Anna_vdm

Berichten: 166
Lid geworden op: 23 feb 2015 09:17
Hobbies: Van alles en nog wat
Locatie: Utrecht

Re: Wat eten we met kerst?

Ongelezen bericht door Anna_vdm » 20 dec 2016 21:52

Wij doen 1KD met mijn kant van de familie en verzorgen voor het eerst allemaal een gang. Wij maken christmas pudding als nagerecht, die is dus al klaar. Op de dag zelf nog een keer stomen en flamberen voor het show-effect. Mijn ouders en broer+sz doen ook een gang en ik vermoed dat mijn jongste, nog thuiswonende broertje er dus onderuit komt :p

2KD doen we met schoonfamilie en dan hoeven we denk ik niets te doen voor het eten, gewoon gezellig rond borreltijd op komen dagen en lekker eten.

Ik zie wel goeie tips voorbij komen, ga ik onthouden voor volgende jaren :)
19.09.2015 T

Gebruikersavatar

mammaTini

Berichten: 4616
Lid geworden op: 30 apr 2013 10:09
Hobbies: Haken, lezen en Netflix :)
Locatie: Groningen

Re: Wat eten we met kerst?

Ongelezen bericht door mammaTini » 21 dec 2016 07:41

Wij zijn op kerstavond bij mijn schoonouders. Daar doen we zelfgemaakte tapas.
Eerste en tweede kerstdag zijn we thuis en eten we niets bijzonders. Wel is het kerst-walk-in. Mensen die niet alleen willen zijn met kerst schuiven aan. Dit jaar komt er een vriendin. We eten mini cordon blues gemaakt met babybel want daar had zl een filmpje van gezien, met aardappeltjes en gebakken bloemkool. Dag erna eten we stamppot.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
ZL sep 2012. ZL aug 2014. Girasol Amitola Azarfan, Didymos India Tussah, Kopango Oscha Meander Solina wrap conversion toddler, Kikoy.


Siena11

Berichten: 3329
Lid geworden op: 03 apr 2011 11:19
Hobbies: onze dochter, lezen
Locatie: Friesland

Re: Wat eten we met kerst?

Ongelezen bericht door Siena11 » 21 dec 2016 11:14

pompedom11 schreef:Wij zijn onverwacht de hele kerst met zijn 3tjes. En nu weet ik niet wat te maken.
iets wat je al graag eet, maar dan wat sjieker? bijvoorbeeld soep/salade in een glaasje, mooi servies, lekker nagerecht?

Gebruikersavatar

Topic starter
IngeB

Berichten: 660
Lid geworden op: 21 aug 2014 21:34
Hobbies: lezen, haken
Locatie: Amersfoort

Re: Wat eten we met kerst?

Ongelezen bericht door IngeB » 21 dec 2016 12:59

mammaTini schreef:Wij zijn op kerstavond bij mijn schoonouders. Daar doen we zelfgemaakte tapas.
Eerste en tweede kerstdag zijn we thuis en eten we niets bijzonders. Wel is het kerst-walk-in. Mensen die niet alleen willen zijn met kerst schuiven aan. Dit jaar komt er een vriendin. We eten mini cordon blues gemaakt met babybel want daar had zl een filmpje van gezien, met aardappeltjes en gebakken bloemkool. Dag erna eten we stamppot.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Wat leuk, een kerst-walk-in.
Die ga ik onthouden.

Ik zie trouwens erg veel leuke tips. Hier kan ik wel iets mee.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk


saintroyal

Berichten: 176
Lid geworden op: 30 nov 2016 19:05
Hobbies: concertjes en festivals
Locatie: veluwe

Re: Wat eten we met kerst?

Ongelezen bericht door saintroyal » 26 dec 2016 22:48

WZK schreef:1e kerstdag gaan we fonduen.
2e kerstdag eten we snert.
Oe snert. ga ik volgend jaar maar weer eens voorstellen met kerst. heb ik wel mn halve schoonfamilie op de kast. maar ik vind t kersteten! Heerlijk!

Hier was het gister vreetfestijn bij mijn familie. Geen idee meer wat er allemaal was. Ik had toetje gemaakt. Wat erg lekker was. Vandaag bij vrienden geklust en daarna hier goulash gegeten.


saintroyal

Berichten: 176
Lid geworden op: 30 nov 2016 19:05
Hobbies: concertjes en festivals
Locatie: veluwe

Re: Wat eten we met kerst?

Ongelezen bericht door saintroyal » 26 dec 2016 22:52

Maar in de winter moet er meer gebbqt worden! Het is zo leuk:) en door het vuur echte kerstsfeer.

Plaats reactie