"Opruim"actie van de dag [minimalisme] #2

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT


Latido

Berichten: 1507
Lid geworden op: 10 jun 2012 22:28
Hobbies: Muziek

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Latido » 04 sep 2016 20:55

Dankjulliewel! Het hier opschrijven hielp al maar dat was het laatste zetje dat ik nodig had.
I'm playing all the right notes - but not necessarily in the right order.

Gebruikersavatar

caroline1985

Berichten: 3673
Lid geworden op: 04 apr 2012 13:24
Hobbies: thee drinken

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door caroline1985 » 04 sep 2016 22:34

Nou het heeft heel veel tranen gekost vandaag. En redelijk wat scheldwoorden over en weer, maar uiteindelijk is er een busje gevuld met stort en kringloop. Verder is er veel naar de kelder gegaan en nu kan ik daar wel meeleven, zolang er kastjes, plankjes in de kelder komen, waar we de spullen dusdanig kunnen opslaan dat we ze ook terug kunnen vinden.
Het omslagpunt van ml van vooral in zakken kijken die ik weg had gedaan en commentaar en boos gemopper naar zelfstandig spullen van zolder in de auto leggen kwam toen ik hem een paar sportschoenen voorhield die zo door en door versleten waren dat er geen zool meer aan zat, hij gebruikte ze op de hometrainer, en hij eigenlijk nee wilde zeggen. Toen moest ie wel erg om zichzelf lachen en kwam ie opeens met allerlei spul, opgezette vogels en een gezichtbruiner, waarvan ik dacht dat hoef ik nooit voor te slaan.

Verder staat het huis nu natuurlijk volledig op de kop. Geeft wel goede moed om door te gaan.
Dl 2011, ZL 2013 en kleine ZL 2016

Gebruikersavatar

Blabsie

Berichten: 7425
Lid geworden op: 20 sep 2010 14:51
Hobbies: .

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Blabsie » 05 sep 2016 06:19

Morgen gaan er 6 glazen naar mijn zusje. Die huurt net een nieuw huisje, maar heeft nog geen glazen. Ik houd ze bij van lege chocopotten. Dus in de toekomst kan ze er meer krijgen als ze wil.
Nadeel is wel dat ze niet stapelen [confused] . Eén van de redenen dat ik ze niet meer wilde, verder zijn 't gewoon andere glazen dan ik al had. Maar zusje is er blij mee [smile] .
DL februari 2010

Gebruikersavatar

kia_sas

Berichten: 904
Lid geworden op: 10 jun 2009 12:56
Locatie: zutphen

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door kia_sas » 05 sep 2016 10:07

@Caroline1985 Juich voor jouw/jullie doorbraak. [cheer]

Ik begin moe te worden van onze gezamenlijke keuze om het meeste in ons huis zelf te klussen, vooral omdat de woonkeuken en woonkamer steeds nog 'work in progres' zijn. Gelukkig nu elke week met stappen vooruit.
Ml maakt een inbouwkast aan weerszijde van het raam aan de voorkant van de woonkamer. Nu halverwege. De radiator onder het raam moest kleiner formaat worden hiervoor- en is inmiddels aangesloten/ koppelingen gecheckt.
Ik verf de kast en muren + egaliseren. En stuc de muur rond het pas gemaakt binnenraam tussen woonkamer en keuken opnieuw.
Geen enkele muur is al helemaal klaar.
Alle spullen die in de kast moeten en de klusmaterialen staan in onze smalle woonkamer gewoon in de weg.


Sjoba

Berichten: 8330
Lid geworden op: 15 okt 2010 12:54
Hobbies: Natuur, koken, schrijven
Locatie: Utrecht

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Sjoba » 05 sep 2016 10:24

Gisteren is een design stoel opgehaald via marktplaats. Ik had hem van mijn moeder gekregen en al sinds mijn studententijd. De kinderen zaten er ook graag in, maar het afgelopen jaar stond hij in de studeerkamer omdat hij eigenlijk te groot was voor de woonkamer. Alleen de kat lag er nog in. We willen daar liever een bankje neerzetten, en mijn moeder vond het prima als ik hem verkocht.
En nu is de poes even onthand en dl vond het heel even moeilijk, maar eigenlijk voelt het als een opluchting. Hoe leuk hij ook was, nu kan ik iets kiezen wat beter in ons huis en leven past.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik draag jullie onder mijn hart, en daarna op mijn schouders!
Ctje 07/10, Kleine A 07/13 en baby I 01/18

Gebruikersavatar

Olga mv Evi en Tess

Berichten: 1379
Lid geworden op: 27 jan 2009 19:07
Hobbies: ik hou van: hobbies
Locatie: Uithoorn

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Olga mv Evi en Tess » 05 sep 2016 10:44

Aankomende donderdag wordt er door het rode kruis kleding opgehaald in de wijk. De zak die in de brievenbus lag gisteren gevuld met mijn oude/niet meer leuke/ slecht passende kleren. En daarna meteen doorgepakt, nog 4 grote vuilniszakken voor het rode kruis met te kleine niet meer zo leuke kleren van de kinderen. Nog 1 vuilniszak met kapotte en niet meer schoon te krijgen kleren voor de vuilcontainer, en 2 grote shoppers met de mooie te kleine kleren van DL3 voor nichtje! En dan passen de kleren van de kinderen eigenlijk nog steeds niet goed in de kasten, wegens te veel [redface].
E en T (2008) en F (2011)

“I wish it need not have happened in my time,” said Frodo. “So do I,” said Gandalf, “and so do all who live to see such times. But that is not for them to decide. All we have to decide is what to do with the time that is given us.”

Gebruikersavatar

caroline1985

Berichten: 3673
Lid geworden op: 04 apr 2012 13:24
Hobbies: thee drinken

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door caroline1985 » 05 sep 2016 11:07

Ja het lucht ook wel echt op. Ik heb zin om nu door te pakken, maar de moestuin, waar ik gister even snel avondeten uit ging halen, heeft ook echt even wat liefde nodig. Dus nu voorgenomen elke avond een klein opruimklusje te doen.
De commode voor de baby staat nu op onze kamer en het idee is dat daar alle babyspullen inkomen. Dus rompers, kleertjes en verzorgingsspullen. Dat zou betekeken dat ik nog enorm moet downsizen in de kleertjes die ik voor de baby heb, Want bij de andere kinderen had ik er nog een kledingkast bij. Er komt ook nog een ledikant op de kamer voor de middagdutjes, dus er zal ook nog iets van meubels de slaapkamer (en hopelijk de deur uitmoeten). Want nu staat het zo vol dat we niet fatsoenlijk kunnen lopen.
Nu een heel groot gedeelte vd troep weg is, heb ik hopelijk ook de rust om sommige spullen op marktplaats te zetten. Zodat we er wellicht ook nog iets aan kunnen verdienen.
Dl 2011, ZL 2013 en kleine ZL 2016

Gebruikersavatar

Anna

Berichten: 6868
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:09
Hobbies: ❤️

Re:

Ongelezen bericht door Anna » 05 sep 2016 16:11

Sjoba schreef:Gisteren is een design stoel opgehaald via marktplaats. Ik had hem van mijn moeder gekregen en al sinds mijn studententijd. De kinderen zaten er ook graag in, maar het afgelopen jaar stond hij in de studeerkamer omdat hij eigenlijk te groot was voor de woonkamer. Alleen de kat lag er nog in. We willen daar liever een bankje neerzetten, en mijn moeder vond het prima als ik hem verkocht.
En nu is de poes even onthand en dl vond het heel even moeilijk, maar eigenlijk voelt het als een opluchting. Hoe leuk hij ook was, nu kan ik iets kiezen wat beter in ons huis en leven past.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Fijn, dat soort dingen [thumbright]
Heb je nog meer design Sjoba?

Ik heb nog een woonkamer te vullen [lol] Weinig minimalistisch, maar geen meubels is ook niet leuk [smile]
Anna mv4

Gebruikersavatar

Anna

Berichten: 6868
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:09
Hobbies: ❤️

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Anna » 05 sep 2016 16:14

Succes Caroline [cheer] ,

Ik moet wel lachen om zijn schoenen voor de hometrainer [rofl]

Kun je vouwen a la Konmari? Dat scheelt ruimte. En een leuk plankje boven de commode voor spulletjes en om wat kleertjes aan te hangen scheelt ook veel [smile]
Ik had voor de laatste twee geen badje meer, ook zo'n ruimtevreter. Wij gebruiken een flexibele wasmand voor badderen, dat is ideaal. En er kan ook nog eens was in [cool] (of stapelen in een andere mand als je hem niet gebruikt [thumbright] ).

En verder.. doe je lief voor jezelf? Neem ook je klachten serieus [grouphug]
Anna mv4

Gebruikersavatar

caroline1985

Berichten: 3673
Lid geworden op: 04 apr 2012 13:24
Hobbies: thee drinken

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door caroline1985 » 05 sep 2016 16:23

Agna Aveta schreef:Succes Caroline [cheer] ,

Ik moet wel lachen om zijn schoenen voor de hometrainer [rofl]

Kun je vouwen a la Konmari? Dat scheelt ruimte. En een leuk plankje boven de commode voor spulletjes en om wat kleertjes aan te hangen scheelt ook veel [smile]
Ik had voor de laatste twee geen badje meer, ook zo'n ruimtevreter. Wij gebruiken een flexibele wasmand voor badderen, dat is ideaal. En er kan ook nog eens was in [cool] (of stapelen in een andere mand als je hem niet gebruikt [thumbright] ).

En verder.. doe je lief voor jezelf? Neem ook je klachten serieus [grouphug]
Ja die schoenen, jammer dat ik daar geen foto van heb. Schoen kon je het eigenlijk niet meer noemen.
Ik heb vanmiddag een dutje gedaan samen met peuterzoon, dus ja ik neem ook absoluut mijn rust hoor Agna. Ik merk wel dat zodra ik aan het opruimen ben, en af en toe rust neem, het eigenlijk prima gaat. Maar zitten op het werk, pff dan roest ik helemaal vast. Na een half uur kom ik gewoon niet meer op. En tja dit is echt nesteldrang, ik voel het gewoon in me borrelen. Erg lastig om daar geen gehoor aan te geven.
Dl 2011, ZL 2013 en kleine ZL 2016

Gebruikersavatar

Keaschie

Berichten: 2947
Lid geworden op: 04 mar 2014 09:10
Hobbies: Sporten, reizen, lezen
Locatie: Midden NL

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Keaschie » 05 sep 2016 16:33

Die schoenen! [lol] [lol] [lol]

Op onze babykamer staan een commode en een kleine kast. Bij dl gebruikte ik de kast nog wel, nu ligt er alleen beddengoed enz. in en hangen er welgeteld 3 babyjasjes. De rest van zl's spul past in de commode, extra luiers, doekjes, hydrofielen, badcapes enz. ook. Ik leg er alleen in wat hij past of bijna past, te grote kleren bewaar ik ergens anders. Op zich moet het kunnen of heb je heel veel babykleertjes?
kleutermeid M januari 2014, peuterventje L april 2016 + babyboy J juni 2019

Gebruikersavatar

Joyce1980

Berichten: 733
Lid geworden op: 08 okt 2009 23:11
Hobbies: ZL vermaken
Locatie: Uithoorn

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Joyce1980 » 05 sep 2016 17:51

Olga mv Evi en Tess schreef:Aankomende donderdag wordt er door het rode kruis kleding opgehaald in de wijk. De zak die in de brievenbus lag gisteren gevuld met mijn oude/niet meer leuke/ slecht passende kleren. En daarna meteen doorgepakt, nog 4 grote vuilniszakken voor het rode kruis met te kleine niet meer zo leuke kleren van de kinderen. Nog 1 vuilniszak met kapotte en niet meer schoon te krijgen kleren voor de vuilcontainer, en 2 grote shoppers met de mooie te kleine kleren van DL3 voor nichtje! En dan passen de kleren van de kinderen eigenlijk nog steeds niet goed in de kasten, wegens te veel [redface].
Kleding hoeft niet in de vuilcontainer. Alles mag in de kledingbak. https://www.milieucentraal.nl/bewust-wi ... inzamelen/


IceQueen

Berichten: 726
Lid geworden op: 01 okt 2015 11:15
Hobbies: chillen

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door IceQueen » 05 sep 2016 18:18

Joyce1980 schreef:
Olga mv Evi en Tess schreef:Aankomende donderdag wordt er door het rode kruis kleding opgehaald in de wijk. De zak die in de brievenbus lag gisteren gevuld met mijn oude/niet meer leuke/ slecht passende kleren. En daarna meteen doorgepakt, nog 4 grote vuilniszakken voor het rode kruis met te kleine niet meer zo leuke kleren van de kinderen. Nog 1 vuilniszak met kapotte en niet meer schoon te krijgen kleren voor de vuilcontainer, en 2 grote shoppers met de mooie te kleine kleren van DL3 voor nichtje! En dan passen de kleren van de kinderen eigenlijk nog steeds niet goed in de kasten, wegens te veel [redface].
Kleding hoeft niet in de vuilcontainer. Alles mag in de kledingbak. https://www.milieucentraal.nl/bewust-wi ... inzamelen/
Jaaa! Wat goed. Met www adres zelfs. Dat wilde ik ook zeggen. Kleding weggooien (in de prullenbak) is zonde. Er is zoveel water, ik dacht 7000L, nodig voor 1 spijkerbroek. Als het materiaal hergebruikt kan worden dan maakt het niet uit of er gaten of vlekken inzitten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


leeneke

Berichten: 8967
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:23
Hobbies: Mijn gezin

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door leeneke » 05 sep 2016 18:33

En toch ook in een charity bag? Daar staat hier zelfs op hoeveel geld per ton textiel voor recyclage ze krijgen.
Moeder van drie

Gebruikersavatar

Olga mv Evi en Tess

Berichten: 1379
Lid geworden op: 27 jan 2009 19:07
Hobbies: ik hou van: hobbies
Locatie: Uithoorn

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Olga mv Evi en Tess » 05 sep 2016 18:52

[redface] het ligt al in de container... oeps, ik vond het een beetje aso om de rode kruis met maillots die meer gat dan maillot zijn, en shirts met vreselijke vlekken, hemden tot op de draad versleten op te zadelen... gelukkig was het maar 1 zak, de andere 7 gaan wel naar het rode kruis. (hoera voor heel veel beddengoed weg!! en dag oude schoenen!!) en het zijn intussen 3 grote shoppers voor schoonzussen om de onder kleine nichtjes te verdelen.
E en T (2008) en F (2011)

“I wish it need not have happened in my time,” said Frodo. “So do I,” said Gandalf, “and so do all who live to see such times. But that is not for them to decide. All we have to decide is what to do with the time that is given us.”

Plaats reactie