Een kastje per dag - topic

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

Anna

Berichten: 6868
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:09
Hobbies: ❤️

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Anna » 08 sep 2017 08:58

tante Toos schreef:
Ik heb idd flink dat schoenen op mp gezet... Maar het verkoopt voor geen meter...
Ik vind dat echt iets voor Koningsdag. Als je een goede plek hebt, met een tafel en ze leuk neer kan zetten verkoopt het vast.
Anna mv4

Gebruikersavatar

tante Toos

Berichten: 3811
Lid geworden op: 09 feb 2013 16:10
Hobbies: tuinieren
Locatie: Utrecht

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door tante Toos » 08 sep 2017 09:06

Ja? Maar krijg je er dan meer voor dan 2 euro?
Zl 12-2012


Lindar76

Berichten: 38080
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:25
Hobbies: Nvt

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Lindar76 » 08 sep 2017 09:30

Fotoboeken enz ingepakt.

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wientje » 08 sep 2017 09:43

Wij moeten dit weekend aan de slag! Binnenkort (over twee weken) is er een kledingruil op het kdv/bso. De kleding die overblijft wordt aan goede doelen geschonken. Een mooi moment dus om de kleding van dl eens goed door te spitten en weg te doen.
De mooie jurken en broeken zullen we proberen te verkopen, maar ik gok dat er een boel naar andere kindjes kan gaan.

En het wordt ook tijd voor nieuwe winterschoenen voor madam... Dat betekend weer diep in de buidel tasten... Ik hoop dat we morgen iets kunnen vinden waar ze blij van wordt en wat ze mooi vindt. Ze zag haar oude winterschoentjes met een glitter ster er op weer en wil weer dezelfde... We gaan het morgen zien.
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Gebruikersavatar

bigou

Berichten: 12406
Lid geworden op: 22 nov 2010 10:06
Hobbies: lezen, forummen;)

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door bigou » 08 sep 2017 09:47

tante Toos schreef:Ja? Maar krijg je er dan meer voor dan 2 euro?
Als het echt mooie, trendy schoenen zijn denk ik dat vrouwen met een schoenentic (en dat zijn er best veel volgens mij [cool] ) er best wat meer voor betalen, een tientje per paar ofzo?
Moeder van twee dochters (okt 2005 en aug 2008)

Gebruikersavatar

Anna

Berichten: 6868
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:09
Hobbies: ❤️

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Anna » 08 sep 2017 11:12

bigou schreef:
tante Toos schreef:Ja? Maar krijg je er dan meer voor dan 2 euro?
Als het echt mooie, trendy schoenen zijn denk ik dat vrouwen met een schoenentic (en dat zijn er best veel volgens mij [cool] ) er best wat meer voor betalen, een tientje per paar ofzo?
Afhankelijk van staat en merk denk ik ook aan tussen de €7,50 en €15 ofzo?




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Anna mv4


leeneke

Berichten: 8967
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:23
Hobbies: Mijn gezin

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door leeneke » 08 sep 2017 11:18

Ik vind schoenen kopen zonder passen ook lastig (tenzij ik het merk al ken). Dan is Koningsdag of kunnen langslopen en ter plekke beslissen handiger (zeker als je veel schoenen tegelijk verkoopt, willen mensen misschien wel gewoon een boel komen passen en enkele paren tegelijk kopen of zo). Als je dat ziet zitten, uiteraard.

Prijs hangt van de soort af, denk ik. Voor een mooie leren schoen die nieuw 70 euro (of veel meer) kost, betaal je meer dan voor een goedkoop ding van 20 euro nieuw.
Moeder van drie


Sjoba

Berichten: 8330
Lid geworden op: 15 okt 2010 12:54
Hobbies: Natuur, koken, schrijven
Locatie: Utrecht

Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Sjoba » 08 sep 2017 11:35

Aan de andere kant kunt je ook je verlies nemen, hoe zuur het ook is. Na mijn zwangerschap pasten mijn schoenen ook niet meer. Jammer, maar ze werkloos in de kast laten staan levert ook niks op, behalve ergernis van ruimtegebrek en frustratie dat ik ze niet meer pas. Ik heb een paar schoenen verkocht (mp, en idd koningsdag, 5 e per paar voor echt goede schoenen). Maar wat verdien je in the end? Misschien maximaal 100 euro? Is dat al dat gedoe waard?

Na een paar weken vruchteloze verkoop heb ik de rest gewoon naar de kringloop gebracht.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik draag jullie onder mijn hart, en daarna op mijn schouders!
Ctje 07/10, Kleine A 07/13 en baby I 01/18

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wientje » 08 sep 2017 12:34

Sjoba schreef: Na een paar weken vruchteloze verkoop heb ik de rest gewoon naar de kringloop gebracht.
Ik heb dus zelden zin om die paar weken te wachten.
ML wil het wel voor een aantal producten. Zoals de wollen dekens en de mooie jurkjes die ik zelf gemaakt heb. Ik vind het de jurkjes wel waard om er nog 5 euro of zo voor te vragen. Maar meer eigenlijk ook niet. En voor de wollen dekens vind ik 20 euro ook nog wel ok. Schoenen zou ik zelf echt niet zo kopen. Ik moet schoenen passen, of weten dat ze goed zijn (Zoals bij de sss) Maar anders... Wij hebben te moeilijke voeten hier in huis. Lang en smal. Lang gaat om de een of andere reden gepaard met breed. In de voorvoet fijn, maar bij de hiel dus echt niet.
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"


mamavanvier

Berichten: 4222
Lid geworden op: 20 okt 2013 21:21
Hobbies: druk druk druk met 4 kids

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mamavanvier » 08 sep 2017 13:58

Weer 4 boekenplanken van de kinderkast gedaan :)
Nog een paar te gaan en dan is de kast weer helemaal up to date :) :) :)

Gebruikersavatar

mama van 1 zoon

Berichten: 1218
Lid geworden op: 20 jun 2010 10:44
Hobbies: :)

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mama van 1 zoon » 13 sep 2017 20:47

Ik ben aan het opruimen en er gaat veel weg. Ineens vind ZL ook dat er wel veel van zijn spullen weg kan. Nu dus ineens een stapel kinderboeken die hij op de gang heeft gezet. [lol]
Hebben jullie dat ook dat de rest ineens mee gaat doen [smile] ?

Gebruikersavatar

Wiesje

Berichten: 4784
Lid geworden op: 30 dec 2010 14:38
Hobbies: huisje,boompje,beestje,kindje
Locatie: Midden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wiesje » 13 sep 2017 22:25

Tot nu toe gebeurd hier erg weinig. En de rest sleept alleen maar meer t huis in [emoji33]
Ik ben weer alleen nog maar bezig met de basis in orde krijgen, zucht. De werkweek zit er weer op (voor mij) dus deze week nieuwe ronde en kansen.
Wederom in de planning:
- schoenen en jassen plek in de gang: zomer eruit, herfst erin
- 2 plekken waar tijdschriften op potten.
Wat doen jullie met tijdschriften? Op één of andere manier kan ik daar altijd maar moeilijk afscheid van nemen. Ik pak ook gerust nog een stapel tuinmagazines uit 2009 om nog eens door te bladeren voor inspiratie ofzo.... dat helpt niet.


deeh

Berichten: 2348
Lid geworden op: 08 mei 2012 20:49
Hobbies: fietsen, yoga, de kids!

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door deeh » 13 sep 2017 23:05

nou, de kinderen hier denken intussen best goed mee.
tuurlijk, het gaat om kleine beetjes, maar ze denken mee... er liggen in ieder geval al wat spullen klaar voor de fancy fair van school. ik verwacht niet dat hier nog veel weg kan, vooralsnog ligt mijn doel meer bij 'iets erin, betekent iets eruit' en dat gaat, tot nog toe, best aardig :-)
Mem van S (okt 2009), J en Z (juni 2011)


Sjoba

Berichten: 8330
Lid geworden op: 15 okt 2010 12:54
Hobbies: Natuur, koken, schrijven
Locatie: Utrecht

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Sjoba » 14 sep 2017 07:43

Wiesje schreef:Tot nu toe gebeurd hier erg weinig. En de rest sleept alleen maar meer t huis in [emoji33]
Ik ben weer alleen nog maar bezig met de basis in orde krijgen, zucht. De werkweek zit er weer op (voor mij) dus deze week nieuwe ronde en kansen.
Wederom in de planning:
- schoenen en jassen plek in de gang: zomer eruit, herfst erin
- 2 plekken waar tijdschriften op potten.
Wat doen jullie met tijdschriften? Op één of andere manier kan ik daar altijd maar moeilijk afscheid van nemen. Ik pak ook gerust nog een stapel tuinmagazines uit 2009 om nog eens door te bladeren voor inspiratie ofzo.... dat helpt niet.
Tijdschriften gooi ik na het lezen, of na een bepaalde tijd, weg. Die inspiratie ga je daar echt niet uithalen :) .
Wij hebben één plekje voor tijdschriften, een stapel van ongeveer 30 cm. Dat is inclusief de kranten die nog niet uit zijn. Een keer per week ofzo gooi ik weer wat weg. Als het op die plek niet meer past dan moet het ook weg.
Hecht je niet teveel waarde aan de tijdschriften? Het zijn, net als boeken, gewoon gebonden velletjes papier :)
Veel tijdschriften geven mij het gevoel dat ik nog wat 'moet' lezen en dat staat me tegen.
Daarnaast hebben tijdschriften de eigenschap ineens belangrijker te lijken als het een jaargang of flinke stapel betreft. Vl bijvoorbeeld gooit zonder moeite een los nummer weg, en een jaargang vindt hij moeilijk. Terwijl het alleen maar meer van hetzelfde is..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik draag jullie onder mijn hart, en daarna op mijn schouders!
Ctje 07/10, Kleine A 07/13 en baby I 01/18


Lindar76

Berichten: 38080
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:25
Hobbies: Nvt

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Lindar76 » 14 sep 2017 08:39

Ik heb mijn BOVA's nog wel (maar daar schreef ik aan mee) en naaitijdschriften met patronen. Dubbele BOVA's heb ik bij het CB afgegeven en verder bewaar ik teveel, maar dat teveel heb ik afgelopen maand uitgezocht en weggedaan.

Verder doet er niemand mee. Mijn middelste is een erge hoarder maar wil graag dat het nieuwe huis netter wordt. Aangezien het ook veel kleiner is, zal ze kritischer moeten zijn wat ze doet met haar spullen. Ze kan natuurlijk alles wat niet past bij ex zetten [lol] maar wie weet raakt ze geïnspireerd.

Plaats reactie