haar met enkel water wassen

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

eeyoor

Berichten: 7055
Lid geworden op: 17 jun 2011 14:14
Hobbies: lezen, wandelen, naaien

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door eeyoor » 27 sep 2016 18:57

Ik vond er een bij kruitvat

mama van smurf (2011) en turf (2014)
Ik ben soms wat kort door de bocht... Voel je dus niet beledigd, dat is nooit mijn bedoeling.
Mama van M. 01-02-2011 en P. 23-08-2014


Mama_D

Berichten: 664
Lid geworden op: 21 dec 2014 11:00
Hobbies: Hardlopen, dansen

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Mama_D » 27 sep 2016 19:08

suuske25 schreef:Fijne borstels om de talg te verdelen over je haar zijn borstels met echte haren. Borstel word dan ook echt vet (borstel regelmatig schoonmaken dus[SMILING FACE WITH SMILING EYES])

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Bedankt. Hoe maak je 'm schoon? Sorry, ben echt een leek op borstel-gebied... Iets dat ontvet, schoonmaakazijn ofzo?
Mama van D (nov 2012) en J (feb 2015)

Gebruikersavatar

LivadeBri

Berichten: 419
Lid geworden op: 19 mar 2016 10:01
Hobbies: Genieten en een goed gesprek
Locatie: Lunteren

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door LivadeBri » 27 sep 2016 19:28

Kijk es op louland.nl, daar ben ik goed geslaagd! Goede producten en onderbouwing...

Tapatalk
L (15-02-2015) & J (20-05-2018)
Wat je aandacht geeft groeit


suuske25

Berichten: 1251
Lid geworden op: 10 aug 2010 13:23
Hobbies: Lezen

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door suuske25 » 28 sep 2016 01:03

Schoonmaken doe ik met warm water en afwasmiddel of bakingsoda. Ik vul een grote beker met heet water en afwasmiddel of bakingsoda, paar uur laten weken, uitspoelen en klaar!

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Mama van DL ('09) en ZL ('11)

Gebruikersavatar

mirri

Berichten: 9269
Lid geworden op: 02 mar 2012 08:15
Hobbies: muziek, tekenen, lezen, gaming
Locatie: Limburg

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door mirri » 28 sep 2016 11:45

Als je bij de Duitse grens woont, krijg ze voor weinig geld bij de dm.

We worden niet bemind omdat we goed zijn.
We zijn goed omdat we bemind worden.


Sarah-lynn

Berichten: 410
Lid geworden op: 26 nov 2011 14:45
Hobbies: onze 4 kinderen

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Sarah-lynn » 28 sep 2016 15:38

Bij de kapper geweest. Omdat die schilfers toch steeds erger werden even gekeken met de microscoop. Ik heb enorm veel talg wat voor irritatie zorgt. Jeuk, rood soms open plekjes dus ik was er een beetje klaar mee. En dat alleen met water [neutral]
Op advies van hen toch maar weer met shampoo gewassen en inderdaad, alle klachten weer weg. Geeft zo'n dubbel gevoel. Wil zo graag shampoo loos maar mijn hoofdhuid reageerde toch enorm op talg en zweet. Vooral de warme dagen afgelopen weken waren vreselijk qua jeuk.
Verder beviel het ontzettend goed.

Gebruikersavatar

LivadeBri

Berichten: 419
Lid geworden op: 19 mar 2016 10:01
Hobbies: Genieten en een goed gesprek
Locatie: Lunteren

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door LivadeBri » 28 sep 2016 18:34

Vervelend dat je huid er zo heftig op reageert! Heb je het ook als je zo eenvoudig mogelijke shampoo gebruikt? (Natuur winkel of baking soda iets)
Ik merk het ook wel een beetje, de jeuk, zolang ik maar elke dag blijf kammen/borstelen (1-2x per dag) heb ik er geen last van.

Tapatalk
L (15-02-2015) & J (20-05-2018)
Wat je aandacht geeft groeit


Mama_D

Berichten: 664
Lid geworden op: 21 dec 2014 11:00
Hobbies: Hardlopen, dansen

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Mama_D » 28 sep 2016 19:43

Wanneer begint die jeuk dan? En heeft iedereen dat of is het per persoon verschillend? Ik heb nog nergens last van maar vraag me nu af wanneer dat dat komt...
Mama van D (nov 2012) en J (feb 2015)

Gebruikersavatar

eeyoor

Berichten: 7055
Lid geworden op: 17 jun 2011 14:14
Hobbies: lezen, wandelen, naaien

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door eeyoor » 28 sep 2016 20:58

Bij mij komt de jeuk ook door psoriasis.

mama van smurf (2011) en turf (2014)
Ik ben soms wat kort door de bocht... Voel je dus niet beledigd, dat is nooit mijn bedoeling.
Mama van M. 01-02-2011 en P. 23-08-2014


suuske25

Berichten: 1251
Lid geworden op: 10 aug 2010 13:23
Hobbies: Lezen

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door suuske25 » 29 sep 2016 11:30

Hier is de jeuk weg sinds ik geen shampoo meer gebruik (ruim 2 jr nu) Af en toe nog een klein beetje, maar bij lange na niet zo erg als vantevoren. Toen krabte ik vaak tot bloedens toe, nu nooit meer. Jeuk verdwijnt nu gewoon als ik met water was.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Mama van DL ('09) en ZL ('11)


Mama_D

Berichten: 664
Lid geworden op: 21 dec 2014 11:00
Hobbies: Hardlopen, dansen

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Mama_D » 29 sep 2016 22:10

Mama van D (nov 2012) en J (feb 2015)


Sarah-lynn

Berichten: 410
Lid geworden op: 26 nov 2011 14:45
Hobbies: onze 4 kinderen

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Sarah-lynn » 01 okt 2016 21:27

Bij mij jeukt het eigenlijk altijd. Maar ik heb ook jeuk op mijn benen, armen, rug als ik douche met water en mij niet insmeer met olie. Dus mijn huid is gewoon erg droog en gevoelig. En blijkbaar erg veel talg aanmaak op mijn hoofdhuid. Dat krijg ik niet goed verdeeld met mijn borstel.
Van baking soda wordt mijn haar erg dof dus dat gebruik ik niet meer.

Gebruikersavatar

Topic starter
Kaar

Berichten: 560
Lid geworden op: 11 jun 2010 12:04
Hobbies: mijn zoontje, de natuur, koken
Locatie: DB

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Kaar » 04 mei 2017 08:14

Goedemorgen allemaal,
ik wil als starter van dit topic jullie eens laten weten hoe het bij mij na 5 (!) jaar gaat. Ik draag mijn lange haar nu bijna altijd los, geen vet te zien of bijna niet (je wordt wat makkelijker na zo'n tijd), gebruik geen zeep of shampoo voor mijn haar en mijn kapster (die zelf ook no poo is) zegt dat mijn haar er heel gezond uitziet! Jeeeej, na 5 jaar mijn routine gevonden en die zal ik nu met jullie delen:

- Niet borstelen!! Alleen met de grove kam kammen. Je blijft talg stimuleren als je dat vet blijft verdelen, niet doen dus!
- Eens of een paar keer per week nat maken hoofdhuid masseren/wassen met vingertoppen en spoelen (ik doe dit in de wasbak) en laatste spoelbeurt met klein beetje appelazijn in een emmertje (lidl griekse yoghurt) aangevuld met warm water. Dit helpt bij mij tegen vet en roos en jeuk!
- Daarna laten drogen in een tshirt en na 5 a 10 minuten deze leave in conditioner erin shea moisture jamaican black castor oil. Sinds ik die gebruik is m'n haar steeds gezonder, het helpt ook bij te veel haaruitval. Dan doorkammen met de grove kam en dan niet meer tot je haar helemaal droog is. Laten drogen aan de lucht. Er komt dan een hele mooie krul in bij mij, zeker als ik die bij nat haar stimuleer met m'n handen in m;n haar knijpen als ik naar beneden hang.

!! [cheer]
Mama sinds oktober 2010 van ZM


Mama_D

Berichten: 664
Lid geworden op: 21 dec 2014 11:00
Hobbies: Hardlopen, dansen

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Mama_D » 04 mei 2017 10:23

Ha, da's toevallig, ik dacht vanmorgen onder de douche ook aan dit topic! Leuk om na vijf jaar een update te geven :-) De moed zinkt me trouwens wel in de schoenen als ik eraan denk dat het hier dan nog 4,5 jr zou duren om een routine te vinden ;-)
Ik zit nu op 1x per week wassen met haarzeep. Naspoelen met azijn heb ik de laatste paar keren niet meer gedaan (ik moet weer een fles azijn in de badkamer neerzetten). Na een dag of 6 niet wassen krijg ik jeuk. Is dat een kwestie van volhouden? Ook met azijn naspoelen geeft na een dag of zes jeuk. En dat trekt me dus elke week toch weer over de streep om te wassen... tips?
Mama van D (nov 2012) en J (feb 2015)

Gebruikersavatar

Topic starter
Kaar

Berichten: 560
Lid geworden op: 11 jun 2010 12:04
Hobbies: mijn zoontje, de natuur, koken
Locatie: DB

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Kaar » 04 mei 2017 12:14

Mama_D schreef:Ha, da's toevallig, ik dacht vanmorgen onder de douche ook aan dit topic! Leuk om na vijf jaar een update te geven :-) De moed zinkt me trouwens wel in de schoenen als ik eraan denk dat het hier dan nog 4,5 jr zou duren om een routine te vinden ;-)
Ik zit nu op 1x per week wassen met haarzeep. Naspoelen met azijn heb ik de laatste paar keren niet meer gedaan (ik moet weer een fles azijn in de badkamer neerzetten). Na een dag of 6 niet wassen krijg ik jeuk. Is dat een kwestie van volhouden? Ook met azijn naspoelen geeft na een dag of zes jeuk. En dat trekt me dus elke week toch weer over de streep om te wassen... tips?
Ha, ja, ergens tussendoor had ik me ook wel gemeld, maar nu is het echt succesvol gebleken bij mij. [cheesygrin] Een goede conditioner zonder troep is bij mij ook onontbeerlijk gebleken om het haar te voeden en gezond te houden. Bovendien is het lekkere luchtje ervan ook wel weer heerlijk.

Maar nu antwoord op je vraag, als ik jeuk krijg, dan spoel slash was ik het weer met de azijnspoeling (maar klein beetje nemen) die herstelt de ph waarde van de hoofdhuid, dus is wel erg belangrijk. Succes! (met shampoo krijg ik eerder jeuk)

Enne, jij hoeft er dan toch geen vijf jaar over te doen nu je dit weet? [wink] [wink]

En o ja, ik gebruik ook wat pure (harmonie) avocado olie in het haar als het te droog lijkt.
Mama sinds oktober 2010 van ZM

Plaats reactie