"Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

Marjo

Berichten: 6501
Lid geworden op: 22 mei 2008 09:37
Hobbies: Wol

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Marjo » 27 jun 2015 11:56

Ja [think] ..daar heb je eigenlijk wel heel erg gelijk in... [cool]
Dank voor dit inzicht!

Zo kapotte co-sleeper en kapot tafeltje demonteert en afgevoerd, met hulp van ZLs [smile] . Als ze zich weer eens vervelen weet ik nu wat ik ze kan laten doen [cool]


WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door WZK » 27 jun 2015 12:47

Slaapkamer van kinderen samen met DL opgeruimd. Twee kastjes weggedaan en wat kapot speelgoed. Alles is weer een stuk netter. Dadelijk aan de slag met de kast onder de trap. Is niet echt een thematische aanpak, maar als je de deur opendoet valt bijna alles eruit.
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition

Gebruikersavatar

femme80

Berichten: 6406
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:29
Hobbies: koken, bakken, lezen

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door femme80 » 27 jun 2015 13:35

Nog 2 zakken kleding En een tas met boeken naar de kringloop gebracht

Verstuurd vanaf mijn GT-S7390 met Tapatalk
mama van een bende wilde apen. 2009, 2012, 2015


Sjoba

Berichten: 8330
Lid geworden op: 15 okt 2010 12:54
Hobbies: Natuur, koken, schrijven
Locatie: Utrecht

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Sjoba » 27 jun 2015 14:44

Zo. Terras in de tuin opgeruimd. Niet in gebruik zijnde m2 moestuin uit elkaar, potten met kruiden gevuld, tafel anders neergezet. En het voelt veel beter!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik draag jullie onder mijn hart, en daarna op mijn schouders!
Ctje 07/10, Kleine A 07/13 en baby I 01/18

Gebruikersavatar

Marjo

Berichten: 6501
Lid geworden op: 22 mei 2008 09:37
Hobbies: Wol

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Marjo » 28 jun 2015 08:03

Wij gister ook tuin opgeruimd, jeuj, voelt ook heerlijk.
ML begon toen over nou als tuin staat voor hoe het met ons ging was het niet best, maar toen zei ik nou je huis schijnt daarvoor te staan. Zolder je hoofd, etc. Oh zei ie toen opgelucht, dan heb ik een heel opgeruimd hoofd [cool] [biggrin]


Ilse

Berichten: 16115
Lid geworden op: 28 jun 2008 09:24
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Ilse » 28 jun 2015 10:29

Zou de tuin je sociale leven kunnen zijn? Vrienden/familie/werk etc? Ik kan me er wel iets bij voorstellen [lol]


Jessie3847

Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 dec 2014 14:02
Hobbies: .

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Jessie3847 » 28 jun 2015 13:19

...
Laatst gewijzigd door Jessie3847 op 16 nov 2018 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Marjo

Berichten: 6501
Lid geworden op: 22 mei 2008 09:37
Hobbies: Wol

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Marjo » 28 jun 2015 14:38

Ilse schreef:Zou de tuin je sociale leven kunnen zijn? Vrienden/familie/werk etc? Ik kan me er wel iets bij voorstellen [lol]
[think] [cheesygrin] daar moet ik ff overdenken


Ilse

Berichten: 16115
Lid geworden op: 28 jun 2008 09:24
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Ilse » 28 jun 2015 18:44

[lol] chiccro, ik dacht even, wow die neemt het minimalisme wel heel serieus.

Ik heb vandaag papier en glas weggebracht en dat lijkt niet heel bijzonder maar dit was de eerste keer dat ik het op tijd deed ipv als het washok niet meer begaanbaar is door papierberg [thumbright]


leeneke

Berichten: 8967
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:23
Hobbies: Mijn gezin

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door leeneke » 28 jun 2015 21:27

Haha Chiccro, veel plezier met uitpakken!

Ik heb vandaag enkele dozen boeken gesorteerd: bijhouden/mag weg/stapel die ML moet sorteren.

Resultaat: een stapeltje voor de kringloop, wat boeken naar de bovenbuurvrouw (die daar erg blij mee was; het is Engelse literatuur en zij is Engelse en leest graag), enkele romans om nu te lezen, enkele boeken voor mama/papier (Nederlandse boeken hebben ze hier geen behoefte aan) en een reuzegrote stapel voor ML.

En enkele vreemde vondsten, waaronder een reisgids voor Libië, die we eind 2010 gekocht hadden. ML zou er gaan werken vanaf maart/april 2011, maar dat ging op het laatste nippertje niet door omdat de man die hij zou vervangen o.v. pensioen nog een jaar langer bleef werken. En gelukkig maar... Wel vreemd om te lezen in de gids hoe Westers vele plekken waren en waar je kon gaan duin-skiën/ lekker eten etc...
Moeder van drie


WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door WZK » 29 jun 2015 21:47

Ik schreef laatst eens dat ik zo weinig tijd had om op te ruimen, omdat ik tegen de tijd dat ik klaar ben met het dagelijkse werk ik alweer moe ben. (Jaja ... Zwanger). Ik kreeg toen het waardevolle advies eerst met de opruimklus te beginnen en de boel de boel te laten. Dat heb ik vanochtend gedaan.

Kapstok en schoenen opgeruimd.
Het winterspul lag er ook nog. En meerdere paren schoenen die te klein waren. Kortom aanpakken was nodig.
Het is nu weer behoorlijk op orde. Ik wil alleen nog een oplossing voor de schoenen. Ik denk ieder een kastje of beter gezegd vakje in de kast die ook in de bijkeuken staat (en nog wel wat leger kan zodat dat lukt). Ook zit ik er nog mee dat ik regenjas en bijv joggingjasjes liever niet continu op de kapstok heb omdat dit ook zo vult. Iemand tips? Meen dat er laatst iemand een blog tipte maar kon het niet meer vinden.

Verder ben ik van plan om morgen de kast daar verder per thema te reorganiseren. Ben van plan een aantal (flexibele) bakken aan te schaffen voor de voorraad die ook in die kast staat. Ik schrijf flexibel even tussen haakjes. Las hier dat je die goedkoop bij action haalt. Is flexibel ook handiger dan niet flexibel?
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition


leeneke

Berichten: 8967
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:23
Hobbies: Mijn gezin

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door leeneke » 29 jun 2015 21:55

Wij hebben geen schoenenkast, maar een 4-vakken-expedit, waarin we elk een mand hebben voor onze schoenen. Enkel "seizoensschoenen" zitten erin. Niet helemaal top voor mijn mooie laarzen in de winter, maar verder wel handig, vind ik. De kinderen ruimen ook zelf hun schoenen op de juiste plaats op. De oudste zelfs helemaal spontaan :-) (ML daarentegen [wink] )
Moeder van drie

Gebruikersavatar

Anna

Berichten: 6868
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:09
Hobbies: ❤️

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Anna » 29 jun 2015 22:53

Ik heb regenjassen in de kelderkast aan een haakje hangen. Wel in een opbergdingetje waardoor het kleine pakketjes zijn. Voor de losse regenjas heb ik laatst even een broodzak gepakt, erin gepropt, klemmetje erop en aan een spijkertje [cool]
Daar is vast een betere oplossing voor [wink]
Als je een bijkeuken hebt, zou ik ze daar bewaren denk ik. Ergens hoog op een plank, in een doosje (vouwen ala Konmari in een mand/schoenendoos oid?) of aan een haak/kapstok/spijker dus.

Goed bezig! [thumbright]
Anna mv4


Latido

Berichten: 1507
Lid geworden op: 10 jun 2012 22:28
Hobbies: Muziek

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Latido » 29 jun 2015 23:36

Wij hebben een kapstok met boven een plank voor regenjassen etc daaronder haakjes en daarvoor hangers. Hangen ook tassen aan voor losse dingen. En aan de muur twee ikea schoenenkastjes waarvan één vol met handschoenen en petjes enzo. Dus toch nog veel schoenen op de grond....

Tapatalk
I'm playing all the right notes - but not necessarily in the right order.


WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door WZK » 30 jun 2015 07:18

Zo'n kapstok hebben wij ook. In praktijk is die te vol en niet overzichtelijk. Voor de kinderen hangt er een kleine kapstok met alleen vijf haakjes onder. Die onderste heb ik opnieuw ingedeeld en gesorteerd nu. Ik denk nu dat ik ga proberen een deel kast vrij te krijgen voor de schoenen en voor de regenjasjes en joggingjasjes. Liefst op een plek dat ze er zelf bij kunnen en dat het er iets minder toe doet hoe ze het erin doen. Dat zou dus in die kast in de bijkeuken moeten gaan worden. Ben er nog even op aan het broeden. Komt goed.
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition

Gesloten