Een kastje per dag - topic

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

bigou

Berichten: 12406
Lid geworden op: 22 nov 2010 10:06
Hobbies: lezen, forummen;)

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door bigou » 14 sep 2017 08:43

Lindar76 schreef: Mijn middelste is een erge hoarder.
Hier is het ook altijd lastig om de kinderen aan te sporen tot het wegdoen van een overschot aan spullen. Hoarden/verzamelen van alles dat mooi/leuk/grappig is lijkt er echt in te zitten. [cool] Al wordt de oudste wel echt blij/rustig als ze alles goed heeft opgeruimd/schoongemaakt/geordend, maar écht weggooien is blijkbaar heeeel moeilijk.
Moeder van twee dochters (okt 2005 en aug 2008)

Gebruikersavatar

Mammalous

Berichten: 4344
Lid geworden op: 08 dec 2013 23:58
Hobbies: Uhm
Contacteer:

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Mammalous » 14 sep 2017 09:01

Ik kocht vacuümzakken, zo leuk om te doen hihihi dus al 4 dozen uitgezocht zodat ik de vacuümzakken kon vullen [emoji23]

Tapadeflap
thuismoeke van Ettan okt 2007, Tvåan okt 2008, Trean apr 2010, Fyran mrt 2014

Gebruikersavatar

Xandra

Berichten: 5186
Lid geworden op: 14 apr 2012 16:33
Hobbies: Lezen

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Xandra » 14 sep 2017 09:13

As jij de tijdschriften fijn vindt om te hebben en er regelmatig inkijkt dan kun je ze gewoon bewaren lijkt mij. Maar er dan wel echt een mooie en handige opbergplek voor zoeken en dus misschien iets anders wegdoen.
Dochter 10/2011 en zoon 03/2013


Lindar76

Berichten: 38080
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:25
Hobbies: Nvt

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Lindar76 » 14 sep 2017 13:57

bigou schreef:
Lindar76 schreef: Mijn middelste is een erge hoarder.
Hier is het ook altijd lastig om de kinderen aan te sporen tot het wegdoen van een overschot aan spullen. Hoarden/verzamelen van alles dat mooi/leuk/grappig is lijkt er echt in te zitten. [cool] Al wordt de oudste wel echt blij/rustig als ze alles goed heeft opgeruimd/schoongemaakt/geordend, maar écht weggooien is blijkbaar heeeel moeilijk.
Het geeft haar beide houvast. Het hebben van spullen, alswel het netjes opgeruimd zijn van spullen. Maar dat laatste lukt haar dan weer heel slecht.

Ze vroeg me vanochtend wel of ik denk dat ons nieuwe huis netter zal zijn, het is echt wel een ding voor haar. Ik ga maar investeren in opbergsystemen geloof ik. Een labelponser heb ik al [lol]

Gebruikersavatar

Mrien

Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 jan 2009 19:19
Hobbies: ##

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Mrien » 14 sep 2017 14:52

Artikelen die ik wil bewaren scan ik in en bewaar in digitaal. Fysieke tijdschrift /document gaat daarna weg. Ideaal :)
Ik heb de app Scanner Pro gekocht (iphone) en die gebruik ik hiervoor. Daarna uploaden naar bijvoorbeeld Google drive of andere opslag locatie.

Gisteren de kamer van mijn kinderen opgeruimd en uitgezocht. Een vuilniszak "troep" en 2 zakken kleding :)

Gebruikersavatar

Wiesje

Berichten: 4784
Lid geworden op: 30 dec 2010 14:38
Hobbies: huisje,boompje,beestje,kindje
Locatie: Midden

Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wiesje » 14 sep 2017 22:36

Sjoba schreef:Tijdschriften gooi ik na het lezen, of na een bepaalde tijd, weg. Die inspiratie ga je daar echt niet uithalen :) .
Nou, da's mijn probleem. Ik kan nog steeds inspiratie halen uit oude tijdschriften. [emoji56] Zo had ik ooit een paar jaar een abonnement op een tuintijdschrift. Dat heb ik bewaard. Vorig jaar gooiden we de tuin om en afgelopen jaar heb ik toch geregeld wat tijdschriften doorgebladerd voor ideeen. Idem met woonmagazines als ik weer eens een kamer overhoop haal.
Ik geloof dat ik ze toch maar een plek moet geven :)
Oh en ik hecht ook waarde aan Mn boeken [emoji6] daar heb ik ook meters van die ik zeker nog niet opruim. Blijkbaar ben ik een paperlover ;)

Schoenenkast uitgeruimd vandaag! Alle zomerschoenen eruit, zonnehoedjes en brillen opgeborgen, En ruimte gemaakt voor de sloffen en sjaals etc.
Afbeelding
En dit kon weg/opgeruimd
Afbeelding

Gebruikersavatar

Marja73

Berichten: 4141
Lid geworden op: 17 jun 2014 13:53
Hobbies: Kids en buiten zijn

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Marja73 » 15 sep 2017 21:12

Goed hoor Wiesje! En waar gaan de schoenen nu heen?
Trotse mama van twee meisjes: geboren in jan 2011 en mei 2014.

Gebruikersavatar

Wiesje

Berichten: 4784
Lid geworden op: 30 dec 2010 14:38
Hobbies: huisje,boompje,beestje,kindje
Locatie: Midden

Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wiesje » 15 sep 2017 21:34

Ik ben bezig met de zolder. Dat was de plek om alles neer te plempen waar je even niets mee moest. Ra ra hoe ziet dat er nu uit [emoji87] Maar, we willen verbouwen en daar onze slaapkamer van maken. Dus ook daar ben ik af en toe grote schoonmaak aan t houden. Ik heb grote curver-achtige bakken. Voor elk kind eentje voor de vervolgmaat + winter/zomer-attributen. Dus daar kon t eea heen. Verder nog een aparte bak met Zomer/Winterspul. En Ca 1/3 kan naar de kringloop!
Ik vind t zo heerlijk, opruimen! Het voelt ook fijn dat ik geen baby's meer krijg. Dat helpt een hoop doordat veel niet meer bewaard moet worden 'voor het geval dat...'
Vanmiddag ook nog even mijn eigen schoenen voorraad doorgelopen. Maar daar mocht niets van weg [emoji56] Wel weer netjes gezet.

Morgen staan de tijdschriften op de planning.....


mamavanvier

Berichten: 4222
Lid geworden op: 20 okt 2013 21:21
Hobbies: druk druk druk met 4 kids

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mamavanvier » 15 sep 2017 22:09

Ik ga geen kastjes meer doen voorlopig. Knoop is doorgehakt, half november komt er een dakkapel op de zolder en daarvoor moet de hele zolder leeg, kaal. En er staat zoveel op !!! Vandaag 3 zakken kleding naar het goede doel gebracht, een enorme berg klappers en ordners naar mijn werk en er staan 3 fikse pakketten te wachten om weggebracht te worden. Nog heel veel te doen maar het ruimt wel heerlijk op zo!

Gebruikersavatar

Mammalous

Berichten: 4344
Lid geworden op: 08 dec 2013 23:58
Hobbies: Uhm
Contacteer:

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Mammalous » 15 sep 2017 22:37

Lol ik ben vandaag ook druk geweest op zolder. Vooral veel papierwerk doorgeploegd.

Tapadeflap
thuismoeke van Ettan okt 2007, Tvåan okt 2008, Trean apr 2010, Fyran mrt 2014

Gebruikersavatar

mama van 1 zoon

Berichten: 1218
Lid geworden op: 20 jun 2010 10:44
Hobbies: :)

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mama van 1 zoon » 16 sep 2017 13:42

Het is besmettelijk [lol]
Hier moet de zolder ook leeg. Gelukkig kunnen de kasten blijven staan.
Nu verder met de boeken en dozen achter de schotten [eeks]

Gebruikersavatar

tante Toos

Berichten: 3811
Lid geworden op: 09 feb 2013 16:10
Hobbies: tuinieren
Locatie: Utrecht

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door tante Toos » 16 sep 2017 16:40

Jammer dat ik geen zolder heb ;)
Zl 12-2012

Gebruikersavatar

mama van 1 zoon

Berichten: 1218
Lid geworden op: 20 jun 2010 10:44
Hobbies: :)

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mama van 1 zoon » 17 sep 2017 20:54

Wees blij [lol]

Kom hier bij de fotoboeken. ......
Echt veel ... ik denk meer dan 40 [redface]

Zal ik de leukste eruit halen en 1 album van maken.... of kan dat echt niet?
Of scannen en wegdoen? [shhh]

Hoe doen jullie dat?

Dit wordt lastig.. voor mij dan


mamavanvier

Berichten: 4222
Lid geworden op: 20 okt 2013 21:21
Hobbies: druk druk druk met 4 kids

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mamavanvier » 17 sep 2017 21:21

poe...
hoe kom je aan zoveel fotoboeken?
Wat voor foto's zijn het?
Welke waarde geef je eraan? Hoe lang staan ze al te staan zonder dat je er iets mee deed?


mamavanvier

Berichten: 4222
Lid geworden op: 20 okt 2013 21:21
Hobbies: druk druk druk met 4 kids

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mamavanvier » 17 sep 2017 21:24

hier een juich. eerste kamer boven is leeg. Nou ja. Op de kast een een stoel na. En het logeerbed, dat gaat van de week naar mijn ouders. Kast wordt morgen opgehaald via een weggeefhoek hoop ik. Stoel... Stort denk ik. Maar dus de eerste kamer leeg !!! Jippie !!!! Kamer van ik denk 3 bij 4 die op een looppad na 2 meter hoog volgestapeld stond. Een hele hoop werk verzet, helaas nog een lange weg te gaan. Nu op naar slaapkamer 2. Die is dubbel zo groot en staat net zo vol :( Gelukkig staat er ook een flink tweepersoonsbed, dat is makkelijk veel ruimte maken :) De planning is dat de volgende kamer over 2 weken leeg is.

Plaats reactie