kreuken

Maak je eigen draagdoek of dragers! Post hier vragen, verhalen en foto's

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
jemima

Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 jan 2008 07:40
Locatie: Wijnjewoude***********Altijd in voor muiterij

kreuken

Ongelezen bericht door jemima » 25 jan 2008 12:31

Ik heb een ringsling van Mistermirko, de Indiasling was het geloof ik. Erg mooi en heerlijk in gebruik. Maar hij kreukt vrij snel en juist een rs heb ik in mijn tas oid gepropt en dan ziet de staart er toch lang zo mooi niet meer uit.
Nu wil ik nog eens zelf een ringsling maken en nu vraag ik me af wat voor materiaal ik daar het beste voor kan gebruiken, iets wat dus minder kreukt! En als het met medium ringen kan dan is het helemaal super!
J emima mv Y arran (maart 07) en S hiloh (januari 2009)

Gebruikersavatar

Renee

Berichten: 2389
Lid geworden op: 24 jan 2008 00:39
Locatie: Amsterdam

Ongelezen bericht door Renee » 25 jan 2008 14:39

Ik heb totaal geen stof ervaring hoor, maar misschien een hele soepel katoen? Mijn Lovely Ringsling kreukt weinig.

Zou je op de markt kunnen vragen bij de stoffenkraam of zij weten wat minder kreukt?

Ik begrijp je irritatie helemaal hoor... Mijn Bebina Terracotta doek kreukt ook als een gek, en dat vouwt ook zo lelijk op na gebruik ;-). Ja zo'n pietje precies ben ik dan wel weer haha.


Jannie

Berichten: 4724
Lid geworden op: 25 jan 2008 08:56
Hobbies: Dragen

Ongelezen bericht door Jannie » 25 jan 2008 14:49

Ik denk dat je iets met een drukkere print (hoeft geen kermis te zijn hoor, maar iig niet effen) ook veel scheelt in je gekreukte look.


Grietje

Berichten: 6992
Lid geworden op: 24 jan 2008 21:49
Hobbies: ...
tag: Ja zuster Nee zuster
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grietje » 26 jan 2008 22:04

En als je het nu eens oprold? Ha ha moet je mij horen!!!! Ik ben ook van het proppen!!!! Voor mij zou een kreukelstof perfect zijn....dan kan ik tenminste zeggen dat het er zo uit hoort te zien!!!!


estherverweg

Ongelezen bericht door estherverweg » 27 jan 2008 04:43

Tja, mijn ervaring (als ringsling maakster & verkoopster) is dat als je een natuurlijke stof wilt, zoals katoen of linnen, het nou eenmaal erg kreukt [sad]

Zelf heb ik nog wat solarveil om RSs van te maken en dat kreukt niet erg, maar het is dan ook een synthetisch stofje.

Behalve de solarveil (wat nu toch niet meer gemaakt wordt

[cry] ) gebruik ik alleen maar natuurlijke stofjes. Het kreuken neem ik maar op de koop toe...
Gelukkig heeft geen enkele klant van me er ooit over geklaagd tot nu toe. [thumbright]

Gebruikersavatar

Nienke

Berichten: 13488
Lid geworden op: 25 jan 2008 13:32
Hobbies: geen tijd voor...
Locatie: Maarssen| Kruiden | Voeding & Gezondheid | Darmflora | Duurzame menstruatieproducten
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nienke » 27 jan 2008 09:43

is dat als je een natuurlijke stof wilt, zoals katoen of linnen, het nou eenmaal erg kreukt
Maar als je iets met wol (erin) neemt, dan hoeft dat niet toch? Hoewel dat misschien weer wat warmer is, maar bij een rs heb je toch maar 1 laagje over de draagling...
De Groene Vrouw
~ Eigenwijs in Voeding en Gezondheid ~
Cute Cotton
~ Duurzame menstruatieproducten ~


Topic starter
jemima

Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 jan 2008 07:40
Locatie: Wijnjewoude***********Altijd in voor muiterij

Ongelezen bericht door jemima » 27 jan 2008 12:58

Da's inderdaad ook mogelijk iets met wol. En de gsw's zijn toch ook van natuurlijke materialen? En die kreuken toch een stuk minder dan mijn rs! Misschien toch een didy of storch rs [think]
J emima mv Y arran (maart 07) en S hiloh (januari 2009)

Plaats reactie