Nomadisch leven...

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

Jessie824

Berichten: 8635
Lid geworden op: 28 jul 2009 23:02
Hobbies: naaien, haken

Re: Nomadisch leven...

Ongelezen bericht door Jessie824 » 02 feb 2017 09:55

@ fluffy Ierland is geweldig!


Topic starter
Rijstwafel
Berichten: 3549
Lid geworden op: 26 mar 2008 15:24

Re: Nomadisch leven...

Ongelezen bericht door Rijstwafel » 03 feb 2017 00:08

Fluffy schreef:Wat gaaf dat jullie dat doen! Als thuisonderwijs in NL ook niet meer mag of strenge eisen krijgt, gaan wij ook vertrekken. Ierland staat op mijn lijstje al ben ik er nog nooit geweest haha. Lijkt me alleen erg lastig om familie hier te laten...
Ierland staat inderdaad thuisonderwijsgewijs ergens bovenaan de lijst. Voor als we geen deftige plaats vinden waar we ons adres kunnen zetten. :)
Familie en vrienden achterlaten is het moeilijkste deel. Maar zolang je rondreist, kan je gewoon terugkomen telkens je te veel heimwee naar hen krijgt. Vanaf je je ergens anders settelt, is dat wat moeilijker.
Mam van 9.
M* (10/04) - T. (05/05) - A. (08/06) - P. (04/08) - A* (11/12) -
A. (05/14) - P* (09/15) - M. (09/18) - F. (03/22)


"A mother's arms are made of tenderness and children sleep soundly in them." ~ Victor Hugo

Gebruikersavatar

Lilotje

Berichten: 1158
Lid geworden op: 16 sep 2013 21:08
Hobbies: koken, bakken, haken, lezen

Re: Nomadisch leven...

Ongelezen bericht door Lilotje » 21 mar 2017 16:01

Wat stoer dat jullie dit gaan doen! Ik volg graag jullie avontuur!
V (oktober 2013)
S (juli 2017)


Topic starter
Rijstwafel
Berichten: 3549
Lid geworden op: 26 mar 2008 15:24

Re: Nomadisch leven...

Ongelezen bericht door Rijstwafel » 12 apr 2017 16:03

Het huis is (bijna) verkocht!!!
De papieren zijn vandaag getekend... nu nog binnenkort de akte gaan tekenen en klaar.
Als het goed is zijn we vanaf eind mei/juni zo vrij als een vogel!
[blij] [blij] [blij] [blij] [blij]
Mam van 9.
M* (10/04) - T. (05/05) - A. (08/06) - P. (04/08) - A* (11/12) -
A. (05/14) - P* (09/15) - M. (09/18) - F. (03/22)


"A mother's arms are made of tenderness and children sleep soundly in them." ~ Victor Hugo

Gebruikersavatar

Kathleenvg

Berichten: 460
Lid geworden op: 13 jul 2010 22:18
Hobbies: Beeldende kunst en muziek
Locatie: Antwerpen - Verkoper Bio & Eco: speelgoed, kledij wol biokatoen, cosmetica, kristallen enz.

Re: Nomadisch leven...

Ongelezen bericht door Kathleenvg » 12 apr 2017 16:20

Proficiat!! [blij]
BIOTOOP Grimm's, Ostheimer, Engel, Manymonths, Disana, Maxomorra, Duns, Logona, Jackson Reece, Urtekram, en nog veel meer ... .http://web.biotoop.be/

Gebruikersavatar

wen-tjuh

Berichten: 1167
Lid geworden op: 13 dec 2012 12:25
Hobbies: haken en lezen
Locatie: Schiedam

Re: Nomadisch leven...

Ongelezen bericht door wen-tjuh » 13 apr 2017 10:19

Fijn!!!

Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk
dl* - 9 maart 2013
dl - 6 september 2016


Topic starter
Rijstwafel
Berichten: 3549
Lid geworden op: 26 mar 2008 15:24

Re: Nomadisch leven...

Ongelezen bericht door Rijstwafel » 14 apr 2017 14:38

Wat een opluchting, inderdaad!
Ik wacht al zo lang.
Eerst op manlief, die toch wel een tijdje aan het idee moest wennen. En de kinderen die ieder hun draai moesten vinden (hoewel ze wel achter het idee stonden meteen, maar een idee en het effectief uitvoeren is toch nog iets anders).
En toen moesten we ieder nog een paar mentale lessen leren die the Universe op ons pad zond. Dan nog wat lichamelijke stukken helen. En daarna het hele proces van het huis loslaten.

Wat een intens proces is het reeds geweest tot nu toe. Maar wat een mooi proces ook. Alles "klopt" wel... ook al voelt het zo onmetelijk lang. Het is ok, we hebben heel erg veel geleerd. Ik kan met vol geweten zeggen dat mensen wél kunnen veranderen en dat ik absoluut niet meer de persoon ben die ik was toen het hele idee in mijn hoofd kwam eind 2012.

En zeggen dat dit alles gekomen is doordat we een klein buikmensje moesten terug geven aan de aarde 4,5 jaar geleden... dat heeft ons zo door elkaar geschud dat we ons hele leven om hebben moeten gooien. Dat kleine buikmensje kostte ons zoveel pijn en verdriet, maar was duidelijk hetgene we toen nodig hadden om eindelijk onszelf te gaan zoeken. Het heeft ons 4,5 jaar gekost om effectief ons pad te vinden, maar we zijn wel al die tijd op weg geweest.

Prachtig, dit proces. En eindelijk weer een mooie stap verder nu. :)
Ook erg fijn te weten dat het huis aan de "juiste" persoon wordt doorgegeven. Het voelde heel zuiver en juist.
Dit is uiteindelijk toch de plaats waar 2 van onze kinderen (in de woonkamer) zijn geboren... dat idee lossen was niet zo eenvoudig. Maar ik wist dat het de juiste persoon zou zijn en ik had gelijk. We geven het nu aan een mooie moeder met 2 lieve kindjes. En het voelt zo ongelooflijk goed. :)
Mam van 9.
M* (10/04) - T. (05/05) - A. (08/06) - P. (04/08) - A* (11/12) -
A. (05/14) - P* (09/15) - M. (09/18) - F. (03/22)


"A mother's arms are made of tenderness and children sleep soundly in them." ~ Victor Hugo

Gebruikersavatar

poezlief

Berichten: 2907
Lid geworden op: 07 nov 2011 17:13
Hobbies: kristallen ~ zonzeelucht ~ DV

Re: Nomadisch leven...

Ongelezen bericht door poezlief » 14 apr 2017 14:56

Inspirerend! Ik lees vanavond graag verder dus tvp
mv R O S A L I E 13.12.11 & J U L I A 07.10.14 ~
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar

Norah

Berichten: 1362
Lid geworden op: 20 nov 2013 20:50
Hobbies: Mezelf opvoeden

Re: Nomadisch leven...

Ongelezen bericht door Norah » 15 apr 2017 07:41

Wow Rujstwafel, heel bijzonder.
Buikmensje is vast niet zonder reden in je leven geweest, zonder hem/haar was je niet geweest waar je nu bent.
Suoer cool dat jullie huis verkocht is! Gefeliciteerd!
Grote broer 9-2013 🐍
Middelste broer 8-2015 🐐
Klein broertje 03-2023 🐇


Marrah

Berichten: 2191
Lid geworden op: 27 mei 2012 21:19
Hobbies: Voeden, dragen, breien
Locatie: Ede- Arnhem e.o. ~gecertificeerd draagconsulente regio Ede-Arnhem~

Re: Nomadisch leven...

Ongelezen bericht door Marrah » 31 mei 2017 21:38

We zijn met iets gelijks bezig. Ik kom er straks op terg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Topic starter
Rijstwafel
Berichten: 3549
Lid geworden op: 26 mar 2008 15:24

Re: Nomadisch leven...

Ongelezen bericht door Rijstwafel » 31 jan 2018 01:46

Ondertussen zitten we alweer bijna 2 maand in Portugal :)
Wauw, wat een prachtig nieuw leven, dit!
Het had een heel erg lange aanloop, maar oh, wat ben ik eindelijk gelukkig! Dit is HET leven voor mij... geen verrassing, maar toch... eindelijk, eindelijk, eindelijk!
En de Algarve heeft dit jaar een heerlijk warme winter ;) dat hebben we als mooi extra'tje!
Mam van 9.
M* (10/04) - T. (05/05) - A. (08/06) - P. (04/08) - A* (11/12) -
A. (05/14) - P* (09/15) - M. (09/18) - F. (03/22)


"A mother's arms are made of tenderness and children sleep soundly in them." ~ Victor Hugo

Gebruikersavatar

BlijeMama

Berichten: 1723
Lid geworden op: 14 nov 2012 14:03
Hobbies: Geen tijd meer voor ;-)
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nomadisch leven...

Ongelezen bericht door BlijeMama » 31 jan 2018 08:14

Ben heel benieuwd naar jullie leven nu Rijstwafel! Zou je er nog iets meer over willen vertellen? In wat voor soort woning leven jullie, waar halen jullie inkomsten vandaan, krijgen de kinderen to en was dat moeilijk te realiseren in Portugal, dat soort dingen? Alleen als je zin en tijd hebt om erover te vertellen natuurlijk [smile].
Bevlogen mama van * (2011), N. (2012), A. (2015), * & M. (2018)

Gebruikersavatar

Lin-da

Berichten: 4757
Lid geworden op: 29 okt 2010 20:48
Hobbies: Lezen, de kinderen, vakantie

Re: Nomadisch leven...

Ongelezen bericht door Lin-da » 31 jan 2018 09:47

Rijstwafel schreef:
31 jan 2018 01:46
Ondertussen zitten we alweer bijna 2 maand in Portugal :)
Wauw, wat een prachtig nieuw leven, dit!
Het had een heel erg lange aanloop, maar oh, wat ben ik eindelijk gelukkig! Dit is HET leven voor mij... geen verrassing, maar toch... eindelijk, eindelijk, eindelijk!
En de Algarve heeft dit jaar een heerlijk warme winter ;) dat hebben we als mooi extra'tje!

Wat leuk om weer eens wat van je te horen, ik heb er nog wel eens aangedacht hoe zou het aan.
Ik ben ook benieuwd naar meer..
Mama van 2 meisjes sept' 05 en sept' 07


Topic starter
Rijstwafel
Berichten: 3549
Lid geworden op: 26 mar 2008 15:24

Re: Nomadisch leven...

Ongelezen bericht door Rijstwafel » 31 jan 2018 14:30

Wel... we veranderen iedere 2-3 weken van locatie op het moment. Dat voelt juist voor nu... maar als we korter of langer willen blijven, zijn we daar vrij in. We verbleven al in Alporchinhos, Alvor, Lagos (mijn favoriet!) en nu Fuseta.
We gaan telkens op zoek naar een goedkoop appartementje via Airbnb en zien daarna wel wat er ter plekke te zien is. In Fuseta zijn we daar een beetje mee gezien, want hier is letterlijk niets ;) maar eigenlijk exact wat we nodig hebben, eens een saaie locatie. De vorige locaties zaten vol drukke dagen en bezichtigingen die we niet wilden missen. Hier moeten we even wat rustiger aan doen en dat hadden we nodig.

Inkomen.. gho, ja... we proberen (nog steeds) een online business op te starten, maar dat gaat minder eenvoudig dat ik verwacht had ;) vooral omdat ik eigenlijk niet goed weet wat ik net kan of net waard ben. Ik heb geen talent om mensen te bieden.
Tot nu toe zaten we goed, maar het wordt eventjes spannend, de komende paar weken ;) ik vertrouw er op dat alles loopt zoals het moet lopen, dus angst is er gelukkig niet. En voor de rest proberen we gewoon die travel-website er door te krijgen, hopend dat dat ons uiteindelijk een inkomen bezorgd.
YouTube valt tegen, vooral omdat ze heel recent hun voorwaarden hebben veranderd om via YouTube iets te verdienen. Net nu we bijna aan het aantal views zaten dat ze verlangden. Dat is even rot nu. Want we slagen er precies niet in om abonnees en views en reacties etc... bij elkaar te krijgen. Ik ben een beginnende video-editer en hoewel ik op korte tijd enorm veel geleerd heb, merk je toch dat onze videos niet professioneel zijn (zo'n skill beheersen kost tijd natuurlijk) en dat stoot duidelijk veel mensen af. Tegelijk filmen we alles ook gewoon met een smartphone, omdat we ons geen camera kunnen veroorloven. Beetje cirkel die blijft draaien. YouTube wordt het dus niet, qua inkomen. Jammer, want ik vind het onverwacht erg leuk, video-editen. Beetje passie waarvan ik niet wist dat ik ze had :)
Och we zien wel... dat wat moet gebeuren, gebeurt. Ondertussen leren we in sneltempo... en we zijn niet vies van hard werk. Dus er zijn altijd wel kleine jobs te vinden overal.

De kinderen krijgen al thuisonderwijs sinds 2010 :) dat blijft dus gewoon doorgaan. We hangen niet meer vast aan de Belgische wet daarvoor, dus we kunnen hierin doen wat we willen nu. Portugal is veel vrijer op dat vlak. Oef!

En nu gaan we de bergen in ;) Het is hier 20°+ vandaag (de afgelopen dagen was het wat grijzer) en vollebak zon, dus we willen naar buiten! :)
Prettige namiddag nog!
Mam van 9.
M* (10/04) - T. (05/05) - A. (08/06) - P. (04/08) - A* (11/12) -
A. (05/14) - P* (09/15) - M. (09/18) - F. (03/22)


"A mother's arms are made of tenderness and children sleep soundly in them." ~ Victor Hugo

Plaats reactie