Henna haarverf

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

Moontje

Berichten: 2710
Lid geworden op: 07 jun 2012 11:51
Hobbies: Thuisblijfmoeder
Locatie: MM

Re: Henna haarverf

Ongelezen bericht door Moontje » 07 mar 2016 16:29

Even een upje voor dit draadje!
Ik zit dr aan te denken om mijn haar te verven maar durf niet zo goed. Ik ben bang dat ik verkeerd meng ofzo en met knalrood haar eindig terwijl ik graag donkerbruin wil[emoji14]
Mama van 2 zoons (juni '12 & okt '14)

If you always try to fit in, you will never know how amazing you can be

Gebruikersavatar

Kathleenvg

Berichten: 460
Lid geworden op: 13 jul 2010 22:18
Hobbies: Beeldende kunst en muziek
Locatie: Antwerpen - Verkoper Bio & Eco: speelgoed, kledij wol biokatoen, cosmetica, kristallen enz.

Re: Henna haarverf

Ongelezen bericht door Kathleenvg » 07 mar 2016 16:50

altijd wat spannend met henna hé. Ik gebruik het zelf al vele jaren, en ik heb al evenveel verschillende rood tinten gehad, maar ik vond dat zelf niet erg, het maakt me niet zo uit.

Als je geen oranje of diep rood of roodtint wenst, kan je de henna mengen met andere plantaardige producten: indigo, hibiscus, walnoot, koffie, curcumma, rode biet enz. Dit volgens verschillende verhoudingen, al naargelang het gewenste resultaat: lichter of meer donker bruin, koude of meer warme tint enzovoort.

Je kan verschillende recepten vinden via deze website: http://www.hennaforhair.com/
Daar kan je je hele leven lang verdiepen in de werking en mogelijkheden van henna.

Kant en klare pakjes met verschillende kleurkeuzes henna (zelfs uit de meeste natuurwinkels!), is meestal henna met metaalzouten. Dit is niet zo als ze bio gecertificeerd zijn, dan is het echt enkel met plantaardige ingrediënten.
Als je die bio niet hebt, kan je dus beter niet kiezen voor het kant-en klare kleur keuze pakje, maar doe je beter gewoon pure henna + andere ingrediënten voor een bruine of zwarte kleur.
BIOTOOP Grimm's, Ostheimer, Engel, Manymonths, Disana, Maxomorra, Duns, Logona, Jackson Reece, Urtekram, en nog veel meer ... .http://web.biotoop.be/

Gebruikersavatar

Moontje

Berichten: 2710
Lid geworden op: 07 jun 2012 11:51
Hobbies: Thuisblijfmoeder
Locatie: MM

Re: Henna haarverf

Ongelezen bericht door Moontje » 07 mar 2016 18:36

Dankje! Had vanmiddag het draadje doorgelezen, maar zonder foto's toch beetje onduidelijk. Jouw post maakt al een hoop helderder. Eigenlijk is het gewoon durven en doen he?
Mama van 2 zoons (juni '12 & okt '14)

If you always try to fit in, you will never know how amazing you can be


Saszzz

Berichten: 1527
Lid geworden op: 30 sep 2015 15:17
Hobbies: tuin, dragen, muziek, creatief
Locatie: Oosten van het land

Re: Henna haarverf

Ongelezen bericht door Saszzz » 07 mar 2016 20:44

Gewoon doen! Of als je t zeker wil weten, neem je een flinke pluk haar uit je haarborstel en probeer je t eerst daar op.

Zelf intussen al een jaar of 5 a 6 aan de Henna, en helemaal blij mee. Ben van mezelf al rossig/rood. Maar met wat Henna is en kleur minder dof en sprekender. Kappers hebben nooit door dat het niet helemaal m'n eigen kleur is :D
Zl ' 14, Dl ' 17


Fluffy

Berichten: 1089
Lid geworden op: 31 okt 2012 14:12
Hobbies: lezen

Re: Henna haarverf

Ongelezen bericht door Fluffy » 28 mei 2018 08:26

Even up: ik begin nu toch echt grijs te worden. En ook al zei ik steeds dat het erbij hoorde, vind ik het toch niet zo leuk. Op zoek naar iets natuurlijks om mijn haar mee te verven kwam ik op henna uit. Goed, ik durf niet maar ga het alvast wel bestellen.
Welke is nu goed?
Zoontje 2013, * nov 2014, Dochter 2015, dochter 2017

Gebruikersavatar

Kathleenvg

Berichten: 460
Lid geworden op: 13 jul 2010 22:18
Hobbies: Beeldende kunst en muziek
Locatie: Antwerpen - Verkoper Bio & Eco: speelgoed, kledij wol biokatoen, cosmetica, kristallen enz.

Re: Henna haarverf

Ongelezen bericht door Kathleenvg » 28 mei 2018 09:51

Kijk altijd dat je Henna hebt zonder metaalzouten. Meestal die doosjes met verschillende kleuren bevatten metaalzouten. Zelfs die uit natuurwinkels.

Een goedkope, en meestal goed werkende basis henna is die van Jacob Hooy. Bij de Tuinen, of andere winkels of online. Deze kan je een dag op voorhand al mengen met wat citroensap tot een dikke pap. Gebruik een plastic of glazen kommetje, geen metaal. Doe er een plastic folie over en laat een nachtje staan. Dan gaat het kleurpigment al ontwikkelen, en kan je de volgende dag aanlengen met warm water tot het de textuur heeft van een tandpasta. Aanbrengen op je haar, huishoudfolie er rond, een handdoek of muts er op (voor de warmte, dan gaat het beter in het haar).
Als je de henna op voorhand laat ontwikkelen, hoeft ie maar een uur of twee op je hoofd in plaats van vele uren.

Wil je biologische, dan kan je kijken bij Santé of Logona. De doosjes zijn poeder, werkt ook door aanlengen met warm water.
Logona heeft ook kleurcremes,helemaal natuurlijk op basis van henna en amla, walnoot enz.
Bij Santé en Logona heb je keuze uit verschillende tinten die wel helemaal ok zijn, zonder metaalzouten.

De eerste keer is altijd wat uitproberen. Vind je het resultaat te licht, dan doe je volgende keer wat langere inwerktijd. Of je zet er terug een behandeling op. Henna pigment bouw je op in je haar, dus dat kan prima zo.
BIOTOOP Grimm's, Ostheimer, Engel, Manymonths, Disana, Maxomorra, Duns, Logona, Jackson Reece, Urtekram, en nog veel meer ... .http://web.biotoop.be/


Fluffy

Berichten: 1089
Lid geworden op: 31 okt 2012 14:12
Hobbies: lezen

Re: Henna haarverf

Ongelezen bericht door Fluffy » 28 mei 2018 13:42

Bedankt voor de informatie! Ik ga het bestellen.
Zoontje 2013, * nov 2014, Dochter 2015, dochter 2017

Gebruikersavatar

Kathleenvg

Berichten: 460
Lid geworden op: 13 jul 2010 22:18
Hobbies: Beeldende kunst en muziek
Locatie: Antwerpen - Verkoper Bio & Eco: speelgoed, kledij wol biokatoen, cosmetica, kristallen enz.

Re: Henna haarverf

Ongelezen bericht door Kathleenvg » 29 mei 2018 22:48

Ow ja ik vergat nog: na de henna behandeling uitspoelen met warm of lauw water zoals je wenst, maar zonder shampoo. Desgewenst met een klein beetje conditioner. Henna ontwikkelt op je haar nog een twee dagen na in contact met de lucht. De kleur verdiept dan nog wat en wordt meestal nog een klein beetje donkerder. Je kan het echte resultaat dus pas beoordelen na een dag of twee. Daarna kan je weer met shampoo wassen als je dat wenst.
BIOTOOP Grimm's, Ostheimer, Engel, Manymonths, Disana, Maxomorra, Duns, Logona, Jackson Reece, Urtekram, en nog veel meer ... .http://web.biotoop.be/


Fluffy

Berichten: 1089
Lid geworden op: 31 okt 2012 14:12
Hobbies: lezen

Re: Henna haarverf

Ongelezen bericht door Fluffy » 30 mei 2018 06:48

Ik heb een pakje van logona gekocht. Hopelijk komt het vandaag binnen. Over het aanbrengen, moet ik daar nog ergens op letten? Gewoon het spul gelijkmatig over het haar verdelen?
Zoontje 2013, * nov 2014, Dochter 2015, dochter 2017

Plaats reactie