samenhuizen/ co-housing

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

Topic starter
Olijfje

Berichten: 1866
Lid geworden op: 04 sep 2008 11:09
Locatie: Belgie

Re: samenhuizen/ co-housing

Ongelezen bericht door Olijfje » 22 jul 2011 22:57

Gin schreef:@Olijfje: weet je al wat je gaat doen?
Neen [smile]
We hadden een opstartende groep op het oog in de staat waar we nu wonen, maar daar schijnt niet echt iets te bewegen. Ze hebben ook niet gereageerd om mijn mailtje (heb ook nog geen tweede mail gestuurd). Op dit ogenblik wonen we super graag waar we nu wonen. Niet per se qua huis, maar wel qua omgeving. Leuke buurt, leuke school, ... We willen dus nog niet meteen weg uit deze stad.

Het alternatief op een andere locatie moet écht goed zijn (en niet alleen écht goed voor mij, maar ook voor de rest van het gezin). Op dit ogenblik hou ik mijn ogen er oren open voor al hetgeen bestaat, de verschillende vormen, de bestaande initiatieven, ... En wie weet, binnenkort, over een paar jaar, als we op pensioen zijn [lol] , ... dat het er toch van komt. Maar ik vind het in ieder geval super interessant om jullie verhalen te lezen. Bedankt daarvoor.


Jannie

Berichten: 4724
Lid geworden op: 25 jan 2008 08:56
Hobbies: Dragen

Re: samenhuizen/ co-housing

Ongelezen bericht door Jannie » 20 aug 2011 10:46

In Driebergen is een startend project gaande. Klinkt heel goed:
http://www.cbwh.nl/Projecten.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;


mereltje85

Berichten: 1688
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:32
Hobbies: koken, lezen

Re: samenhuizen/ co-housing

Ongelezen bericht door mereltje85 » 05 mar 2012 21:33

Is het eigenlijk standaard dat wwoongroepen etc bestaan uit mensen met dezelfde ideologie? Of zijn er ook groepen waar dat erg verschilt? En hoe belangrijk is naar jullie ervaring het al of njiet delen van dezelfde ideologie/instelling of evt geloof?
Mama van E2009 en M2011 en B2014


Sjoba

Berichten: 8330
Lid geworden op: 15 okt 2010 12:54
Hobbies: Natuur, koken, schrijven
Locatie: Utrecht

Re: samenhuizen/ co-housing

Ongelezen bericht door Sjoba » 05 mar 2012 21:45

Een vriending van mij is nog op zoek naar nieuwe bewoners voor haar kleine woongroep (3 stellen). Je mag me een PM sturen als je wilt, ze wonen in D. H aag.

Wat mij wel opviel in haar verhalen, wat natuurlijk niet overal zo hoeft te zijn, is dat je huisgenoten zich soms met de opvoeding bemoeien. Dat lijkt me een heel lastige en precaire grens.
Ik draag jullie onder mijn hart, en daarna op mijn schouders!
Ctje 07/10, Kleine A 07/13 en baby I 01/18


Jannie

Berichten: 4724
Lid geworden op: 25 jan 2008 08:56
Hobbies: Dragen

Re: samenhuizen/ co-housing

Ongelezen bericht door Jannie » 05 mar 2012 21:49

mereltje85 schreef:Is het eigenlijk standaard dat wwoongroepen etc bestaan uit mensen met dezelfde ideologie? Of zijn er ook groepen waar dat erg verschilt? En hoe belangrijk is naar jullie ervaring het al of njiet delen van dezelfde ideologie/instelling of evt geloof?
Bij ons is dat niet zo. Het verschilt dus. Van mij zou het meer mogen.


mereltje85

Berichten: 1688
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:32
Hobbies: koken, lezen

Re: samenhuizen/ co-housing

Ongelezen bericht door mereltje85 » 05 mar 2012 22:39

Jannie schreef:
mereltje85 schreef:Is het eigenlijk standaard dat wwoongroepen etc bestaan uit mensen met dezelfde ideologie? Of zijn er ook groepen waar dat erg verschilt? En hoe belangrijk is naar jullie ervaring het al of njiet delen van dezelfde ideologie/instelling of evt geloof?
Bij ons is dat niet zo. Het verschilt dus. Van mij zou het meer mogen.
Meer hetzelfde bedoel je? Dat lijkt mij ergens ook het meest makkelijk, dan staan de neuzen toch meer dezelfde kant op dan wanneer iedereen wat anders wil. Ik zag bijv de site van de hobbitstee, dat is wel echt gelinkt aan een bepaalde ideologie ofzo (die niet bij ons zou passen denk ik).
Mama van E2009 en M2011 en B2014


Jannie

Berichten: 4724
Lid geworden op: 25 jan 2008 08:56
Hobbies: Dragen

Re: samenhuizen/ co-housing

Ongelezen bericht door Jannie » 06 mar 2012 10:33

Ik zou het idd fijn vinden wanneer hier meer mensen wonen met dezelfde ideologie. Hoewel ik me besef dat dat ook grote nadelen heeft. Maar onze groep is heel ruim wat dat betreft, dus een beetje meer is niet direct sekte-achtig ;).

Op 19 mei is er weer landelijk open dag bij centraal wonen projecten. Dus iedereen die het interessant vindt: zet het in je agenda en kom bij mij langs [cheesygrin] . Of bij andere projecten die mee doen natuurlijk ;).


mamanik

Berichten: 4085
Lid geworden op: 14 feb 2008 11:24
Hobbies: Zelfbenoemde duizendpoot
Locatie: Den Haag

Re: samenhuizen/ co-housing

Ongelezen bericht door mamanik » 06 mar 2012 10:52

Jannie schreef:Ik zou het idd fijn vinden wanneer hier meer mensen wonen met dezelfde ideologie. Hoewel ik me besef dat dat ook grote nadelen heeft. Maar onze groep is heel ruim wat dat betreft, dus een beetje meer is niet direct sekte-achtig ;).

Op 19 mei is er weer landelijk open dag bij centraal wonen projecten. Dus iedereen die het interessant vindt: zet het in je agenda en kom bij mij langs [cheesygrin] . Of bij andere projecten die mee doen natuurlijk ;).
WSS; gelukkig wonen hier al een aantal mensen met wie we aardig op een lijn zitten; heerlijk is dat!

Ik vraag me af of wij daar ook aan meedoen; eens uitzoeken (we zijn geen CW). Bij ons is er iig wel om de maand een spreekuur waarbij je langs kunt komen om te kijken.


mamanik

Berichten: 4085
Lid geworden op: 14 feb 2008 11:24
Hobbies: Zelfbenoemde duizendpoot
Locatie: Den Haag

Re: samenhuizen/ co-housing

Ongelezen bericht door mamanik » 06 mar 2012 10:53

Sjoba schreef:Een vriending van mij is nog op zoek naar nieuwe bewoners voor haar kleine woongroep (3 stellen). Je mag me een PM sturen als je wilt, ze wonen in D. H aag.
Ook een stel of niet per se? Kinderen of juist niet?
(ik ken een leuk iemand die iets dergelijks zoekt in DH [wink] )


Jannie

Berichten: 4724
Lid geworden op: 25 jan 2008 08:56
Hobbies: Dragen

Re: samenhuizen/ co-housing

Ongelezen bericht door Jannie » 06 mar 2012 11:11

Je kan altijd gewoon zelf een open dag organiseren.
Je kan de LVCW vragen of ze jullie open dag opnemen op hun site. Nee heb je, ja kun je krijgen.


Sjoba

Berichten: 8330
Lid geworden op: 15 okt 2010 12:54
Hobbies: Natuur, koken, schrijven
Locatie: Utrecht

Re: samenhuizen/ co-housing

Ongelezen bericht door Sjoba » 06 mar 2012 13:02

mamanik schreef:
Sjoba schreef:Een vriending van mij is nog op zoek naar nieuwe bewoners voor haar kleine woongroep (3 stellen). Je mag me een PM sturen als je wilt, ze wonen in D. H aag.
Ook een stel of niet per se? Kinderen of juist niet?
(ik ken een leuk iemand die iets dergelijks zoekt in DH [wink] )
Ze hebben een woongroep met drie stellen waarvan er nu twee stellen noodgedwongen vertrekken (emigratie, verbroken relatie). Het ene stel (dat vertrekt) heeft twee kinderen, dus dat is daar prima te doen :)
Ik draag jullie onder mijn hart, en daarna op mijn schouders!
Ctje 07/10, Kleine A 07/13 en baby I 01/18

Gebruikersavatar

Avalynn

Berichten: 3488
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:24
Hobbies: Natuur, plezier, creatief.
Locatie: Verkoper overige

Re: samenhuizen/ co-housing

Ongelezen bericht door Avalynn » 17 aug 2012 16:36

Leuk, ik wil ook centraal gaan wonen. Druk aan het nadenken en browsen over de mogelijkheden. :)
Spelen met fantasie en een vleugje magie: http://www.uilenelf.nl
De webwinkel die de magie van het spelen stimuleert.

Grimm's, Ostheimer, Maxomorra, Lyra, Lemniscaat, Cosilana, Christofoor, Story Cubes, Stockmar, Crayon Rocks, Sarah's silks en veel meer.

Gebruikersavatar

Groeneweg

Berichten: 235
Lid geworden op: 20 aug 2009 23:44

Re: samenhuizen/ co-housing

Ongelezen bericht door Groeneweg » 19 aug 2012 08:50

Ja wat leuk dat hier ook een draadje over is. Ben er de laatste tijd zoveel over na aan het denken!
Weet iemand hier iets meer over de mogelijkheid om met meerdere personen een groot pand te kopen?
Ga even alle sites bekijken die hier voorbijgekomen zijn.
zoon mei 2009 en dochter januari 2012


Jannie

Berichten: 4724
Lid geworden op: 25 jan 2008 08:56
Hobbies: Dragen

Re: samenhuizen/ co-housing

Ongelezen bericht door Jannie » 19 aug 2012 09:20

http://www.woongroep.net/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar

Feronia

Berichten: 2268
Lid geworden op: 17 sep 2011 14:20
Hobbies: Gezin incl (huis)dieren
Locatie: Roosendaal

Re: samenhuizen/ co-housing

Ongelezen bericht door Feronia » 22 aug 2012 11:23

Even een 'stipje' vanwege interessant enzo... [smile]
Mama van Floris 27-08-2011, Hidde 30-09-2013 en Karlijn 07-08-2019 ღ

Plaats reactie