haar met enkel water wassen

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT


Bloem09

Berichten: 3201
Lid geworden op: 08 okt 2014 15:54
Hobbies: Nvt

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Bloem09 » 13 apr 2018 06:36

Suuz ik zat me inderdaad af te vragen hoe ik mijn haar nu in model krijg zonder stylingsproducten. Hmm dan misschien toch maar weer lang laten groeien.

Gebruikersavatar

LivadeBri

Berichten: 419
Lid geworden op: 19 mar 2016 10:01
Hobbies: Genieten en een goed gesprek
Locatie: Lunteren

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door LivadeBri » 13 apr 2018 07:52

Ik heb mijn dunne steile haar geaccepteerd zoals t is en laat t nu lang op 1 lengte waardoor ik er niets meer mee hoef en mn creativiteit af en toe kan laten gaan op soort kapsel (staart, vlecht, etc).
Ik was nu 1x in de week met een blok haarzeep en naspoeling met natuurazijn. Ik gebruik verder alleen een kam. Nu hoogzwanger, daarna borstvoeding en dan ooit weer eens zonder. En tegen die tijd ga ik zonder al die hormonen ook wel weer eens zonder shampoo proberen :-)
L (15-02-2015) & J (20-05-2018)
Wat je aandacht geeft groeit

Gebruikersavatar

femme80

Berichten: 6406
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:29
Hobbies: koken, bakken, lezen

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door femme80 » 13 apr 2018 08:10

Ik gebruik geen styling producten meer. Maar het is ook niet meer echt nodig. Waar ik vroeger na het wassen vreselijk pluis haar had wat ik echt in toom moest houden met stylingproducten is dat nu helemaal niet meer zo. Het zit eigenlijk gewoon goed. Na een dag of 5 wordt het wat vettig en spoel ik met water en dan is het weer oké. Ik heb geen heel kort haar dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. Maar mijn kapsel (één zijkant hek kort geschoren, de rest half lang met een vrij korte pony) houdt het prima 😊
mama van een bende wilde apen. 2009, 2012, 2015

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15924
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Geekess » 13 apr 2018 15:12

Hier idem dito. Stylingsproducten zijn niet meer nodig. Toen ik nog met shampoo waste, was mijn haar vaak ofwel droog/pluizig/krullerig/of juist onhandelbaar stijl. Nu (nou ja wanneer het weer gewend is aan shampooloos, en zodra ik naar de kapper ben geweest om het weer in vorm te laten knippen) zit het stevig in model, maar niet stijl zoals met gel of haarlak, maar luchtig.

Maar goed, op dit moment zit het voor geen meter, iets met dat het nog even aan het afkicken is van die stevige ontvetting en dat mijn model er volledig uitgegroeid is en ik nu dus met model "slonzig-onhandelbaar-vet-schouderlang-haar" zit :-D
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Gebruikersavatar

Littlemuf

Berichten: 162
Lid geworden op: 24 nov 2015 18:19
Hobbies: haha, ik ben een mama! slapen?

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Littlemuf » 25 apr 2018 15:54

vraagje. ik ben dus sind januari bezig, gaat goed. roos is nog een dinetje, maar ik kan ook aan mijn eten liggen dus probeer daar wat meer op te letten. Het is niet vet meer!!!! yippie! Heb vandaag een gesprek gehad waar ik redelijk goed voor de dag wilde komen en mijn haar werkte dus gewoon heel goed mee - fris, niet zwaar, steil (niet pluizig), viel goed, yay!!!
Maar goed, ik heb wat grijze haartjes. Al een jaar lang verf ik om een paar maanden met henna poeder, laatste keer was in december en moet nu toch echt nodig gebeuren. normaal zou ik mijn haar dan helemaal 'ontvetten' en dan henna prutje erop doen. Hoe doe ik dat ontvetten nu zonder 'poo? Enige tips of ervaring? Super bedankt dames, ben zo blij met dit groepje en dat ik hier altijd met vragen terecht kan!
A good question for people considering parenthood might be 'Have you ever put pants on a person who is running away'?

Gebruikersavatar

femme80

Berichten: 6406
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:29
Hobbies: koken, bakken, lezen

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door femme80 » 25 apr 2018 18:15

Dat is mij nog niet gelukt littlemuf. De keren dat ik het probeerde werd het heel vies plakkerig en dat kreeg ik dus niet uitgespoeld met water. Nu was ik het toch van te voren met shampoo (1x wassen, hoofd voorover en probeer alleen m'n haar in te zepen en niet m'n hoofdhuid. Ik gebruik meestal gewoon iets van weldadige shampoo ) maar ik ben inmiddels denk ik al 4 jaar zonder shampoo dus die ene keer wassen in de zoveel maanden heeft niet veel effect. Ja het zit 3 dagen beroerd maar niet dat ik iedere keer weer helemaal opnieuw moet beginnen. Maar geen idee of dat na een paar maanden ook al lukt.
mama van een bende wilde apen. 2009, 2012, 2015


Anke34

Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2018 16:10
Hobbies: Muziek, lezen, breien

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Anke34 » 25 apr 2018 19:12

Heb even wat berichten gelesen maar 60 paginas is mij teveel. Na alle huishoudelijke schoonmaakmiddelen te vervangen voor natuurlijke, zelfgemaakte alternatieven gaan nu ook de verzorgingsproducten eraan. Nu sinds een week shampoo en zeep vrij. Haar ziet er niet uit maar gelukkig hoef ik het huis nog niet veel uit! Lees hier graag mee :)
DL (02-01-2018)
Afbeelding

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15924
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Geekess » 25 apr 2018 20:04

@Littlemuf Gewoon niet :-) Verven zonder je haar te strippen is niet mogelijk. De verf, of dat nou henna is of iets anders, pakt dan niet goed, zeker niet in de eerste maanden van shampooloos leven.
Ik vind zelf mijn grijze haren (nog) geen probleem, ze zijn prachtig zilver, maar omdat ik mijn paarse/roze-rode haar erg miste, heb ik het laatst toch weer laten verven. Maar daarvoor moest het toch écht gewassen worden.

Ik zou dat in het begin van je proces (de eerste maanden) niet doen, dat verven. Maar na een jaar (arbitrair getal, enkel gebaseerd op wat voor míjn haar zou werken) herstelt je haar/huid sneller van zo'n ruwe stripbeurt. Ik gebruikte een random shampoo, niet persé bio-eko-fairtrade-verantwoord (heb eigenlijk geen idee, restje van paar jaar geleden, toen we luizen hadden), de kapper gebruikte zeker weten geen lieve zachte knuffelshampoo :-D

Voordeel van no poo is dat je verf veel langer goed blijft zitten :-) Je wast het er immers niet steeds agressief uit met zeep.
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Gebruikersavatar

Littlemuf

Berichten: 162
Lid geworden op: 24 nov 2015 18:19
Hobbies: haha, ik ben een mama! slapen?

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Littlemuf » 26 apr 2018 12:06

Daar heb je gelijk in Geekess, het blijft inderdaad veel langer zitten. mijn henna is er nog altijd een beetje te zien in de puntjes terwijl het voorheen na 2 maanden helemaal eruit zou zijn.
Ok goed, dus even een natuurlijk jaartje hehe, geen poo, geen verf, puur natuur :D
A good question for people considering parenthood might be 'Have you ever put pants on a person who is running away'?

Gebruikersavatar

Lilotje

Berichten: 1158
Lid geworden op: 16 sep 2013 21:08
Hobbies: koken, bakken, haken, lezen

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Lilotje » 26 apr 2018 12:14

Ik heb hele irritante kruinen op mijn hoofd. Heb al een paar keer shampoo-loos geprobeerd maar het mislukt telkens omdat die kruinen dan heel raar gaan doen en het ook echt pijn gaat doen. Is iemand hier bekend mee?
V (oktober 2013)
S (juli 2017)

Gebruikersavatar

Suuz

Berichten: 8084
Lid geworden op: 24 mei 2009 19:48
Hobbies: ;-)
Locatie: Friesland

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Suuz » 29 apr 2018 20:15

Suuz schreef:
08 apr 2018 09:37
Ik neem de roos voorlopig even voor lief.
Ik heb een nieuwe start gemaakt. Ik borstel mijn haar nu minimaal 1x per dag en dat lijkt wel verschil te maken. Het is nu wel vet, maar minder etg en gelijkmatiger. Misschien dat op deze manier (schone start na wassen met en ei en spoelen met azijn en nu dagelijks borstelen) mijn haar/ hoofdhuid leert minder vet aan te maken. Ik was het tussendoor nu met water en spoel het een enkele keer met azijn.
Aargh!!! Jeuk!!!
Het ging heel goed, maar nu is mijn haar vies, glanzend vet en heb ik naast last van schilvertjes ook last van verschrikkelijke jeuk. Het voelt branderig. Als ik het nu was (ook al is het met ei en azijn) dan moet ik weer opnieuw beginnen. Iemand tips?
We have the right to know all our options.

Stash: Didy Elipsen, CB Mistic Cloud, Neobullé Simon, Manduca en Bondolino.


Gebruikersavatar

Phlox

Berichten: 1663
Lid geworden op: 04 jun 2013 19:15
Hobbies: naar buiten, klussen, haken

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Phlox » 29 apr 2018 20:20

Water met een heeeel klein beetje azijn zou ik doen. En dat goed uitspoelen.

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15924
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Geekess » 30 apr 2018 12:49

Suuz schreef:
29 apr 2018 20:15
Suuz schreef:
08 apr 2018 09:37
Ik neem de roos voorlopig even voor lief.
Ik heb een nieuwe start gemaakt. Ik borstel mijn haar nu minimaal 1x per dag en dat lijkt wel verschil te maken. Het is nu wel vet, maar minder etg en gelijkmatiger. Misschien dat op deze manier (schone start na wassen met en ei en spoelen met azijn en nu dagelijks borstelen) mijn haar/ hoofdhuid leert minder vet aan te maken. Ik was het tussendoor nu met water en spoel het een enkele keer met azijn.
Aargh!!! Jeuk!!!
Het ging heel goed, maar nu is mijn haar vies, glanzend vet en heb ik naast last van schilvertjes ook last van verschrikkelijke jeuk. Het voelt branderig. Als ik het nu was (ook al is het met ei en azijn) dan moet ik weer opnieuw beginnen. Iemand tips?
Waar zit je nu in cyclus? ;-) (hoef je niet hie te antwoorden, maar is om even voor jezelf te kijken of dat de oorzaak kan zijn)
En verder idd wassen met water met een klein beetje natuurazijn (witte, paarse, groene, whatever, zolang het maar GEEN schoonmaakazijn is). Gebruiken alsof het shampoo is, dus beetje over je haar gieten, heel goed inmasseren, meer gieten, meer inmasseren, daarna zeer goed uitspoelen.
Als ik een azijnspoeling gebruik, voeg ik meestal wat rozenwater toe voor de geur ;-)
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Gebruikersavatar

Suuz

Berichten: 8084
Lid geworden op: 24 mei 2009 19:48
Hobbies: ;-)
Locatie: Friesland

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Suuz » 30 apr 2018 13:53

Is een bepaald moment in de cyclus berucht?
We have the right to know all our options.

Stash: Didy Elipsen, CB Mistic Cloud, Neobullé Simon, Manduca en Bondolino.


Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15924
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Geekess » 30 apr 2018 14:11

Ja vlak voor tot net na je menstruatie kan je haar heel vettig worden. Rond ovulatie soms juist wat droger.
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Plaats reactie