haar met enkel water wassen

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

bab

Berichten: 802
Lid geworden op: 30 jul 2013 17:15
Hobbies: bergsport, fietsen, koken
Locatie: 0318

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door bab » 09 aug 2018 16:29

Ik ga me even inlezen. Ben nu in ieder geval al bezig de tijd tussen de wasbeurten te rekken en was af en toe met Aleppo zeep ipv shampoo. Maar ik weet nog niet of ik het vol ga houden zo. Mijn haar gaat kriebelen en voelt vettig (ziet er niet zo uit). Het is wennen
mama van een zoon van september 2012, een dochter van augustus 2015 en een zoon van mei 2018

Gebruikersavatar

LivadeBri

Berichten: 419
Lid geworden op: 19 mar 2016 10:01
Hobbies: Genieten en een goed gesprek
Locatie: Lunteren

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door LivadeBri » 09 aug 2018 19:01

Ik geniet even van deze bv periode, want sinds de kleine man er is is mijn haar minder vet en is alleen even spoelen met water tijdens t douchen voldoende...

Hormonen kunnen dus ook flink meespelen.
L (15-02-2015) & J (20-05-2018)
Wat je aandacht geeft groeit

Gebruikersavatar

Pipolientje

Berichten: 2248
Lid geworden op: 25 aug 2008 22:42

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Pipolientje » 26 aug 2018 16:51

Ik ben er achter, het recept is kammen, véél kammen. :)
DL1 2008
DL2 2012
ZL 2016

Gebruikersavatar

Pipolientje

Berichten: 2248
Lid geworden op: 25 aug 2008 22:42

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Pipolientje » 21 feb 2019 11:25

Huh?! Ik heb opeens last van roos nu ik volgens mij een jaar (vrijwel) poo-loos door het leven ga. Ik heb daarvoor nooit last gehad van roos. Ik begrijp het niet zo goed. Wat kan ik er poo-loos aan doen? (meer kammen lijkt het alleen maar erger te maken)
DL1 2008
DL2 2012
ZL 2016

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Geekess » 21 feb 2019 13:04

Hormonale verandering, schimmeltje, ik zou aan die dingen denken.
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Gebruikersavatar

Pipolientje

Berichten: 2248
Lid geworden op: 25 aug 2008 22:42

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Pipolientje » 21 feb 2019 21:12

Dank! Het jeukt als een gek. Ik denk erover om het dan maar weer te gaan wassen. [dontknow]
DL1 2008
DL2 2012
ZL 2016

Gebruikersavatar

dieuw

Berichten: 3677
Lid geworden op: 30 jun 2010 21:48
Hobbies: maken, en verkopen;-)
Locatie: Arnhem •maker/verkoper•

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door dieuw » 21 feb 2019 21:20

Bij een schimmeltje zou met verdunde azijn spoelen kunnen helpen, als huisarts zoiets zou vermoeden schrijft die meestal iets als ketoconazolshampoo voor, wat meer een soort spoeling is, dus weet niet of je daar wel of juist niet je haar van tevoren echt met shampoo zou moeten wassen. Zoveel jeuk is wel echt vervelend
DL (6-2010) en ZL (7-2016)!
volg Studiodieuw opInstagram en Facebook, binnenkort gaat de website ook de lucht in!

Gebruikersavatar

hmje

Berichten: 594
Lid geworden op: 02 aug 2012 14:15
Hobbies: Schrijven, wandelen, handwerke
Locatie: Nijmegen

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door hmje » 18 jul 2020 02:05

Ik was mijn haar al ongeveer anderhalf jaar enkel mrt water en dit bevalt enorm. Ik had mijn haar kort en ben het nu aan het laten groeien. Maar ik merk nu ook dat mijn haar ontzettend eigenwijs is geworden. Vroeger hing het gewassen langs mijn hoofd, maar nu volgt het zijn eigen plan. Ik wist niet dat ik zoveel kruinen had ook. Is,Dit herkenbaar? Hoe gaan anderen ermee om?

Gebruikersavatar

annzie

Berichten: 5475
Lid geworden op: 15 dec 2015 21:46
Hobbies: Creeëren.

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door annzie » 19 jul 2020 10:34

In die 3 maanden dat ik shampoo-loos door het leven ging, gedroeg mijn haar zich ook totaal anders dan ik gewend was. Het hing toen gewoon júist slap langs mn hoofd naar beneden en ik kon er hélemaal niks mee. Ja, een paardenstaart maar das saai en daar krijg ik hoofdpijn van. En t zag er niet uit. Dus ja, wel herkenbaar voor een deel.

Al had ik sowieso t gevoel dat mijn haar na 3 maanden nog steeds niet uit de vette fase was. En na 3 maanden hield ik het voor gezien want ik voelde me constant vies en slonzig. Dus ehm, mijn ervaring is misschien niet helemaal representatief.
Kleine spruit Luuk, februari 2020 :)

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Luna » 19 jul 2020 11:15

Ik heb het ook wel eens geprobeerd en het beviel mij erg slecht 🙈 maar mijn dl1 gebruikt ook zelden shampoo en zij heeft prachtig haar wat werkelijk altijd goed zit. Maar zij heeft heel haar leven eigenlijk nog bijna nooit shampoo in haar haar gehad, dat scheelt misschien ook. Ook dl2 en dl3 gebruiken zelden shampoo, maar zij hebben nog korter haar. Het haar van dl1 is heel lang.
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Gebruikersavatar

AnnaMaria22

Berichten: 3821
Lid geworden op: 03 mei 2012 10:40
Hobbies: Te veel om op te noemen

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door AnnaMaria22 » 19 jul 2020 16:39

Ik was mijn haar nog maar 1 keer per week met een shampoo bar. Dat is vooral om de rooklucht uit mijn haar te wassen als ik bij een bepaald iemand ben geweest. Als ik daar over een paar weken niet meer naar toe hoef ga ik het ook proberen.
Mijn dochters wassen ook meestal hun haar gewoon met water, hebben wel moeite met klitten/ borstelen af en toe..
J 2/2012 en V 7/2015

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door Malmana » 19 jul 2020 19:33

Ik was mijn haar 1x per week met een blok. Ik heb kort haar.

Mijn haar is stugger geworden, trekt inderdaad meer een eigen plan. Wel kan ik met föhnen invloed uitoefenen.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Gebruikersavatar

dieuw

Berichten: 3677
Lid geworden op: 30 jun 2010 21:48
Hobbies: maken, en verkopen;-)
Locatie: Arnhem •maker/verkoper•

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door dieuw » 19 jul 2020 20:26

Hier stijl, glad en vet haar en zonder shampoo, na een half jaar, was het nog steeds vet en naar beneden hangend, dus ook weer gestopt, het bracht me niets. Nu simpele olijfzeep, om de dag, dat maakt het lekker stug en dat moet ik juist hebben
DL (6-2010) en ZL (7-2016)!
volg Studiodieuw opInstagram en Facebook, binnenkort gaat de website ook de lucht in!

Gebruikersavatar

LivadeBri

Berichten: 419
Lid geworden op: 19 mar 2016 10:01
Hobbies: Genieten en een goed gesprek
Locatie: Lunteren

Re: haar met enkel water wassen

Ongelezen bericht door LivadeBri » 20 jul 2020 10:27

Ik was het inmiddels al een paar jaar 1x in de 1-2 weken met een blok haarzeep & azijn spoeling. Ik heb lang stijl haar, tot ver over mijn schouders. Het bevalt mij heel goed! Als ik te lang niet meer shampoo was wordt het vettig. Graag zou ik helemaal alleen met water willen, mijn mijn hormonen liggen nog overhoop door bv en en menstruatie, dus zolang ik nog bv geef blijf ik t zo doen. Daarna wil ik wel eens helemaal zonder proberen.

Dl en zl gebruik ik nooit shampoo voor. Beide ook fijn en stijl haar, wel lekker veel. Dl lang, tot over haar schouders en zl kort geknipt (die niet tondeuse kort). Bij beide is het haar zacht, schoon en glanst het mooi! Zl heeft ook heel veel kruinen, maar t blijft verder aardig in model.
Dl zweet veel en snel, ik zet haar tussen de 2-4x per week onder de douche. In de zomer soms iedere dag kort.

Tot zover mijn ervaringen. Niet echt tips dus. Misschien als je haar nog iets langer wordt dat het dan weer zwaarder wordt en de boel in model houdt?
L (15-02-2015) & J (20-05-2018)
Wat je aandacht geeft groeit

Plaats reactie