Dubbel verven?

Maak je eigen draagdoek of dragers! Post hier vragen, verhalen en foto's

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Topic starter
Nienke

Berichten: 13488
Lid geworden op: 25 jan 2008 13:32
Hobbies: geen tijd voor...
Locatie: Maarssen| Kruiden | Voeding & Gezondheid | Darmflora | Duurzame menstruatieproducten
Contacteer:

Dubbel verven?

Ongelezen bericht door Nienke » 05 mar 2008 20:01

Even vraagje: als je een doek verft en het resultaat valt tegen, kun je hem dan nog een keer verven?
Ik heb geen specifieke plannen maar ik droomde (jaja, het telefoonnummer van de kliniek ligt al klaar [wink] ) van een groene doek die ik blauw wilde verven, was mislukt en ik 'vroeg me toen af' of ik hem dan daarna nog zwart zou kunnen verven...

Iig naar een donkerder kleur natuurlijk, andersom lijkt me sowieso niet handig. Maar ik vind zwart nooit lelijk dus als een doek zou mislukken zou ik hem altijd nog zwart kunnen verven, als dat zou kunnen dus...?
De Groene Vrouw
~ Eigenwijs in Voeding en Gezondheid ~
Cute Cotton
~ Duurzame menstruatieproducten ~


Grietje

Berichten: 6992
Lid geworden op: 24 jan 2008 21:49
Hobbies: ...
tag: Ja zuster Nee zuster
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grietje » 05 mar 2008 23:09

Ha ha wat een droom! [wink] De kleur groen bestaat uit blauw en geel. Dus een groen doek blauw maken moet kunnen, al hangt het wel af van hoe donker de groene doek was. Hoe donkerder groen het was...des te donkerder blauw moet je hebben. Meng zelf maar eens blauw met geel en doe er dan meer blauw bij. Hoe meer blauw..hoe blauwer [wink] Zee groen zou ik een hele mooie kleur vinden voor een doek....
"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present"

Gebruikersavatar

Jenneken

Berichten: 11345
Lid geworden op: 24 jan 2008 11:46
Hobbies: ...

Ongelezen bericht door Jenneken » 05 mar 2008 23:12

je moet het volgende in gedachten houden

blauw + geel = groen
geel + rood = oranje
rood + blauw = paars
blauw + rood + geel = bruin

als je begint met groen, dan begin je dus eigenlijk met blauw + geel
Het enige dat je kunt doen is een blauwer groen maken, of een geler groen óf bruin.

Als je echt een andere kleur wilt dan zul je eerst moeten strippen en dan pas verven. Zwart kan altijd overal overheen.


Grietje

Berichten: 6992
Lid geworden op: 24 jan 2008 21:49
Hobbies: ...
tag: Ja zuster Nee zuster
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grietje » 05 mar 2008 23:26

Over welke kleur groen heb je gedroomd? Of weet je welke merk het groene doek was? Zwart is wel mooi maar niet iets voor de zomer (wordt lekker warm)
"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present"

Gebruikersavatar

Topic starter
Nienke

Berichten: 13488
Lid geworden op: 25 jan 2008 13:32
Hobbies: geen tijd voor...
Locatie: Maarssen| Kruiden | Voeding & Gezondheid | Darmflora | Duurzame menstruatieproducten
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nienke » 06 mar 2008 09:35

Ik droomde van een... -ik weet die namen nooit- indio? Zo een met wit/natur als achtergrondkleur en dan in het groen een patroon van allerlei 'figuurtjes' erop (alsof het geborduurd was). Er zijn er laatst nog twee voorbij gekomen in het tiphoekje, een groene en een rode geloof ik.

en ik ging hem met blauw te lijf om er geloof ik diep-nachtblaw-met-zeegroen-patroon van te maken. Maar het mislukte dus, hij werd niet wat ik wilde...

Blij om te weten dat als ik dat in het echt laat gebeuren, ik er altijd nog met zwart overheen kan [wink]

'Strippen' is ontkleuren neem ik aan? Doe je dat dan met bleek?
De Groene Vrouw
~ Eigenwijs in Voeding en Gezondheid ~
Cute Cotton
~ Duurzame menstruatieproducten ~


Grietje

Berichten: 6992
Lid geworden op: 24 jan 2008 21:49
Hobbies: ...
tag: Ja zuster Nee zuster
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grietje » 06 mar 2008 12:35

Kan hem niet vinden in het tiphoekje, volgens mij was dat met een wat donkerder groen. Ik denk inderdaad dat dat niet mooi gaat worden.

Strippen is ontkleuren en bleek tast de stof aan. Je kunt wel wat kopen waarmee je kunt ontkleuren (bijv. Dylon ontkleurder), Jen heeft dit eens gebruikt maar zag geen resultaat.

Ben je dan op zoek naar een Indio die je dan kunt verven?
"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present"

Gebruikersavatar

Topic starter
Nienke

Berichten: 13488
Lid geworden op: 25 jan 2008 13:32
Hobbies: geen tijd voor...
Locatie: Maarssen| Kruiden | Voeding & Gezondheid | Darmflora | Duurzame menstruatieproducten
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nienke » 06 mar 2008 15:43

Haha, nee helemaal niet [whistle] ...

Maar ik zat laatst wel te denken dat ik heel snel bij voorbaat zeg: die doek wil ik niet want ik vind hem neit mooi (ook al is hij goedkoop en van de juiste lengte), maar nu zie ik steeds die mooie verfprojecten voorbij komen en daardoor zat ik zo eens te denken dat ik misschien ook wel een niet-zo-mooie doek kan aanschaffen en die pimpen...

Stomme vraag misschien, maar ik heb het idee dat doeken altijd nog wel ongeveer hetzelfde waard blijven als waarvoor je ze (tweedehands) hebt aangeschaft. Is dat ook zo bij geverfde doeken, of kun je die daarna nooit meer doorverkopen?
De Groene Vrouw
~ Eigenwijs in Voeding en Gezondheid ~
Cute Cotton
~ Duurzame menstruatieproducten ~

Gebruikersavatar

Jenneken

Berichten: 11345
Lid geworden op: 24 jan 2008 11:46
Hobbies: ...

Ongelezen bericht door Jenneken » 06 mar 2008 15:53

Nienke schreef: en ik ging hem met blauw te lijf om er geloof ik diep-nachtblaw-met-zeegroen-patroon van te maken.
Als dit is wat je wilt dan zou ik een tiefblau indio kopen en die zeegroen verven

Gebruikersavatar

Topic starter
Nienke

Berichten: 13488
Lid geworden op: 25 jan 2008 13:32
Hobbies: geen tijd voor...
Locatie: Maarssen| Kruiden | Voeding & Gezondheid | Darmflora | Duurzame menstruatieproducten
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nienke » 06 mar 2008 15:57

nee, da's andersom (groen met nachtblauw patroon) [wink]

maar eigenlijk, had ik dus helemaal geen concrete plannen in die richting (groen is sowieso niet zo mijn kleur...)
Maar ach, wie weet, kom ik nog eens een leuke verf-indio tegen (en of tie dan groen of blauw is dat zien we dan wel weer [wink] )
De Groene Vrouw
~ Eigenwijs in Voeding en Gezondheid ~
Cute Cotton
~ Duurzame menstruatieproducten ~


Grietje

Berichten: 6992
Lid geworden op: 24 jan 2008 21:49
Hobbies: ...
tag: Ja zuster Nee zuster
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grietje » 06 mar 2008 20:47

Nienke schreef: Stomme vraag misschien, maar ik heb het idee dat doeken altijd nog wel ongeveer hetzelfde waard blijven als waarvoor je ze (tweedehands) hebt aangeschaft. Is dat ook zo bij geverfde doeken, of kun je die daarna nooit meer doorverkopen?
Als je het goed doet...houd het doek gewoon zijn waarde.

Vergeet niet dat als een doek uit twee kleuren (of meer) bestaat dat door het verven de kleuren wel dichter bij elkaar komen te liggen.
"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present"

Plaats reactie