Lunch voor ml

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden


Topic starter
Luc

Berichten: 3241
Lid geworden op: 30 jun 2012 19:55
Hobbies: fotografie
Locatie: Grunn - Stad
Contacteer:

Lunch voor ml

Ongelezen bericht door Luc » 22 mei 2016 19:09

Vast al duizend andere topics over, maar heb even gezocht en ze niet kunnen vinden.

Ik zoek inspiratie voor de lunch van ml. Hij eet nu elke werkdag 8 boterhammen met kaas/worst die hij thuis smeert en koopt daarbij nog regelmatig fruit/broodje iets erbij, want trek. Dus hij wil graag meer variatie, zowel qua gezondheid als qua kosten, in de hoop dat variatie meer vult. Daar zitten nog wel wat haken en ogen aan. Tijdens de lunchpauze wandelt hij, dus iets met een vorkje is niet praktisch, maar warm zou dan wel kunnen. Meestal eet hij nu zijn boterhammen na de wandeling (dus tijdens werktijd aan zijn bureau) en tussen de bedrijven door, dan zou iets met vork wel lukken, maar iets warms niet vanwege de etensgeur en anderen in het kantoor. En dan moet het ook nog 's ochtends snel te regelen zijn, of in het weekend alvast gemaakt kunnen worden.

Ik lunch zelf met warme kliekjes van de dag ervoor, maar dat lukt ml dus niet. Soep vindt hij niet vullen, plus dat dat niet handig wandelt en wel ruikt als het warm is. Wat wel? Wat vult genoeg om 8 boterhammen plus extra te compenseren?

Ik had bedacht
-gekookt ei
-quiche (kun je dat maken, snijden, invriezen en dan elke dag een punt eruit?)
-ei muffins
-blokje kaas/worst
-rauwkost: paprika, tomaat, komkommer
-handje nootjes
-tonijn salade: blik tonijn, olijven, rauwkost, klodder mayo
-...?

Iemand ideeën?
ZL1 8/2012 --- ZL2 10/2014

Gebruikersavatar

mirte_g

Berichten: 4371
Lid geworden op: 29 aug 2015 21:10
Hobbies: koken en scouting
tag: Bzzz... Bij-na vergeten
Locatie: Paterswolde

Re: Lunch voor ml

Ongelezen bericht door mirte_g » 22 mei 2016 19:25

Pasta/rijst/couscous salade. Kan koud gegeten worden, van te voren worden gemaakt en helemaal op smaak worden afgestemd. Mijn ml houdt niet van salades, maar deze kan hij meestal wel waarderen (vooral als er ook iets van vlees door zit en geen rare groene dingen (=sla) [lol]). Verder is yoghurt misschien een idee? Vooral die wat dikkere Turkse/Griekse yoghurt vult goed. Daar kan ook nog weer van alles door (hartig met groente/ zoetig met fruit/ muesli e.d.)

En kaas/mosterd scones die zijn ook heerlijk en goed tijdens een wandeling op te eten, als je wil kan ik daarvoor het recept voor je opzoeken.

Hopelijk kan je hier wat inspiratie uit halen.
A 24-2-2016, E 1-4-2018 & JW 27-8-2020

Mag ik vanavond in je dromen? Dan kan ik bij je blijven slapen...


Mama1984

Berichten: 2220
Lid geworden op: 13 apr 2013 21:33
Hobbies: Lezen

Re: Lunch voor ml

Ongelezen bericht door Mama1984 » 22 mei 2016 19:27

Wij hadden laatst iets LEKKERS wat iknzeker vaker ga maken voor op t werk:

Kluts 3 eieren, mik er een theelepel dille doorheen, wat zout en peper en bak er een omelet van.
Vervolgens leg je in de (afgekoelde) omelet veldsla, halve avocado in stukjes gesneden, kwart komkommer in reepjes gesneden en gerookte zalm.
Je rolt het op als een wrap en dan folie eromheen en in de koelkast. Kun je t de volgende dag op je werk eten. Vanuit t folie kun je t onderweg eten (als je m een beetje stevig oprolt), en anders aan te bureau want t ruikt niet heel erg (niet meer dan n boterham met pindakaas ;-)).

Evt een koude pastasalade?
Of Griekse yoghurt met cruesli en fruit?
Of een stevige smoothie ernaast?


Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
💙~*~💗~💙

Gebruikersavatar

Wicky

Berichten: 10672
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:46
Hobbies: o.a. kind, boek, tuin, fiets
tag: Bzzzz... Was-bij

Re: Lunch voor ml

Ongelezen bericht door Wicky » 22 mei 2016 19:36

Omelet, pannenkoeken, tortilla?
Of eimuffins? Bijv muffinvorm bekleden met plakje ham, spek oid, groente naar smaak erin, opvullen met geklutst ei en in de oven bakken.
Zoon juni 2011, zoon maart 2016

Als een kind zich niet ontwikkelt volgens het boekje, dan heb je niet het goede boekje

Gebruikersavatar

San

Berichten: 4499
Lid geworden op: 15 jun 2009 22:32
Locatie: Den Haag

Re: Lunch voor ml

Ongelezen bericht door San » 22 mei 2016 23:30

Tonijn vult maar ruikt wel sterk. Koude wrap besmeren met roomkaas, ham (of kipfilet, zalm, koud vlees) sla en rauwkost. Oprollen in folie.

Overigens eet ik achter de pc zo gedachteloos dat ik ook vaak snel trek krijg. Bewust lunchen zonder scherm /boek etcetera scheelt bij mij veel. Maar dat weet je ml vast al...
♡ If you think my hands are full, you should see my heart ♡

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar

eeyoor

Berichten: 7055
Lid geworden op: 17 jun 2011 14:14
Hobbies: lezen, wandelen, naaien

Re: Lunch voor ml

Ongelezen bericht door eeyoor » 23 mei 2016 00:15

Zijn van die voedsel containers misschien iets? http://www.greenjump.nl/Product/Eten-en ... -Insulated


Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ik ben soms wat kort door de bocht... Voel je dus niet beledigd, dat is nooit mijn bedoeling.
Mama van M. 01-02-2011 en P. 23-08-2014

Gebruikersavatar

nellie3

Berichten: 2631
Lid geworden op: 07 jun 2012 18:59
Hobbies: dieren, koken, reizen
Locatie: Dordrecht

Re: Lunch voor ml

Ongelezen bericht door nellie3 » 23 mei 2016 07:57

Mama van Jari 10.8.2012 en Rozemarijn 29.4.2015

Gebruikersavatar

nellie3

Berichten: 2631
Lid geworden op: 07 jun 2012 18:59
Hobbies: dieren, koken, reizen
Locatie: Dordrecht

Re: Lunch voor ml

Ongelezen bericht door nellie3 » 23 mei 2016 08:00

http://rinekedijkinga.nl/recepten/pompo ... -cake.html

Deze heb ik toevallig gister gemaakt voor het ontbijt van vanmorgen. Is erg lekker en vult goed. Misschien ideetje voor middagsnack, onderdrukt vast de trek en dus de neiging nog meer niet vullende broodjes te kopen.
Mama van Jari 10.8.2012 en Rozemarijn 29.4.2015


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: Lunch voor ml

Ongelezen bericht door mamaMarije » 23 mei 2016 08:16

Bananenbrood, hartige muffins...alles wat je in een muffin vorm kan bakken is handig te eten.

Er zijn inderdaad een paar draadjes maar op telefoon kan ik ze zo niet vinden


Lies2014

Berichten: 822
Lid geworden op: 18 nov 2014 10:52
Hobbies: nvt

Re: Lunch voor ml

Ongelezen bericht door Lies2014 » 23 mei 2016 08:32

Volg! Niet voor ml maar voor mezelf ;) Borstvoeding = mega-honger de hele dag door en dan eet ik het liefst iets tijdens het kolven met één hand wat zo min mogelijk kruimelt...


Leonike

Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jan 2012 11:56
Hobbies: Te veel

Re: Lunch voor ml

Ongelezen bericht door Leonike » 23 mei 2016 08:54

Deze hartige taart...
Goed in te vriezen ook.

Preitaart

Ingrediënten:
* 700 gram prei
* 200 gr Leerdammerkaas (of wat je in huis hebt)
* 50 gram boter
* 1 eetlepel milde kerriepoeder
* 4 eieren
* 125 gr kwark
* 1 eetlepel bouillonpoeder
* 150 gram bloem
* 75 gram rozijnen
* zout, peper
* 2 eetlepels paneermeel
* 3 eetlepels geroosterd sesamzaad
* springvorm (22 cm doorsnee)

Bereiden:
Prei klein snijden, wassen en uitlaten lekken.
In braadpan boter verhitten, kerrie en prei toevoegen en in ongeveer 8 minuten de prei laten slinken en af laten koelen.
In kom door elkaar kloppen: eieren, kwark en bouillonpoeder. In andere kom door elkaar mengen: bloem, kaas en rozijnen. Al roerend beetje bij beetje het ei-kwarkmengsel toevoegen. Prei er goed doorheen mengen. Mengsel pittig op smaak brengen met zout en peper.
Oven voor verwarmen op 200º C. Springvorm invetten. Bestrooien met paneermeel. Preimengsel erin scheppen en gladstrijken. Sesamzaadjes er over strooien. In het midden van de oven taart in circa 45 minuten stevig en gaar bakken. Taart uit de oven nemen en springvorm verwijderen.

Gebruikersavatar

monske

Berichten: 5513
Lid geworden op: 26 aug 2010 15:53
Hobbies: *
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Lunch voor ml

Ongelezen bericht door monske » 23 mei 2016 09:26

Zou t ook kunnen dat hij zich niet verzadigd voelt wanneer hij zijn broodjes achter de computer - dus met minder aandacht - eet?

Er zijn volgens mij onderzoeken waaruit blijkt dat kinderen voor TV meer eten omdat ze gedachtenloos eten. Ik kan me voorstellen dat dat ook geldt als je al werkend eet.
Mama van ZL 09-2007 & DL 01-2010


Topic starter
Luc

Berichten: 3241
Lid geworden op: 30 jun 2012 19:55
Hobbies: fotografie
Locatie: Grunn - Stad
Contacteer:

Re: Lunch voor ml

Ongelezen bericht door Luc » 23 mei 2016 10:03

Goede ideeën! Ga vanmiddag eens een lijstje maken zodat we dit weekend alvast vooruit kunnen koken voor de week erop. Zitten ook lekkere dingen voor mij tussen trouwens [mrgreen]

Monske, ja, dat zal zeker meespelen. Thuis eet hij ook veel minder lunch (maar dan weer meer avondeten). Maar hij wordt ontzettend chagrijnig als hij trek krijgt een zegt daar last van te hebben als hij minder eet, dus tja.. [dontknow]
ZL1 8/2012 --- ZL2 10/2014

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Lunch voor ml

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 26 mei 2016 10:45

Er is een topic over hartige muffins. Prima in te vriezen.
Bananenbrood met volkorenmeel gemaakt.
Quiche in allerlei variaties is ook goed in te vriezen.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Olos

Berichten: 1533
Lid geworden op: 25 jun 2010 23:10
Hobbies: forummen :P

Re: Lunch voor ml

Ongelezen bericht door Olos » 26 mei 2016 21:29

Salade met 50 ml olie erdoor (ja, dat is veel, en beste meenemen in los bakje i.v.m. slap worden van de sla) en wat pitten / noten of stukjes kaas of worst erdoor. En verder varieren in smaakmakers en soort sla / rauwkost die je er in stopt.
Als je het goed klein snijdt, kun je dat ook al lopend uit een bakje lepelen.

Of linzen-spelt-tomaten-feta salade, dressing van olijfolie, zout, peper, knoflook en citroensap.

Plaats reactie