Het Grote Menstruatiecuptopic

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

Liedje

Berichten: 622
Lid geworden op: 23 apr 2012 15:27
Hobbies: naaien, haken, zeilen
Locatie: Verkoper, maker, consulent Rotterdam

Re: Welke menstruatiecup?

Ongelezen bericht door Liedje » 22 okt 2017 21:32

Baukje schreef:
Liedje schreef:Wie heeft er tips voor mij...
Ik heb een nieuwe cup nodig. Heb nu een vrij zachte. Weet het merk even niet meer naar heb m bij een kickstarter project vandaan. Hij is te zacht voor me.

Heb na mijn tweede bevalling (Pats boem knal kind eruit) een flinke verzakking overgehouden. In eerste instantie was het bericht dat dat zonder twijfel geopereerd moest gaan worden. Na overleg met mijn huisarts aan de slag gegaan met een bekkenbodemtrainer en inmiddels nergens last meer van maar het blijft een zwakke plek.
Daarnaast inmiddels spiraal, maar blijf ongesteld worden. Heel weinig vloeien.

Was eigenlijk van plan om voor een meluna te gaan (de normale qua stijfheid, of hoe je dat noemt). Soft valt af, de sport lijkt me te stug omdat ik met die spieren zit.

Wie heeft advies?

Verstuurd vanaf mijn T1 met Tapatalk
een cup combineert niet zo goed met een spiraal, heb ik altijd begrepen.
Ja hoor, kan wel mits de draadjes niet te lang zijn ;)

Verstuurd vanaf mijn T1 met Tapatalk
Zoon 07-2012 en dochter 11-2015:

www.lidewij.me - Custom dragers - gepersonaliseerde (kraam)kado's


Nehalennia

Berichten: 2796
Lid geworden op: 04 aug 2009 09:04
Hobbies: Duiken, LOTUS en geocaching
Locatie: Grou

Re: Welke menstruatiecup?

Ongelezen bericht door Nehalennia » 23 okt 2017 08:46

Liedje schreef:
Baukje schreef:
Liedje schreef:Wie heeft er tips voor mij...
Ik heb een nieuwe cup nodig. Heb nu een vrij zachte. Weet het merk even niet meer naar heb m bij een kickstarter project vandaan. Hij is te zacht voor me.

Heb na mijn tweede bevalling (Pats boem knal kind eruit) een flinke verzakking overgehouden. In eerste instantie was het bericht dat dat zonder twijfel geopereerd moest gaan worden. Na overleg met mijn huisarts aan de slag gegaan met een bekkenbodemtrainer en inmiddels nergens last meer van maar het blijft een zwakke plek.
Daarnaast inmiddels spiraal, maar blijf ongesteld worden. Heel weinig vloeien.

Was eigenlijk van plan om voor een meluna te gaan (de normale qua stijfheid, of hoe je dat noemt). Soft valt af, de sport lijkt me te stug omdat ik met die spieren zit.

Wie heeft advies?

Verstuurd vanaf mijn T1 met Tapatalk
een cup combineert niet zo goed met een spiraal, heb ik altijd begrepen.
Ja hoor, kan wel mits de draadjes niet te lang zijn ;)

Verstuurd vanaf mijn T1 met Tapatalk
Nou... ik ben al twee keer het spiraaltje verloren dankzij de cup.

Al ben ik de tweede keer de cup juist weer gaan gebruiken omdat wat mij betreft dat spiraaltje er wel uit mocht en ik te lui waas om een afspraak te maken om het te laten verwijderen. De tweede keer ben ik het dus moedwillig verloren, maar wel door het gebruik van een cup.

Na de eerste keer heeft de huisarts met de fabrikant gebeld en die zei dat het idd wachten was op de eerste melding. Ligt niet aan de draadjes, maar aan het vacuüm.
Moeder van Lisa (2010) en Eva (2011) en Alianne (2021)


Luc

Berichten: 3241
Lid geworden op: 30 jun 2012 19:55
Hobbies: fotografie
Locatie: Grunn - Stad
Contacteer:

Re: Welke menstruatiecup?

Ongelezen bericht door Luc » 25 okt 2017 20:26

Wie heeft advies?

Ik heb 2 cups, een mamicup L en een meLuna classic maat Maken. De eerste bleek te zacht en te groot, kennelijk hangt mijn bmm tijdens menstruatie een stuk lager. De meLuna heeft een tijd prima gewerkt, maar lekt nu.. geen idee waarom. Heb het idee dat mijn bmm alsnog tegen de rand aan zit, ipv erboven. Goed uitklappen blijft een dingetje. Zou dan de meLuna short maat M sport een optie zijn? Of toch maat L? Of een classic shorty?

Ik vind dit zo ingewikkeld [headbang] bovendien was een zwaarwegende reden om kosten te sparen, maar dat lukt zo niet heel erg goed [rolleyes]
ZL1 8/2012 --- ZL2 10/2014

Gebruikersavatar

Mammalous

Berichten: 4344
Lid geworden op: 08 dec 2013 23:58
Hobbies: Uhm
Contacteer:

Re: Welke menstruatiecup?

Ongelezen bericht door Mammalous » 26 okt 2017 00:03

Ik heb omdat mijn meLuna classic niet goed uitkapte en ik mijn bmm kan aanraken een meLuna short maat M sport gekozen, na overleg op de ONbeurs.
thuismoeke van Ettan okt 2007, Tvåan okt 2008, Trean apr 2010, Fyran mrt 2014

Gebruikersavatar

texelonia

Berichten: 11836
Lid geworden op: 17 apr 2009 12:44
Hobbies: ...
tag: Ik ben wie ik kan zijn

Re: Welke menstruatiecup?

Ongelezen bericht door texelonia » 26 okt 2017 09:53

Er is een nieuwe site gelanceerd: cupkiezer.nl Je kunt een test doen welke cup het best bij jou past (bij komt precies de cup eruit die ik al heb [biggrin] [thumbright] ). En omdat ze net nieuw zijn kun je nu bij verschillende webshops met korting een cup bestellen (kortingscodes staan op bovengenoemde site) [smile]
Life is like Tetris. When you try to fit in, you’ll disappear.


Luc

Berichten: 3241
Lid geworden op: 30 jun 2012 19:55
Hobbies: fotografie
Locatie: Grunn - Stad
Contacteer:

Re: Welke menstruatiecup?

Ongelezen bericht door Luc » 27 okt 2017 10:50

Op die site kon ik uit op een meLuna shorty sport maat s-m of een classic maat s [lol] ik ga maar eens meten, bedankt voor de tips!
ZL1 8/2012 --- ZL2 10/2014

Gebruikersavatar

MamaRF

Berichten: 9667
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:13
Hobbies: Mijn meisjes, naaien, bakken
Locatie: Leiden

Re: Welke menstruatiecup?

Ongelezen bericht door MamaRF » 30 okt 2017 20:00

Ik heb die test ook even gedaan, en kom redelijk hetzelfde uit als ik nu gebruik. Maar hun aanbeveling om bij maar 1 of 2 heftige dagen toch te kiezen voor een kleinere cup en dan vaker te verschonen, leg ik toch echt naast me neer. Ik vind een grote cup absoluut geen enkel probleem tijdens lichte dagen, en wil 'm voor geen goud missen tijdens de eerste 2 heftige dagen.
F 11-2010 ♥ A 3-2013
***Unicorns for the win***

Gebruikersavatar

Tarpan

Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 mar 2010 18:43
Locatie: Horebeke, Belgie

Re: Welke menstruatiecup?

Ongelezen bericht door Tarpan » 14 nov 2017 13:35

Hm, ik ga de test ook eens doen. Ik heb contact gehad met de webwinkel waar ik mijn cup kocht, en volgens hen is shorty echt maar uitzonderlijk nodig. Heb mijn Ladycup de laatste dagen nog eens goed getest. 's Nachts zit hij perfect, maar overdag lijkt mijn baarmoeder(mond) wat te zakken waardoor de cup constant een cm of 1-1,5 te lang is en het dus vervelend uitsteekt. Niet dramatisch en hij zakt ook niet meer verder zoals daarvoor. Volgens hen eerder te maken met bekkenbodemspieren (en dus eerder een zachtere nodig dan een kortere), maar ik vraag me af of een shorty niet toch uitkomst zou bieden. Ik denk dat ik er gewoon één ga bestellen en testen, dan merk ik het wel.
Linde (7-12-'09), Hilke (8-12-'12), *(12-'14), Rune! (4-1-2016)
RS Leo Türkis, RS Mystica, Wellen Silver 2, Caribe Fische 6, Wollen rode vogels 6, Girasol Mojito 5, Vatanai Glaciar 5, Manduca bruin, MisterMirko MT
ISO: kornblume 5

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: Welke menstruatiecup?

Ongelezen bericht door Malmana » 14 nov 2017 14:12

Misschien is het handig te weten hoe "lang" je bent? Volgens mij is een shorty nodig op het moment dat je maximaal 1 koortje van je wijsvinger nodig hebt om bij je bmm te komen.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Gebruikersavatar

MamaRF

Berichten: 9667
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:13
Hobbies: Mijn meisjes, naaien, bakken
Locatie: Leiden

Re: Welke menstruatiecup?

Ongelezen bericht door MamaRF » 14 nov 2017 14:15

Ik heb echt een shorty nodig, ik heb tijdens de menstruatie een hele lage bmm. Ik had eerst een gewone, maar die bleef maar lekken. Toen de shorty gekocht, en nooit meer gelekt (uitgezonderd overstromingen [wink] )
F 11-2010 ♥ A 3-2013
***Unicorns for the win***

Gebruikersavatar

Mammalous

Berichten: 4344
Lid geworden op: 08 dec 2013 23:58
Hobbies: Uhm
Contacteer:

Re: Welke menstruatiecup?

Ongelezen bericht door Mammalous » 14 nov 2017 21:10

Lol net de test gedaan op cupkiezer.nl en ik kom ook uit bij de cup die ik nu heb :)
thuismoeke van Ettan okt 2007, Tvåan okt 2008, Trean apr 2010, Fyran mrt 2014

Gebruikersavatar

Tarpan

Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 mar 2010 18:43
Locatie: Horebeke, Belgie

Re: Welke menstruatiecup?

Ongelezen bericht door Tarpan » 15 nov 2017 10:04

Hm, zo kort is het nu ook weer niet. Op die cupkiezer.nl krijg ik veel meer soorten te zien dan enkel degene die ik nu heb en de hele shorty van Meluna (want die is echt wel heel kort). Een van een paar cm minder zal waarschijnlijk al veel helpen. Iemand ervaring met Meluna Shorty Classic? Die is 44cm ipv 46cm voor de Ladycup.
Linde (7-12-'09), Hilke (8-12-'12), *(12-'14), Rune! (4-1-2016)
RS Leo Türkis, RS Mystica, Wellen Silver 2, Caribe Fische 6, Wollen rode vogels 6, Girasol Mojito 5, Vatanai Glaciar 5, Manduca bruin, MisterMirko MT
ISO: kornblume 5

Gebruikersavatar

texelonia

Berichten: 11836
Lid geworden op: 17 apr 2009 12:44
Hobbies: ...
tag: Ik ben wie ik kan zijn

Re: Welke menstruatiecup?

Ongelezen bericht door texelonia » 15 nov 2017 12:55

Ik heb de Me Luna shorty soft. Die is zachter/flexibeler dan de Classic. Ik heb hele slappe bekkenbodemspieren. Bij mij is het ook echt wel dieper dan 1 vingerkootje. Maar als ik een cup gebruik dan wordt de baarmoedermond naar beneden getrokken ofzo? Door het vacuüm misschien. Maar tijdens menstruatie zonder cup dan hangt ie echt niet zo laag. Dus ik ben wel blij met de shorty. Het steeltje heb ik afgeknipt want die stak al uit en gebruikte ik toch niet.

Geen idee of het echt in zulke uitzonderlijke gevallen pas nodig is, een shorty. Maar er is toch ook niet echt iets op tegen? Enige nadeel kan zijn als je veel vloeit dat je vaker moet legen, omdat de gehele inhoud dan ook iets kleiner is. Maar ik vloe zelf niet zoveel, dus daar heb ik geen last van.
Life is like Tetris. When you try to fit in, you’ll disappear.

Gebruikersavatar

Tarpan

Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 mar 2010 18:43
Locatie: Horebeke, Belgie

Re: Welke menstruatiecup?

Ongelezen bericht door Tarpan » 17 nov 2017 22:01

Dat denk ik dus ook. Ik menstrueer echt wel weinig, dus een iets kortere/kleinere cup lijkt me geen probleem dan. Ik ga er een kortere aanschaffen, en dan zie ik wel of het beter werkt overdag. Voor 's nachts kan ik dan nog altijd de ladycup gebruiken.
Linde (7-12-'09), Hilke (8-12-'12), *(12-'14), Rune! (4-1-2016)
RS Leo Türkis, RS Mystica, Wellen Silver 2, Caribe Fische 6, Wollen rode vogels 6, Girasol Mojito 5, Vatanai Glaciar 5, Manduca bruin, MisterMirko MT
ISO: kornblume 5


Evelien+uiltje

Berichten: 5
Lid geworden op: 26 nov 2017 11:47
Hobbies: Dragen, tuinieren, naaien

Re: Welke menstruatiecup?

Ongelezen bericht door Evelien+uiltje » 27 nov 2017 11:05

Geen menstruatiecup, maar wasbaar maandverband?

Plaats reactie