Show je zelfgemaakte meitai!

Maak je eigen draagdoek of dragers! Post hier vragen, verhalen en foto's

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Topic starter
Aloha

Berichten: 154
Lid geworden op: 15 jan 2010 16:14
Hobbies: Naaien, haken, www, ...
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Show je zelfgemaakte meitai!

Ongelezen bericht door Aloha » 06 apr 2012 20:25

Is er al zo'n draadje? Ik kon het in ieder geval niet vinden... Niet een plek waar iedereens diy meitai bij elkaar in één draadje staan ;-)

Anyway, ik ben blij met mijn zelfgemaakte meitai! Ik had er al eerder een gemaakt maar ik vond de kleuren niet mooi, het lijfje te kort en de stof van de banden te dun.
Maar déze.... Deze is mooi!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik had niet echt hele goede foto's maar het is een wraparound, de banden zijn lang en ongevoerd en van lichtbruin canvas, de binnenkant van het lijfje is van diezelfde stof. De bruine stof met vlinders heb ik een paar jaar geleden via internet gekocht en helaas nooit meer kunnen vinden.
Ik moet nog even lusjes naaien om de touwtjes van het slaapkapje vast te maken en er moeten nog van die koordstoppertjes op, maar ik ben er blij mee!
En ik kreeg er vandaag ook twee complimentjes over, altijd leuk :-)

Who's next?
Mama van Fenna (04-09-09) Rens (11-08-11) en Cas (03-04-13) maar ook van [angel] David (*06-07-08†)
http://ansgeflans.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Eeyore

Berichten: 5512
Lid geworden op: 26 aug 2009 16:10

Re: Show je zelfgemaakte meitai!

Ongelezen bericht door Eeyore » 06 apr 2012 20:33

mooie mei tai! Er is een maak het zelf draadje voor dragers, waar je kan showen: http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewforum.php?f=56" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb hier ook al eens een aantal ge-post: http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/vi ... hilit=show" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes Marije

Gebruikersavatar

JDee

Berichten: 8230
Lid geworden op: 29 jun 2011 22:20
Hobbies: Creating stuff that works
Locatie: Maker en verkoper ~JL~ Just Love

Re: Show je zelfgemaakte meitai!

Ongelezen bericht door JDee » 06 apr 2012 23:08

waw! gaaf! mooi gemaakt! wil je een foto van de aanhechting van de banden maken aan de binnenkant (vermoed ik?). ben inspiratie (en moed) op aan het doen. en aan het oefenen om die draadspanning goed te houden op de machine, ben wel ondertussen kampioen tornen, zucht
JugendstiL RT- Soodesign springwood sunrise 4- Bramble3 -N Linden cr/g 5-okiringsling kai -ankalia nevaeh 7

Gebruikersavatar

FleurdeLys

Berichten: 2170
Lid geworden op: 31 jul 2011 07:32
Hobbies: Dat zijn er wel veel...

Show je zelfgemaakte meitai!

Ongelezen bericht door FleurdeLys » 06 apr 2012 23:27

De mooiste mei tai die ik ooit heb gezien! [verliefd]
*geduldig wacht op BIB* ;)


"Damn you autocorrect! (die staat dus uit.)"
Afbeelding

Gebruikersavatar

Topic starter
Aloha

Berichten: 154
Lid geworden op: 15 jan 2010 16:14
Hobbies: Naaien, haken, www, ...
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Show je zelfgemaakte meitai!

Ongelezen bericht door Aloha » 10 apr 2012 15:31

JDee schreef:waw! gaaf! mooi gemaakt! wil je een foto van de aanhechting van de banden maken aan de binnenkant (vermoed ik?). ben inspiratie (en moed) op aan het doen. en aan het oefenen om die draadspanning goed te houden op de machine, ben wel ondertussen kampioen tornen, zucht
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de banden eerst met het naaien van het lijfje meegestikt, waarbij ik een flink stuk naar binnen heb laten steken. Daarna kruizen genaaid door voor- en achterkant, waarbij je door het naar binnen stekende deel van de banden heen naait.

Voor het patroon heb ik een combinatie gemaakt van het patroon van Slingomama en http://www.stilllearninglife.com/2008/0 ... l.html?m=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Het slaapkapje met de touwtjes door een tunneltje zag ik hier op het forum ooit voorbij komen.

Afbeelding

Succes!
Mama van Fenna (04-09-09) Rens (11-08-11) en Cas (03-04-13) maar ook van [angel] David (*06-07-08†)
http://ansgeflans.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;


noorhuting

Berichten: 2033
Lid geworden op: 14 jun 2011 19:02
Hobbies: m'n gezin, handwerken
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Show je zelfgemaakte meitai!

Ongelezen bericht door noorhuting » 10 apr 2012 19:20

Van een wellen allegro (wol) heerlijk met wat koudere dagen)
Afbeelding

Van een oude jeans (lievelings broek van Ml) inmiddels verkocht
Afbeelding

Van een nino jeans
Afbeelding

Van keper katoen
Afbeelding

En als laatste 2 Meitais die ik als kraamkado gemaakt heb met het lijfje van draagdoeken stof.
deze voor een heel klein kindje (prematuur)
Afbeelding
Deze voor een mama die al 2 wat grotere kindjes heeft en die er dus evt ook in kan dragen
Afbeelding
Katja, girasol en 2 meitai's
Mama van dochter 02-08-2008 en zoon 16-12-2010 en *

Gebruikersavatar

JDee

Berichten: 8230
Lid geworden op: 29 jun 2011 22:20
Hobbies: Creating stuff that works
Locatie: Maker en verkoper ~JL~ Just Love

Re: Show je zelfgemaakte meitai!

Ongelezen bericht door JDee » 10 apr 2012 21:38

Aloha schreef:
JDee schreef:waw! gaaf! mooi gemaakt! wil je een foto van de aanhechting van de banden maken aan de binnenkant (vermoed ik?). ben inspiratie (en moed) op aan het doen. en aan het oefenen om die draadspanning goed te houden op de machine, ben wel ondertussen kampioen tornen, zucht
Ik heb de banden eerst met het naaien van het lijfje meegestikt, waarbij ik een flink stuk naar binnen heb laten steken. Daarna kruizen genaaid door voor- en achterkant, waarbij je door het naar binnen stekende deel van de banden heen naait.

Voor het patroon heb ik een combinatie gemaakt van het patroon van Slingomama en http://www.stilllearninglife.com/2008/0 ... l.html?m=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Het slaapkapje met de touwtjes door een tunneltje zag ik hier op het forum ooit voorbij komen.

Succes!
thanks!!
JugendstiL RT- Soodesign springwood sunrise 4- Bramble3 -N Linden cr/g 5-okiringsling kai -ankalia nevaeh 7

Gebruikersavatar

draagsmoesje

Berichten: 1041
Lid geworden op: 23 jun 2011 17:37
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Show je zelfgemaakte meitai!

Ongelezen bericht door draagsmoesje » 26 apr 2012 22:40

Een MeiTai met een klikbare heupband.
...
Laatst gewijzigd door draagsmoesje op 13 jul 2019 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Teddyaapje

Berichten: 311
Lid geworden op: 03 mei 2011 14:15
Hobbies: mijn mannetje

Re: Show je zelfgemaakte meitai!

Ongelezen bericht door Teddyaapje » 30 apr 2012 22:56

Weg...

Mijn diy mei tai's. De eerste met wrap banden, de rest gevuld. De tweede is van mezelf, de rest zijn kraamcadeautjes. Mag binnekort weer aan de volgende lichting beginnen...heb weer een aantal zwangere vriendinnen...
Laatst gewijzigd door Teddyaapje op 15 aug 2012 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding
stash: 6jes: symphuo+donau,bykay denim dark jeans ,hopp dl kairo dyed purple, little frog rs, wompat toddler chococabana, bondolino poplin grijze ster, mei tai DIY,R&R preschool

Gebruikersavatar

draagsmoesje

Berichten: 1041
Lid geworden op: 23 jun 2011 17:37
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Show je zelfgemaakte meitai!

Ongelezen bericht door draagsmoesje » 01 mei 2012 10:26

@Teddyaapje Tjonge, wat leuk! Je zult er wel handigheid in hebben inmiddels. Doe je het altijd volgens een bepaald patroon? En zo ja, is deze online te vinden? Maak je het ook als vrienden er niet om vragen, of alleen op verzoek?

Gebruikersavatar

Bentje2011

Berichten: 1412
Lid geworden op: 22 mei 2011 17:53
Hobbies: mijn zoontjes
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Show je zelfgemaakte meitai!

Ongelezen bericht door Bentje2011 » 01 mei 2012 10:29

die laatste is fantastisch, is da zo ééntje met "krantenartikels"
ZL1 03/05/2002-ZL2 18/10/2005-ZL3 12/02/2011
ZL3 kreeg 17 maanden gekolfde mamamelk!

AFVALRACE doel: -40 kg reeds afgevallen: 20 kg nog te gaan: 20 kg

Gebruikersavatar

Teddyaapje

Berichten: 311
Lid geworden op: 03 mei 2011 14:15
Hobbies: mijn mannetje

Re: Show je zelfgemaakte meitai!

Ongelezen bericht door Teddyaapje » 01 mei 2012 22:28

draagsmoesje schreef:@Teddyaapje Tjonge, wat leuk! Je zult er wel handigheid in hebben inmiddels. Doe je het altijd volgens een bepaald patroon? En zo ja, is deze online te vinden? Maak je het ook als vrienden er niet om vragen, of alleen op verzoek?
De eerste was een hel! Had nog nooit wat genaaid en moest dus ook nog uitvogelen hoe die machine werkte (en ik vertik het om hulp te vragen haha). Omdat ik de wrap banden niet zo fijn vond heb ik toch besloten om een nieuwe te maken met gevulde banden (ondanks ik gezworen had er nóóit meer aan te beginnen). Maar ondertussen heb ik er flink wat handigheid in gekregen en maak ik ze met 2 a 3 tegenlijk.
Ik heb nog geen mt op verzoek gemaakt, ze wisten allemaal niet dat ze er een kregen.

Ik heb ze gemaakt volgens deze blog: http://stapvoorstap-lies.blogspot.com/2 ... maken.html" onclick="window.open(this.href);return false; (de eerste is precies volgens dit patroon) die met de gevulde banden zijn een combi van die blog met de beschrijving volgens de slingomama site: http://www.slingomama.nl/nl/content/15-draagdoek-maken" onclick="window.open(this.href);return false;
Bentje2011 schreef:die laatste is fantastisch, is da zo ééntje met "krantenartikels"
Die rechts onder is er idd eentje met krantprint. Hier te bestellen: http://www.destoffenstunter.nl/categori ... krantprint" onclick="window.open(this.href);return false; (weet niet of je links mag plaatsen trouwens, als t niet is toegestaan dan haal maar weg!)



Ondertussen zijn er dus weer een aantal vriendinnen zwanger dus mag ik weer aan de slag...ondertussen weten ze wel dat ze er eentje krijgen en mogen ze me evt. een voorkeur doorgeven van stoffen.

M'n eigen mt is ondertussen te klein geworden voor mn zoontje en ben erover aant denken om een ringtai te maken voor mezelf.
Afbeelding Afbeelding
stash: 6jes: symphuo+donau,bykay denim dark jeans ,hopp dl kairo dyed purple, little frog rs, wompat toddler chococabana, bondolino poplin grijze ster, mei tai DIY,R&R preschool

Gebruikersavatar

Eendje

Berichten: 1339
Lid geworden op: 03 jan 2012 04:36
Hobbies: boekje, filmpje
Locatie: West-Vlaanderen, België

Re: Show je zelfgemaakte meitai!

Ongelezen bericht door Eendje » 02 mei 2012 00:13

Zijn hier ook West-Vlaamse mama's die mei tai's op aanvraag maken? [smile]
Stash: Indio Hemp Nature 6 Dyed Aubergine - MT uiltjes - Nati Butterflies Grey/Pink - Nati Batavia - Nati Alma Mater - Indio Burgund - Nati Palla Usherri met zijde - Mea Fuchsia met wol


Eeyore

Berichten: 5512
Lid geworden op: 26 aug 2009 16:10

Re: Show je zelfgemaakte meitai!

Ongelezen bericht door Eeyore » 03 mei 2012 11:52

He wat leuk! Die kranten mei tai heb ik ook gemaakt:

Afbeelding

en met wijnetiketjes:
Afbeelding

Kikkertjes:
Afbeelding Afbeelding

bambi:
Afbeelding

Dark princess (de eerste die ik maakte):
Afbeelding
Afbeelding

en de tweede:
Afbeelding

Ook veel als kraamcadeautje gemaakt.
Helaas niet van alle tais foto's gemaakt, maar er komen er vast nog meer. Ben zelf ook wel weer eens toe aan wat nieuws [cheesygrin]

Gebruikersavatar

JDee

Berichten: 8230
Lid geworden op: 29 jun 2011 22:20
Hobbies: Creating stuff that works
Locatie: Maker en verkoper ~JL~ Just Love

Re: Show je zelfgemaakte meitai!

Ongelezen bericht door JDee » 03 mei 2012 12:11

wooooot die dark princess!!!
JugendstiL RT- Soodesign springwood sunrise 4- Bramble3 -N Linden cr/g 5-okiringsling kai -ankalia nevaeh 7

Plaats reactie