Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

JDee

Berichten: 8230
Lid geworden op: 29 jun 2011 22:20
Hobbies: Creating stuff that works
Locatie: Maker en verkoper ~JL~ Just Love

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door JDee » 03 mar 2015 19:58

Ik huur gemiddeld eens per maand n auto voor n dagje en dan nog twee weken vakantie. Ik heb n rijbewijs, ml niet. We hebben drie kinderen, waarvan er 1 nog maar 2 jaar railrunner heeft. En een ov abbo, wat 40% scheelt in de treinreis. Wij doen veel met t ov. Pakken minimalistisch in, hebben boodschappen trolly, fietskar en ik overweeg n bakfiets voor 500 piek, omdat de fietskar (w inth er dol ph in) nu 14 jaar oud is en de bekleding van al die jaren buiten staan nu echt wel op is. En t is zo gezellig voorop :-). Want die kar is onze pakezel. Ik gebruik m voor meubelboulevard trips, grote boodschappen, avondfeestjes (zl van vier ligt er dan in met lang end dl van 10 op de terugweg). Beste 130 euro die ik 6 jaar terug ben gaan ophalen met de fiets 17 km verderop :-).

Een auto mis ik soms best wel. Ik huur via s n appc (is t nog goed gekonen met huren vorige week??), maar t nadeel is de tijd die *ik* er aan kwijt ben met halen en brengen. Ml heeft immers geen rijbewijs en behoorlijk wat angst ervoor. Maar voor 500 euro kan ik geen vijfpersoons auto (2 kinderen hebben nog stoeltjes) kopen waar ik ook de Duitse Alpen mee red, schat ik zo in.

En toch is dát mijn reserve voor het echt kopen van die bakfiets van 500. Want het is echt handig, in de auto savonds stappen als t regent, de kinderen moe zijn en je al thuis wil zijn...
JugendstiL RT- Soodesign springwood sunrise 4- Bramble3 -N Linden cr/g 5-okiringsling kai -ankalia nevaeh 7


ELA
Moderator
Moderator
Berichten: 5375
Lid geworden op: 07 nov 2008 21:53
Hobbies: Tijd

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door ELA » 04 mei 2015 18:50

Nou, na veel nadenken gaan w e morgen en overmorgen testrijder in 2 auto's. Wij hebben waarschijnlijk uiterlijk woensdag een 'nieuwe' auto. Ruim anderhalf jaar bewust en vrijwillig autoloos geleefd. Alleen tijdens de zwangerschap van zl3 toch weleens gemist. Nu met 4 kinderen vind ik het toch best een onderneming iedere keer. Nu we weer vastliepen op de zomervakantie toch besloten er opnieuw een te kopen. Ben erg blij met het besluit.

Afijn, ik neem afscheid van dit draadje [hello] [biggrin]
Kijk, ik ben net zo anders als jij.


evaa

Berichten: 145
Lid geworden op: 27 feb 2014 21:52
Hobbies: argentijnse tango

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door evaa » 19 mei 2015 09:59

Wij hebben net onze auto aangeboden op Mywheels om te delen. Mijn man is daar helemaal niet zo van, maar omdat het mij zo leuk leek, vond hij het ok om uit te proberen. Het argument dat schade niet meer zoveel uitmaakt nu ik er anderhalf jaar geleden toch al een flinke deuk in heb gereden tijdens mijn zwangerschap overtuigde hem [rolleyes] . Ben benieuwd. Mijn belangrijkste overweging is het milieu. Verhuur zou mij ook stimuleren meer te fietsen naar het werk en natuurlijk leuk om een deel van de kosten terug te verdienen. Voordat wij zelf een auto hadden, had ik me wat georienteerd op greenwheels maar uiteindelijk kwam het daar niet van. Vorige week een mooie nieuwe fiets gekocht en in de fietsenwinkel een foldertje van mywheels meegenomen. Vervolgens ' gegoogeld' binnen deze site en zo kwam ik op dit draadje. Ik lees alleen niet zulke positieve ervaringen ermee, veel oude brikken. Zitten er hier alleen mensen zonder auto of ook mensen met ervaring met het verhuren van hun auto? Ik ben ook geinteresseerd in ervaringen van huurders!

Gebruikersavatar

JDee

Berichten: 8230
Lid geworden op: 29 jun 2011 22:20
Hobbies: Creating stuff that works
Locatie: Maker en verkoper ~JL~ Just Love

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door JDee » 19 mei 2015 13:20

Ik huur dus, via sn app c ar maar dat is vergelijkbaar met myw heel s in die zin dat je altijd n overdracht moment hebt. Ik vind t heel ok. Heb alleen geen printer thuis, dus dat maakt lastminute huren lastig: de verhuurder moet er dan een hebben anders kun je geen formulieren ondertekenen.

Als huurder ga ik er van uit dat de auto me van A naar B brengt. Ook tijdens de vakantie. Dus apk, onderhoud en algehele staat zijn van belang.
JugendstiL RT- Soodesign springwood sunrise 4- Bramble3 -N Linden cr/g 5-okiringsling kai -ankalia nevaeh 7


chantie75

Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jan 2013 11:57
Hobbies: mijn kinderen, fröbelen
tag: hypnobirthing
Locatie: Wijk bij Duurstede | verkoper overig (hypnobirthing-docent)

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door chantie75 » 30 mei 2015 20:29

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ga het volgen. Wij rijden geen auto. We hebben wel véél fietsen. Ben wel benieuwd hoe andere gezinnen alles zonder auto doen. Ons leefgebied is kleiner dan bij anderen en op bezoek bij de oma's betekent automatisch logeren.
Moeder van Elin (2005), Jikke (2009) en Olle (2011).
http://www.hypnobirthing-heuvelrug.nl


inge_b

Berichten: 949
Lid geworden op: 30 jul 2014 07:42
Hobbies: ##

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door inge_b » 01 jun 2015 21:04

Woensdag op fietsvakantie naar Drenthe met 7-maander. Ik heb zo'n zin, kan niet wachten!!
Mama van 2 heren


chantie75

Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jan 2013 11:57
Hobbies: mijn kinderen, fröbelen
tag: hypnobirthing
Locatie: Wijk bij Duurstede | verkoper overig (hypnobirthing-docent)

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door chantie75 » 02 jun 2015 06:30

Wat leuk! Drenthe is zo prachtig
Moeder van Elin (2005), Jikke (2009) en Olle (2011).
http://www.hypnobirthing-heuvelrug.nl

Gebruikersavatar

Femke

Berichten: 5264
Lid geworden op: 14 mei 2009 17:22
Hobbies: .

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door Femke » 02 jun 2015 07:56

Fietsvakantie is erg leuk! Hoe gaan jullie? Met fietskar? Vanmiddag wordt de auto die wij het afgelopen half jaar mochten lenen weer opgehaald. Dat wordt toch weer even wennen. Eind deze maand heb ik wel voor een dag een auto nodig. Even kijken waar ik die goedkoop kan huren hier in de buurt.
Moeder van de twee leukste kinderen ter wereld (2009 en 2012)


inge_b

Berichten: 949
Lid geworden op: 30 jul 2014 07:42
Hobbies: ##

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door inge_b » 07 jun 2015 21:06

t Was heerlijk! Alleen vrijdag fietsen was veel te warm, maar daar had iedereen last van denk ik...
Dreumes vond kamperen geweldig, maar lange einden fietsen niks, dus volgende x kortere tochten.
Met 2 fietsen met bagage en een fietskar in de trein was geen succes. Spul in 3x in de lift: van t ene perron naar t andere, mega gedoe...Fietskar in de trein blijkt niet te mogen en n conducteur in n slechte bui getroffen helaas. Dus eerst n stuk met de trein liever niet meer. Hoe doen jullie dat?
Smaakt naar meer!!

http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/07 ... 3da27c.jpg
Mama van 2 heren


chantie75

Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jan 2013 11:57
Hobbies: mijn kinderen, fröbelen
tag: hypnobirthing
Locatie: Wijk bij Duurstede | verkoper overig (hypnobirthing-docent)

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door chantie75 » 08 jun 2015 13:35

Wij gaan met ov naar de plek van bestemming en laten onze bagage bezorgen (blijven op één plek) fietsen huren we ter plaatse. Dit jaar gaan we voor het eerst naast de bagage ook de fietsen laten bezorgen. Maar wij trekken dus niet van plek naar plek. Verder camperen we in de buurt en fietsen dan bezakt en bepakt vanuit huis. We fietsen tot max 20 km, verder is niet te doen voor mn dochter

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Moeder van Elin (2005), Jikke (2009) en Olle (2011).
http://www.hypnobirthing-heuvelrug.nl


inge_b

Berichten: 949
Lid geworden op: 30 jul 2014 07:42
Hobbies: ##

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door inge_b » 08 jun 2015 19:08

Slim chantie75 Hoe laat je alles bezorgen? En ben je dan heel erg aan vaste plekken gebonden?
Mama van 2 heren


chantie75

Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jan 2013 11:57
Hobbies: mijn kinderen, fröbelen
tag: hypnobirthing
Locatie: Wijk bij Duurstede | verkoper overig (hypnobirthing-docent)

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door chantie75 » 09 jun 2015 15:29

Bagage service.nl dat is een koeriersbedrijf en die doen dit ook. Super handig!

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Moeder van Elin (2005), Jikke (2009) en Olle (2011).
http://www.hypnobirthing-heuvelrug.nl


inge_b

Berichten: 949
Lid geworden op: 30 jul 2014 07:42
Hobbies: ##

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door inge_b » 09 jun 2015 17:05

Briljant! Geweldig dat dat bestaat!
Mama van 2 heren

Gebruikersavatar

JDee

Berichten: 8230
Lid geworden op: 29 jun 2011 22:20
Hobbies: Creating stuff that works
Locatie: Maker en verkoper ~JL~ Just Love

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door JDee » 10 jun 2015 18:13

Goede tip!
JugendstiL RT- Soodesign springwood sunrise 4- Bramble3 -N Linden cr/g 5-okiringsling kai -ankalia nevaeh 7


Ikkes

Berichten: 8841
Lid geworden op: 16 feb 2012 13:50
Hobbies: Natuur & Paardrijden

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door Ikkes » 11 jun 2015 06:20

chantie75 schreef:Wij gaan met ov naar de plek van bestemming en laten onze bagage bezorgen (blijven op één plek) fietsen huren we ter plaatse. Dit jaar gaan we voor het eerst naast de bagage ook de fietsen laten bezorgen. Maar wij trekken dus niet van plek naar plek. Verder camperen we in de buurt en fietsen dan bezakt en bepakt vanuit huis. We fietsen tot max 20 km, verder is niet te doen voor mn dochter

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Zo deden mijn opa en oma dat vroeger al [biggrin]

Plaats reactie