Ringsling laten maken, wat voor stof en andere vragen.

Maak je eigen draagdoek of dragers! Post hier vragen, verhalen en foto's

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Hille

Berichten: 848
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:18
Hobbies: tekenen, lezen
Locatie: Amstelveen

Ringsling laten maken, wat voor stof en andere vragen.

Ongelezen bericht door Hille » 19 mar 2015 15:02

Ik zou graag dl, binnens huis sneller in en uit een drager/doek willen doen en zou graag een ringsling willen. Nu kan ik die kopen, maar ik zou liever stof gebruiken die ik al in huis heb.

Helaas ben ik zelf niet handig genoeg om zelf een ringsling te maken. Ik zou dit graag willen laten doen. Ik heb alleen geen idee of deze stoffen geschikt zijn en waar ik een patroon kan vinden en iemand die het in elkaar kan zetten. Uiteraard tegen vergoeding. Mijn vragen op een rij:

1. Ik heb 2 soorten stof: 1 dun katoen, met print uit Tanzania. Wel sterk en geschikt voor torso dragen. Of een mooie dikke(re) geweven stof uit Bali met een soort goud draad o.a. geschikt als een soort wikkel rok.)
2. Waar haal ik de nodige materialen als ik in mijn omgeving iemand heb die dit kan?
3. Ik vind verschillende sites, voor diy, maar bij wie kan ik dit laten maken.

Groetjes van Hille
Mama van S. (sep. 2011) en R. (aug. 2014)

Gebruikersavatar

Emjay

Berichten: 2781
Lid geworden op: 12 mei 2013 15:46
Hobbies: Dragen, naaien , dragers maken
Locatie: Beieren

Re: Ringsling laten maken, wat voor stof en andere vragen.

Ongelezen bericht door Emjay » 25 mar 2015 18:19

Ik zou de Afrikaanse stof dubbel doen, als je die wilt gebruiken. De stof uit Bali weet ik niet, maar als het een stevige geweven stof is moet dat kunnen. Breedte wil je uiteindelijk rond doekbreedte hebben, anders wordt het lastiger met aanspannen in de ringen.

Slingringen kun je kopen bij ringslingshop.nl, diverse Nederlandse webwinkels die draagdoeken verkopen, of bij slingrings.com in Amerika.

Verslingen kan bij verschillende mensen, ik kan het ook voor je doen.

**Tapatalk**
Zoon - Sept '12, Dochter - Okt '14, Zoon - Sept '16

*Draagconsulent * Maakt dragers * Naait kleertjes voor de lol * ex-Groningen * nu Beieren *


fabellam

Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jan 2015 13:40
Hobbies: wol

Re: Ringsling laten maken, wat voor stof en andere vragen.

Ongelezen bericht door fabellam » 21 apr 2015 14:35

Mag ik hier even op inhaken?

Ik wil (toevallig) ook graag een ringsling maken van stofje uit Tanzania (stevige katoenen doek met print).
Heb een patroon gevonden en de ringen komen er aan :)
Nu vraag ik me af wat de beste lengte ringsling is voor mij (ben 1.78m maat 40)? Ik hou er niet van als ik superveel stof over heb.

Gebruikersavatar

Emjay

Berichten: 2781
Lid geworden op: 12 mei 2013 15:46
Hobbies: Dragen, naaien , dragers maken
Locatie: Beieren

Re: Ringsling laten maken, wat voor stof en andere vragen.

Ongelezen bericht door Emjay » 21 apr 2015 15:35

Ik denk ergens rond de 1,8 of 1,9 meter dan van ring tot punt.

**Tapatalk**
Zoon - Sept '12, Dochter - Okt '14, Zoon - Sept '16

*Draagconsulent * Maakt dragers * Naait kleertjes voor de lol * ex-Groningen * nu Beieren *

Plaats reactie