Draagcover maken

Maak je eigen draagdoek of dragers! Post hier vragen, verhalen en foto's

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Zus4

Berichten: 14
Lid geworden op: 18 sep 2015 23:27
Hobbies: Zelf maken, hardlopen, mib

Re: Draagcover maken

Ongelezen bericht door Zus4 » 19 okt 2015 10:37

Hoi Accalia,

is jouw gehaakte versie ook gelukt?? Bedankt voor je leuke reactie!

Gebruikersavatar

Topic starter
Accalia

Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mei 2014 13:42
Hobbies: Creatief bezig zijn, zingen

Re: Draagcover maken

Ongelezen bericht door Accalia » 19 okt 2015 10:51

Nee ik ben toch gegaan voor de mamaponcho. Wel gebreid maar niet door mij ;)


IceQueen

Berichten: 726
Lid geworden op: 01 okt 2015 11:15
Hobbies: chillen

Re: Draagcover maken

Ongelezen bericht door IceQueen » 12 dec 2015 14:39

@zus4, Waar heb je dit patroon vandaan? Het ziet er erg netjes uit en ook alsof ik hetzelfde zou kunnennaaien.

Gebruikersavatar

Jannekje7

Berichten: 355
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:50
Hobbies: Dans, toneel, natuur, kinderen
Locatie: Eindhoven

Re: Draagcover maken

Ongelezen bericht door Jannekje7 » 09 jan 2016 00:33

macjuh09 schreef:Hihi nee volgens mij is een draaginsert ongeveer hetzelfde als wat jij een draagcover noemt: een tussenstuk voor in je jas.
Ik heb zoiets als dit gemaakt http://metzonderhanden.blogspot.nl/p/tu ... s.html?m=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ideaal want je ritst m er zo in en uit. In de praktijk ben ik het eerste jaar eigenlijk nooit weggeweest zonder kind dus zat ie er standaard in maar voor het idee he ;-)
Ik heb die ook gemaakt, maar dan wat slordiger. Heb geen naaimachine en had zo'n mooie stof gevonden... Maar aangezien die dramatisch rafelde was dat nogal een gedoe. En vervolgens had ik m nog eens veel te breed en te kort gemaakt, dus moest ie ingenomen en uitgelegd worden... En ik wilde nog een muts van dezelfde stof, gevoerd met fleece. Was ik even vergeten dat fleece wel rekt en de mooie stof niet.... Allemaal van die leuke beginnersfouten :P

Maar, ik heb m af, ik vind m super mooi en ben er heel trots op! Ik ga ongetwijfeld nog eens een nieuwe maken, en dan heb ik de kennis die ik nu heb opgedaan en zal t veel sneller en netter gaan!
Mama van 2 mensenkindjes, 3 kattenkindjes en 3 kippetjes ♥
Stash van Didymos, Yaro, Lennylamb, Storchenwiege en Ayasling

Plaats reactie