koekenpan / braadpan

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Olos

Berichten: 1533
Lid geworden op: 25 jun 2010 23:10
Hobbies: forummen :P

Re: koekenpan / braadpan

Ongelezen bericht door Olos » 24 sep 2015 21:04

Grappig, hier is het juist de beste pannenkoekenpan. Soms was ik hem af met een drupje afwasmiddel, meestal alleen met water uit de waterkoker.

Gebruikersavatar

Marthe

Berichten: 2272
Lid geworden op: 28 sep 2012 15:09
Hobbies: het leven vieren

Re: koekenpan / braadpan

Ongelezen bericht door Marthe » 24 sep 2015 21:18

Linnie1985 schreef:Iemand toevallig tips?
Ik heb een gietijzeren wok die ik bijna dagelijks gebruik. Nou is er de laatste tijd wat eten aangekoekt, het is helemaal zwart geworden en ik krijg het er niet goed af. Gevolg is dat het tijdens het koken een beetje los laat en er dus zwarte stukjes in het eten komen, lijkt me niet heel gezond. Hoe krijg ik dit er af?
Ik heb gister uit pure ellende de wok gevuld met heet water en een klein beetje dreft en dat op het vuur gezet. Niet echt goed voor de pan en het heeft ook nog eens niet geholpen.
Normaliter maak ik de pan alleen schoon met heet water en een afwasborstel. Nadien vet ik hem met kokosolie in en zet de pan weg.
Water en een handje soda erin, laten koken, even laten staan, daarna schoonmaken op de gebruikelijke manier. Zou moeten werken. [smile]
mv4


Brenda_N

Berichten: 4030
Lid geworden op: 04 jun 2012 10:20
Hobbies: koken, haken

Re: koekenpan / braadpan

Ongelezen bericht door Brenda_N » 25 sep 2015 22:28

Misschien toch maar eens een poging wagen met een emaille koekepan van reiss. Ze zijn mooi [smile]
Mama van F (sept 08) en N (april 12)


Klein duimpje

Berichten: 1111
Lid geworden op: 28 feb 2014 09:55
Hobbies: Lezen, haken

Re: koekenpan / braadpan

Ongelezen bericht door Klein duimpje » 25 sep 2015 22:56

Brienna, ik bak niet vaak aardappels en pannenkoeken, maar met gebakken eieren merk ik heel duidelijk dat ik geduld moet hebben. Als ik het gelijk probeer los te halen plakt het idd vast, als ik het idee heb dat het ei klaar is krijg ik hem meestal zonder al te veel moeite uit de pan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oudste zoon: augustus 2014
Jongste zoon: maart 2017
Dochter: september 2019

Gebruikersavatar

nellie3

Berichten: 2631
Lid geworden op: 07 jun 2012 18:59
Hobbies: dieren, koken, reizen
Locatie: Dordrecht

Re: koekenpan / braadpan

Ongelezen bericht door nellie3 » 24 okt 2015 15:26

Weer es ff omhoog. Ik heb een debuyer koekenpan maar vind hem loeizwaar. Welk merk pannen zonder anti-aanbaklaag zijn wat minder zwaar?

Ik zoek ook een hapjespan, of iig iets met een deksel. Ik heb een braadpan en die gebruik ik nu vaak, maar die heeft wel een anti-aanbaklaag. Welke hapjespan zoek ik?
Mama van Jari 10.8.2012 en Rozemarijn 29.4.2015


Linnie1985

Berichten: 897
Lid geworden op: 11 okt 2010 16:02
Hobbies: Koken en eten

Re: koekenpan / braadpan

Ongelezen bericht door Linnie1985 » 24 okt 2015 16:35

Ik lees even mee, Nellie. Want ik heb exact dezelfde vragen.
We hebben een nieuwe koekenpan en hapjespan nodig. Maar ik wil niet zo'n zware koekenpan. Hapjespan maakt me in principe niet zo uit.
Dochter: 23-11-2010
Zoon: 30-03-2013


mamamuis

Berichten: 2687
Lid geworden op: 05 feb 2012 13:47
Hobbies: moederen

Re: koekenpan / braadpan

Ongelezen bericht door mamamuis » 24 okt 2015 16:42

nellie3 schreef:Weer es ff omhoog. Ik heb een debuyer koekenpan maar vind hem loeizwaar. Welk merk pannen zonder anti-aanbaklaag zijn wat minder zwaar?

Ik zoek ook een hapjespan, of iig iets met een deksel. Ik heb een braadpan en die gebruik ik nu vaak, maar die heeft wel een anti-aanbaklaag. Welke hapjespan zoek ik?
Hapjespan is in gewoon rvs heel veel te krijgen, wij hebben er een van bk, maar ook van andere merken zijn er plenty. Je kunt ook nog een le creuset braadpan overwegen?

Qua koekenpan hebben wij rvs pannen van demeyere (maar ook die vind ik niet echt licht te noemen) en ook een pan van les forgees le creuset, maar dat is met anti aanbaklaag, wel een geharde variant en zonder pfoa.

Gebruikersavatar

nellie3

Berichten: 2631
Lid geworden op: 07 jun 2012 18:59
Hobbies: dieren, koken, reizen
Locatie: Dordrecht

Re: koekenpan / braadpan

Ongelezen bericht door nellie3 » 18 dec 2015 09:08

mamamuis schreef:
nellie3 schreef:Weer es ff omhoog. Ik heb een debuyer koekenpan maar vind hem loeizwaar. Welk merk pannen zonder anti-aanbaklaag zijn wat minder zwaar?

Ik zoek ook een hapjespan, of iig iets met een deksel. Ik heb een braadpan en die gebruik ik nu vaak, maar die heeft wel een anti-aanbaklaag. Welke hapjespan zoek ik?
Hapjespan is in gewoon rvs heel veel te krijgen, wij hebben er een van bk, maar ook van andere merken zijn er plenty. Je kunt ook nog een le creuset braadpan overwegen?

Qua koekenpan hebben wij rvs pannen van demeyere (maar ook die vind ik niet echt licht te noemen) en ook een pan van les forgees le creuset, maar dat is met anti aanbaklaag, wel een geharde variant en zonder pfoa.
Ik overweeg nu dus zo'n le creuset les forgées, maar voor zo'n bedrag wil ik niet dat de pan maar een klein jaartje meegaat omdat de anti-aanbaklaag kapot is. Ik heb net mijn debuyer mineral b weggegooid, 10 maanden mee gedaan :-(
Mama van Jari 10.8.2012 en Rozemarijn 29.4.2015

Gebruikersavatar

nellie3

Berichten: 2631
Lid geworden op: 07 jun 2012 18:59
Hobbies: dieren, koken, reizen
Locatie: Dordrecht

Re: koekenpan / braadpan

Ongelezen bericht door nellie3 » 18 dec 2015 09:17

En hoe zit het met de duurzaamheid van aluminium? Zijn greenpans wat?
Mama van Jari 10.8.2012 en Rozemarijn 29.4.2015


Jessie583

Berichten: 8934
Lid geworden op: 10 aug 2010 21:39
Hobbies: .

Re: koekenpan / braadpan

Ongelezen bericht door Jessie583 » 18 dec 2015 09:20

nellie3 schreef:
mamamuis schreef:
nellie3 schreef:Weer es ff omhoog. Ik heb een debuyer koekenpan maar vind hem loeizwaar. Welk merk pannen zonder anti-aanbaklaag zijn wat minder zwaar?

Ik zoek ook een hapjespan, of iig iets met een deksel. Ik heb een braadpan en die gebruik ik nu vaak, maar die heeft wel een anti-aanbaklaag. Welke hapjespan zoek ik?
Hapjespan is in gewoon rvs heel veel te krijgen, wij hebben er een van bk, maar ook van andere merken zijn er plenty. Je kunt ook nog een le creuset braadpan overwegen?

Qua koekenpan hebben wij rvs pannen van demeyere (maar ook die vind ik niet echt licht te noemen) en ook een pan van les forgees le creuset, maar dat is met anti aanbaklaag, wel een geharde variant en zonder pfoa.
Ik overweeg nu dus zo'n le creuset les forgées, maar voor zo'n bedrag wil ik niet dat de pan maar een klein jaartje meegaat omdat de anti-aanbaklaag kapot is. Ik heb net mijn debuyer mineral b weggegooid, 10 maanden mee gedaan :-(
Ik doe nu bijna een jaar met mijn creusetjes en ze zijn nog als nieuw! Ik kijk wel uit met ijzeren spul erin, ze gaan niet in de vaatwasser maar verder zijn we niet overdreven voorzichtig. Ik vind ze echt zoo fijn!

Gebruikersavatar

nellie3

Berichten: 2631
Lid geworden op: 07 jun 2012 18:59
Hobbies: dieren, koken, reizen
Locatie: Dordrecht

Re: koekenpan / braadpan

Ongelezen bericht door nellie3 » 20 dec 2015 10:28

Ik wil nu een demeyere wokpan kopen. Iemand enig idee of deze ook weer zo knetterzwaar zijn? Mijn debuyer koekenpan vind ik dus niet geschikt voor pastasauzen en 1pansgerechten ivm ik moet steeds ml vragen hem op te tillen zodat ik kan scheppen.
Mama van Jari 10.8.2012 en Rozemarijn 29.4.2015

Gebruikersavatar

MissA

Berichten: 4221
Lid geworden op: 09 feb 2014 13:33
Hobbies: Koken, lezen, samen zijn

Re: koekenpan / braadpan

Ongelezen bericht door MissA » 20 dec 2015 10:36

Demeyere is wel zwaar, vind ik wel te doen, maar ik heb nooit een debuyer gehad.


Tapatalk
DL: april 2013, ZL: mei 2016


suuske25

Berichten: 1251
Lid geworden op: 10 aug 2010 13:23
Hobbies: Lezen

Re: koekenpan / braadpan

Ongelezen bericht door suuske25 » 20 dec 2015 10:47

nellie3 schreef:En hoe zit het met de duurzaamheid van aluminium? Zijn greenpans wat?
Greenpan zou ik niet doen. In dit draadje staan een hoop negatieve verhalen erover. Ik had een koekenpan en een wok ervan, koekenpan is al weg. De wok gebruiken we nog wel. De laag in de pan slijt heel snel (ook bij zorgvuldig gebruik!) en dan bakt alles dus vast.
Mama van DL ('09) en ZL ('11)


suuske25

Berichten: 1251
Lid geworden op: 10 aug 2010 13:23
Hobbies: Lezen

Re: koekenpan / braadpan

Ongelezen bericht door suuske25 » 20 dec 2015 10:49

Waarom heb je je DeBuyer pan weggegooid? Die verslijten toch niet zo snel? Of was het puur vanwege het gewicht?
Mama van DL ('09) en ZL ('11)


WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Re: koekenpan / braadpan

Ongelezen bericht door WZK » 20 dec 2015 11:04

Wat je schrijft over de debuyer pan klinkt tamelijk bizar. Dat ding is onverslijtbaar.
Wat heb je ermee gedaan joh! [emoji12]
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition

Plaats reactie