Het Grote Menstruatiecuptopic

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT


Acro

Berichten: 1270
Lid geworden op: 19 okt 2012 12:50
Hobbies: piano spelen

Re: Eerste keer menstruatiecup

Ongelezen bericht door Acro » 09 jan 2018 08:25

Volgens mij heb ik (nav dit draadje?) eens een filmpje gezien op YouTube waarin een meisje uitlegt dat alle cups vacuüm trekken om de baarmoedermond. Maar het ene soort zorgt misschien voor een sterker vacuüm dan de andere?

Gebruikersavatar

Sara11

Berichten: 5792
Lid geworden op: 01 nov 2013 20:59
Hobbies: wandelen, creatief, lezen

Re: Eerste keer menstruatiecup

Ongelezen bericht door Sara11 » 09 jan 2018 09:16

@Luna Ik lees het nu voor het eerst, dat hij juist niet tegen de bmm aan mag. Vreemd, ik dacht juist dat dat de bedoeling was, vanwege de low cervix en de anti-lek functie. Ik zal komende menstruatie eens kijken of ik hem ook in kan doen zonder dat hij om de bmm heen gaat. Lukt jou dat?
Ik heb ook geen idee of het erg is als dat wel gebeurt en dat de baarmoeder wat van vorm veranderd daardoor. Het is wel reden dat ik hem s nachts niet wil gebruiken. Voelt toch niet helemaal goed...
Misschien toch maar eens mailen hierover.
Zou echt heel jammer zijn als deze cup ook af zou vallen ) :

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Eerste keer menstruatiecup

Ongelezen bericht door Luna » 09 jan 2018 15:27

Ik had ze gisteravond laat gemaild en vanmorgen vroeg al een mail terug:
I apologize if you have experienced any inconvenience or issues. However, you should not be alarmed if your cervix feels different. This is common amongst FemmyCycle users, and doesn't have any health effects. This is caused due to the "no leak" mechanism which creates a suction in order to direct the blood. However, if you are not experiencing any pain, then there should be no worries. Just keep in mind to continue to properly follow your instructions. In addition, I provided you with some additional user tips that should be helpful to ensure proper positioning.
Met daarna een aantal tips die ook op hun website staan.

Ik heb hem vanmorgen gewoon weer ingebracht en geprobeerd minder ver te doen. Gaan bijna niet, schijnbaar is mijn baarmoedermond echt laag (ik heb dat altijd al gehad, vond het doodnormaal dat ik mijn bmm zo makkelijk kon voelen, maar schijnbaar zijn er vrouwen die dat helemaal niet kunnen!) (Zelfs tampons gaan bij mij een soort van scheef langs de bmm, die krijg ik er soms niet helemaal in en dan moet de punt een stukje opzij zeg maar).

Vanmorgen voelde ik hem ook een beetje zitten, niet heel vervelend ofzo, meer net als dat je je onderbroek voelt. Het ringetje stak net niet naar buiten. Maar schijnbaar is de cup zelf naar boven gekropen, want nu zit de ring dieper. Ben benieuwd hoe mijn bmm vanavond voelt.

Ik blijf hem gebruiken, ben tot nu toe echt heel blij ermee. En ik denk dat mijn bmm meer te lijden heeft gehad van 3 kinderen die er langs gekomen zijn dan zo'n cupje die er voor zit.
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Gebruikersavatar

Sara11

Berichten: 5792
Lid geworden op: 01 nov 2013 20:59
Hobbies: wandelen, creatief, lezen

Re: Eerste keer menstruatiecup

Ongelezen bericht door Sara11 » 09 jan 2018 16:51

Fijn dat je al gemaild had en zo snel reactie hebt! Ben ik ook weer gerustgesteld ( :
(ik heb hetzelfde, kan ook al zo lang ik me kan herinneren mn bmm voelen)

Gebruikersavatar

kayra2002

Berichten: 6999
Lid geworden op: 18 nov 2012 10:08
Hobbies: lezen

Re: Eerste keer menstruatiecup

Ongelezen bericht door kayra2002 » 09 jan 2018 20:13

Ik heb mijn baarmoedermond nog nooit gevoeld. Die zit zo hoog dat je er met de hand niet bij kunt. Wat bijzonder dat dat zo kan verschillen.
Ik vroeg me wel af, niet dat het me wat aangaat en negeer de vraag vooral als je het ongepast vindt, maar heb je er geen last van met seks?
zoon 2011 | zoon 2013 | dochter 2016


AvA

Berichten: 6349
Lid geworden op: 23 nov 2011 23:31
Hobbies: Internetten en whatnot
tag: Waarom niet?

Re: Eerste keer menstruatiecup

Ongelezen bericht door AvA » 09 jan 2018 21:18

Echt fascinerend dit. Ik geloof ook niet dat ik ooit mijn baarmoedermond heb kunnen voelen. Terwijl bij sommige standjes toch wel voorzichtigheid is geboden.
Maar een blokkerende tampon heb ik ook weleens, dan moet ik hem en beetje kantelen. Is dat dan toch mijn baarmoedermond? Maar waar komt die tampon dan terecht als je hem kantelt en verder duwt?
*googlet plaatjes uit biologielessen*

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Eerste keer menstruatiecup

Ongelezen bericht door Luna » 09 jan 2018 21:48

kayra2002 schreef:
09 jan 2018 20:13
Ik heb mijn baarmoedermond nog nooit gevoeld. Die zit zo hoog dat je er met de hand niet bij kunt. Wat bijzonder dat dat zo kan verschillen.
Ik vroeg me wel af, niet dat het me wat aangaat en negeer de vraag vooral als je het ongepast vindt, maar heb je er geen last van met seks?
Nee [smile] past prima [wink]

Ik kan 'voorbij' mijn bmm voelen, dus een tampon kan ook een soort van voorbij de bmm (en dat zal met ml ook wel gebeuren dan denk ik. Nog nooit bij stilgestaan).
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Gebruikersavatar

Maartje80

Berichten: 2341
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:23
Hobbies: Hardlopen!!
tag: Just keep running.

Re: Eerste keer menstruatiecup

Ongelezen bericht door Maartje80 » 10 jan 2018 07:09

Laen schreef:
04 aug 2017 13:15
tante Toos schreef:Ik moest net al grinniken toen ik aan een menstruatiecup doorgeefdoos moest denken hihi.

Het zou wel ideaal zijn om rustig te kunnen passen..
Hahaha, dat is een goeie [emoji23]
Zijn er nog meer mensen met ongebruikte cups?
Oude reactie maar even op reageren.
Ik heb een manicup (maat L) die ik een paar keer gebruikt heb. Afgelopen jaar gekocht. Ik durf m niet meer te gebruiken ivm vacuüm en spiraaltje.
Dus als iemand m voor een klein prijsje over wil nemen pb je maar.
Mama van twee zoontjes en een klein meisje!

Gebruikersavatar

Irene

Berichten: 1924
Lid geworden op: 30 sep 2008 15:52

Re: Eerste keer menstruatiecup

Ongelezen bericht door Irene » 10 jan 2018 08:24

Luna, heb je dan een gekantelde bbm?
Mijn cups liggen dus allemaal ongebruikt in de kast, omdat ze lekken en zakken. Nu heb ik in ieder geval een gekantelde bbm, en daar weet ik het maar aan dat er voor mij niks werkte. Maar door jullie verhaal over de Low Cervix-cup begin ik toch te hopen die misschien wel goed is voor mij....

Gebruikersavatar

nellie3

Berichten: 2631
Lid geworden op: 07 jun 2012 18:59
Hobbies: dieren, koken, reizen
Locatie: Dordrecht

Re: Eerste keer menstruatiecup

Ongelezen bericht door nellie3 » 10 jan 2018 18:15

kayra2002 schreef:
09 jan 2018 20:13
Ik heb mijn baarmoedermond nog nooit gevoeld. Die zit zo hoog dat je er met de hand niet bij kunt. Wat bijzonder dat dat zo kan verschillen.
Dat is bij mij ook zo. Ik heb tijdens de menstruatie ook geprobeerd te voelen omdat bbmen dan kennelijk lager hangen. Maar ook dan kan ik zelfs met flink duwen helemaal niks voelen. De cup stouw ik dan ook flink ver weg:) Het einde vh steeltje zit al op 2 vingerkootjes diep.
Mama van Jari 10.8.2012 en Rozemarijn 29.4.2015

Gebruikersavatar

tante Toos

Berichten: 3811
Lid geworden op: 09 feb 2013 16:10
Hobbies: tuinieren
Locatie: Utrecht

Re: Eerste keer menstruatiecup

Ongelezen bericht door tante Toos » 10 jan 2018 18:41

Wauw. Wat een verschil in vagina's!
Tijdens mijn menstruatie zit hij ook veel lager dan tijdens de eisprong. Maar ook dan laag.
Tijdens de sex kan ik er wel last van hebben ja. Zeker bij een grote piemel. Ander standje lost dat dan wel weer op.
Zl 12-2012

Gebruikersavatar

Sara11

Berichten: 5792
Lid geworden op: 01 nov 2013 20:59
Hobbies: wandelen, creatief, lezen

Re: Eerste keer menstruatiecup

Ongelezen bericht door Sara11 » 10 jan 2018 19:00

kayra2002 schreef:
09 jan 2018 20:13
Ik heb mijn baarmoedermond nog nooit gevoeld. Die zit zo hoog dat je er met de hand niet bij kunt. Wat bijzonder dat dat zo kan verschillen.
Ik vroeg me wel af, niet dat het me wat aangaat en negeer de vraag vooral als je het ongepast vindt, maar heb je er geen last van met seks?
Wat Tante Toos zegt, bij een ex vriendje met maatje-wat-groter hadden we er wel last van. Nu een enkele keer, maar volgens mij wordt mijn bm dan wat omhoog geduwd ofzo, want het is alleen in het begin. Ik heb sowieso het idee dat mijn bm verder omhoog en omlaag kan dan voor de zwangerschap.

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Eerste keer menstruatiecup

Ongelezen bericht door Luna » 10 jan 2018 19:36

Zoveel vrouwen, zoveel vagina's! Wat fijn ook om dit hier zo te kunnen bespreken, zou ik dat in mijn directe omgeving doen, dan zouden er heen wat hun wenkbrauwen optrekken [lol]

Ik weet niet of mijn bmm gekanteld is, de bmm zit in elk geval niet precies aan het einde van mijn vagina. Gisteren had ik de cup minder ver ingebracht, maar schijnbaar vindt hij mijn bmm wel gezellig, want 's avonds zat hij veel dieper. Laatste dag menstruatie, dus bmm had zich terug getrokken en cup was gezellig mee gegaan. Maar m'n bmm voelde niet meer zo gek als na 1e gebruik, dus ik was blij.

Ik ga de cup volgende menstruatie vanaf de 1e dag gebruiken, dus later meer. Nu genieten van 3 menstruatie loze weken.
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Eerste keer menstruatiecup

Ongelezen bericht door Luna » 02 feb 2018 18:39

Wauw! Ik ben zo blij dat ik deze cup gekocht heb! Afgelopen menstruatie 3 dagen en nachten ingehad, geen lekkage, niet gevoeld en dag 4 had ik al voldoende aan inlegkruisje. Terwijl mijn menstruatie normaal altijd ruim een dag langer duurt!

1x ging het mis, ik was op visite in het ziekenhuis en kreeg daar darmkramp. Op het toilet kwam de inmiddels bijna volle cup er ook uit. Gelukkig had ik flesje water mee, maar het blijft behelpen in een vreemde wc. Kwamen er ook nog meerdere mensen de toilettenruimte binnen, er waren 2 wc's, dus ze klaagden luidkeels dat ik zo lang bezig was [redface] [redface] dus snel cup erin. Ging 2 uur goed, maar daarna begon hij te zakken en had ik klein beetje lekkage. Maar dat was de allerenige lekkage wat ik had!

Dus voor iedereen die nog twijfelt zou ik zeggen, het is te proberen, ik ben blij dat ik de gok gewaagd heb.
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Gebruikersavatar

J+A

Berichten: 2775
Lid geworden op: 08 okt 2012 17:11
Hobbies: Kleding maken, theater

Re: Eerste keer menstruatiecup

Ongelezen bericht door J+A » 12 feb 2018 14:10

Kan iemand mij vertellen hoe lang een cup hoort mee te gaan? Ik lees zulke verschillende dingen, variërend van 1 tot 10 jaar. Vrouwlief gebruikt die van haar nu zo'n anderhalf jaar (MeLuna classic) en hij wordt nu steeds ovaler en klapt ook minder goed open. Nooit last van lekkages gehad, maar de laatste twee maanden is het steeds raak.
Is het nu al tijd voor een nieuwe? Of kan het zijn dat ze nu toch een ander soort cup nodig heeft?
Trotse moeders van Kleine J (10-2018).

Plaats reactie