optimaal gebruik maken van de vorst.

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT


Oum Haroun

Berichten: 26
Lid geworden op: 23 okt 2012 21:53
Hobbies: Lezen, studeren, reizen, ..

Re: optimaal gebruik maken van de vorst.

Ongelezen bericht door Oum Haroun » 16 jan 2013 12:41

Ik heb gisteren onze diepvries helemaal leeg gehaald en een beurt gegeven. Maar ook hier zonder verwarming in ons huisje ging het helemaal niet zo makkelijk. Maar ik ben tevreden, al bij al ging het nog goed. Sneeuw is er niet en met 10 graden kunnen we ook niet van vorst spreken dus andere dingetjes zijn niet voor nu.
Mama van M. (10_2013)


ISO :
Girasol Romantique 4,6

Gebruikersavatar

Maryam

Berichten: 1562
Lid geworden op: 10 dec 2010 12:32
Hobbies: forummen, breien, schilderen

Re: optimaal gebruik maken van de vorst.

Ongelezen bericht door Maryam » 16 jan 2013 13:35

Ik heb heerlijke wollen dekens gekregen van mijn ouders. Komen bij een oudtante vandaan en ze roken nogal muf (ze zien er wel goed uit hoor) die liggen nu dus lekker in de sneeuw! Ben benieuwd hoe het uitpakt! morgen misschien ons tapijt er even in leggen...
Dl 1 februari 2011
Dl 2 januari 2015


Stash(je): Hopp GOA rinsling, Girasol Amitola 6, Wompat revontuli, Jade Candy 6, Nati Butterflies Purple/white 6, Ellevill Alba 6, Didy Skanderborg Fische 6

Gebruikersavatar

Avalynn

Berichten: 3488
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:24
Hobbies: Natuur, plezier, creatief.
Locatie: Verkoper overige

Re: optimaal gebruik maken van de vorst.

Ongelezen bericht door Avalynn » 16 jan 2013 13:49

Ah goed idee, we gaan ook de dekens buiten hangen.
Spelen met fantasie en een vleugje magie: http://www.uilenelf.nl
De webwinkel die de magie van het spelen stimuleert.

Grimm's, Ostheimer, Maxomorra, Lyra, Lemniscaat, Cosilana, Christofoor, Story Cubes, Stockmar, Crayon Rocks, Sarah's silks en veel meer.


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: optimaal gebruik maken van de vorst.

Ongelezen bericht door mamaMarije » 16 jan 2013 14:33

hier is morgen de vriezer aan de beurt.
Geen sneeuw, maar vorst genoeg.
Dus krat met spullen in de tuin en even alle bakken lekker uitsoppen etc etc.

En heb nu lege flessen gevuld met water in de tuin gezet.... die kunnen als ze bevroren zijn in de koelkast ter energiebesparing.
Die las ik hier vorig jaar geloof ik... maar eh... dan kan neem ik aan de knop in de koelkast een standje minder hard?

Gebruikersavatar

Antje1973

Berichten: 2427
Lid geworden op: 14 dec 2010 12:59
Hobbies: Actievoeren
tag: Tiet Zat
Locatie: Amsterdam

Re: optimaal gebruik maken van de vorst.

Ongelezen bericht door Antje1973 » 16 jan 2013 14:50

mamaMarije schreef:En heb nu lege flessen gevuld met water in de tuin gezet.... die kunnen als ze bevroren zijn in de koelkast ter energiebesparing.
Die las ik hier vorig jaar geloof ik... maar eh... dan kan neem ik aan de knop in de koelkast een standje minder hard?
Nee de koelkast slaat alleen minder vaak aan met die flessen erin. Als je de knop lager zet wordt de temperatuur in de koelkast hoger.
Anne, producent van F lip (2006), E milia (2011), TIET ZAT (2011) en Kohnlezingen (2013)


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: optimaal gebruik maken van de vorst.

Ongelezen bericht door mamaMarije » 16 jan 2013 14:51

Antje1973 schreef:
mamaMarije schreef:En heb nu lege flessen gevuld met water in de tuin gezet.... die kunnen als ze bevroren zijn in de koelkast ter energiebesparing.
Die las ik hier vorig jaar geloof ik... maar eh... dan kan neem ik aan de knop in de koelkast een standje minder hard?
Nee de koelkast slaat alleen minder vaak aan met die flessen erin. Als je de knop lager zet wordt de temperatuur in de koelkast hoger.
oké dank [thumbright]


Elise

Berichten: 1273
Lid geworden op: 28 jul 2012 21:55
Hobbies: *

Re: optimaal gebruik maken van de vorst.

Ongelezen bericht door Elise » 16 jan 2013 21:35

ik heb ook het dekbed lekker buiten gehangen, wist ik niet van huisstofmijt maar klinkt logisch. Ik ben nu al aan het kijken wat er morgen naar buiten kan.
Dl1 2012, Dl2 2014, Zl1 2016, Zl2 2018

Gebruikersavatar

mammietobe

Berichten: 1721
Lid geworden op: 06 jul 2012 20:18
Hobbies: Onze kindjes...

Re: optimaal gebruik maken van de vorst.

Ongelezen bericht door mammietobe » 17 jan 2013 16:47

Vandaag de vriezer gedaan morgen het beddengoed maar is even naar buiten... Heerlijk!!!
Echt ideaal mijn lade met bv is lekker bevroren gebleven zo in de buiten lucht en staat nu weer in de vriezer! [applaus]
Gewoon geen ster in taal, maar ik leer graag ;-)
ZL 7-2012-DL 5-2014ZL 5-17 [drink]
I carry your heart with me i carry it in my heart

Gebruikersavatar

Devia

Berichten: 2895
Lid geworden op: 14 feb 2012 23:54
Hobbies: van alles

Re: optimaal gebruik maken van de vorst.

Ongelezen bericht door Devia » 17 jan 2013 20:10

Ik heb nu hier de vriezer ook opengegooid en de lades buitegezet. Maareh. Gaan er nu geen beesten in om ons eten op te eten?

Ik bladwijzer hem gelijk even. Anders vergeet ik morgen weer om de lades terug erin te zetten [whistle]
DL1'11 DL2'15


Silke1987

Berichten: 48
Lid geworden op: 19 dec 2012 20:24
Hobbies: lezen - moederen
Locatie: Utrecht

Re: optimaal gebruik maken van de vorst.

Ongelezen bericht door Silke1987 » 18 jan 2013 12:34

Meiden weet je wat super gewerkt heeft dankzij deze tip? Mijn luieremmer stinkt niet meer!
Heerlijk!
Ik heb hem in de sneeuw gezet, sneeuw erin gedaan en het deksel onder de sneeuw geplant.
Dat een nachtje laten staan en hij staat nu weer - droog en al - binnen.
Echt, ik heb m'n neus er diep in gestoken en ik rook niets!

Even voor de duidelijkheid: ik heb niet zo'n speciale, maar een gewone luieremmer van de p. renatal van 10 euro.

Gebruikersavatar

Femtaine

Berichten: 5698
Lid geworden op: 26 apr 2012 13:23
Hobbies: ladila

Re: optimaal gebruik maken van de vorst.

Ongelezen bericht door Femtaine » 18 jan 2013 12:51

Dat is een goeie, dat ga ik ook doen! Maar de luiers-met-vlekken die ik twee dagen geleden in de sneeuw hebben gelegd zijn er niet echt witter op geworden helaas. Ik heb ze grotendeels met de vieze kant naar beneden gelegd, maar ook een poosje andersom voor het geval dat ik het verkeerd had begrepen...


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: optimaal gebruik maken van de vorst.

Ongelezen bericht door mamaMarije » 18 jan 2013 13:08

hier vriest het eigenlijk helemaal niet zo hard de afgelopen 2 dagen.... flessen voor in de koelkast worden amper hard... en de ijsbaan is hier vandaag ook dicht ivm slechte conditie door teveel schaatsers en te weinig vorst [neutral]

Gebruikersavatar

Antje1973

Berichten: 2427
Lid geworden op: 14 dec 2010 12:59
Hobbies: Actievoeren
tag: Tiet Zat
Locatie: Amsterdam

Re: optimaal gebruik maken van de vorst.

Ongelezen bericht door Antje1973 » 18 jan 2013 13:41

Femtaine schreef:Ik heb ze grotendeels met de vieze kant naar beneden gelegd, maar ook een poosje andersom voor het geval dat ik het verkeerd had begrepen...
Ja dat vroeg ik me ook nog af. Ik heb onze tapijten ondersteboven gelegd, maar is dat eigenlijk wel de bedoeling?
Anne, producent van F lip (2006), E milia (2011), TIET ZAT (2011) en Kohnlezingen (2013)

Gebruikersavatar

AnneS

Berichten: 644
Lid geworden op: 08 aug 2010 11:30
Hobbies: Wandelen
Locatie: 010

Re: optimaal gebruik maken van de vorst.

Ongelezen bericht door AnneS » 18 jan 2013 20:38

Bovenkant (vieze kant) naar beneden. ;)
Nu het bijna overal wat minder koud is zou ik ze laten liggen, maar als het echt koud is kan je ze gerust uitkloppen en wat slepen in de sneeuw.
Dinsdag/woensdag met vachten gedaan, erg goed effect en gewoon droog daarna.
DS jun 2010

Een kind is niet maakbaar, wel breekbaar.

Gebruikersavatar

Femtaine

Berichten: 5698
Lid geworden op: 26 apr 2012 13:23
Hobbies: ladila

Re: optimaal gebruik maken van de vorst.

Ongelezen bericht door Femtaine » 18 jan 2013 21:01

Ons vachtje is nog helemaal maagdelijk schoon, eigenlijk alleen in het begin in de kinderwagen gebruikt. Maar juist daarom nu inspiratie uit dit draadje gehaald met al die mensen die hun vachtjes schoonmaken, en eens op het forum gezocht wat mensen er zoal nog meer mee doen. En nu ligt zl heeeerlijk in zijn ledikantje op zijn schapie. Dat we dat niet eerder hadden bedacht!

Oh en Anne, nog dank voor de info, dan had ik het toch goed gedaan!

Plaats reactie