Verven op lage temperatuur, info gevonden!! Nu kleur kiezen!

Maak je eigen draagdoek of dragers! Post hier vragen, verhalen en foto's

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Topic starter
DJ

Berichten: 2118
Lid geworden op: 01 aug 2009 09:30

Verven op lage temperatuur, info gevonden!! Nu kleur kiezen!

Ongelezen bericht door DJ » 15 jul 2014 22:22

Een mooie doek gekocht, bedacht die te gaan verven... maar zag dat hij max op 30 graden gewassen mag worden (bamboo en linnen). Maar bij verven zie ik 40 graden staan.

Dus doek te koop, maar hij is nog niet verkocht. Dus begint het toch te kriebelen. zou ik [wink]

Ooit een doek gewoon geverfd met dylon, maar lees overal dat dat toch niet geweldig is. Dus zou nu willen verven met procion. Lichtroze, hardroze of turquoise. DE kleur staat er niet bij, dus ik zou moeten mengen of veel of weinig poeder gebruiken van een andere kleur. Dood eng dus.

Wie helpt me????

Gebruikersavatar

jozefet

Berichten: 7924
Lid geworden op: 29 sep 2008 23:00
Locatie: Leiden

Re: Verven op lage temperatuur, info gevonden!! Nu kleur kie

Ongelezen bericht door jozefet » 20 sep 2015 22:17

volgpost, ik wil graag indio nature met wol verven, ook roze, maar die mag natuurlijk ook maar op 30C gewassen worden.
Mama van J oris, januari '08, en A ndreas, april '10, en V ictor, februari '13 en Ha nnah, augustus '15 [cheer]

Gebruikersavatar

jozefet

Berichten: 7924
Lid geworden op: 29 sep 2008 23:00
Locatie: Leiden

Re: Verven op lage temperatuur, info gevonden!! Nu kleur kie

Ongelezen bericht door jozefet » 20 sep 2015 22:36

Op www.stoftotverven.nl verkopen ze procion en wolverf, ik denk dat ik daarvoor ga. Ook zie ik bij de aanwijzingen hoe ik het moet doen. Maar toch, de stof moet helemaal gekookt worden. Krimpt hij daar niet enorm van?
Ik vind het wel spannend, want wil de doek niet overall verpesten.
Ervaringen welkom :)
Mama van J oris, januari '08, en A ndreas, april '10, en V ictor, februari '13 en Ha nnah, augustus '15 [cheer]

Plaats reactie