Deel je favo chocolademelk-receptjes

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door Geekess » 10 sep 2014 19:48

Breimama schreef: Chili en cayenne ken ik in mijn chocola, chipotle heb ik ook liggen maar nog nooit in de chocola geprobeerd. Dat ga ik zeker een keer proberen!
Is heerlijk hartig: rokerig, hint van zilt, en dan het zoete, aarde-ige van chocolade.
Daarom is chicken mole ook zo lekker :-) Maar goed, die hoort niet in dit draadje ;-)
Matoliano schreef:Mijn ultieme chocomel is met rauwe cacao niet vanwege gezonder en het zal ook niet een smaaktest van onze Geekess winnen ;) maar het brengt me op dat moment dichter bij mijn roots als een warme deken :D
Maar ik ben dan ook een chocoholic-snob. Dat moet je niet te serieus nemen :-)
Niets zo heerlijk als je eigen favoriete feel-good-recept :-)
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Gebruikersavatar

Mikje

Berichten: 1960
Lid geworden op: 05 jun 2012 20:48
Hobbies: muziek!
Locatie: Groningen

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door Mikje » 10 sep 2014 19:57

Ooooo, nu moet ik chocolademelk....
T april 2012 | M december 2013 | A april 2016


Pien Pinda

Berichten: 2509
Lid geworden op: 05 okt 2013 10:32
Hobbies: Uitslapen!

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door Pien Pinda » 11 sep 2014 09:12

Oooh nu zou ik willen ontbijten met chocolade.. Door mijn vraag over rauwe cacao (dank voor de antw:) ben ik mijn favo choc vergeten te melden, maar is niet origineel: chocolade (liefst beetje melk en puur samen) smelten in de melk en blijven roeren terwijl je t opdrinkt want vind n vel op m'n melk zoooo vies. Ik houd van zoete chocolade en chocolademelk.

Gebruikersavatar

annehoog

Berichten: 19378
Lid geworden op: 01 aug 2008 09:43
Locatie: Leiden

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door annehoog » 11 sep 2014 09:26

Geekess schreef: Daarom is chicken mole ook zo lekker :-) Maar goed, die hoort niet in dit draadje ;-)
Oh, mole! Moet maar weer eens een bestelling doen bij la tiendita. [cheesygrin]
Twee heerlijke jongens, bouwjaar 2007 en 2010. :-)


mamamuis

Berichten: 2687
Lid geworden op: 05 feb 2012 13:47
Hobbies: moederen

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door mamamuis » 11 sep 2014 09:27

Dat recept van jou geekess voor die instantchoc wanneer je elders bent, wat voor melkpoeder gebruik je daarvoor en waar kun je dat kopen?

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door Geekess » 11 sep 2014 09:49

mamamuis schreef:Dat recept van jou geekess voor die instantchoc wanneer je elders bent, wat voor melkpoeder gebruik je daarvoor en waar kun je dat kopen?
Hmm, merk weet ik ff niet, ben nu niet thuis, maar ik koop het hier bij de toko. Geel blik. Zal vanmiddag ff kijken. Je kan ieder melkpoeder gebruiken, als het maar zuiver melk is, geen koffiecreamer. Tenzij je van mierzoet houdt ;-)

Sent to you from the Tardis. Time vortex may have chewed on some words
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Gebruikersavatar

cjatje

Berichten: 17415
Lid geworden op: 17 jun 2010 10:29
Hobbies: D&V'en, naaien
tag: Rondleider extra ordinaire
Locatie: W-Vl
Contacteer:

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door cjatje » 11 sep 2014 09:55

En bedankt. Gisteren chocomelk gedronken
M


Leonike

Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jan 2012 11:56
Hobbies: Te veel

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door Leonike » 11 sep 2014 11:50

mamamuis schreef:Dat recept van jou geekess voor die instantchoc wanneer je elders bent, wat voor melkpoeder gebruik je daarvoor en waar kun je dat kopen?
De AH-XL bij ons heeft het ook. Staat in het schap bij de typisch Amerikaanse en Poolse producten. (weet niet of iedere AH-XL zo'n hoekje heeft, maar in Nijmegen Dukenburg wel).

De Makro verkoopt het ook.

Ik was gister bij de Makro voor callebaut chocoladedruppels. Was de puur op.
[twisted] Komende week maar nog een keertje gaan.

Gebruikersavatar

femmoltje

Berichten: 1883
Lid geworden op: 04 apr 2013 22:56
Hobbies: scrappen, kaarten maken, haken

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door femmoltje » 12 sep 2014 07:53

Ik had gister pure chocolade van de aldi ook heel goed te doen en een handig in repen ipv in blokjes
Groetjes Femke

Mama van Teun geboren op 16 maart 2013
*april 2014* - *juli-2014* en *september 2014* onze sterretjes
Zwanger van ons 2e wonder uitgerekend 2 augustus 2015

Gebruikersavatar

sweetie

Berichten: 3948
Lid geworden op: 27 mei 2009 12:42
Hobbies: Meer wel dan niet
tag: Problemen zijn een product van het denken, niet van de realiteit
Locatie: Pronkjewail

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door sweetie » 12 sep 2014 12:31

Ik had laatst een reep Tony mis gegrepen (snap nog steeds niet waarom hij de enige is die puur in een blauwe wikkel verpakt en melk in een rode...)
Met de pure die ik dus niet lust chocolademelk gemaakt: yuk!
Dat het zo'n verschil maakt zeg...
Zal het nog eens proberen met wat minder chocola. (Ook weer zo'n 'dingetje' met Tony: die ongelijke stukken....)
Afbeelding

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door Geekess » 12 sep 2014 12:56

sweetie schreef:Ik had laatst een reep Tony mis gegrepen (snap nog steeds niet waarom hij de enige is die puur in een blauwe wikkel verpakt en melk in een rode...)
Volgens mij deed Verkade dat vroeger ook. Het is iig erg verwarrend.
Toevallig vond mijn schoonmaakheldin net een halve reep Tony puur onder de koffiebar, die had ik na de vakantie daar neergelegd om te verwerken tot chocolademelk, maar was hem weer uit het oog verloren. Ik vind het kwa smaak geen super geweldige chocolade, maar nam het altijd mee op vakantie omdat het zo goed survival-food is (pure chocolade hoort gewoon in je ehbo-kistje).
Mijn nieuwe callets zijn er _nog steeds_ niet... grrrrrr...
Gisteren chocolademelk gedronken bij de LaPlace. Die serveren hotchoc (niet bij alle LaPlaces!) van Callebaut callets en ze kennen mij er [redface], dus geven me net iets meer dan de standaard dosis. Het is mijn guilty pleasure om het daar te drinken, met slagroom, maar de slagroom apart. Want anders is die slagroom gesmolten voor ik bij mijn tafeltje ben. En ik lepel de slagroom er dus altijd van af, roer het er niet door. Met dus een vleugje chocoladesmaak. Jammie.
Pro-tip: losse porties slagroom die bij de taartafdeling staan, zijn klein. Losse portie slagroom bij de chocolademelk is groooooot. Prijs=gelijk. De LaPlace slagroom is de enige buiten-de-deur-slagroom die ik te pruimen vind ;-) Het haalt het niet bij vers geklopt met kokosbloesemsuiker, maar ach, je kan niet alles hebben.

De melk stomen met het espressostoompijpje is iets wat ik voorheen thuis ook altijd deed. Het is me momenteel alleen te veel schoonmaakwerk :-)

Anyways, zolang mijn nieuwe chocolade er nog niet is, vlucht ik dus af en toe naar de LaPlace ;-)

En als jullie mij nu even verexcuseren, ik heb een tony te slachten en slagroom te kloppen [cool]
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Gebruikersavatar

Matoliano

Berichten: 839
Lid geworden op: 07 sep 2011 17:35
Hobbies: Haken, cinema,
Locatie: Den Haag

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door Matoliano » 12 sep 2014 12:57

Geekess schreef:
Matoliano schreef:Mijn ultieme chocomel is met rauwe cacao niet vanwege gezonder en het zal ook niet een smaaktest van onze Geekess winnen ;) maar het brengt me op dat moment dichter bij mijn roots als een warme deken :D
Maar ik ben dan ook een chocoholic-snob. Dat moet je niet te serieus nemen :-)
Niets zo heerlijk als je eigen favoriete feel-good-recept :-)
Zo is het :-)


Tapatalk
Afbeelding

Gebruikersavatar

AnSofie

Berichten: 782
Lid geworden op: 21 jun 2010 09:58
Hobbies: Fotografie
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door AnSofie » 12 sep 2014 13:47

cjatje schreef:En bedankt. Gisteren chocomelk gedronken
Dat. En vanavond weer. [biggrin]

Gebruikersavatar

Topic starter
barbamama

Berichten: 16851
Lid geworden op: 20 jun 2010 19:01
Hobbies: Veel

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door barbamama » 12 sep 2014 18:12

Een vriendin deelde een receptje dat lekker klonk, ga het straks eens maken (als ik de kruidnagel vinden kan)

450 ml volle melk verwarmen met 1 kaneelstokje, 3 kruidnagels en 3 eetl. suiker, 10 min. laten trekken
125 pure chocola smelten in de melk en goed roeren
Op smaak brengen met nootmuskaat (snufje) en een paar druppels vanille extract
kaneelstokje en kruidnagels verwijderen en dan slagroom er op plempen en amandelschaafsel en cacao er over strooien

Goed, ik ging met haast boodschappen doen dus vergat de slagroom en amandel. Kruidnagel kon ik niet vinden in mijn kastje, zo nog maar eens goed zoeken maar het klinkt goed

Gebruikersavatar

cjatje

Berichten: 17415
Lid geworden op: 17 jun 2010 10:29
Hobbies: D&V'en, naaien
tag: Rondleider extra ordinaire
Locatie: W-Vl
Contacteer:

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door cjatje » 12 sep 2014 20:17

barbamama schreef:Een vriendin deelde een receptje dat lekker klonk, ga het straks eens maken (als ik de kruidnagel vinden kan)

450 ml volle melk verwarmen met 1 kaneelstokje, 3 kruidnagels en 3 eetl. suiker, 10 min. laten trekken
125 pure chocola smelten in de melk en goed roeren
Op smaak brengen met nootmuskaat (snufje) en een paar druppels vanille extract
kaneelstokje en kruidnagels verwijderen en dan slagroom er op plempen en amandelschaafsel en cacao er over strooien

Goed, ik ging met haast boodschappen doen dus vergat de slagroom en amandel. Kruidnagel kon ik niet vinden in mijn kastje, zo nog maar eens goed zoeken maar het klinkt goed
Wow. Ik maakte deze, maar dan olgerekend naar 1 portie: 250ml sojamelk, 1 eetlepel suiker, 2 kruidnagels en 1 klein kaneelstokje, 63gr chocolade. Dezeis echt machtig, en dik [eeks] m'n lepel bleef bijna rechtstaan, maar zo decadent en lekker!
M

Plaats reactie