Het Grote Menstruatiecuptopic

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

Boukje

Berichten: 7134
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31
Hobbies: ..
tag: Bzzzz... Diagonale bij

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door Boukje » 16 sep 2018 20:13

Fijn dat t goed gaat Elstar, klinkt als een adequaat behandelplan ;)

Nou ik ben om hoor dames. Net voor het eerst geleegd, hij was 2/3 vol ofzo, geen druppel geknoei en sneller verwisseld dan een tampon. Zonder bloederig afval wat in een papiertje in de container moet, ik vind t echt veel schoner zo. Ik denk inderdaad dat hij nog wat omhoog is gekropen, nu voel ik m nauwelijks meer. Nu alleen nog hopen dat mn spiraal blijft zitten, volgens de handleiding kon het en ik heb niet het idee dat het een enorm vacuüm is. Dus: dank DenV voor wederom een briljante tip.
Mama van Aron (2010), Tim (2013) en Loïs (2017)

Gebruikersavatar

Freecell

Berichten: 10654
Lid geworden op: 04 mei 2009 21:54
Hobbies: ..
tag: Sneeuwengel in Bikini
Locatie: Noord

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door Freecell » 02 dec 2018 19:29

Upje :)

Ik had een mami-cup. al..uhm.... een jaar of minimaal 8.
En nu wordt hij te soepel en wil ik hem vervangen. (te soepel: hij lekt en is zó soepel geworden dat hij een salto kan maken zonder dat ik het merk)

Tips welk merk? Hij beviel goed, dus 'een nieuwe mami' is ook een goede tip ;) Gebruik nu even weer mijn oude femmecup, maar die is echt te klein.

Eisen: niet te soepel (na 8 jaar te soepel worden is ok! ik was blij met deze! Eens per 8 jaar geld betalen is echt prima als ik de alternatieven zie!!!)
véél inhoud (ik verlies wel een halve liter per maand en ben geen fan van verplicht bed verschonen


Weer een nieuwe mami, of welke is ok?
meestal gaat het goed

Gebruikersavatar

Mijk

Berichten: 2495
Lid geworden op: 15 jul 2013 12:00
Hobbies: koffie met een krantje
Locatie: Groningen

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door Mijk » 02 dec 2018 19:49

Ik heb een Femmecup, en een Lunette maat 2. Ik kocht de Lunette omdat ik behoefte had aan een maatje groter dan de Femme. Maar Lunette & ik werden geen vriendjes. Ik ben zo verwend door de flexibiliteit van Femme dat ik niet kan wennen aan de stugheid van Lunette 2. Dan maar wat vaker legen (ook ‘s nachts [sad] ).
N. 01-04-2013 & R. 18-01-2015

Gebruikersavatar

barbamama

Berichten: 16851
Lid geworden op: 20 jun 2010 19:01
Hobbies: Veel

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door barbamama » 02 dec 2018 19:53

De Mamicup bevalt mij beter dan de Meluna. Als deze het zou begeven, denk ik niet dat io snel naar een ander merk zou overstappen en uitvogelen wat prettig is want ze zijn best duur. Ik zou op safe spelen en hopen dat ze al die jaren niet zijn veranderd

Gebruikersavatar

Mamaline

Berichten: 634
Lid geworden op: 07 jul 2012 23:13
Hobbies: Koken

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door Mamaline » 02 dec 2018 19:59

Het is dat je hem zo inkopt, maar denk je ook aan een mamicup? Ik ben er ook zeer tevreden over😁. Is al zo gewoonte geworden dat ik niet meer anders weet en wil. De eerste vloedgolf vangt ie moeiteloos op met twee keer legen. Daarna 1 keer per dag. Ik denkt dat ik L heb. Ik heb ook een andere maar die vind ik te stug.

Hier dus fan van de mamicup !

Gebruikersavatar

barbamama

Berichten: 16851
Lid geworden op: 20 jun 2010 19:01
Hobbies: Veel

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door barbamama » 02 dec 2018 20:05

Ik heb ook een L maar ik moet de eerste 2 dagen ook zeker een keer of 3 legen per dag en dan nog regelmatig lekkage/overstroming. Die dagen moet ik echt mvb bij gebruiken wil ik de boel schoon houden. Groter waren ze er toen geloof ik niet van mamicup.

Gebruikersavatar

Izzie

Berichten: 1461
Lid geworden op: 25 nov 2013 14:53
Hobbies: Crossfit!

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door Izzie » 03 dec 2018 07:19

Hé, is de mamicup dan echt zo veel groter qua inhoud? Dan ga ik die toch eens overwegen... ik heb ook de Femmecup, maar kreeg het advies niet te kijken naar inhoud. Nou, met die menstrunami’s ga ik dat stiekem toch wel doen [shhh]
Trotse moeder van zl september '14 en dl maart '17

Gebruikersavatar

Mijk

Berichten: 2495
Lid geworden op: 15 jul 2013 12:00
Hobbies: koffie met een krantje
Locatie: Groningen

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door Mijk » 03 dec 2018 07:26

Ik heb net ook even gegoogled [smile]
N. 01-04-2013 & R. 18-01-2015

Gebruikersavatar

Freecell

Berichten: 10654
Lid geworden op: 04 mei 2009 21:54
Hobbies: ..
tag: Sneeuwengel in Bikini
Locatie: Noord

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door Freecell » 03 dec 2018 09:14

barbamama schreef:
02 dec 2018 20:05
Ik heb ook een L maar ik moet de eerste 2 dagen ook zeker een keer of 3 legen per dag en dan nog regelmatig lekkage/overstroming. Die dagen moet ik echt mvb bij gebruiken wil ik de boel schoon houden. Groter waren ze er toen geloof ik niet van mamicup.
Groter dan Mami zijn ze er ook niet geloof ik hè? [think]
Dan toch maar weer Mami denk ik :)

Hier eerste dag 1x legen, tweede en derde dag minimaal 5 keer overdag en dan vanaf dag 4 naar 2x per dag tot het einde.
Alleen die eerste twee nachten zijn drama. Dan is het cup plus maandverband en minimaal 1x vreselijk overstromen. Ben al gaan slapen met cup en kraamverband, maar daar weet ik lángs te lekken. Zucht.
Nuja, het is minder dan vroeger nu :)
meestal gaat het goed

Gebruikersavatar

barbamama

Berichten: 16851
Lid geworden op: 20 jun 2010 19:01
Hobbies: Veel

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door barbamama » 03 dec 2018 09:27

Ellendig hè dat overstromen. Ziet er ook zo apocalyptisch uit 😒

Gebruikersavatar

Freecell

Berichten: 10654
Lid geworden op: 04 mei 2009 21:54
Hobbies: ..
tag: Sneeuwengel in Bikini
Locatie: Noord

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door Freecell » 03 dec 2018 09:35

barbamama schreef:
03 dec 2018 09:27
Ellendig hè dat overstromen. Ziet er ook zo apocalyptisch uit 😒
ja! [lol]
Vannacht dacht ik echt dat de cup weer gekiept was, maar die zat nog goed [silenced]
meestal gaat het goed

Gebruikersavatar

barbamama

Berichten: 16851
Lid geworden op: 20 jun 2010 19:01
Hobbies: Veel

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door barbamama » 03 dec 2018 10:18

Nee jongens jullie kunnen nog niet naar de wc. Mama is nog even bezig..... 😑

Gebruikersavatar

surfbabe

Berichten: 1715
Lid geworden op: 08 jul 2011 14:57
Hobbies: windsurfen, yoga
Locatie: Friesland

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door surfbabe » 03 dec 2018 17:06

Ik heb Lunette 2 (ook 35 ml, net als Mami) en dat bevalt prima. Ik ben ook niet anders gewend moet ik zeggen. Op dag 1 of 2 leeg ik nog steeds om de 2 of 3 uur omdat er anders kans is op overstromen. Meestal voel ik dat wel aankomen, op een of andere manier voel ik hoe het vacuüm wordt verbroken. Na een nacht moet ik echt direct naar de wc lopen, want zodra ik rechtop sta dan voel ik al dat het vacuüm weg is. Terwijl dat liggend nog niet gebeurd is. Maar ja, dat zijn ook maar 1 of 2 ochtenden dan ik moet 'rennen'.
mem van J (sept 2011), B (mei 2014) en V (aug 2016)

Gebruikersavatar

Freecell

Berichten: 10654
Lid geworden op: 04 mei 2009 21:54
Hobbies: ..
tag: Sneeuwengel in Bikini
Locatie: Noord

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door Freecell » 06 dec 2018 20:28

surfbabe schreef:
03 dec 2018 17:06
Ik heb Lunette 2 (ook 35 ml, net als Mami) en dat bevalt prima. Ik ben ook niet anders gewend moet ik zeggen. Op dag 1 of 2 leeg ik nog steeds om de 2 of 3 uur omdat er anders kans is op overstromen. Meestal voel ik dat wel aankomen, op een of andere manier voel ik hoe het vacuüm wordt verbroken. Na een nacht moet ik echt direct naar de wc lopen, want zodra ik rechtop sta dan voel ik al dat het vacuüm weg is. Terwijl dat liggend nog niet gebeurd is. Maar ja, dat zijn ook maar 1 of 2 ochtenden dan ik moet 'rennen'.
Check.
Het doet ergens een vaag, maar onmiskenbaar *plop*
En dan is het rennen [lol]

Voor de plop aan heb je ook sowieso geen probleem. Dat is de fijne keerzijde.
meestal gaat het goed

Gebruikersavatar

Marjan

Berichten: 2446
Lid geworden op: 31 mar 2012 21:14
Hobbies: dansen, re-enactment
Locatie: Utrecht

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door Marjan » 11 dec 2018 20:54

Haha, oh, heerlijke herkenning hier! Ik heb ook de Lunette 2, vanwege de inhoud, maar vind hem niet fijn. De femmecup voelde ik niet, de Lunette wel. Ik ga me eens verdiepen in de mamicup!

Ik ben nu overigens nog maar 1x ongesteld geweest. Voor het eerst sinds mijn zwangerschap, en het was veel minder heftig dan anders. Fingers crossed, misschien blijft het wel zo!
Mama van T, feb 2012, S, jan 2014 en Y, dec 2017

Plaats reactie