Kippen houden

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

annaboa

Berichten: 1211
Lid geworden op: 26 mei 2009 16:52
Hobbies: veel
Locatie: regio 010

Re: Kippen houden

Ongelezen bericht door annaboa » 11 jun 2017 22:10

Wat leuk, jullie hebben allemaal de plek voor kippen. Wat zou ik dat ook graag willen zeg. Maar dat gaat vrees ik niet lukken op de volkstuin. En ik heb nog wel zo veel zevenblad voor ze.
Misschien moet ik ze eens lenen gewoon wat loge's voor in de vakantie. [think] ;-)
Mama van de allerliefste meisjes Y 03-2009 en L 01-2011

Gebruikersavatar

Okaasan

Berichten: 1886
Lid geworden op: 04 dec 2014 12:20
Hobbies: Tuinieren

Re: Kippen houden

Ongelezen bericht door Okaasan » 11 jun 2017 22:35

Onze kippen zijn niet dol op zevenblad helaas. Hier ook een hele voortuin vol.
zoon mrt '15 en zoon mei '17

Gebruikersavatar

annaboa

Berichten: 1211
Lid geworden op: 26 mei 2009 16:52
Hobbies: veel
Locatie: regio 010

Re: Kippen houden

Ongelezen bericht door annaboa » 12 jun 2017 20:51

geen garantie voor het zevenblad dus [lol] Maar ooit later lijkt het me heel leuk om kippen te hebben.
Mama van de allerliefste meisjes Y 03-2009 en L 01-2011

Gebruikersavatar

Klein Meisje

Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 aug 2016 22:50
Hobbies: Lezen

Re: Kippen houden

Ongelezen bericht door Klein Meisje » 13 jun 2017 10:01

We hebben nu twee hennen en haan. Het oudere zevenblad laten ze vrolijk staan. Jonge plantjes, voordat ik zie wat het is, eten ze wel graag. Misschien zouden ze preventief werken.
Maar zevenblad kan je zelf ook eten.
Wij kregen veel verschillende dingen te horen welk gft ze wel of niet mogen. Aardappel schijnt snel teveel te zijn, de spruiten zijn sowieso slecht, en eierschalen mogen ook niet, volgens de een, en de ander vind het weer geen probleem.

Gebruikersavatar

Rosalinde

Berichten: 3610
Lid geworden op: 11 nov 2013 11:16
Hobbies: Bakken en breien

Re: Kippen houden

Ongelezen bericht door Rosalinde » 13 jun 2017 12:05

Onze laatste twee kippen zijn vlak voor en tijdens onze vakantie gestorven :( Het is nu zo stil in het kippenhok en de tuin. Komend weekend willen we nieuwe kipjes zoeken. We twijfelen nog tussen hennen tegen te leg aan of echt nog kuikentjes. Het eerste is praktischer, maar het tweede veel schattiger. ZL wil dolgraag ook een haan, maar vanwege de buren en zijn teleurstelling dat we dan niet elke keer kuikens krijgen doen we dat maar niet.
Ontzettend dankbaar: A 2014 B 2016 en C 2021


Pickle

Berichten: 9391
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:48
Hobbies: :)

Re: Kippen houden

Ongelezen bericht door Pickle » 13 jun 2017 12:33

Ik wil ook zo graag kippen, maar ml ziet er ontzettend tegenop om alles schoon te maken telkens. Aangezien hij degene is die schoonmaakt, houdt het dan toch echt op.

Gebruikersavatar

Sara11

Berichten: 5792
Lid geworden op: 01 nov 2013 20:59
Hobbies: wandelen, creatief, lezen

Re: Kippen houden

Ongelezen bericht door Sara11 » 13 jun 2017 16:16

Zoveel werk is een kippenhok schoonmaken niet hoor!

Wb eierschalen: ik heb altijd geleerd dat ze die mogen, maar dan wel helemaal fijngemaakt. Als ze leren dat ze hele eierschalen kunnen eten, kunnen ze de gelegde eieren kapot pikken. Het kalk uit de schil is weer een goede basis voor het nieuwe eitje.

Gebruikersavatar

Ikke_w

Berichten: 9769
Lid geworden op: 18 jan 2013 09:17
Hobbies: Honden(training), wandelen
Contacteer:

Kippen houden

Ongelezen bericht door Ikke_w » 26 jun 2017 14:41

Plannen voor het kippenhok staan op papier.. Een deel van het fietsenschuurtje wordt binnenhok, daaraan maken we een ren... En als wij thuis zijn modern ze los in de tuin... Maar ik denk dat het hok bouwen herfstwerk wordt en dan volgend voorjaar kippen er in

Afbeelding
Vanaf de "deurpost" naar het voorwiel van de blauwe fiets wordt dus het binnenhok

Afbeelding
Tot aan de meest rechtse witte paal en dan over de breedte van het schuurtje (bij de boom dus) wordt de ren


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mamma van dl1 (augustus 2013), dl2 (september 2015) en zl1 (mei 2018), zl2 (maart 2022)

Gebruikersavatar

yellk

Berichten: 565
Lid geworden op: 18 apr 2013 22:21
Hobbies: een beetje van alles
Locatie: Omgeving Drachten

Re: Kippen houden

Ongelezen bericht door yellk » 27 jul 2017 17:19

Voor wie nog zoekt naar planten voor in het kippenhok die niet op worden gegeten: solidago! Ze woekeren enorm in mijn tuin en dacht dat de kippen wat leuks te doen zouden hebben als ik ze daar zou planten. Maar ze blijven ervan af en gaan zelfs bloeien! Ziet er best leuk uit :D

Afbeelding
Famke J u l i a , 24-12-2012
Jonkje L e v i , 25-06-2015


Snokkie

Berichten: 316
Lid geworden op: 25 feb 2015 21:42
Hobbies: wandelen, films kijken

Re: Kippen houden

Ongelezen bericht door Snokkie » 27 jul 2017 22:17

Ziet er vrolijk uit ja!

Hier twee nieuwe bewoners! Mijn kippen waren al zeker 6 weken broeds, en de dag voordat ik kuikens kreeg besloten ze van het nest te komen [emoji23]

Dus nu twee kuikens onder de lamp in huis. Jet en Claartje, zijdehoender krieltjes. Dit worden dan wel heeel tamme kipjes!

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gebruikersavatar

hadewich1979

Berichten: 13828
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:28
Hobbies: --
tag: Speedy gonzales Mod
Locatie: **gecertificeerd draagdoekconsulent regio Groningen, draagdoekverkoper**

Re: Kippen houden

Ongelezen bericht door hadewich1979 » 28 jul 2017 08:23

Wat leuk Snokkie!
www.draagconsulentnoord.nl
Trainer van draagconsulenten voor Zorgdragen Opleidingen
DL 01-2009 & ZL 10-2012

Gebruikersavatar

Rosalinde

Berichten: 3610
Lid geworden op: 11 nov 2013 11:16
Hobbies: Bakken en breien

Re: Kippen houden

Ongelezen bericht door Rosalinde » 31 jul 2017 11:25

Wat een dotjes! Wij hebben sinds afgelopen weekend weer kipjes: 3 Cochin krieltjes. Zulke schattige beestjes :) We konden er ook zo een haantje bij krijgen en ik heb wel wat getwijfeld, maar in een woonwijk in een rijtjeshuis kunnen we dat niet maken. Erg jammer, want ik vind tamme hanen zo leuk en dan zouden we een keer kuikens kunnen krijgen (de kippen zijn raszuiver en komen van een liefhebber/kenner).
Ontzettend dankbaar: A 2014 B 2016 en C 2021

Gebruikersavatar

Essie

Berichten: 9263
Lid geworden op: 26 mar 2008 11:51
Locatie: Vendée ***************** draagdoekenverkoper draagdoekconsulente
Contacteer:

Re: Kippen houden

Ongelezen bericht door Essie » 02 aug 2017 17:17

ahh wat schattig!!

hier misschien een verhaal mocht iemand er wat aan hebben:
één van de kippen was ziek, ze at bijna niet meer en dronk veel, ging steeds ergens zitten en deed weinig. haar krop bleef gezwollen ook na de nacht, wel soepel. na zoeken op internet heb ik haar toen laten spugen (door de krop/maag te masseren zeg maar). daarna een spuitje antiwormenmiddel er in. Vond ze allemaal niet fijn, maar merkte wel dat ze daarna opgelucht was.
Dag erna weer hetzelfde gedaan.
En toen daarna begon ze weer te eten, te tokkelen enz..
zo!! ik dacht echt dat ze er geweest was, en dat zal ws ook zo zijn geweest als ik niks had gedaan. Schijnt een soort hele fijne worm te zijn die zich nestelt in de maag en dan langzamerhand kan ze niet meer ademen enzo.
Draagdoeken&jassen, Wasbare luiers&maandverband, Slofjes&bio kleding en houten speelgoed
Merken o.a. TULA, Boba, JPMBB, GRIMM's, Hoppediz, MaM, ManyMonths, Storchenwiege, Girasol, Liliputi, GOKI
http://www.babybio.nl


suzanne1985

Berichten: 2398
Lid geworden op: 08 aug 2011 21:17
Hobbies: Van alles!

Re: Kippen houden

Ongelezen bericht door suzanne1985 » 04 aug 2017 08:29

Essie wat een verhaal. Goed om te onthouden. Door te masseren ging ze overgeven?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mama van 2 jongens

Gebruikersavatar

Essie

Berichten: 9263
Lid geworden op: 26 mar 2008 11:51
Locatie: Vendée ***************** draagdoekenverkoper draagdoekconsulente
Contacteer:

Re: Kippen houden

Ongelezen bericht door Essie » 04 aug 2017 18:25

@suzanne ja idd, door het zeg maar omhoog te masseren naar haar bek toe.
als de krop hard is dan is het vaak meer dat er iets bekneld zit, dan moet je volgens mij wel oppassen met masseren.
Draagdoeken&jassen, Wasbare luiers&maandverband, Slofjes&bio kleding en houten speelgoed
Merken o.a. TULA, Boba, JPMBB, GRIMM's, Hoppediz, MaM, ManyMonths, Storchenwiege, Girasol, Liliputi, GOKI
http://www.babybio.nl

Plaats reactie