De kringloop

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

Elstar

Berichten: 10112
Lid geworden op: 21 jan 2013 13:57
Hobbies: DL, beetje crea bea bezig zijn
Locatie: Gelderland

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door Elstar » 29 sep 2017 21:21

Zou het? Ga je nu niet teveel van jezelf uit? [lol] [wink]
Grote zus (2012) en kleine zus (2016)

Gebruikersavatar

tante Toos

Berichten: 3811
Lid geworden op: 09 feb 2013 16:10
Hobbies: tuinieren
Locatie: Utrecht

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door tante Toos » 30 sep 2017 06:25

En een keer laten stomen?
Zl 12-2012

Gebruikersavatar

femme80

Berichten: 6406
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:29
Hobbies: koken, bakken, lezen

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door femme80 » 30 sep 2017 07:43

Bij ons zijn de prijzen heel redelijk maar niet altijd logisch. Zo zo'n kledingstukken altijd dezelfde prijs ongeacht kwaliteit, het zelfde geldt voor boeken en nog veel meer dingen.

Ik kocht gisteren een mooi wollen vestje voor 4 euro, prima prijs. Maar dan zie ik ook soortgelijke vestjes die van de kruidvat komen en die zijn dan even duur. Dan vind ik je best wel prijzig.

Verstuurd vanaf mijn SM-J120H met Tapatalk
mama van een bende wilde apen. 2009, 2012, 2015


Jessie583

Berichten: 8934
Lid geworden op: 10 aug 2010 21:39
Hobbies: .

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door Jessie583 » 30 sep 2017 08:01

Chiccro schreef:Hoe doen jullie dat met wollen dekens en dekbedden? Ik durf ze niet te kopen omdat je ze niet kan wassen. En mensen doen ze toch vaak met een goeie reden weg...
Gewoon wassen inderdaad. In het ergste geval verpest je ze en heb je een paar euro weggegooid.
Ik heb een prachtige wollen jas gekocht bij de kringloop en ook zelf op een wolwasje gewassen. Geen centje pijn [lol]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar

Rosalinde

Berichten: 3610
Lid geworden op: 11 nov 2013 11:16
Hobbies: Bakken en breien

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door Rosalinde » 30 sep 2017 13:46

Chiccro schreef:Hoe doen jullie dat met wollen dekens en dekbedden? Ik durf ze niet te kopen omdat je ze niet kan wassen. En mensen doen ze toch vaak met een goeie reden weg...
Ik doe wollen dekens ook in de wasmachine op wolwas 40 graden. Wollen dekbedden heb ik geen ervaring mee. Ik denk trouwens dat de meeste mensen wollen dekens wegdoen omdat ze bij oma op zolder lagen en helemaal uit de tijd zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ontzettend dankbaar: A 2014 B 2016 en C 2021


WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door WZK » 30 sep 2017 13:52

Wat rosalinde zegt.
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition

Gebruikersavatar

Rosalinde

Berichten: 3610
Lid geworden op: 11 nov 2013 11:16
Hobbies: Bakken en breien

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door Rosalinde » 06 okt 2017 10:02

Gisteren een beetje als tijdverdrijf in de kringloop geneusd. De kinderen waren voor de verandering gewillig, dus ik kon min of meer op mijn gemak winkelen. Ik vond:
- Heel mooie zachte 70% wollen winterjas voor mezelf. Mijn andere twee zijn wat versleten, dus dit komt geweldig uit.
- Wollen vestje voor mezelf
- Oud boek over kinderkleding maken. Foto's zijn vreselijk ouderwets, maar leuke simpele patronen om te oefenen straks
- Knippie met paar eenvoudige patronen
- Houten fotolijst
- Mooie grote bloempot voor amaryllis die nu geen passende pot heeft. Helaas liet ZL de pot daar vallen en kwam er een scheur in, dus ik kon het ook niet maken hem terug te zetten.
Totaal €19
Een onaangebroken klein pakje zoogcompressen kreeg ik er gratis bij.
Ontzettend dankbaar: A 2014 B 2016 en C 2021

Gebruikersavatar

Elstar

Berichten: 10112
Lid geworden op: 21 jan 2013 13:57
Hobbies: DL, beetje crea bea bezig zijn
Locatie: Gelderland

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door Elstar » 06 okt 2017 10:44

Goed bezig! Ik keek van de week ook voor een winterjas maar kon niks vinden. Uit nieuwsgierigheid even in een normale jas gekeken, niks bijzonders en de prijs was....... €18.95 [headbang] geen lol aan zo. Maar dan ben ik nog koopjesjager. Mensen die uit geldnood daar kopen kunnen op marktplaats nog wat mooiers vinden voor dat geld. Echt stom vind ik het dat ze zo het maximale er uit willen halen. De meeste kringlopen zijn toch zwaar gesubsidieerd??
Grote zus (2012) en kleine zus (2016)

Gebruikersavatar

Rosalinde

Berichten: 3610
Lid geworden op: 11 nov 2013 11:16
Hobbies: Bakken en breien

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door Rosalinde » 06 okt 2017 11:02

Elstar schreef:Goed bezig! Ik keek van de week ook voor een winterjas maar kon niks vinden. Uit nieuwsgierigheid even in een normale jas gekeken, niks bijzonders en de prijs was....... €18.95 [headbang] geen lol aan zo. Maar dan ben ik nog koopjesjager. Mensen die uit geldnood daar kopen kunnen op marktplaats nog wat mooiers vinden voor dat geld. Echt stom vind ik het dat ze zo het maximale er uit willen halen. De meeste kringlopen zijn toch zwaar gesubsidieerd??
Dat is inderdaad wel duur! Hier hangen veel (winter) jassen, de meeste rond €12,50, maar ook wel luxere rond de €20.

Ik weet trouwens niet of alle kringlopen gesubsidieerd worden. Er zal vast wel subsidie zijn om de mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in dienst te nemen, maar dat geldt voor alle bedrijven. De kringloop waar ik regelmatig komt sponsort juist projecten in onze woonplaats, ik zou het wat krom vinden als ze dan ook nog subsidie zouden krijgen voor hun core business. Dan zou het alsnog indirect belastinggeld zijn waar ze 'de sier mee maken'.
Ontzettend dankbaar: A 2014 B 2016 en C 2021

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door Malmana » 06 okt 2017 16:44

Ik weet niet hoe duur de winterjassen bij ons zijn. Kleding is per type een prijs met een apart rek voor "speciale" dingen, bijzonder mooi of bijzonder merk. Niet heel goedkoop, maar bepaalde dingen zijn echt goed te doen.
Zo is een rok standaard €3,50, een tijdschrift €0,25 en een sprei ook weer €3,50. Bestek en servies gaat per kleurcode voor €0,15-0,75. Meubels en grote kinderartikelen (kinderwagens, boxen e.d.) worden los met een sticker geprijsd.

Onze kringloop, gerunt door ouderen, brengt de winst naar hun zusterondernemingen die ouderen helpen. Voor ouderen - door ouderen. Het zal me verbazen als ze daarnaast nog subsidie krijgen.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo


Nacho

Berichten: 1183
Lid geworden op: 16 dec 2016 13:56
Hobbies: kids, schrijven & piano

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door Nacho » 06 okt 2017 17:07

Ik was gisteren voor het eerst in de kringloop. Ik was wel benieuwd wat ze daar allemaal zouden hebben. Tot mijn verbazing was alle kleding gesorteerd op kleur. Alleen heren, dames en kinderen gescheiden. Ik had echt geen zin om al die rekken door te lopen op zoek naar iets moois dat ook nog eens in mijn maat was... Is dat normaal?

Gebruikersavatar

Maartje80

Berichten: 2341
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:23
Hobbies: Hardlopen!!
tag: Just keep running.

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door Maartje80 » 06 okt 2017 18:31

Nacho, herkenbaar. Hier hetzelfde.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mama van twee zoontjes en een klein meisje!

Gebruikersavatar

Suuz

Berichten: 8084
Lid geworden op: 24 mei 2009 19:48
Hobbies: ;-)
Locatie: Friesland

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door Suuz » 06 okt 2017 18:40

@Nacho: ja in sommige kringlopen wel. Ik heb er echt mijn weg moeten leren vinden. Ik ben daarvoor met een bedreven kringloopshopster samen gaan winkelen voor kleding. Sindsdien kan ik in allerlei soorten kringloopwinkels mooie spullen vinden.
We have the right to know all our options.

Stash: Didy Elipsen, CB Mistic Cloud, Neobullé Simon, Manduca en Bondolino.



Pickle

Berichten: 9391
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:48
Hobbies: :)

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door Pickle » 06 okt 2017 18:57

Wij hebben hier in de stad diverse kringlopen. Een aantal particuliere, zij doen het gewoon voor de winst. En een paat van de gemeente, dat zijn sociale werkplaatsen. Of ze verder nog subsidie krijgen weet ik eigenlijk niet, ik weet wel dat de 'winst' direct weer terug gaat naar sociale doelen binnen de gemeente.

Gebruikersavatar

Oem 3isaa

Berichten: 10379
Lid geworden op: 26 sep 2009 13:20
Hobbies: breien wandelen muziek

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door Oem 3isaa » 06 okt 2017 19:19

Ik koop echt behoorlijk veel bij de kringloop. Ook veel wolletjes kunnen kopen daar. Ik vind de prijzen hier heel redelijk. En ik vind het verslavend [redface]
mama van 3 jongens 2006/2007/2010 en 4 meisjes 2009/2012/2014/2020 en 💖 januari 2018

Plaats reactie