Een kastje per dag - topic

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

mama van 1 zoon

Berichten: 1218
Lid geworden op: 20 jun 2010 10:44
Hobbies: :)

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mama van 1 zoon » 17 sep 2017 22:10

mamavanvier schreef:poe...
hoe kom je aan zoveel fotoboeken?
Wat voor foto's zijn het?
Welke waarde geef je eraan? Hoe lang staan ze al te staan zonder dat je er iets mee deed?
Staan al meer dan 10 jaar in dozen op zolder. Tja hoe kom je eraan... Hoe kom ik er van af... [lol]
Maar ik kan ze niet zonder te bekijken wegdoen. Zal me deze week misschien maar op de boeken storten. En de fijne foto's scannen [think] ofzo?
Geloof niet dat het echt waarde heeft voor me. Behalve dat ik een drempel over moet om ze weg te doen. Wordt ook echt weggooien dan, want dit valt niet weg te geven of te verkopen. [cheesygrin]

maar het is wel veel........ [flauwte] Ruimt hoop ik wel op...

Gebruikersavatar

mama van 1 zoon

Berichten: 1218
Lid geworden op: 20 jun 2010 10:44
Hobbies: :)

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mama van 1 zoon » 17 sep 2017 22:13

mamavanvier schreef:hier een juich. eerste kamer boven is leeg. Nou ja. Op de kast een een stoel na. En het logeerbed, dat gaat van de week naar mijn ouders. Kast wordt morgen opgehaald via een weggeefhoek hoop ik. Stoel... Stort denk ik. Maar dus de eerste kamer leeg !!! Jippie !!!! Kamer van ik denk 3 bij 4 die op een looppad na 2 meter hoog volgestapeld stond. Een hele hoop werk verzet, helaas nog een lange weg te gaan. Nu op naar slaapkamer 2. Die is dubbel zo groot en staat net zo vol :( Gelukkig staat er ook een flink tweepersoonsbed, dat is makkelijk veel ruimte maken :) De planning is dat de volgende kamer over 2 weken leeg is.
wauw! Hard gewerkt jullie! Voelt lekker he die ruimte om je heen. [thumbright]


mamavanvier

Berichten: 4222
Lid geworden op: 20 okt 2013 21:21
Hobbies: druk druk druk met 4 kids

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mamavanvier » 18 sep 2017 06:49

mama van 1 zoon schreef: Staan al meer dan 10 jaar in dozen op zolder. Tja hoe kom je eraan... Hoe kom ik er van af... [lol]
Maar ik kan ze niet zonder te bekijken wegdoen. Zal me deze week misschien maar op de boeken storten. En de fijne foto's scannen [think] ofzo?
Geloof niet dat het echt waarde heeft voor me. Behalve dat ik een drempel over moet om ze weg te doen. Wordt ook echt weggooien dan, want dit valt niet weg te geven of te verkopen. [cheesygrin]

maar het is wel veel........ [flauwte] Ruimt hoop ik wel op...
Ik zou denk ik van de mooiste fotos een nieuw boek maken. Als dat boek waarde voor me zou hebben tenminste. En anders de mooiste foto's alleen maar inscannen. Al is de kwaliteit daar niet denderend van vind ik..


mamavanvier

Berichten: 4222
Lid geworden op: 20 okt 2013 21:21
Hobbies: druk druk druk met 4 kids

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mamavanvier » 18 sep 2017 06:51

mama van 1 zoon schreef:
wauw! Hard gewerkt jullie! Voelt lekker he die ruimte om je heen. [thumbright]
dank je! Voelt fijn dat 1 kamer af is ja. Helemaal leeg is ie nog niet, er staan nog lege dozen om de rest van de zolder in te pakken. Ik stond wel te kijken, de kamer was in mijn herinnering veel kleiner. Een meevaller dus!

Gebruikersavatar

mama van 1 zoon

Berichten: 1218
Lid geworden op: 20 jun 2010 10:44
Hobbies: :)

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mama van 1 zoon » 18 sep 2017 15:29

Tja ben begonnen met uitzoeken. Er kunnen veel foto's weg.
En dan verknipte ofzo [think] en dan in de prullenbak?

Gebruikersavatar

Wiesje

Berichten: 4784
Lid geworden op: 30 dec 2010 14:38
Hobbies: huisje,boompje,beestje,kindje
Locatie: Midden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wiesje » 18 sep 2017 20:32

Ritueel verbranden [emoji12]

Gebruikersavatar

mama van 1 zoon

Berichten: 1218
Lid geworden op: 20 jun 2010 10:44
Hobbies: :)

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mama van 1 zoon » 18 sep 2017 20:48

Wiesje schreef:Ritueel verbranden [emoji12]
[lol]
Dan zullen we het voorlopig lekker warm hebben.
[lol]

Gebruikersavatar

Mammalous

Berichten: 4344
Lid geworden op: 08 dec 2013 23:58
Hobbies: Uhm
Contacteer:

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Mammalous » 18 sep 2017 20:54

Voor het eerst sinds het einde van het vorige schooljaar de kinderkamers opgeruimd [emoji56]
Samen met de kinderen, oj ben benieuwd hoelang ze het "netjes" houden [emoji6]

Tapadeflap
thuismoeke van Ettan okt 2007, Tvåan okt 2008, Trean apr 2010, Fyran mrt 2014

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Annet » 18 sep 2017 22:05

Ha, dat hebben wij hier ook gedaan. ZL's kamer was een puinhoop, vooral overal playmobil op de grond. Hij wilde eigenlijk alle setjes van playmobil en Lego weer bij elkaar zoeken [flauwte] Ik heb voorgesteld eerst de playmobil maar gewoon in de bak te doen en dan later uit te zoeken. Dat ruimde zo lekker op dat ZL voorstelde het maar gewoon zo te houden [mrgreen]
De stofzuiger kon nu ook weer eens door en kamer heen. Binnenkort verder met zijn boekenkast.
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wientje » 19 sep 2017 10:30

Hier weer even een weekje stil gestaan.
Maar ik heb me voorgenomen om vanmiddag mijn rommel laatje op te ruimen. Volgens mij han het meeste gewoon linea recta naar de kringloop/prullenbak.

Ik moet zeggen dat ik het wel een flinke uitdaging vind als ik door de weeks van alles te doen heb in de avonden of er alleen voor sta.
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"


leeneke

Berichten: 8967
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:23
Hobbies: Mijn gezin

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door leeneke » 19 sep 2017 11:00

Wij zijn ook goed aan de slag geweest.

Vorige week een rondje door de kamer van de jongens en er mag best veel weg. Een deel richting vuilnisbak (kapotte dingen, dingen die niemand wil), een deel is naar de goededoelenwinkel, een deel mag (terug) naar een familielid met een hele collectie educatief speelgoed dat ze uitleent voor langere periodes.

En ik heb de lades van DL gedaan. Wat veel te groot is, eruit (moet elders), wat te klein is ook eruit. Er staan twee zakken klaar voor een andere moeder. En nu hebben de jongens een extra lade, zodat ze niet meer een gedeelde truienlade hebben, maar elk één apart, waar dan ook hun schooluniform in past.

De doos met accessoires bij de trap (petten, zonnebrillen, zonnecrème) heb ik ook helemaal opgeruimd. Binnenkort de winterspullen uitzoeken en dan kunnen die erin.

Ook op het lijstje staat de boekenkast beneden. Ik denk niet dat er veel permanent weg kan, maar (in afwachting van een verhuis naar een hopelijk groter huis [lol] en/of meer tijd om te koken), kunnen er wel wat boeken in een doos in de garage, zodat het wat rustiger oogt in de woonkamer.

De garage moet ook handiger worden ingericht (staat speelgoed om te roteren, extra puzzels en zo en nog een pak andere dingen). Probleem is dat we denken dat we bijna een huis gaan kopen en daarom niet in goede opbergdingen investeren. Al wil ik nu wél een goed rek en alles in mooie bakken, want nu is het helemaal niet praktisch om iets te vinden.
Moeder van drie


leeneke

Berichten: 8967
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:23
Hobbies: Mijn gezin

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door leeneke » 19 sep 2017 11:01

En voor de fotoboeken: geen idee. Ik zou alleszins de foto's die je wil houden, bewaren en niet scannen. Inderdaad, een nieuw boek van maken of zo.
Moeder van drie

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wientje » 19 sep 2017 11:28

Wat fotoboeken betreft,
Wij hadden alle rolletjes nog liggen. De rolletjes zijn allemaal gedigitaliseerd. Kan bij de betere fotowinkels. Kost wel wat. De mooiste foto's hebben we natuurlijk bewaard. De rest staat op CD's en op externe schijven. Nu hebben we dus drie ouderwetse fotoboeken van vroeger. waar wij als babies en kindjes in staan.
Wij proberen elk jaar een fotoboek te maken met de mooiste fotos. (gewoon laten afdrukken als boek) Die foto's komen ook nog extra in een aparte map, mocht er dan iets met het boek gebeuren, zouden we het nog een keer kunnen bestellen.
Wij maken dus wel nog geregeld fotoboeken. Wij merken dat je sneller een fotoboek doorkijkt dan dat je een map opent op de computer. Maar dat is dus onze persoonlijke voorkeur. En zo'n gedrukt fotoboek neemt ook minder ruimte in dan een ouderwets fotoboek.
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Gebruikersavatar

Wiesje

Berichten: 4784
Lid geworden op: 30 dec 2010 14:38
Hobbies: huisje,boompje,beestje,kindje
Locatie: Midden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wiesje » 19 sep 2017 11:39

Wientje schreef:Hier weer even een weekje stil gestaan.
Maar ik heb me voorgenomen om vanmiddag mijn rommel laatje op te ruimen. Volgens mij han het meeste gewoon linea recta naar de kringloop/prullenbak.

Ik moet zeggen dat ik het wel een flinke uitdaging vind als ik door de weeks van alles te doen heb in de avonden of er alleen voor sta.
Dat zijn de lekkere 'kastje-per-dag' plekken, als t meeste naar de kringloop/stort kan!

Ik doe door de weeks ook nagenoeg niets hoor. Dan heb ik Mn handen vol aan de dagelijkse opruimacties ;)

Lego hebben we in een bedlade, dat werkt hier erg goed. Het is namelijk overzichtelijk, dus stukjes zoeken gaat gemakkelijk. En t opruimen gaat ook snel :)

Ik heb weer een slag op zolder geslagen, al past dat eigenlijk niet meer in dit topic, aangezien het geen kastje is ;)

Afbeelding op naar de kringloop.

Afbeeldinggeselecteerd voor marktplaats. Nu maar hopen dat t een beetje snel loopt....


leeneke

Berichten: 8967
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:23
Hobbies: Mijn gezin

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door leeneke » 19 sep 2017 13:35

Wow zoveel!

Succes met de verkoop!

De stofjes verkoop je niet op marktplaats?
Moeder van drie

Plaats reactie