Eten om makkelijk te maken

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden


Topic starter
iesje

Berichten: 2991
Lid geworden op: 21 aug 2011 20:59
Hobbies: creatief bezig zijn
Locatie: Lier, Belgie

Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door iesje » 18 okt 2016 21:37

Ml kan echt niet koken....
Ik werk 2 dagen per week en die dagen moet ml koken.
Op dit moment is dit dus elke keer zoeken of spaghetti eten.
Ik ben dus op zoek naar heel makkelijke dingen die hij kan maken [lol]
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar

Friek

Berichten: 4698
Lid geworden op: 25 jun 2012 13:52
Hobbies: Lego sorteren
tag: Bzzzzz... Scary-bij

Re: Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door Friek » 18 okt 2016 21:58

Hier eten we op werkdagen makkelijk. Niet omdat ML of ik niet kan koken, maar omdat we snel iets op tafel willen hebben.
Dan is het meestal AVG (gebakken aardappels, vlees(vervanger) die snel klaar is en groente zoals sperzieboontjes of broccoli), pasta met spekjes/champignons/tomaatjes/mozzarella, pasta met snelle tomatensaus en gehakt, roerbakmie met (vega) roerbakblokjes, Chinese kool, bosuitjes, ketjap en cashewnootjes of een restje van iets wat we eerder die week hebben gegeten.
ZL1 mei '12, ZL2 sept '14 & DL dec '17


mamarosa

Berichten: 3001
Lid geworden op: 19 jun 2013 20:34
Hobbies: lezen, tuinieren, koken/bakken
Locatie: Roosendaal

Re: Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door mamarosa » 18 okt 2016 22:41

Hoe makkelijk en hoe gezond wil je het bebben? Met n pakje of zakje sausmix en voorgesneden groente, voorgeschilde aardappelen, kun je heel makkelijk en snel koken, maar is natuurlijk minder gezond (en.minder lekker vind ik). Andere optie is dat jij groente voorsnijdt of in t weekend pastasaus/lasagna/stoofvlees maakt zodat hij alleen maar hoeft op te warmen en evt rijst/pasta etc kookt. Optie 3 is: geem hem een allerhande en laat het hem verder lekker zelf uitvogelen. Je basisvereiste kan zijn: vers en met voldoende groente (dat is het hier wel, anders eten we altijd pizza of friet als ml aan de beurt is).

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
DL J geboren12-01-2014

Gebruikersavatar

Keetuh

Berichten: 2122
Lid geworden op: 15 jun 2012 08:09
Hobbies: Lezen, mode

Re: Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door Keetuh » 19 okt 2016 06:28

Kookcursus voor sinterklaas?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI MT7-L09 met Tapatalk
[blij]


Topic starter
iesje

Berichten: 2991
Lid geworden op: 21 aug 2011 20:59
Hobbies: creatief bezig zijn
Locatie: Lier, Belgie

Re: Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door iesje » 19 okt 2016 09:19

Hij heeft ook een hekel aan koken, van een cursus gaat hij niet blij worden [lol]

Groenten koop ik bio uit de vriezer, dus snijden hoeft hij zowiso niet.
Pakjes en zakjes wil ik echt niet 2 keer per week op tafel...
Een keer dubbel koken kan ik wel doen
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar

Phileine04

Berichten: 3725
Lid geworden op: 30 jan 2013 18:12
Hobbies: Naaien, koken
tag: Polkadot!

Re: Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door Phileine04 » 19 okt 2016 09:40

Groente, vleesblokjes en kruiden of boemboe in de wokpan en dan pasta/rijst/couscous/aardappelblokjes erbij?
Mama van drie

--💚--💜--💛--

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 19 okt 2016 11:44

Kipblokjes of vegastukjes in de wok of hapjespan, roerbakgroenten erbij, scheut woksaus of chilisaus, rijst of noodles erbij.

Chili: gehakt rullen, knoflook, komijn, chilipeper of cayennepeper erbij, eventueel uitje, blikje tomatenketchup met een scheut water of blik tomatenstukjes erbij, sudderen zolang als je wil, blokjes paprika nog even meebakken, bonen en mais toevoeken en meewarmen, rijst erbij. Volgende dag nog lekkerder, prima in te vriezen.
Snelle versie: gehakt rullen, kruiden en paprika erbij, even meebakken, bonen en mais meewarmen, klaar.

Gehakt of kipblokjes of shoarmavlees in de pan, pak of zak diepvries groentemix erbij, aardappelblokjes of rösti erbij, goed warm laten worden.

In een kom mengen: hamblokjes, 3 eieren, pot of diepvries groentenmix (bijv. Macedoine van Bonduelle) en een ontdooide zak diepvriesrösti. Kruiden naar smaak, bijv cajun kruiden, of mexicaanse. Alles in de hapjespan, rekelmatig omroeren, op het einde aandrukken en geraspte kaas erover laten smelten.

Pasta met hamblokjes, kruidenkaas en doperwten.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Topic starter
iesje

Berichten: 2991
Lid geworden op: 21 aug 2011 20:59
Hobbies: creatief bezig zijn
Locatie: Lier, Belgie

Re: Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door iesje » 19 okt 2016 11:57

Bak je die rosti dan gewoon mee met de rest (nog nooit gekocht of gebruikt [redface] )
Afbeelding
Afbeelding


mamarosa

Berichten: 3001
Lid geworden op: 19 jun 2013 20:34
Hobbies: lezen, tuinieren, koken/bakken
Locatie: Roosendaal

Re: Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door mamarosa » 19 okt 2016 13:02

Groenteomelet met afbakbrood en sla.
Stoofvlees wat jij in de ochtend aanbraadt en op plaatje hele dag laten sudderen. Diepvriesrodekool erbij en gekookte aardappelen.
Kant en klare falafelballetjes frituren met pita en diverse rauwkost en sausjes erbij.
Dingen om makkelijk in te vriezen: lasagna, pastasaus, kipkerriesaus, allerlei curry's (met groente en vlees/kip/linzen etc), maaltijdsoepen, stoofvlees. Dan hoeft daar alleen nog rijst/pasta oid bij gekookt.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
DL J geboren12-01-2014


Fluffy

Berichten: 1089
Lid geworden op: 31 okt 2012 14:12
Hobbies: lezen

Re: Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door Fluffy » 19 okt 2016 15:01

Ik ben fan van curry de laatste tijd. Kan met veel verschillende groenten, rijst, kokosmelk en een zakje groene curry. Weet het merk even niet meer maar daar zitten alleen kruiden in en geen andere rommel. Erg snel klaar, zeker met diepvriesgroenten en lekker! En kan met vis, kip of kikkererwten voor een vegetarische optie. Jummm
Zoontje 2013, * nov 2014, Dochter 2015, dochter 2017

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 19 okt 2016 16:30

iesje schreef:Bak je die rosti dan gewoon mee met de rest (nog nooit gekocht of gebruikt [redface] )
Ja, gewoon alles in 1 pan. Of zelf aardappels raspen en even voorkoken, maar aangezien het makkelijk moest zijn, is een zak uit de diepvries dan een stuk makkelijker. [smile]

Curry's zijn voor mijn vl te ingewikkeld, daar moet ik hem echt doorheen praten.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Topic starter
iesje

Berichten: 2991
Lid geworden op: 21 aug 2011 20:59
Hobbies: creatief bezig zijn
Locatie: Lier, Belgie

Re: Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door iesje » 19 okt 2016 16:32

Curry of omelet gaat het hem niet worden vrees ik.
Nu war't hij pasta en saus op en dat lukt net of hij doet een zak roerbakgroenten in de pan.
Groenten, rosti en vlees samen in de pan gaat he' ook nog lukken [wink]
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar

Olga mv Evi en Tess

Berichten: 1379
Lid geworden op: 27 jan 2009 19:07
Hobbies: ik hou van: hobbies
Locatie: Uithoorn

Re: Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door Olga mv Evi en Tess » 19 okt 2016 16:39

Ik maakte laatst pittige gnocchi-linzen schotel met worst

Worstjes aanbraden, uitje fruiten met wat salie, blik tomatenblokjes erbij en tabasco, 10 minuten stoven, ondertussen gnocchi koken, linzen door de tomatensaus mikken, tot slot gekookte gnocchi erbij en klaar! Stond super snel op tafel, en was echt heel erg lekker!

Verder is spinaziepasta een snelle favoriet bij ons, met uitgebakken spekjes, diepvriesspinazie (die ik 's ochtends al in een bakje doe om langzaam te ontdooien, om tijd te winnen) twee bakjes kruidenkaas en gekookte fussili.
E en T (2008) en F (2011)

“I wish it need not have happened in my time,” said Frodo. “So do I,” said Gandalf, “and so do all who live to see such times. But that is not for them to decide. All we have to decide is what to do with the time that is given us.”

Gebruikersavatar

nellie3

Berichten: 2631
Lid geworden op: 07 jun 2012 18:59
Hobbies: dieren, koken, reizen
Locatie: Dordrecht

Re: Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door nellie3 » 19 okt 2016 17:59

Ik doe in tijden van haast vaak pasta pesto.
Pasta koken, pijnboompitten roosteren, plakken sandwichzalm in stukjes snijden (kan ook met kip denk ik), alles door elkaar, beetje kappertjes erbij en pesto erdoor. Serveren o bedje van rucola.
Mama van Jari 10.8.2012 en Rozemarijn 29.4.2015

Gebruikersavatar

kayra2002

Berichten: 6999
Lid geworden op: 18 nov 2012 10:08
Hobbies: lezen

Re: Eten om makkelijk te maken

Ongelezen bericht door kayra2002 » 19 okt 2016 18:46

Elke week 1x spaghetti en 1x brood zou ook kunnen.
zoon 2011 | zoon 2013 | dochter 2016

Plaats reactie