Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT


Zonne

Berichten: 10397
Lid geworden op: 15 feb 2012 11:37
Hobbies: handwerken

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door Zonne » 20 mar 2019 21:39

Toch lijkt me dat met vakanties wel erg lastig. Ik zit graag echt in de natuur, op natuurkampeerterreinen. Die liggen over het algemeen niet dichtbij stations. We nemen dan wel de fiets mee de trein in, al ons kampeerspul past op de fiets dus dat is ook een goede oplossing zolang je niet de bergen in wil.
We hebben nu sinds kort wel een autootje. Werk van man leek goed te doen met ov maar bleek in de praktijk altijd langer te duren, en drie uur per dag reizen is hem echt teveel> Dus hebben we een klein autootje gekocht. We passen er alleen niet met zn allen in, dus voor vakanties lost het niets op helaas. Voor dagjes uit en laatste keer was oudjaar bijvoorbeeld huren we via snappcar een zevenzitter van buren. Voor vakanties is dat helaas echt te duur.


Miriamo

Berichten: 1729
Lid geworden op: 24 apr 2010 23:57
Hobbies: handwerken
Locatie: omg. Den Bosch

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door Miriamo » 21 mar 2019 00:32

Idd ook een goede optie. Nu vond ik in mijn eentje met 2 kinderen en fietsen in de trein noet zo'n succes dus deed dat maar tot de komst van mijn tweede. Dus koos zelf meestal voor combi trein, bus, lopen (met ofwel trekkerstentje ofwel huuraccommodatie) en dan ter plekke fietsen huren. En zelfs bij natuurkampeertereinen heb je toch wel veel keus met een bushalte op een half uur lopen.
Mirjam mv. A (07-'06) en I (08-'11)

Gebruikersavatar

Pino
Moderator
Moderator
Berichten: 3177
Lid geworden op: 16 mar 2011 21:49
Hobbies: forummen
tag: Bzzzzz Chatbij

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door Pino » 21 mar 2019 09:41

Wij zijn nu nog wel autoloos, maar toch op zoek naar een auto.
Het liefst zou ik gaan autodelen met iemand uit de buurt, maar ik weet niet goed hoe ik dat aan kan pakken. En ook daar zitten wel haken en ogen aan.
Wij hebben een bakfiets voor de grote boodschappen. Mijn werk is op een half uur fietsen met mijn fiets (niet elektrisch). Ik merk dat het qua energie gaat opbreken. En we zouden graag makkelijker naar schoonfamilie kunnen rijden, dat is erg slecht bereikbaar met ov (met de auto 1,5 uur, met ov 3 naar het station in de buurt, nog een eind lopen of worden opgehaald vanaf daar). Verhaardagen daar zijn nu dus niet haalbaar. In het verleden bleven we wel slapen, maar ik werk tegenwordig vaak in het weekend, dat maakt het ook niet meer zo handig.
Maar, bij gebrek aan budget momenteel nog autoloos, hard aan het sparen voor een wagentje.
Het ultieme geluk in je leven is dat je bemind werd. Victor Hugo, schrijver/dichter (1802-1885)
(Pleeg)moeder van 4

Gebruikersavatar

AnnabelDelft

Berichten: 384
Lid geworden op: 02 mei 2012 07:56
Hobbies: lezen

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door AnnabelDelft » 17 apr 2019 22:03

Hier ook auto-loos, woon in centrum van Delft (=hel qua parkeren). Doe alles met ov of (electrische) fiets. Ook naar werk (20 km). DL is erg wagenziek, dus dat maakt de noodzaak voor een auto ook minder groot. Veel mensen om me heen zonder auto, dus ik voel me niet heel 'raar'. En in geval van nood zou ik bij één van de buren aanbellen.

Ik maak andere keuzes, vakanties bereikbaar met trein bijvoorbeeld. Kamperen op Vlieland, ingerichte tent en niet al teveel spullen meesjouwen. Is soms even zoeken, maar scheelt ook weer keuzestress van de tig opties ;-) En als we ver weg gaan, blijven we gewoon lekker logeren en nemen er de tijd voor. Maar ik ga niet naar verjaardagen, dus dat scheelt. En kleine familie, geen schoonfamilie, scheelt ook :-)
Mama van kleuter E. (10-11-12)

Gebruikersavatar

JDee

Berichten: 8230
Lid geworden op: 29 jun 2011 22:20
Hobbies: Creating stuff that works
Locatie: Maker en verkoper ~JL~ Just Love

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door JDee » 18 apr 2019 00:27

Ik ging naar denemarken op vakantie met de trein. Huurde daar vervolgens een auto. Heel goed bevallen
JugendstiL RT- Soodesign springwood sunrise 4- Bramble3 -N Linden cr/g 5-okiringsling kai -ankalia nevaeh 7


ELA
Moderator
Moderator
Berichten: 5375
Lid geworden op: 07 nov 2008 21:53
Hobbies: Tijd

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door ELA » 25 mei 2019 11:36

Wie huurt er hier via Snapcar? Tot nu toe doen we alles met het ov. Maar nu we een verjaardag aan de andere kant van het land hebben, lijkt het me wel fijn om een auto te huren. Ik heb me zojuist opgegeven bij Snapcar, maar merk dat ik het wel spannend vind.
Kijk, ik ben net zo anders als jij.


Zilvermeeuw

Berichten: 3215
Lid geworden op: 10 jun 2014 21:15
Hobbies: al het handwerk en mijn piano

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door Zilvermeeuw » 25 mei 2019 19:47

Nooit gehuurd, wel verhuurd. Als verhuurder gaan er nog best wel wat kosten af van de vraagprijs (iets van E5 voor de verzekering en E5 voor SnappCar zelf) en dan mag je ook nog de eerste 100km niet in rekening brengen dus ik hield er te weinig aan over (ongeveer E7 op een verhuurprijs van E25), maar ik heb het wel een paar keer gedaan. Als huurder loop je volgens mij weinig risico (je huurauto is allrisk verzekerd enzo) maar ik zou je wel aanraden om van tevoren heel goed te kijken of er geen schade is voordat de eigenaar probeert je daarvoor te laten opdraaien na de huur. Een van mijn huurders vertelde dat dat haar bijna was overkomen, ware het niet dat ze van tevoren foto's had gemaakt.
San. Ouder van J. '16 en W. '18

Gebruikersavatar

JDee

Berichten: 8230
Lid geworden op: 29 jun 2011 22:20
Hobbies: Creating stuff that works
Locatie: Maker en verkoper ~JL~ Just Love

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door JDee » 10 aug 2019 20:53

Snappcar is duurder (voor zowel de huurder als verhuurder) dan mywheels, zo lijkt het iig.
Ben wel benieuwd hoe het is bevallen @@ELA
JugendstiL RT- Soodesign springwood sunrise 4- Bramble3 -N Linden cr/g 5-okiringsling kai -ankalia nevaeh 7


ELA
Moderator
Moderator
Berichten: 5375
Lid geworden op: 07 nov 2008 21:53
Hobbies: Tijd

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door ELA » 10 aug 2019 22:25

@JDee tot nu toe nog niet gelukt (we hebben een 7zitter nodig, dus beperkt aanbod) onze reserveringen konden tit nu toe niet doorgaan omdat de eigenaar de auto zelf nodig had. Dusnog geen ervaring.
Kijk, ik ben net zo anders als jij.

Gebruikersavatar

Lika

Berichten: 7130
Lid geworden op: 29 aug 2009 22:40
Hobbies: motorrijden, festivals
Locatie: Delft

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door Lika » 10 aug 2019 23:37

Hier bevalt snapcar wel goed voor die enkele keer dat we het nodig hebben. Bo rent is soms goedkoper, maar die hier om de hoek is in het weekend altijd volgeboekt.

Gebruikersavatar

JDee

Berichten: 8230
Lid geworden op: 29 jun 2011 22:20
Hobbies: Creating stuff that works
Locatie: Maker en verkoper ~JL~ Just Love

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door JDee » 11 aug 2019 07:58

Herkenbaar vd zeven zitter! Die zijn er nog niet zoveel in t aanbod, zelfs in de randstad niet.

Bo rent he? Ik ga ook weens kijken. Ik huur eigenlijk sinds de verhoging vd verzekeringspremie bij snappcar van 8 naar 18 euro nket meer bij snappcar, en mywheels bevalt goed maar extra opties zijn nooit weg.
JugendstiL RT- Soodesign springwood sunrise 4- Bramble3 -N Linden cr/g 5-okiringsling kai -ankalia nevaeh 7

Gebruikersavatar

Lika

Berichten: 7130
Lid geworden op: 29 aug 2009 22:40
Hobbies: motorrijden, festivals
Locatie: Delft

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door Lika » 11 aug 2019 11:12

Bo rent helpt alleen als je een kleine auto nodig hebt. 7 zitters hebben ze niet.

Gebruikersavatar

JDee

Berichten: 8230
Lid geworden op: 29 jun 2011 22:20
Hobbies: Creating stuff that works
Locatie: Maker en verkoper ~JL~ Just Love

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door JDee » 13 aug 2019 14:59

oh dat is wel jammer idd. sowieso zijn de 7 zitters echt nog een niche. Ik heb weleens overwogen er een te kopen en dan maar te verhuren grotendeels (ik rij 5000/jr, dus dat heeft geen eigen auto nodig zeg maar).
JugendstiL RT- Soodesign springwood sunrise 4- Bramble3 -N Linden cr/g 5-okiringsling kai -ankalia nevaeh 7

Gebruikersavatar

Lika

Berichten: 7130
Lid geworden op: 29 aug 2009 22:40
Hobbies: motorrijden, festivals
Locatie: Delft

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door Lika » 13 aug 2019 15:01

JDee schreef:
13 aug 2019 14:59
oh dat is wel jammer idd. sowieso zijn de 7 zitters echt nog een niche. Ik heb weleens overwogen er een te kopen en dan maar te verhuren grotendeels (ik rij 5000/jr, dus dat heeft geen eigen auto nodig zeg maar).
Onze buren hebben een (kleine) SnappCar in private lease. Het is een beetje de vraag hoe de vraag naar 7 zitters is. Ik zou zeggen in de vakantie redelijk groot (mensen die op vakantie gaan) maar daarbuiten weet ik het niet.

Gebruikersavatar

JDee

Berichten: 8230
Lid geworden op: 29 jun 2011 22:20
Hobbies: Creating stuff that works
Locatie: Maker en verkoper ~JL~ Just Love

Re: Autoloos leven/leven zonder auto [SAMENGEVOEGD]

Ongelezen bericht door JDee » 14 aug 2019 15:56

nou, ik vervoer weleens mijn schoonmoeder plus ons gezin, dat is zes personen, naar familiefeestjes. mijn schoonmoeder woont om de hoek nl.

en de volleybalwedstrijden een team vervoeren is ook wel handig.

en weekendjes weg.

en ehm...
JugendstiL RT- Soodesign springwood sunrise 4- Bramble3 -N Linden cr/g 5-okiringsling kai -ankalia nevaeh 7

Plaats reactie