"Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT


Jessie7491

Berichten: 9099
Lid geworden op: 22 nov 2008 21:43
Hobbies: .

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Jessie7491 » 27 mei 2010 22:42

Vandaag 1 doos zooi (oud papier, plastic en weggooidingen) van de zolder gehaald en 1 doos met spullen voor de kringloop.
Ook heb ik een hele tas vol met verzorgingsproducten uit onze badkamer gehaald en weggegeven. Dat er iemand was die ze wilde hebben hielp me enorm om door te zetten. Er staan nog steeds veel spullen maar nu kan ik tenminste de spullen die ik wél gebruik makkelijk vinden. Heerlijk! O ja, en ze heeft ook de oude pannenset die we overhadden meegenomen [cheesygrin]

Gebruikersavatar

guppie3

Berichten: 4725
Lid geworden op: 14 apr 2010 17:14
Hobbies: spelen, yoga, wandelen, lezen
Contacteer:

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door guppie3 » 28 mei 2010 07:45

- alle switsal spulletjes aan zwangere nichtje gegeven aangezien ik die kreeg maar er niks mee deed behalve in de kast laten staan [confused]
- mijn vl gevraagd eens te strijken (omdat ik er maar niet aan toe kwam met dl)
- elke avond de stoelhoezen binnenleggen (*nogal iets voor mij om te vergeten en dus doet vl het dan later.. maar.. ik heb besloten er goed aan te denken en is al twee dagen gelukt woehoe)
- kratjes gekocht om spulletjes heel mooi te ordenen.. en dat is gelukt. ook losse speeltjes enzo netjes bij elkaar op wat het voor is; dus bijv een ''lees- en schrijfkratje'' met leesspullen, pennen, hulpmiddelen, tolletjes voor fijne motoriek etc, een ''motoriekkratje'' met motoriekspullen
https://www.borstvoeding.com/files/late ... tnodig.pdf
OM te lezen, te delen, of uit te printen.

Gebruikersavatar

Liesje28

Berichten: 300
Lid geworden op: 08 mar 2010 07:40

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Liesje28 » 28 mei 2010 07:50

Ja, ook ik ben aan het minimaliseren geslagen. Voor mij niet eens uit een principieel iets, maar omdat ik de boel prikkelarmer moet maken voor de jongens. DAt betekent dus met gesloten hart en verstand op nul allemaal troep weggooien. "Ja maar dat heb je van die gehad""oh dat is van toen en toen", dat is waar ik dus last van heb. En elke keer de afweging maken "heb je het uberhaupt de laatste drie maanden in je handen gehad of gebruikt". Zo nee, weg er mee. Het geeft voldoening maar kost me ook een hoop energie.

Ik heb alle babyspeelgoed gisteen uitgezocht en in een grote zak naar boven gebracht. Verder heb ik verschillende hoeken in de kamer waar zich rommel verzamelt (een hoek op de eettafel, bovenop de buffetkast enzo). Dat ben ik nu aan het uitzoeken en schoonmaken.

Hier beneden kom ik een heel eind. De echte uitdaging ligt zich op de bovenverdieping en de zolder. De zolderkamer alsmede een van de slaapkamers zijn regelrechte opslagruimtes van van alles en nog wat geworden. Dat is de volgende uitdaging......
Lisette, mama van Matthijs (04-03-2007) en Joas (30-04-2009)
Stash: CB Yummy Olive, MisterMirko Ringsling, Storch Inka 4.6, Boba Willow, Didy Katja 5,2, Ellevill Zara Trigreen

Gebruikersavatar

Gupje

Berichten: 6832
Lid geworden op: 11 jun 2008 14:10
Locatie: omgeving Den Bosch

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Gupje » 28 mei 2010 08:30

hier is gisteren de beslissing genomen om de box te laten vertrekken uit huis
Atje wilde er niet in dus hij stond werkeloos

en gelijk dat als aanleiding te nemen om alle meubels eens te verschuiven.
RUIMTE in huis nu [eeks]

Boekenkast moest helemaal leeg om hem te verplaatsen dus die gelijk ook nog eens een keer onder handen genomen. Het meeste is wel blijven staan. Maar wel anders ingedeeld zodat er meer plek in is! (kee er staan nu 3 planken dubbel [redface] )
Bureau ook aangepakt en alle stiften/pennen die het niet na 1 steepje deden ook weggemikt.

Alles omgooien geeft hier ook wel rust: de kinderen hebben meer ruimte en ik irriteer me nu al minder aan het huis. Ik was het nl zat en wil echt verhuizen. Nu kan ik het weer eventjes uithouden [lol]
A nika mv Ch ristiaan 13-12-07, A ndreas 5-6-09 en J oachim 19-9-12

Gebruikersavatar

carmenoa

Berichten: 1773
Lid geworden op: 25 jun 2009 19:43
Locatie: Meppel (drenthe)

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door carmenoa » 28 mei 2010 09:07

sjonge wat is dit toch een goed draadje....

Het helpt me echt om ook elke dag even wat op te ruimen dan wel te bedenken of dingen beter ingedeeld of evt weg kunnen.

Ook echt een fijn gevoel om bijv boeken weg te geven en dan te zien dat die mensen er echt zo blij mee zijn, terwijl het hier maar ligt te verstoffen.

Vandaag hier ben ik met een afvalzakje door mijn dochters kamer gegaan en heb alle rommeldingetjes (gratis speeltjes van mac, kapotte dingetjes etc) erin gedaan en leg het in de garage. vraagt ze er niet meer om, gaat het een keer weg.
_________________
mama van N oa (9-2-06) en C armen (6-6-09)
Consulente Kaatje Katoen

Gebruikersavatar

Hannie

Berichten: 5250
Lid geworden op: 18 mar 2009 20:28
Hobbies: te veel om op te noemen
Locatie: Het noorden

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Hannie » 28 mei 2010 10:26

Ik heb gisteren al mijn ramen gewassen binnen en het optrekgordijn van 2x2 meter in de was gegooid. Dat was nog nooit gebeurd en hij hing er al 7 jaar [redface]
Dat had ik dus beter niet kunnen doen, want nu zitten er allemaal gaten in. De stof was door en door gaar en af. Maar het ruimt wel op, want het lijkt een stuk strakker nu bij dat voorraam (alleen schijnt de zon nu wel de hele tijd naar binnen).
EMOTION = Energy in MOTION


faye83

Berichten: 60
Lid geworden op: 02 nov 2009 10:45

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door faye83 » 28 mei 2010 11:27

mijn opruimactie van vandaag is een paar taken voor een opleiding die ik volg, afwerken :-)
Da's ook een soort opruimen he [cheesygrin]

Gebruikersavatar

maartjes

Berichten: 3556
Lid geworden op: 29 jul 2009 11:07
Hobbies: :)

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door maartjes » 28 mei 2010 18:03

Ik heb vandaag de boekenkasten doorgespit op zoek naar boeken voor de kringloop. Resultaat: 1 tas vol [biggrin]

Gebruikersavatar

Kruimel

Berichten: 2152
Lid geworden op: 15 mei 2008 11:36
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Kruimel » 28 mei 2010 19:46

Alle kleertjes die te klein waren voor KleineMeid doorgegeven aan mijn broer voor zijn dochtertje. Een beetje met pijn in het hart, maar liever dat die knuffel ze draagt dan dat ze mottenvoer zijn in onze kast.

Next up: de boekenkast en mijn kleerkast.
Mama van J. (006) en I. (2008)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.


Natje81

Berichten: 4323
Lid geworden op: 25 mei 2008 20:39
Hobbies: Lezen, lezen, lezen

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Natje81 » 29 mei 2010 16:24

Naar aanleiding van wat SoZ schreef, ben ik op zolder ook eens mijn boekenkast aan het doorkijken gegaan.
Resultaat? Gisterenavond een kleine 70 boeken op bol.com gezet, en nog niet klaar. Vanavond volgt de rest.
Vannacht ook al 2 boeken verkocht, die ik vanochtend meteen op de post heb gedaan.
Rijk zal ik er niet van worden, maar een aantal euro per boek houd ik er wel aan over. Dat is maar dan wanneer de boeken maar in de kast blijven staan.
Verder heb ik gisteren met het mooie weer alle bedden verschoond en alles lekker buiten laten drogen. Maar dat hoort dan waarschijnlijk weer meer in het huisvlijt-draadje thuis.

Gebruikersavatar

Missjanneke

Berichten: 536
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:07
Hobbies: mijn zoontje!
Locatie: Zoetermeer

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Missjanneke » 29 mei 2010 16:45

Vriend is nu de kamer aan het sausen!! 3 muren wit en 1 met kleur, lichter dan lavendel maar die kant op!

Dan inruimen en hebben we onze nieuwe rustigere slaapkamer!!!

Woonkamer hebben we vorige week omgezet!

[blij] [applaus] [blij]

Gebruikersavatar

Pink Witch

Berichten: 331
Lid geworden op: 31 mar 2010 22:28

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Pink Witch » 29 mei 2010 23:20

- Digitenne aansluitingen weggehaald & klaar om te retourneren
- Bakje met oude sleutels opgeruimd en voor ons allebei een complete sleutelbos gemaakt met alleen de nodige dingen
- Wat kleren waarvan ik dacht: die ga ik na de bevalling wel weer dragen -not- in de doos voor de kringloop
- Administratie opgeruimd, heel veel verlopen garantiebewijzen en gebruiksaanwijzingen weggedaan
- Een hele berg rompertjes maat 68 naar het goede doel, het ventje kan ze nog wel aan maar krijgt zijn armen dan niet meer omhoog :D
- Box weggedaan. Hij staat nu onder het dak van het tuinhuis, mis hem nog niet echt en het geeft heerlijk veel ruimte
~trotse mama van drie~

Gebruikersavatar

Jolijn

Berichten: 4059
Lid geworden op: 13 nov 2009 11:14
Hobbies: Re-enactment
tag: Kip met het gouden ei
Locatie: Julianadorp***** gecertificeerd draagconsulente Kop van Noord-Holland
Contacteer:

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Jolijn » 30 mei 2010 18:41

Wat een leuk draadje is dit!!

Vandaag eindelijk een nieuwe lamp boven de eettafel opgehangen die al sinds nov klaar ligt!!
Groetjes Jolijn, mv DL1 (24-07-2001), DL2 (22-07-2004), DL3 (08-09-2009) en ZL (28-07-2011)

Neem je dromen eens mee de dag in.


Topic starter
Jannie

Berichten: 4724
Lid geworden op: 25 jan 2008 08:56
Hobbies: Dragen

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Jannie » 30 mei 2010 21:45

Vandaag met gezinnetje naar de hei geweest. Even een simpele activiteit waarbij niets moet en je automatisch echte aandacht voor elkaar hebt. Dat hadden we even nodig.

Gebruikersavatar

Jippe

Berichten: 4156
Lid geworden op: 03 mei 2008 21:27
Locatie: Apeldoorn

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Jippe » 30 mei 2010 22:08

Vandaag de trapkast gedaan, dat ruimt pas op!
Afbeelding

Mama van Tijl (07-01-2007), Joris (15-05-2009) en Maud (17-05-2011)

Gesloten