Eten om makkelijk te maken

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Tarpan

Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 mar 2010 18:43
Locatie: Horebeke, Belgie

Re: Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door Tarpan » 09 jan 2017 12:25

Goh, dat komt ook wel wat door onze groententuin en vleesvoorraad hoor... dat dwingt je om creatief te zijn met wat op dat moment geoogst moet worden, of alles een beetje evenredig op te gebruiken. Daarom in de winter bv. veel pompoen door de pastasaus, in de zomer massa's courgette en boontjes enz. En ik vind dat ook gewoon heel leuk, kijken wat er voor handen is en daar iets mee bedenken (google helpt dan ook wel eens, je typt 5 ingrediënten in en dan krijg je soms leuke dingen die blijvers zijn).
Linde (7-12-'09), Hilke (8-12-'12), *(12-'14), Rune! (4-1-2016)
RS Leo Türkis, RS Mystica, Wellen Silver 2, Caribe Fische 6, Wollen rode vogels 6, Girasol Mojito 5, Vatanai Glaciar 5, Manduca bruin, MisterMirko MT
ISO: kornblume 5

Gebruikersavatar

bigou

Berichten: 12406
Lid geworden op: 22 nov 2010 10:06
Hobbies: lezen, forummen;)

Re: Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door bigou » 09 jan 2017 12:52

Helaas geen moestuin in ons stadstuintje;) Maar als ik de seizoenen en aanbiedingen in onze buurtsuper volg kom ik ook al aan aardig wat variatie aan eenvoudige kost.
Pastasaus, soep en stamppot, quiches maak ik hier in allerlei varianten, al naar gelang of er toevallig prei/brocoli/boontjes/champignons/spruitjes/bietjes... goedkoop en voorradig zijn. Dat vul ik dan aan met basisproducten als room, tomatenstukjes, kruiden waar je alle kanten mee uit kunt. Ik vind het voor de kinderen ook wel fijn als ze niet teveel gewend zijn aan één type pastasaus of puree, maar weten dat het steeds net anders is :)
Moeder van twee dochters (okt 2005 en aug 2008)


WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Re: Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door WZK » 09 jan 2017 20:32

Zo doe ik dat ook bigou. Zou het ook saai vinden: steeds dezelfde pasta. Mijn man draait overigens wel meer op standaard recepten. Als hij kookt is het sneller agv of pasta op precies dezelfde wijze als altijd. Behalve dan als dat soort ingrediënten niet in huis zijn en hij dus moet improviseren, dan googelt hij op ingrediënt.


Trotse moeder van vier!
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition


Lindar76

Berichten: 38080
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:25
Hobbies: Nvt

Re: Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door Lindar76 » 17 jan 2017 14:09

Ah ja, daarom vond ik vroeger ready steady Cook ook leuk.

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door Luna » 17 jan 2017 15:10

Ik heb toch een heerlijk makkelijk recept ontdekt! Stukken kipfilet door de bloem met kruiden halen en opbakken. Groente opbakken (tomaat, aubergine, courgette, paprika). Couscous wellen en als alles klaar is, alles in de pan van de kip bij elkaar gooien, nog even kort aanbakken en eten maar. Dit is de volgende dag koud trouwens ook erg lekker [thumbright]
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Gebruikersavatar

Gin

Berichten: 7857
Lid geworden op: 07 jul 2011 16:28
Hobbies: met zl spelen, lezen, koken
Locatie: Utrecht

Re: Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door Gin » 18 jan 2017 18:37

Welke kruiden doe je door de bloem Luna?
Mama van grote jongen feb 2011 en kleine jongen feb 2018


Mamato

Berichten: 2795
Lid geworden op: 24 jun 2013 21:27
Hobbies: Knutselen

Re: Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door Mamato » 18 jan 2017 21:32

Luna schreef:Ik heb toch een heerlijk makkelijk recept ontdekt! Stukken kipfilet door de bloem met kruiden halen en opbakken. Groente opbakken (tomaat, aubergine, courgette, paprika). Couscous wellen en als alles klaar is, alles in de pan van de kip bij elkaar gooien, nog even kort aanbakken en eten maar. Dit is de volgende dag koud trouwens ook erg lekker [thumbright]
Ook lekker met nog wat rozijntjes of gedroogde abrikoos erdoor, zonder kip ook erg lekker met feta
Mama van 3 kabouters uit 2012, 2014 en 2018

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door Luna » 18 jan 2017 23:39

Ik eet oa melkvrij voor dl, dus feta wordt het voorlopig niet helaas.

Kruiden door de bloem is meestal uit standaard potje kipkruiden. Maar kun je natuurlijk ook zelf samenstellen. Ik ben geen kruidenwonder, maar ruik aan de kruiden en bepaal zo wat ik er door doe.

Met dit gerecht kun je eindeloos variëren! Ei erdoor (eet ik ook niet ivm dl), vegetarische vleesvervangers, allerlei verschillende groenten. Dl1 schepte 3x op en zelfs dl2 at best goed en ml en ik vonden het heerlijk! De pan ging vanavond helemaal leeg [applaus] ik ben fan.
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)


Jessie9832

Berichten: 1872
Lid geworden op: 06 dec 2013 13:33
Hobbies: .

Re: Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door Jessie9832 » 23 jan 2017 13:44

Luna schreef:Ik heb toch een heerlijk makkelijk recept ontdekt! Stukken kipfilet door de bloem met kruiden halen en opbakken. Groente opbakken (tomaat, aubergine, courgette, paprika). Couscous wellen en als alles klaar is, alles in de pan van de kip bij elkaar gooien, nog even kort aanbakken en eten maar. Dit is de volgende dag koud trouwens ook erg lekker [thumbright]
Ik had dit gelezen maar ik wist niet meer waar..
Ik ga vanavond kabeljouwfilet maken door de roggebloem met kruiden! Hopelijk wordt het een soort kibbeling!! :) ben benieuwd!

Gebruikersavatar

Ikke_w

Berichten: 9770
Lid geworden op: 18 jan 2013 09:17
Hobbies: Honden(training), wandelen
Contacteer:

Re: Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door Ikke_w » 23 jan 2017 17:17

Ik heb afgelopen zaterdag op de markt en bij de turk veel groente gekocht (courgette, paprika, prei, etc en dat gesneden en kort geblancheerd.. Vervolgens in porties ingevroren.. Standaard tomatensaus in huis, dus nu instant pastasaus als ik dat nodig heb.. (aangezien ik sowieso ook altijd gehakt in de vriezer heb liggen..
Mamma van dl1 (augustus 2013), dl2 (september 2015) en zl1 (mei 2018), zl2 (maart 2022)

Plaats reactie