"Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

buikgevoel

Berichten: 1304
Lid geworden op: 31 mar 2009 14:29
Hobbies: Aap en Zee en Dame
Locatie: (Belg in) Amsterdam

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door buikgevoel » 21 mei 2010 14:04

Pink Witch schreef:Ik ga proberen een standaard boodschappenlijst voor een hele maand te maken zodat we nog maar eens per maand naar die rottige supermarkt hoeven.

Alle verse dingen als vlees, groenten en fruit laat ik wekelijks bezorgen door de bio bezorger, wat me tot heden echt perfect bevalt.

Niet zo zeer een opruimactie maar geen boodschappen doen is redelijk minimalistisch toch ;)
Oh dat wil ook graag, als het niet voor een maand kan, dan tenminste voor een week, maar heb hier een vriend die alles koopt vijf minuten voor hij het nodig heeft. Dus elke dag om 16u naar de supermarkt voor het avondmaal. Hij vindt minimalisme dat er geen voorraden in de kast staan [wink]
Afbeelding
Zoon '09 en dochter '11

Gebruikersavatar

Pink Witch

Berichten: 331
Lid geworden op: 31 mar 2010 22:28

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Pink Witch » 21 mei 2010 15:47

buikgevoel schreef:Oh dat wil ook graag, als het niet voor een maand kan, dan tenminste voor een week, maar heb hier een vriend die alles koopt vijf minuten voor hij het nodig heeft. Dus elke dag om 16u naar de supermarkt voor het avondmaal. Hij vindt minimalisme dat er geen voorraden in de kast staan [wink]
Daar heeft ie ook wel weer een punt natuurlijk [think]

Maar mijn hekel aan de supermarkt op zaterdag wint het toch [yes]
~trotse mama van drie~

Gebruikersavatar

Mirimam

Berichten: 2631
Lid geworden op: 13 jun 2008 16:50
Hobbies: Handwerken en lezen
Locatie: Provincie Noord Brabant
Contacteer:

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Mirimam » 21 mei 2010 16:55

Ik heb 2 vuilniszakken kleding voor de kledingcontainer klaarstaan (de babykleding van zoonlief op wat stuks na die ik toch echt behouden wil) en 2 grote badlakens die ik komende week afgeef op het dierenasiel. Nu nog de overige babyspullen het huis uit (manlief wilt dat nog niet, maar ik kan niet meer [neutral] )
Groetjes,
Mirimam

Afbeelding

Gebruikersavatar

kia_sas

Berichten: 904
Lid geworden op: 10 jun 2009 12:56
Locatie: zutphen

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door kia_sas » 21 mei 2010 20:16

Ik ben ook lekker aan de gang door het draadje van Pinkwitch.
Vanmorgen eerst de grote kast in de woonkamer verder opgeruimd en speelgoed gesorteerd.
De hal opgeruimd: schoenen en knutselspullen uitgezocht.
Daarna bij IKEA opruimbakjes gekocht voor de overgebleven spullen.
[cheer]


Dee85

Berichten: 2148
Lid geworden op: 25 mar 2010 11:34
Hobbies: Muziek
Locatie: Randstad

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Dee85 » 22 mei 2010 18:51

Oej oej oej ik geloof dat ik wel 2 liter water uit de vriezer heb gehaald....hoe bedoel je 'je moet je vriezer eens ontdooien joh!' Van de gelegenheid gebruik gemaakt om de hele koelkast dan maar een grondige beurt te geven en het 1 en ander praktischer neer te zetten in de keuken. Oh my god, wat keek ik op tegen deze klus. En wat ben ik blij dat na het uitmesten en schoonmaken van de keukenkastjes, nu deel 2 erop zit. Deel 3 is het magnetronkastje schoonmaken en dan dweilen. Ohja en plakfolie op de raampies! Weg met die rolgordijnen, we gebruiken ze toch nooit.

VL heeft ondertussen het dakterras schoongespoten met en hogedrukspuit. Er kwam een boel leven onder de vlonders vandaan zei hij.....iemand nog interesse in een exotisch huisdier? [mrgreen]
Trotse mama van drie meiden: '08, '10 en '14.

Gebruikersavatar

Lotte

Berichten: 2279
Lid geworden op: 04 mei 2008 10:17
Hobbies: lezen
Locatie: Bollenstreek

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Lotte » 22 mei 2010 19:10

Hier begonnen met het grote opruimen van alle kamers... Ja, heb echte nesteldrang en ik moet van mezelf het huis aan kant hebben (is wel zeer vermoeiend)
Maar met goede moed aan de kamer van N. begonnen. Speelgoed gesorteerd. Weg waar hij niet mee speelt en alles goed schoongemaakt.
Daarna de badkamer een grote sopbeurt gegeven. Dat is altijd een stiefkindje hier...
De spullen die ik verzameld had (knuffels, spullen die we toch nooit gebruiken) heb ik meteen naar de kringloop gebracht.
Wasje in de wasmachine en vanavond niets want ik heb pijn in mijn rug...
Maar ik ben tevreden...
trotse mama van N. 2008 en J. 2010... :)

Gebruikersavatar

Jolan

Berichten: 16329
Lid geworden op: 05 mei 2008 16:25
Hobbies: ..
Locatie: Alkmaar

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Jolan » 22 mei 2010 19:52

Mijn actie van vandaag:
20 voor 5 opgestaan
15 over 5 me gemeld in het winkelcentrum met 5 zakken vol
En m'n kraam ingericht met babykleding, schoenen, wat boxspul/speelgoed en m'n elastiekjes.

Was 4 uur weer thuis [moe]
Maar wel redelijk verkocht. De rest gaat naar de kringloop!
zl1 <11-'06> & zl2 <07-'08>
Afbeelding


Topic starter
Jannie

Berichten: 4724
Lid geworden op: 25 jan 2008 08:56
Hobbies: Dragen

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Jannie » 22 mei 2010 20:50

Vandaag de bergzolder onder handen genomen. Niet heel veel weggegooid (ofja, toch wel 2 verhuisdozen vol), maar wel heel veel gesorteerd en op een logische plek gezet. Ik kan nu weer tussen de kasten lopen en de kasten open maken [cheer] . Ook gelijk de muurtekeningen van de jongens op de slaapzolder en in de woonkamer over geschilderd.
Twee zakken naar de kledingcontainer gebracht die ik eerder deze weer al had uitgezocht.
Oja en een vriendin van de buurvrouw gaat scheiden en heeft daardoor opnieuw alles nodig. Dus een deel vd keukenkastjes uitgespit op overbodige uitzet en ook weer een doos mee kunnen vullen.


Dee85

Berichten: 2148
Lid geworden op: 25 mar 2010 11:34
Hobbies: Muziek
Locatie: Randstad

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Dee85 » 23 mei 2010 11:31

Ik ga vandaag dikke pret maken en veul ijsjes eten en op het gras liggen en en en en in de zon fietsen !!! Wat dat voor minimalistische actie is? Nou, mijn kop opruimen. Hard nodig. Even chillen. [cool]
Trotse mama van drie meiden: '08, '10 en '14.

Gebruikersavatar

Belle

Berichten: 3031
Lid geworden op: 06 sep 2009 21:53
Hobbies: Kusjes!
tag: Op stok met het kuiken
Locatie: Regio 020

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Belle » 23 mei 2010 22:06

Wij zijn niet van het minimalisme, maar in het kader van het verkoopbaar maken van ons appartement komen ook wij niet onder bepaalde opruimacties uit. Vandaag is al het speelgoed verhuisd naar dat ene kastje waar J.J. zelf bij kan. ML heeft een kledingkast en een archiefkast kunnen afbreken en die gaan morgen naar de Shurgard. Dan kunnen we bij het inrichten van ons volgende huis vanuit de leegte beslissen of we ze nog kunnen gebruiken of dat ze weg mogen. En de box gaat dinsdag weer terug naar de oorspronkelijke eigenaar, want die kent een ander stel dat 'm goed kan gebruiken.

Ik zou dolgraag meer en sneller opruimen, maar met ons extreem mamabehoeftige plakkindje komt daar niet van op het moment. Stapje voor stapje...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar

kolibri

Berichten: 1747
Lid geworden op: 08 mar 2008 01:04
Locatie: amsterdam

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door kolibri » 23 mei 2010 22:51

Oh wat een goed draadje.

Ik heb vandaag 1 was gewassen en gedroogd.
Net koekjes gebakken en ik ga nu meteen de keuken opruimen in plaats van morgenochtend.


Dee85

Berichten: 2148
Lid geworden op: 25 mar 2010 11:34
Hobbies: Muziek
Locatie: Randstad

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Dee85 » 23 mei 2010 22:51

Belle, ik ken wel een stel metaldames die je kunnen helpen met opruimen? Oh en ik heb er nog nesteldrang bovenop. Krijg je er gratis en voor niets bij!
;)
Trotse mama van drie meiden: '08, '10 en '14.

Gebruikersavatar

kolibri

Berichten: 1747
Lid geworden op: 08 mar 2008 01:04
Locatie: amsterdam

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door kolibri » 23 mei 2010 22:59

Oh ja ik heb vorige week mijn keukenkastjes opgeruimd en een tas vol deksels en kapotte bakvormen enzo weggegooid. Net eentje teveel trouwens, een eenzame bodem van een springvorm (zonder opstaande rand) heb ik weggegooid, vond ik een paar dagen laten de opstaande rand in een plastic tasje aan de deurkruk van de keukendeur hangen...wel zonde.
Maar zo fijn als je een pan wilt pakken en je weet waar ie staat, en na de afwas de spullen gewoon makkelijk terugzetten ipv eerst stapels uit de kast moeten tillen enz. Was een goeie actie :-)

Gebruikersavatar

kia_sas

Berichten: 904
Lid geworden op: 10 jun 2009 12:56
Locatie: zutphen

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door kia_sas » 23 mei 2010 23:27

Vandaag door met opruimen: een deel van de schuur.
Alle kleine restjes hout hebben we vanavond in de buitenhaard gelijk opgebrand.
Dat was een goede reden om de haard weer eens aan te hebben, en altijd weer lekker om zo buiten te zitten.

Gebruikersavatar

Pink Witch

Berichten: 331
Lid geworden op: 31 mar 2010 22:28

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Pink Witch » 24 mei 2010 00:52

kia_sas schreef:Vandaag door met opruimen: een deel van de schuur.
Alle kleine restjes hout hebben we vanavond in de buitenhaard gelijk opgebrand.
Dat was een goede reden om de haard weer eens aan te hebben, en altijd weer lekker om zo buiten te zitten.
Dat klinkt heerlijk! Wij hebben nog eindjes hout over van het terras, om op te branden.

Wat voor buitenhaard hebben jullie?
~trotse mama van drie~

Gesloten